Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
tweebelgen schreef:Vlees bruin bakken, een dikke ajuin grof snijden en erbij voegen. 2 Plakjes peperkoek insmeren met mosterd en op het vlees leggen. Donker tafelbier erbij zodat het vlees volledig onder staat. Bouillion blokjes, peper, zout, laurier en kruidnagel. Alles zachtjes laten stoven, totdat het goed gaar is. Op het einde er enkele eetlepels stroop bijvoegen.

Iets hoger zetten dus! 

Morganlefay schreef:Gietijzeren pan of anders een Creusetje voor de filantropen onder ons, een vlamverdeler.
Stukje margarine, sucadelapjes, peper, zout. Margarine /boter smelten, vlees braden 10 minuten elke kant, afblussen met warm water, vlamverdeler op het kleinste pitje zetten en warmstoken.
Pan overzetten op het kleinste pitje met vlamverdeler en een paar uurtjes laten sudderen, tussen de 3 en 5 uur.
chanicha schreef:Morganlefay schreef:Gietijzeren pan of anders een Creusetje voor de filantropen onder ons, een vlamverdeler.
Stukje margarine, sucadelapjes, peper, zout. Margarine /boter smelten, vlees braden 10 minuten elke kant, afblussen met warm water, vlamverdeler op het kleinste pitje zetten en warmstoken.
Pan overzetten op het kleinste pitje met vlamverdeler en een paar uurtjes laten sudderen, tussen de 3 en 5 uur.
Is dat niet een beetje lang morganlefay?
Krijg je dan niet dat het al doorbakken is?
chanicha schreef:Morganlefay schreef:Gietijzeren pan of anders een Creusetje voor de filantropen onder ons, een vlamverdeler.
Is dat niet een beetje lang morganlefay?
Krijg je dan niet dat het al doorbakken is?
verootjoo schreef:justdiesel schreef:Waarom giet je er kokend water overheen?.
Omdat ik heb geleerd dat vlees schrikt als je er koud water bij gooit. Dus dat je er alleen al verwarmde vloeistoffen bij mag doen... Is dat niet zo?
Maar ik lees net dat 60/80 graden het beste is dus misschien is het water uit de quooker wel te warm voor de lapjes.
Knoflook had ik er niet bij, zal ik ook eens doen en uien erbij en een bouillonblokje.
Ik had het de laatste keer 5 uur laten stoven en nog was het niet goed, ik had wel het vuur heel laag omdat ik dacht dat het beter was dan hoger vuur, kon prima met mijn handen de pan vast pakken, is het dan niet te laag? Anders moet ik eens een thermometer halen.