Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xNathaliee schreef:Rideltje1992 schreef:Ik herken me helemaal in jou verhaal, ik heb wel broers en zussen maar geen contact mee.
Verder ook al een vaste relatie al 6 jaar.
Ik heb 1 goede vriendin waar ik me soms ook te snel aan vast klam, zei heeft wel veel vrienden en het erg druk dus zien we elkaar weinig.
Probleem bij mij is dat ook niet echt sociaal ben. En dus niet snel op iemand af stap.
Ik heb wat tijd nodig om iemand te leren kennen en dan gaat het wel makkelijker.
Helaas geven mensen mij niet echt de tijd daar voor.
Plus 1!
Heb precies hetzelfde. En soms probeer ik het maar lukt het gewoon niet.
kijk het gaat mij ook niet om zoveel mogelijk mensen te kennen. Maar nu is het wel heel schraal zeg maar. Ook omdat ik weinig familie heb en op mijn werk (stage waar ik 4 dagen in de week ben) ook niet echt vrienden heb voel ik me gewoon ongelukkig.. 
Rideltje1992 schreef:Een grote groep ben ik ook niet van, zoals er al gezegd wordt er vormen zich toch al snel meer groepjes en er gaat gerodeld worden.
Misschien toch eens opzoek naar mensen die niet in 'wij'vorm praten
. Maar m'n meest waardevolle vriendschappen zijn die met mn beste vriendin (27 jaar, kennen elkaar vanaf geboorte) en m'n vaste vriendengroep (ook alweer 13 jaar bijna). Zie ik ze dagelijks? Nee.. Wekelijks? Nee, ook niet. Maar ik weet dat ik er terecht kan wanneer dan ook en als we elkaar zien is het als vanouds en zo hoort een vriendschap imo ook te zijn. Zo lees ik hierboven dat vriendschappen uit oudere scholen verwateren, dat is bij mij helemaal niet zo. Daarom zie ik mijn vrienden ook niet wekelijks, want heb een heleboel "losse flodders" die me teveel waard zijn om te laten verwateren. Dan zien we elkaar maar 3x per jaar, so be it. Een echte vriendschap is daar tegen bestemd
.
.
(begin dan gelijk grapjes te maken enzo en blijkbaar is dat raar
)
Alleen zoals ik al eerder zei is m'n leven erg saai nu dus heb ook niks om over te kletsen
Ik ben veel gepest geweest, mensen waarvan ik dacht dat het vrienden waren lieten mij altijd heel hard vallen. Misschien dat ik daardoor wat wantrouwig ben richting nieuwe mensen. Contact maken lukt vaak wel, alleen langdurige vriendschappen gaan alleen helaas niet altijd goed.
xNathaliee schreef:En ik blijf ook altijd denken. Er zal toch iemand op de wereld zijn die qua vriendin gewoon precies bij me past. Die vastklampigheid is ook zeker niet meteen hoor maar het is bij mij of ik mag je en deel alles met je enzo of ik mag je niet (klinkt weer zo onnaardig ehm meer van je bent niet het type vriendin wat ik zoek).
Dus ik probeer het wel altijd
xNathaliee schreef:En ik blijf ook altijd denken. Er zal toch iemand op de wereld zijn die qua vriendin gewoon precies bij me past. Die vastklampigheid is ook zeker niet meteen hoor maar het is bij mij of ik mag je en deel alles met je enzo of ik mag je niet (klinkt weer zo onnaardig ehm meer van je bent niet het type vriendin wat ik zoek).