Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:41

Grote groep hoeft voor mij ook niet, maar gewoon een paar meiden waar je je passie mee kan delen en lekker mee op uit kan lijkt me heel erg gezellig! :))

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:42

xNathaliee schreef:
Rideltje1992 schreef:
Ik herken me helemaal in jou verhaal, ik heb wel broers en zussen maar geen contact mee.
Verder ook al een vaste relatie al 6 jaar.

Ik heb 1 goede vriendin waar ik me soms ook te snel aan vast klam, zei heeft wel veel vrienden en het erg druk dus zien we elkaar weinig.

Probleem bij mij is dat ook niet echt sociaal ben. En dus niet snel op iemand af stap.
Ik heb wat tijd nodig om iemand te leren kennen en dan gaat het wel makkelijker.
Helaas geven mensen mij niet echt de tijd daar voor.

Plus 1!
Heb precies hetzelfde. En soms probeer ik het maar lukt het gewoon niet.

Jammer is dat he, als mensen elkaar nou eens meer de tijd zouden geven zou het heel anders zijn.
Als dat niet gegeven wordt weet je ook niet of er een klik is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:44

Ooh TS wat begrijp ik jou goed zeg, hier precies hetzelfde, ook enigskind, maar dan ben ik wat jonger dan jou. Ik ben 13.
Ik ga nu naar het tweede jaar maar ik heb eigenlijk ook geen vrienden.
Heb wel eens iemand waar ik eens een keer wat leuks mee ga doen, maar daar is het bij. Ik zou diegene nooit iets durven of willen vertellen wat prive is of ergens waar ik bijvoorbeeld mee zit.

Heb dit eigenlijk altijd al een beetje gehad maar het is nu wel extreem.. Hopelijk leer ik aankomend school jaar weer eens wat mensen kennen.

XFiemoX

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:03

Vroeger had ik genoeg mensen/vrienden, maar dat is allemaal verwaterd sinds ik samen ging wonen in A.dam en dus van Zwolle naar A.dam ging verhuizen.
Nu zijn echte vrienden die ik nog heb ook nog maar op 1 hand te tellen, en ben nu nog 29 over 5 dagen 30.

Vind het soms ook wel jammer, maar ik heb nu een gezin en een man. Terwijl zij nog steeds niet die behoefte hebben om hun te settelen, maar nog vrolijk door gaan met feesten net als vroeger.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:04

Ik hoef ook echt geen grote groep zal daar niet eens tijd voor hebben. Maar een aantal vrienden als je gaat stappen (of naar een festival gaat) is wel een stuk gezelliger. Dan hoef je elkaar niet eens heel goed te kennen maar je bent wel met z'n allen. Een paar vaste vriendinnen waar je leuke dingen mee kunt doen dat zoek ik meer en sowieso mensen om mee te kletsen. Het is dat allebei mijn ouders whatsapp hebben maar anders is dat echt stil. En als je dan bedenkt hoeveel mensen je op msn of ping had :') kijk het gaat mij ook niet om zoveel mogelijk mensen te kennen. Maar nu is het wel heel schraal zeg maar. Ook omdat ik weinig familie heb en op mijn werk (stage waar ik 4 dagen in de week ben) ook niet echt vrienden heb voel ik me gewoon ongelukkig..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:06

Kom ik mijzelf ook maar even laten zien hier. Heb wel een broer, 3 jaar ouder maar totaal geen goede band mee en ga daar dus ook geen leuke dingen mee doen, of mijn verhaal aan vertellen.
Doe veel met mijn moeder, en dan denk ik ook wel eens van.. Tsja, dit had ik liever met een vriendin willen doen.

Op school had ik wel een vast vriendinnen groepje, waar we regelmatig na school ook leuke dingen mee deden. Uiteindelijk gingen zijn naar het VWO en ik bleef op de HAVO en toen verwaterde het contact snel.. Jammer, want we hadden het altijd heel gezellig met zijn allen.

Tijdens mijn HAVO jaren ook twee heel leuke meiden leren kennen, waar ik regelmatig mee om ging. Ook afgesproken dat we nadat we geslaagd waren, echt nog vaak zouden afspreken. Maar daar is niks van gekomen. Ik stopte met school en ging werken. De ander ging in Brabant wonen en weer een ander ging gewoon naar school. Tuurlijk hadden we wel af kunnen spreken, maar dit is er gewoon niet van gekomen. Blijkbaar waren we toch niet zulke goede vriendinnen.

Ik krijg vaak te horen dat ze mij eerder 'raar' of 'apart' vonden en dat terwijl ik in mijn ogen toch echt gewoon een normaal meisje ben. Dat doet je zelfvertrouwen ook geen goed. Hierdoor zal ik dus ook nooit zomaar op iemand afstappen.

Inmiddels heel leuke collega's waar ik regelmatig een biertje mee drink. Met een van die collega's doe ik buiten werk ook leuke dingen en kan ik echt mijn verhaal aan kwijt. En ga ik binnenkort ook mee op vakantie, samen met nog een andere collega.
Hoe het zal zijn als ik eventueel weg ga bij deze werkgever, geen idee. Kan zomaar zijn dat het contact dan weer verwaterd.. Ik reken er maar alvast op, kan het alleen maar meevallen...

Dankzij bokt wel een paar heel leuke meiden leren kennen waar ik veel mee spreek, maar niet zo makkelijk mee afspreek, omdat ze gewoon niet al te dichtbij wonen.

Heb trouwens ook geen vriend.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 19-08-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:07

Toevallig dat over whatsapp zat ik me laatst te bedenken := ik app meestal met 3 a 4 mensen en daar blijft het bij, eigenlijk best stom.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:09

Btw als er mensen zijn die net als mij al gelukkig worden van nieuwe whatsappcontacten dan wil ik via pb mijn telefoonnummer wel geven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:54

kelliiee1993 schreef:
Toevallig dat over whatsapp zat ik me laatst te bedenken := ik app meestal met 3 a 4 mensen en daar blijft het bij, eigenlijk best stom.

3 á 4 mensen is bij mij al spitsuur. _O- _O-

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:55

Als er iemand in friesland is wil ik best meeten hoor. Is wel eens gezellig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:58

Rideltje1992 schreef:
Een grote groep ben ik ook niet van, zoals er al gezegd wordt er vormen zich toch al snel meer groepjes en er gaat gerodeld worden.

Klopt helemaal. En uiteindelijk gaat er zo'n verhaal rond waarbij alsnog een schuldige aan moet worden gewezen. Zo zonde als dan de verkeerde wordt gepakt. }:0

Hier in het bezit van een vriendengroep die grotendeels een relatie heeft, als vrijgezel (en met 2 zussen) is dat verre van ideaal en best eenzaam... Het 'delen' is nu gewoon zoveel minder -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:58

Oh ook niet fijn Winged..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:04

oliebol happens :Y) Misschien toch eens opzoek naar mensen die niet in 'wij'vorm praten :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:04

Er zijn mensen die dat met 18 jaar al doen bah. :r

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:05

Heb niet alles gelezen, maar wil wel even op de OP ingaan.

Nee, het is geen fase. Ik gok dat het komt omdat je je "vastklampt". Ik zou zelf gillend gek worden van zo'n vriendschap en zou er óf mee kappen, óf dood laten bloeden.
Probeer eens iets luchtiger met een vriendschap om te gaan, dan zul je zien dat vriendschappen vanzelf langer houden en ook vanzelf dieper gaan worden.

En over dat enigskind: ik ben ook enigskind maar JUIST daardoor ben ik niet bang om alleen ergens in een "vreemde wereld" te komen. Vriendschappen met andere enigskinderen? Ja, er zit toevallig een meid in de vriendengroep die dat ook is. Maar trekken we hierdoor meer met elkaar op? Nee..
Ik sta open voor nieuwe vriendschappen, ben altijd nieuwsgierig naar andere mensen :). Maar m'n meest waardevolle vriendschappen zijn die met mn beste vriendin (27 jaar, kennen elkaar vanaf geboorte) en m'n vaste vriendengroep (ook alweer 13 jaar bijna). Zie ik ze dagelijks? Nee.. Wekelijks? Nee, ook niet. Maar ik weet dat ik er terecht kan wanneer dan ook en als we elkaar zien is het als vanouds en zo hoort een vriendschap imo ook te zijn. Zo lees ik hierboven dat vriendschappen uit oudere scholen verwateren, dat is bij mij helemaal niet zo. Daarom zie ik mijn vrienden ook niet wekelijks, want heb een heleboel "losse flodders" die me teveel waard zijn om te laten verwateren. Dan zien we elkaar maar 3x per jaar, so be it. Een echte vriendschap is daar tegen bestemd :).

Groepjes overigens geen last van in onze groep. De groep bestaat uit 18 mensen, waarvan stelletjes én vrijgezellen en dit gaat al 13 jaar goed. Tuurlijk is er weleens wat aan de hand, maar gelukkig zijn we oud en wijs genoeg om dit gewoon uit te praten en dit niet als kleuters eerst de hele groep langs te gaan. Zo'n roddelgroep zouden mijn vrienden ook niet worden, kan daar niet zo goed tegen, ben meer op de man af :).

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:09

Grote groep hoeft voor mij inderdaad ook niet.
Heb zelf een beetje het probleem dat áls mensen me dan aardig vinden ik te snel enthousiast word en me comfi voel, en dan ben ik al snel bang dat mensen me raar vinden ofzo. :+ (begin dan gelijk grapjes te maken enzo en blijkbaar is dat raar :+ )

Dus kan heel makkelijk contact leggen, maar zodra het dan iets 'hechter' wordt zegmaar dan gaat er bij mij een muur omhoog en word ik heel onzeker.. 'wat als ze me raar vinden'

App groep lijkt mij ook wel leuk :) Alleen zoals ik al eerder zei is m'n leven erg saai nu dus heb ook niks om over te kletsen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:11

Ik kan me echt heel moeilijk gemakkelijk voelen bij iemand, echt heel raar.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:14

Ook ik ben enigkind (m'n zus is overleden) en nu 7 jaar verkering. Ik heb best veel vrienden en doe ook wel leuke dingen maar soms zie ik meiden die echt een beste vriendin hebben en daar mee op vakantie gaan, leuke dingen meedoen e.d.
Ik heb zo'n vriendin gehad een paar jaar terug. Ga nog wel met haar om maar ze is verhuisd naar Brabant dus spreek d'r vooral via Facebook.

Ik klamp me juist helemaal niet vast. Vind de meeste mensen heel lief en aardig maar met echt hele hechte vriendschappen heb ik een beetje moeite. Ik kan nogal socially awkward zijn en soms helemaaaaaal geen zin in aandacht en dingen doen dus dat is een beetje lastig.

Ik heb liever zoals nu 1 of 2 goede vriendinnen waar ik altijd bij terecht kan maar die ik wat minder zie, als een beklemmende vriendschap van een vastklampende vriendin.
M'n andere vrienden zijn vooral bandleden en als ik even geen zin heb doe ik gewoon even niet mee en dat is prima. Af en toe eens een biertje met ze doen maar niet te vaak haha.

Dus ja... Ik zou er ook wat luchtiger mee om proberen te gaan als ik jou was en niet teveel blindstaren op vriendschappen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:14

App groep zou mij ook wel leuk lijken. :j

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:18

Ik heb daar idd. ook last van. Bijna geen vrienden. Ben trouwens geen enigskind :) Ik ben veel gepest geweest, mensen waarvan ik dacht dat het vrienden waren lieten mij altijd heel hard vallen. Misschien dat ik daardoor wat wantrouwig ben richting nieuwe mensen. Contact maken lukt vaak wel, alleen langdurige vriendschappen gaan alleen helaas niet altijd goed.
Maar ach zie dat ik niet de enige ben, dat geeft dan weer wat rust :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 22:18

En ik blijf ook altijd denken. Er zal toch iemand op de wereld zijn die qua vriendin gewoon precies bij me past. Die vastklampigheid is ook zeker niet meteen hoor maar het is bij mij of ik mag je en deel alles met je enzo of ik mag je niet (klinkt weer zo onnaardig ehm meer van je bent niet het type vriendin wat ik zoek).

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:20

xNathaliee schreef:
En ik blijf ook altijd denken. Er zal toch iemand op de wereld zijn die qua vriendin gewoon precies bij me past. Die vastklampigheid is ook zeker niet meteen hoor maar het is bij mij of ik mag je en deel alles met je enzo of ik mag je niet (klinkt weer zo onnaardig ehm meer van je bent niet het type vriendin wat ik zoek).

Heb ik ook wel idd. Vastklampigheid ken ik ook wel bij mezelf idd. En zie dat je best dicht bij mij woont xD. En ik moet wel zeggen dat ik veel mensen wel gewoon een kans geef, ookal denk ik daar in eerste instantie van: euh weet niet of dit gaat klikken :) Dus ik probeer het wel altijd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:22

Als er nog meer mensen graag in een groepsapp willen, kun je je nummer wel naar me sturen via pb, dan maak ik de groep aan. :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:24

xNathaliee schreef:

Dat denk ik ook. Ik weet dat een christelijke datingsite (funkyfish) ook werd gebruikt om platonische vriendschappen te vinden. Dat kon je aangeven in je profiel onder waar je naar op zoek was. Misschien dat er ook andere sites bestaan waar je kan zoeken naar een (platonische) vriendin? Klinkt misschien gek maar op funkyfish werkte dat heel goed, ken veel vriendschappen die daar zijn ontstaan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:27

Hier meld zich er nog 1...

Nooit veel vrienden gehad, en soms heb ik hier wel de behoefte aan, soms ook niet. Straks weer erg druk met 4 paarden trainen, waarvan ook 2 de verzorging en nog 2 pony's waarvoor ik zorg draag en in min afstudeerjaar. Dus dan denk ik ook: waar moet ik de tijd vandaan halen om erin te investeren? Mensen zien mij eerder als vriendin dan ik hun geloof ik. Denk dat dat ook mijn probleem is.

Ik ben geen enigs kind..