Broodtrommel dilemma...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:52

Ik zou je dochter het mooi zelf laten uitzoeken, daar is ze oud genoeg voor inmiddels :)

Ik had overigens in de brugklas nog kei-leuk paarden kaftpapier en schriften en een etui in de vorm van een paardenknuffel (die heb ik t/m 6e gebruikt). Zou niet weten waarom een dolfijnenbroodtrommel niet kan :)

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:53

Ik zou haar zelf mee laten denken in deze en dus ook zelf evt. een broodtrommel uit laten zoeken. Als het al een lastige eter is, wordt ze vast blijer van iets wat ze zelf bedacht en uitgekozen heeft.
Succes!

Bmamavan2

Re: Broodtrommel dilemma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 18:06

Eerlijk gezegd maakt het mijn dochter weinig uit, die trekt zich niet zo veel van anderen aan :D . Het is meer dat ik zelf bang ben dat ze er gek bijloopt met een broodtrommel.
Maar we hebben nu een effen trommeltje waar ze ook andere dingen in kan doen, want ze is niet eens een broodeter hahaha.
We kijken in de introductieweek wel hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:08

Zakjes! Je moet steeds zoveel boeken meenemen dat een broodtrommel niet eens in je tas past. Dat is iig mijn ervaring.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:13

Er is toch helemaal niets mis met een brooddoos? :? Ik doe al mijn hele schoolcarrière (ga nu naar het 6e) een brooddoos mee en zo goed als al mijn vriendinnen ook. Zakjes zijn slecht voor het milieu en je brood wordt geplet. Ik vind het persoonlijk nogal raar dat je brooddoos niet in je boekentas zou raken, maar dan koop je ofwel een grotere ofwel stop je je brooddoos in je kluisje en haal je er hem smiddags uit :)

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:13

niet zo'n broodtrommel met klik systeem, die deden mij in de brugklas toch te veel denken aan de basisschool. liever een met een elastiek. en bij de WE (kledingwinkel) krijg je nu bij elke 50 euro die je uitgeeft aan kinderkleding een hele mooie broodtrommel cadeau :Y) beetje reclame kan geen kwaad toch

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:14

Ik heb een grote boze wolf efteling broodtrommel en ik ben er trots op :o :D

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:16

broodtrommel paste bij mij nooit en tsja naar een paar weken nam ik niet eens brood meer mee. Ik ging wel broodjes halen in de kantine :o

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:23

Ik zou wel voor een trommel gaan want geplet brood smaakt echt nergens naar. Laat haar gewoon zelf een trommel uitzoeken. Ik heb zelf gewoon een effen maar toen die kwijt was heb ij ook wel met een van de 101 dalmatiers gelopen. Het ligt er maar net aan wat je zelf leuk vind en hoe je er tegenaan kijkt. Als ze bang is dat anderen het stom vinden en zich daar ook wat van aantrekt is een effen het beste idee. Maar het is maar een broodtrommel, het maakt echt niet uit of daar dieren op staan of niet. Ik heb in de eerste en tweede (gymnasium) met een pennyagenda rondgelopen en daar is ook nooit wat over gezegd. Ikzou een broodtrommel met dieren júist leuk vinden en ik zit nu al in de vijfde.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:33

ik zit ondertussen in de vijfde en gebruik al sinds groep 7 een roze broodtrommel met paarden O:) nooit rare reacties ofzo, het is gewoon een manier om brood mee te nemen.

Een broodtrommel neemt wel ruimte in, maar zodra ik op school ben gooi ik hem samen met een groot deel van mijn boeken in mijn kluisje.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:38

Ik heb die broodtrommel met dolfijntjes van animal planet en ik ga nu naar de tweede :o Alleen hij is toch wel erg groot voor in mijn tas, dus ben ik plastic zakjes gaan gebruiken. Nam weinig ruimte in maar had zo ook zn nadelen. Mn brood was zo plat als een plakje kaas :\ Dus ik denk toch maar dat ik mijn dolfijntjes broodtrommel weer ga gebruiken. Ik zou u dochter gewoon zelf laten kiezen. Maar broodtrommels zijn toch wel erg handig!

Edit: Typfout

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:55

Ik begon met een trommel. In mijn rugtas paste het goed in het voorvakje. Toen ik over ging op een andere tas paste het niet meer. En over gegaan op zakjes, en toen op aluminium folie. Dat werkt het beste.
Ik heb vaak wraps, crackers met beleg en komkommer appart mee. Brood heb ik zelf ook niet vaak mee.

SlagroomsoesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:00

UItgelachen om een broodtrommel. Waar gaat het heen met deze wereld hahaha. Ik zit in de 5e en heb gewoon een broodtrommel :') Eerlijk gezegd zie ik meer mensen met een broodtrommel dan met zakjes haha. Maarja het zal wel van school verschillen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:01

Wat zou er in godsnaam kinderachtig zijn aan een broodtrommel? :')

Ik had t zelf wel gewoon altijd in boterhamzakjes. Geen idee waarom eigenlijk, gewoonte denk ik.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:09

Zal wel in dezelfde categorie vallen als het regenpak. Dat is ook niet cool om te dragen als het regent, dus zitten ze lekker de hele dag met zeiknatte kleren.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:11

Inderdaad Eileen, ik wilde net zeggen :+ Het is gewoon een manier om je brood mee te nemen hoor, een tas is toch ook niet kinderachtig..

Ik heb gewoon een doorzichtige broodtrommel. Je moet geen roze met een print ofzo nemen, want dat is misschien een beetje opvallend, maar verder boeit het me echt niet waarin ik mijn brood meeneem. Geplet brood is hartstikke goor, dat heb ik er niet voor over. Ik heb trouwens 2 jaar vwo gedaan en aangezien dit pas mijn eerste dag was op de havo, zit ik nog steeds bij mijn vwo vriendinnen, maar niemand heeft er ooit wat over gezegd. Het gaat er ook om hoe je zelf bent, als je over het algemeen gewoon sterk in je schoenen staat zal niemand überhaupt ooit op het idee komen om rare opmerkingen te maken over dingen als een broodtrommel.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:12

Ik heb ook altijd een broodtrommel mee. Een blauwe en een doorzichtige. Vind het lekker makkelijk want je brood blijft er prima in. En als je tas te vol is dan zet je hem in je kluisje :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:12

wat is er mis met een dolfijnen broodtrommel? ik loop hier met een nijntjes broodtrommel :o
maar ik denk dat ze nu wel oud genoeg is om zelf te beslissen wat ze wil.

ik heb zelf een tijdje plastic zakjes gebruikt maar mijn brood werd er alleen maar plat & klef van.
k ga alleen wel binnenkort een nieuwe broodtrommel lopen, 4vmbo met een nijntjes broodtrommel is niet de beste combinatie

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:16

Regenpakken zijn ook zo not done hier, maar ik sta toch altijd te lachen als ik droog op school kom met mijn scootertje en zij verregend zijn :+ Nu maakt het me ook geen bal uit wat anderen van mij vinden :P

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:17

MyLittleLove schreef:
Regenpakken zijn ook zo not done hier, maar ik sta toch altijd te lachen als ik droog op school kom met mijn scootertje en zij verregend zijn :+ Nu maakt het me ook geen bal uit wat anderen van mij vinden :P

hier ook het zelfde verhaal met regenpakken, maar ach ik ben wel de gene die droog aankomt op school
en niet de rest van de dag in natte kleding moet rondlopen

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:20

Of heb het ook wel eens gezien, dat ze om de hoek stonden met z'n allen regenpakken uitdoen zodat niemand het zag :') :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:25

Altijd broodtrommel gehad, vond die boterhammen van klasgenoten er totaal niet meer smakelijk uit zien als ze verpletterd uit t zakje kwamen. Mijn broodtrommel kon ik aan de zijkant van mijn schoudertas zetten, als puntje op de i zegmaar van de boeken. Zelfs op de uni gebruiken de meeste toch nog bakjes of broodtrommels. Zie zelfs mensen voorbij komen met compleet zelf gemaakte salades of macaroni in een bakje. Al heb ik nooit een print er op gehad, maar dat was misschien meer omdat niemand in huis een echt "eigen" trommeltje had. Er stonden gewoon een aantal in het kastje en dan pak je gewoon de eerste die er staat. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:28

wat is er raar of kinderachtig aan een brooddoos :? Je ziet ze zoveel, op school en kantoren, snap het probleem niet.
Zelf heb ik geen brooddoos want ik hou niet van voorgesmeerd brood. Ik had altijd een grote zak brood in mn kluis en een pot chocopasta of andersoortig beleg en besmeerde mijn brood pas in de pauze. Daar werd ik overigens wel raar op aangekeken, maar dat vond ik niet zo'n probleem. Ik wil gewoon een lekkere lunch :Y)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 08:01

O ik heb het echt meegemaakt en gehoord van neefjes/nichtjes die werden uitgelachen door klasgenoten omdat ze de broodtrommel van de basisschool mee naar het VO hadden genomen.
Ik weet niet hoe het op haar school zal gaan. Van de andere kant is zij gewoon in staat haar dolfijnen of paardenbroodtrommel mee te nemen :) . Ze is niet zo gevoelig voor wat anderen denken als dat mams dat vroeger was :D
Maar goed we hebben nu ook een effen waar ze salade of zo in kan meenemen. Kind houdt toch al niet zo van brood.
Hebben jullie nog ideetjes wat ze mee zou kunnen nemen i.p.v. brood? Iets wat wel lekker blijft.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:12

Ik vind het lief dat je je 'bezorgd' maakt hierom :D
Misschien kan ze wraps meenemen, of een koude pannenkoek? Of een salade, crackers met apart beleg.

Kijk even bij Voedertijd op bokt, daar staan veel topics over eten mee naar school :)