Shethorsie schreef:brighteyes85 schreef:eiwitshake of een groene smoothie, ik heb hetzelfde probleem, maar dit gaat me goed af en bijkomend voordeel ik zit er heel lang vol van
Dat lijkt mij persoonlijk niet zo lekker als ontbijt...
Probeer het eens, iets wat je niet kent en er smerig uit kan zien (i know) kan heel lekker zijn. Wat wel belangrijk is met vol zitten is ook het psychologische aspect. Als je veel kauwt zullen je hersenen minder snel een seintje geven dat je opnieuw moet eten. Dat is het enige nadeel aan smoothies.
Ik maak 3x per week mijn eigen goedemorgen. Met een staafmixer, heel makkelijk, 3 soorten fruit of 2 soorten fruit en wat groente (spinazie is heel makkelijk en proef je nauwelijks), 1 van de stuks fruit is altijd sinaasappel (overheerst qua smaak en zorgt er dus voor dat je de groente niet proeft), een flinke scheut havermout (gewoon zo uit het pak), handje ongezouten noten en een theelepen chia zaad (straks maak ik de wissel naar een andere superfood ivm afwisseling) en wat yoghurt om het minder dik te maken.
Even mixer en hoppa klaar. Je kan het niet bewaren dus in een drinkbeker doen is verstandig (ik krijg in mijn uppie niet alles in de ochtend weg dus drink in de loop van de dag de rest op, maar ik werk en kan chter het bureau eten/drinken). Dus of alles halveren of meenemen naar school.
Verder wissel ik het ontbijt af met volkoren crackers (maar dit is minder gezond dan het lijkt) of echt van dat dikke verse donkere brood bij de bakker. Ik doe met 2 kleine broden een week, 1 ongesneden brood vries ik in en piep ik de volgende ochtend of de avond ervoor in de over op (dus ontdooien en een soort van extra bakken). Dan is het weer krokant en vers.
Wil je echt gezond ontbijten is dus afwisselen in ontbijt. En ja ik maak doordeweeks ook wel eens een gekookt eitje als ik echt geen trek heb (2 eitjes), even koken wat zout en hoppa, dan heb ik idg iets op.
Maar dan eet ik wel binnen 2 uur nog wat ivm honger.
Veel succes.

.