Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:50

Hier gemiddeld 1-2x per week ondanks dat we een kindje hebben en allebei werken. Ik vind geen tijd en een druk leven altijd zo'n kul excuus. 's Avonds in bed ff een leuk filmpje op en die tijd is zo gemaakt, het hoeft geen uren te duren toch? Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen denk ik. Er zitten 24 uur in een dag, da's best veel....

Manlief wil gerust elke dag, echter werk ik tot 's avonds laat en ligt hij dan al te slapen als ik thuis kom. En om 'em nou wakker te maken. Al zegt 'ie altijd dat ik dat best mag doen :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:51

Ha, ik zit nog in de fase van prille liefde (6/7 maanden), waarbij we allebei een zeer gezond libido hebben, dus ons gemiddelde ligt voorlopig nog ruim boven het 'algemene' gemiddelde. Normaal zal het zo'n 2x per dag zijn, met uitzondering van vrije dagen of weekenddagen, dan is het eerder 3/4 keer per dag :Y) .

Vanwaar we de tijd halen? We werken allebei fulltime, maar moeten ongeveer op hetzelfde moment naar het werk vertrekken, dus onze wekker staat gewoon een half uurtje vroeger dan nodig :D. In de avond, meteen na het werk, sporten we allebei (op weekbasis komt sporten op iets van een 10u/week, bij ons allebei), maar uiteindelijk ben je dan ook om 7uur thuis, tegen 8u heb je gegeten en dan ligt de hele avond nog voor je open....

Haa, mij hoor je niet klagen hoor :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:53

Als ik hoor hoe vaak sommige mensen het per week doen roept dat toch wel wat vragen bij mij op, hoop dat iemand die kan beantwoorden?
Ten eerste, maken jullie er elke dag dan echt tijd voor, of gebeurt het standaard voordat jullie gaan slapen?
Zijn jullie dan nooit te moe en is er altijd tijd voor?
Nemen jullie altijd de tijd ervoor of zijn het vooral vluggertjes en wat verstaan jullie dan onder sex?

Hoop dat iemand deze vragen wil beantwoorden, aangezien ik er misschien nog iets van kan leren! Haha

ElCamino

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:00

ik heb een relatie met iemand die ver weg woont en ook nog eens vrachtwagen chauffeur is... we zien elkaar 1 keer per week , soms iets vaker, soms wat minder.... maar áls hij er is slapen we dus niet, of hooguit een paar uurtjes.... rest van de avond / nacht genieten we van elkaar....

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:02

Op het moment nooit,heb wel een vriend maar die is opgenomen in wolfheze en daar ga ik het echt niet doen :o

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:09

Elise_0o schreef:
Als ik hoor hoe vaak sommige mensen het per week doen roept dat toch wel wat vragen bij mij op, hoop dat iemand die kan beantwoorden?
Ten eerste, maken jullie er elke dag dan echt tijd voor, of gebeurt het standaard voordat jullie gaan slapen?
Nemen jullie altijd de tijd ervoor of zijn het vooral vluggertjes en wat verstaan jullie dan onder sex?

Hoop dat iemand deze vragen wil beantwoorden, aangezien ik er misschien nog iets van kan leren! Haha

Bij ons gebeurd het wel automatisch, op de momenten dat er tijd voor is. Bij ons is het een kwestie van alletwee een vrij hoog libido te hebben (waarbij we allebei in vorige relaties wel partners hadden die minder wilden), en zodra we elkaar vastpakken of iets minder aangekleed zien, kunnen we moeilijk van elkaars lijf blijven. En ja, we gaan 's avonds altijd tesamen slapen, dus dat is een uitgelezen moment dat er wel tijd voor is. Zelfde smorgens.

Tijd die erover gaat is variabel. 'smorgens vaak niet langer dan 15/20 min, in het weekend is het makkelijk een uur, anderhalf uur.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:14

Elise_0o schreef:

We maken er of tijd voor, of voor het slapen, hangt een beetje van de dag zelf af. Moe zijn we vaak wel, maar acrobatische toestanden zijn toch niet nodig?
De tijd er voor nemen gebeurt twee keer per week, de rest van de week zal het per keer maximaal 15 minuten duren. En seks is bij ons eigenlijk altijd 'all the way' zeg maar.

Ik hou van hem en ben erg graag close met mijn man en vind hem ook zeer aantrekkelijk. Na al die jaren leidt het één nog steeds tot het ander.

Ben erg benieuwd hoe het zal zijn als ons kindje er is! Maar zo te lezen hoeft zelfs vijf kinderen geen excuus te zijn :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:42

Florenc schreef:
Elise_0o schreef:

Bij ons gebeurd het wel automatisch, op de momenten dat er tijd voor is. Bij ons is het een kwestie van alletwee een vrij hoog libido te hebben (waarbij we allebei in vorige relaties wel partners hadden die minder wilden), en zodra we elkaar vastpakken of iets minder aangekleed zien, kunnen we moeilijk van elkaars lijf blijven. En ja, we gaan 's avonds altijd tesamen slapen, dus dat is een uitgelezen moment dat er wel tijd voor is. Zelfde smorgens.

Tijd die erover gaat is variabel. 'smorgens vaak niet langer dan 15/20 min, in het weekend is het makkelijk een uur, anderhalf uur.

Daar hebben we hier al een paar keer flink ruzie om gehad. Ik kan het niet verdragen als hij continu aan me moet zitten als ik iets minder aan heb. En dan duidt ik vooral op mijn botsten. Uit frustratie heb ik hem 2 weken lang bij zijn banketstaaf of ballen gegrepen, toen was mijn punt gemaakt.

Als het bloedheet is heb ik in huis zo min mogelijk kleren aan en als dan iemand constant om zich heen grijpt als een kind in een snoepwinkel, verschrikkelijk! :n

Ik weet niet wie dat was op de vorige pagina die aan onthouding deed maar niet helemaal, je snapt toch dat dat 4de kind er zeker komt dan? Dat gokken niet werkt? Dat jou man/vriend zich dan even laat steriliseren, daar is toch geen hol aan?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:57

KimD schreef:
Uit frustratie heb ik hem 2 weken lang bij zijn banketstaaf of ballen gegrepen, toen was mijn punt gemaakt.

Banketstaaf :')
Heerlijk wat bokt van sommige woorden maakt :D

Maar ik herken dat helemaal, hou er zelf ook niet van als ik niet lekker kan doen en laten wat ik wil zonder dat er de hele tijd een mannetje aan me wil zitten (en ja, ook als we net bezig zijn geweest).

Over de antwoorden hierboven, als puber vond ik die vluggertjes tussendoor ook heel leuk, het maakte me toen nog niet zo veel uit dat hij dan de enige was die een happy end kreeg zeg maar, maar nu vind ik dat ik er net zo veel recht op heb en ik denk dat ons gemiddelde daarom omlaag is gegaan, maar de kwaliteit voor mij dus wel een stuk omhoog. Haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:30

Bij vluggertje kom ik ook wel aan m'n gerief hoor, kwestie van oefenen ;)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:15

Nou bij sommige mensen gaat dat niet zo makkelijk, kun je oefenen wat je wilt :P haha

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:20

Wij hebben gemiddeld 4 keer in de week toch wel seks.
Hebben 6 kindjes rondlopen, maar zelfs nog wel eens een vluggertje in de badkamer met de deur op slot.
(er komen overigens geen kindjes meer bij hoor hahaha)

Oké toegegeven met de kindjes en zeker nu ze ouder worden, de spontaniteit van even op de dag, of de eettafel, keuken, bank enzovoort dat is er wel af, maar het is er zeker niet minder leuk om geworden.

Ik ben 29, hij 35 en wij zijn waren in april 7 jaar getrouwd ;)
Laatst bijgewerkt door Sylkai op 18-08-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:20

Ik zie hem alleen in het weekend, dus dan dus. 2 keer per week heb ik aangekruist.

Ik ben 21, hij 23 en zijn zondag 4,5 jaar samen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:22

Niet zo veel meer als in het begin. We hebben een groot gebrek aan tijd en met een vriend met een behoorlijk pittige baan is hij als hij thuis komt gewoon moe. De seks is minder, maar het knuffelen en samen zijn meer. En dat is me net zo kostbaar :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:25

Joolien schreef:
Het lijkt me idd vanzelfsprekend dat je in een begin van de relatie meer seks hebt dan na een paar jaar, of wanneer je kinderen hebt of 20 jaar samen bent.

Vaker én beter, zelfs na 20 jaar. Dus... :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:27

Miryamk schreef:
Joolien schreef:
Het lijkt me idd vanzelfsprekend dat je in een begin van de relatie meer seks hebt dan na een paar jaar, of wanneer je kinderen hebt of 20 jaar samen bent.

Vaker én beter, zelfs na 20 jaar. Dus... :D

Over 15,5 jaar kan ik het je vertellen haha!
Als we dan nog samen zijn :').

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:30

toch maar niet op internet :o
Laatst bijgewerkt door 0091 op 18-08-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:33

Florenc schreef:
Ha, ik zit nog in de fase van prille liefde (6/7 maanden), waarbij we allebei een zeer gezond libido hebben, dus ons gemiddelde ligt voorlopig nog ruim boven het 'algemene' gemiddelde. Normaal zal het zo'n 2x per dag zijn, met uitzondering van vrije dagen of weekenddagen, dan is het eerder 3/4 keer per dag :Y) .

Vanwaar we de tijd halen? We werken allebei fulltime, maar moeten ongeveer op hetzelfde moment naar het werk vertrekken, dus onze wekker staat gewoon een half uurtje vroeger dan nodig :D. In de avond, meteen na het werk, sporten we allebei (op weekbasis komt sporten op iets van een 10u/week, bij ons allebei), maar uiteindelijk ben je dan ook om 7uur thuis, tegen 8u heb je gegeten en dan ligt de hele avond nog voor je open....

Haa, mij hoor je niet klagen hoor :)

Eens!. Ik denk zelfs dat je er gelukkiger van word als je veel seks hebt. Geen tijd vind ik onzin. ff 15 minuten als je weinig tijd hebt moet toch wel lukken? :Y)
Mijn libido is door mijn vriend behoorlijk omhoog gegaan. En hoop dat het zo blijft. Dat hij niet van me af kan blijven als je met minder kleding door het huis loopt vind ik alleen maar leuk en kan ik van genieten.

Of dat nou is omdat we nu nog in de "begin fase zijn" (10maanden) of omdat er gewoon veel aantrekkingskracht is dat laat ik in t midden. 1x per maand sex lijkt mij niet gezond en zal ik persoonlijk toch is achter me oren gaan krabben. Minstens 3 keer per week lijkt mij na een aantal jaar een relatie het normaalst/gezondst. maar voorlopig vind ik hoe het nu is prima. (nog goed voor je figuur ook) _/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:38

mang schreef:
edit: bij nader inzien wil ik deze informatie toch niet op internet hebben. sorry :')

Hahahahha sorry :')
Geef je groot gelijk!

Waarom specifiek in een relatie ts?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:54

Leuk om te lezen dit, toevallig gister een heel openhartig gesprek hierover gehad met mijn vriendinnen. En wij kwamen toch op andere getallen :+ Vind het super voor de posters hier die bijna dagelijks of meerdere keren per week seks hebben en dat meen ik oprecht :j Kan me overigens ook goed voorstellen dat andere mensen daar onzeker van worden, valt me ook op dat de tegengeluiden niet echt posten in het topic, terwijl die er volgens de getallen in de poll en volgens mijn vriendinnen en mij dus wel zijn. Terwijl wij allemaal nog jonge meiden zijn, eentje slechts met een kind. Hoef ook niet zo nodig open en bloot op internet te hebben waar wij op uit komen maar ben heel blij geweest met dat gesprek :D Gaf me het gevoel dat ik niet alleen ben hierin. Wij zijn nu 6 jaar samen, dik een jaar getrouwd, maar bij ons werkt het gewoon net even anders. Heeft met meerdere factoren te maken maar we zijn er allebei happy mee. Intimiteit genoeg in onze relatie, we knuffelen en kussen dagelijks meerdere keren en die verbondenheid vind ik net zo belangrijk :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:58

Tamara schreef:
Leuk om te lezen dit, toevallig gister een heel openhartig gesprek hierover gehad met mijn vriendinnen. En wij kwamen toch op andere getallen :+ Vind het super voor de posters hier die bijna dagelijks of meerdere keren per week seks hebben en dat meen ik oprecht :j Kan me overigens ook goed voorstellen dat andere mensen daar onzeker van worden, valt me ook op dat de tegengeluiden niet echt posten in het topic, terwijl die er volgens de getallen in de poll en volgens mijn vriendinnen en mij dus wel zijn. Terwijl wij allemaal nog jonge meiden zijn, eentje slechts met een kind. Hoef ook niet zo nodig open en bloot op internet te hebben waar wij op uit komen maar ben heel blij geweest met dat gesprek :D Gaf me het gevoel dat ik niet alleen ben hierin. Wij zijn nu 6 jaar samen, dik een jaar getrouwd, maar bij ons werkt het gewoon net even anders. Heeft met meerdere factoren te maken maar we zijn er allebei happy mee. Intimiteit genoeg in onze relatie, we knuffelen en kussen dagelijks meerdere keren en die verbondenheid vind ik net zo belangrijk :)

Haha nou ik herken me enorm in dat gesprek :)) ik had laatst ook zo'n gesprek, en ik voelde me toch niet zo raar meer, dat wij niet als konijnen bezig zijn :') want als ik mn dronken buurvrouwen vorig jaar mocht geloven ben ik blij dat wij redelijk dikke muren hebben enzo :') de knuffels en kussen zijn bij ons ook gewoon nog dagelijks aanwezig, wij zijn gewoon anders intiem en sex speelt daarin niet de hoofdrol :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:01

Ik dacht ook altijd dat seks ontzettend belangrijk was in een relatie, maar ik merk dat het voor mij echt geen bepalende factor is en voor mijn vriend ook niet. Knuffelen en 'tuttelen' doen we veel en daar word ik net zo blij van. Ik denk ook niet dat het ongezond is dat je zo weinig seks hebt, het is net waar je als koppel goed bij voelt.
vandaar dus de vraag voor stellen Danique, hoe dat binnen een relatie werkt :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:07

Heel interessant dit allemaal.
Mn libido is hoog, zou het gerust 2 keer per dag met mn man willen doen. Libido van mn man is laag en als t aan hem ligt zouden we 1 keer per jaar sex hebben ( iet wat overdreven hoor haha ).
Bij ons is het dus heel verschillend, ene keer 2 keer per week en zo 2 weken niet.

We zijn nu 2,5 jaar bij elkaar, in t begin deden we t idd 2keer per dag en dat werd dus langzaam minder.
Knuffelen houd hij ook niet van dus mn enige intieme momentje is dus echt tijdens de sex.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:09

Ik denk ook dat dat voor ieder koppel anders is en dat minder echt niet erg hoeft te zijn. Wij knuffelen trouwens ook nog heel erg veel, wij zijn zo'n vreselijk plak-stel. Ik heb het wat dat betreft enorm getroffen want ik verstik de meeste mannen compleet met mijn affecties. Ik dacht altijd dat er wat mis was met me, maar ik had gewoon mijn match niet gevonden :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:10

Best interessant om zo te lezen..
Ik zou geen gemiddelde kunnen zeggen omdat mijn vriend redelijk ver weg woont en hij erg onregelmatige werktijden heeft.. Dus ik zie hem de ene week een hele week lang en de andere week helemaal niet.
Maar liefst elke dag dat we bij elkaar zijn wel 1 keer.