Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:00

Je krijgt Wajong (dus hebt inkomen) en hoeft niets te betalen voor kost en inwoning. De vader van je vriend geeft jou dus de mogelijkheid om je centjes te sparen. Wees hem daar dankbaar voor. Wat doet hij dat je je een stuk vuil voelt? :?

En al liep hij de polonaise door zijn troep heen. Het is zijn huis en dat mag hij zelf weten. Je kunt ook naar het Leger des Heils gaan als je het niet bevalt. Niemand verplicht je om bij je schoonvader te blijven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:01

Omgekeerd geld dat natuurlijk ook hé, En wat ik lees komt er van jou kant precies ook geen respect.

Ik denk als je je toon veranderd en en het anders brengt je misschien verder geraakt (en dat geld niet alleen voor die situatie, hoe je hier reageert kan ook anders).

En je moet inderdaad dankbaar zijn dat je daar gratis en voor niets mag wonen. Hij had je ook op straat kunnen laten staan. Of je nu buiten gooien. En waar sta je dan?

Cayenne

Re: Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:02

Heeft TS een paard? Dat had ik even gemist.
In dat geval kun je misschien je paard verkopen en van dat geld ergens een poosje een kamer huren? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:03

Ik denk dat Ts verkeerd begrepen wordt.

Wat ik uit haar verhaal opmaak, is dat haar schoonvader haar op boodschappen doen en eten maken voor de rest verwacht dat TS alles doet. Haar meer als slaaf gebruikt.

Kijk ik ben het met jullie eens dat het niet meer dan normaal is dat TS mee helpt in het huishouden, zeker als ze geen kost en inwoning hoeft te betalen (al vind ik dat je ook dan evengoed dingen behoort te doen).

Maar TS waar is je vriend in het verhaal, laat hij je er ook voor opdraaien. Want ik lees alleen ik moet dit en dat doen.... schoonvader doet zijn dingen niet...... maar niets over je vriend?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:03

Oke nu de vraag. Waarom kun je niet op je zelf/ samen wonen?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:04

Ik heb er niet voor gekozen!
Wat een rot opmerking!

Wat wordt er wel niet gedacht?
Ik vind dit niet leuk maar heb geen keuze.

Hond was van mij moeder en die is overleden! niet mijn keuze het enige wat ik nog heb van haar!
Paard is voor afleiding omdat ik anders in me bed was blijven liggen en allang zelfmoord had gepleegd!

Dus nee dit is niet mijn keuze!

Ik ben wanhopig en vraag om hulp, wat krijg ik gezeik dat het mijn schuld is en ik het allemaal maar moet pikken.

Dit topic kan dicht wand respect op bokt is er ook niet!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:04

Citaat:
Daarbij werk ik 3 dagen per week en heb ik een paard om voor te zorgen, terwijl hij thuis zit niks te doen!

Het enige wat hij doet is eten halen en maken. 2 dagen in de week de afwas verder helemaal niks!
Nee wand dat doe ik wel weer!

Dus hij doet boodschappen en hij kookt.
En hij betaald de rest van de woonkosten.

Dan vind ik het netjes als de rest van de gratis inwonende het overige huishouden doet.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:05

kiki1976 schreef:

Wat ik uit haar verhaal opmaak, is dat haar schoonvader haar op boodschappen doen en eten maken voor de rest verwacht dat TS alles doet. Haar meer als slaaf gebruikt.

Kijk ik ben het met jullie eens dat het niet meer dan normaal is dat TS mee helpt in het huishouden, zeker als ze geen kost en inwoning hoeft te betalen (al vind ik dat je ook dan evengoed dingen behoort te doen).

Maar TS waar is je vriend in het verhaal, laat hij je er ook voor opdraaien. Want ik lees alleen ik moet dit en dat doen.... schoonvader doet zijn dingen niet...... maar niets over je vriend?

jij snapt het beter!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:06

Lieve lieve meid, ik zeg alleen dat je ervoor gekozen hebt om bij je schoonvader te wonen en ook paard is een keuze geweest. De hond heb je ook genomen. Niet je depressie, of de dood van je moeder; dat overkomt je gewoon en dat is ook naar. Je keuzes zijn te begrijpen, maar begrijp jij de consequenties er ook van?

Heb jij niet gewoon dat gevoel omdat je zelf al gewoon vreselijk in je vel zit? Dat je niet meer rationeel kan denken? Dat het meer bij jou ligt dan bij je schoonvader? Je hebt het over respect, maar als ik jouw teksten over hem lees komt dat woord iig niet in mij op. Je begeleider zegt niet voor niets dat je daar weg moet :(:)

Ik denk echt dat het verstandig is om weer psychologische hulp te zoeken, want je gaat onderdoor aan jezelf nu :(:)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-14 21:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:06

Rideltje1992 schreef:
Ik heb er niet voor gekozen!
Wat een rot opmerking!

Wat wordt er wel niet gedacht?
Ik vind dit niet leuk maar heb geen keuze.

Hond was van mij moeder en die is overleden! niet mijn keuze het enige wat ik nog heb van haar!
Paard is voor afleiding omdat ik anders in me bed was blijven liggen en allang zelfmoord had gepleegd!

Dus nee dit is niet mijn keuze!

Ik ben wanhopig en vraag om hulp, wat krijg ik gezeik dat het mijn schuld is en ik het allemaal maar moet pikken.

Dit topic kan dicht wand respect op bokt is er ook niet!

Probeer dan nogmaals met je schoonvader te praten, want zo te lezen ben jij ook niet respectvol naar hem toe.
Als je zonder je paard niet uit bed komt en allang zelfmoord had gepleegd, dan is het misschien een idee om eens met een psycholoog te gaan praten.
En verder, wees blij dat je schoonvader je heeft opgevangen en je dankzij hem je paard nog kunt houden.
Communicatie.. Je hebt ervoor gekozen om bij je schoonvader te wonen. Daar heeft niemand je toch toe gedwongen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:08

kiki1976 schreef:

De vriend van TS en die broer wonen met zijn 3en gratis.
TS heeft een rooster gemaakt waarop iedereen taken heeft, iedereen doet deze behalve de schoonvader.

Hij betaald alles, doet de boodschappen en kookt.
Hij vindt dat de rest van het huishouden maar gedaan moet worden door degene (3 stuks) die gratis bij hem inwonen.
Ik persoonlijk vind dat absoluut niet onredelijk.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:10

Soms lopen dingen niet zoals je het zou willen, daar doe je weinig aan.
Ik denk dat jij voor jezelf eens even een lijstje moet maken van wat je allemaal wel hebt en wat er allemaal is om dankbaar voor te zijn ipv te gaan mokken en negatief te doen.

Je hebt een eigen paard.

Je hebt gratis kost en inwoning (ookal is dit niet jou persoonlijke keuze, je kiest er wel bewust voor om hem niets te betalen)

Je hebt een (leuke en lieve?) vriend.

En als het je zo ontzettend dwars zit dat je zoveel moet doen kun je er altijd voor kiezen om een huishoudster te nemen van het geld dat je nu aan huur etc bespaard.

Verder vind ik dat je erg snel op je teentjes bent getrapt als je niet te horen krijgt wat jij wil....
Zo kom je er niet meid :n

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:11

De andere werken de hele week
De ene betaald hem wel.

Die hond is erg belangerijk voor mij. En nu moet ik de consequenties maar gaan slikken. Zo he gewaagd.

En de paard die helpt mij ook zonder die was ik nergens!

Met iemand er over praten nee dankje die hulpverleners weten ook niet waar ze mee bezig zijn!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:13

melaniepk schreef:
Ik denk dat jij voor jezelf eens even een lijstje moet maken van wat je allemaal wel hebt en wat er allemaal is om dankbaar voor te zijn ipv te gaan mokken en negatief te doen.

Je hebt een eigen paard.

Je hebt gratis kost en inwoning (ookal is dit niet jou persoonlijke keuze, je kiest er wel bewust voor om hem niets te betalen)

En als het je zo ontzettend dwars zit dat je zoveel moet doen kun je er altijd voor kiezen om een huishoudster te nemen van het geld dat je nu aan huur etc bespaard.

Verder vind ik dat je erg snel op je teentjes bent getrapt als je niet te horen krijgt wat jij wil....

Ik wil gewoon respect van die man. Afspraken. Moet ik alles doen? prima zeg het dan over leg het dan. Maar nee er wordt er maar vanuit gegaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:14

Het huishouden doen van iemand die je van de straat heeft gered lijkt mij nog wel het minste wat je kunt doen als je geen cent hoeft te betalen.. -O-

Grapjasjes12

Maar wat verwacht je dan? Dat een oude vent nog gaat veranderen en een gratis inwonende naar de pijpen gaat dansen? Feit is dat dat nooit gaat gebeuren, ik zou me daar gewoon bij neerleggen, dat is denk ik voor iedereen het rustigst :)
Als jij het huishouden niet aan kan dan is het aan je partner om je te helpen, die zou er voor jou moeten zijn.

Urion

Ehm dus jij maakt afspraken in het huis van jouw schoonvader?? Ik zou in mijn handjes knijpen als ik geen plek heb om heen te gaan en ik zou naar mijn schoonvader kunnen gaan. Hij is in de 60 en jullie wonen daar als jonge guppies in zijn huis. Zou je dan niet lekker zelf die wc schoonmaken en hem dankbaar zijn?

Dit is ZIJN huis ik snap eigenlijk niet zo goed hoe jij zo respectloos over een oudere man durft te praten die jou binnen heeft gelaten. Zeker als je niets betaald zou ik er extra werk van maken om dat huis schoon en netjes te houden met oog op dankbaarheid dat je hoort uit te stralen.

Ik woon nu tijdelijk met mijn vriend bij mijn schoonouders en wij doen het hele huishouden hier. Niet omdat zij dat willen maar omdat ik het niet meer dan normaal vind. En ze willen en doen zelf ook zat in huis maar ik ben blij als ik ze voor ben zodat ze lekker achteruit kunnen zitten. En zij zijn nog niet eens 60...... Ondankbaar kom je mij over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:15

Rideltje1992 schreef:
De andere werken de hele week
De ene betaald hem wel.

Die hond is erg belangerijk voor mij. En nu moet ik de consequenties maar gaan slikken. Zo he gewaagd.

En de paard die helpt mij ook zonder die was ik nergens!

Met iemand er over praten nee dankje die hulpverleners weten ook niet waar ze mee bezig zijn!

Nou meid, met die instelling kom je er wel -O-
Wat wil je dan horen? Dat je zielig bent? Nou nee, ik denk dat je nog in je handjes mag wrijven.
Dat je zelf wat moeite moet doen is toch niet zo vreemd? Wees blij dat hij je verdorie niet onder een brug laat slapen en je ook nog eens gratis laat eten en wonen.
Dat je hond en paard belangrijk voor je zijn heeft hij verder niets mee te blijven.
Je komt erg ondankbaar en verwend over. Ik zou me schamen :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:16

Rideltje1992 schreef:
melaniepk schreef:

Je hebt een eigen paard.

Ik wil gewoon respect van die man. Afspraken. Moet ik alles doen? prima zeg het dan over leg het dan. Maar nee er wordt er maar vanuit gegaan.

Dat is toch ook logisch? Hij betaald je kost en inwoning en hij heeft daar volgens mij ook vrij weinig keus in als ik het zo hoor.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:16

Respect van die man krijgen? Ben je nu serieus? Meid ga opzoek naar werk of subsidies als je met jezelf zo in de knoop zit en ga elders wonen! Sorry hoor maar als die man mijn vader zou zijn geweest had hij je finaal uitgelachen. Zijn huis zijn regels en je doet het er maar mee. Ik zal wel een andere opvoeding hebben genoten maar mijn mond valt open van jouw redenatie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:17

Je mag ook iets minder heftig reageren ts. Je wilt geen hulpverleners, hebt wel een paard maar kan geen woning of kamer betalen, mag gratis ergens wonen en dat gaat niet goed. Dan zul je toch ergens andere keuzes moeten maken, of dingen moeten pikken.
Je kan geen gesprek aangaan met je schoonvader, dat is jammer dat hij daar niet voor openstaat, maar als je niet in die situatie wil of kan blijven moet je op zoek naar wat anders. Ook met wia kun je een kamer betalen, helpt je begeleider daar niet mee?
Je mag gratis inwonen, en dan is het de man zijn goed recht zelf te weten hoe en wanneer hij poetst. Als je dat niet wil, zul je het zelf moeten bijhouden of moeten accepteren

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:17

Jullie snappen het gewoon niet.

Laat maar ik ben klaar met dit topic

:evaw:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:18

Rosannee_ schreef:
Ik snap ook niet helemaal wat je met een man van 61 doet als 22 jarige meid, ik zou vooral doen wat je begeleider zegt, maar wat betreft de was, dan doe je je eigen kleding wassen en die van hem niet. Misschien dat ie dan vanzelf door krijgt dat ie zelf ook wat meer mag gaan doen en misschien moet jij een keer boos worden als hij iets niet doet, dat doet ie immers ook bij jou.

Precies, alleen je eigen dingen doen. Dan komt vanzelf de vraag waar de schone was is dan verwijs je naar de wasmachine

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:19

Rideltje1992 schreef:
melaniepk schreef:

Je hebt een eigen paard.

Als hij niet communiceert dan moet jij dat misschien doen maar dan denk ik dat het wijs is dat je dat met iemand erbij doet die de rust kan bewaren zodat het voor iedereen helder blijft.
Met gefrustreerd doen en dwarsheid kom je er niet ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:19

Arabesk schreef:
Rosannee_ schreef:
Ik snap ook niet helemaal wat je met een man van 61 doet als 22 jarige meid, ik zou vooral doen wat je begeleider zegt, maar wat betreft de was, dan doe je je eigen kleding wassen en die van hem niet. Misschien dat ie dan vanzelf door krijgt dat ie zelf ook wat meer mag gaan doen en misschien moet jij een keer boos worden als hij iets niet doet, dat doet ie immers ook bij jou.

Precies, alleen je eigen dingen doen. Dan komt vanzelf de vraag waar de schone was is dan verwijs je naar de wasmachine

En dan gaat hij geld voor kost en inwoning vragen....