Vader eruit of ik eruit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LufPonies

Re: Vader eruit of ik eruit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 23:10

Genja, Sorrie maar dit ligt echt totaal niet aan mij. Hier is al vaak zat naar gekeken en een psycholoog zou op het moment niet helpen aangezien ik niks loslaat aan die personen. Helaas.

Het is dus geen situatie waar al Ik bv een ruzie met mijn moeder heb. 2 schuld hebben.

Doelen stellen is zeker een goede dit moet ook wel te bereiken zijn ga ik is opschrijven. Vriendinnen zijn. Er helaas niet en school is een nieuw jaar, nieuwe mensen. Waar ik erg buiten val. Dus dat is afwachten.

Dankjewel voor de berichtjes.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:04

En hoe gaat het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:27

genja schreef:
Weet je klinkt misschien heel stom maar je bent nu op een leeftijd(gok ik) dat je ook naar je eigen gedrag moet kijken. Natuurlijk is wat je vader doet niet goed en moet daar geprobeerd worden iets aan te doen. Zijn gedrag valt zeker niet goed te praten. Maar het is in de meest gevallen wel zo waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Denk dat een psycholoog voor jou wel goed zou zijn maar dan moet je er wel voor open staan. En ook zelf dingen willen veranderen.

Er zijn anders zat jongeren die het niet getroffen hebben met hun thuissituatie. Die thuis niet veilig zijn in fysiek en/of emotioneel opzicht. En die niet de geborgenheid en liefde krijgen die ze nodig hebben. Simpelweg omdat (een van beide) ouders daar niet toe in staat is, om welke reden dan ook.

Voor jezelf kiezen is dan vaak een hele moedige stap. Ik zou tegen iemand die eindelijk klaar is om zo'n stap te zetten nooit willen zeggen: "waar twee vechten hebben twee schuld, dus je moet ook zelf maar veranderen "

Wie voor zulke moeilijke keuzes staat in het leven, heeft een bemoedigend woord nodig. Niet een extra portie schuldgevoel om mee te torsen. Denk ik....

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:46

Dit is niet niks waar je voor staat. Ik denk dat je op een leeftijd bent waar je voor jezelf moet gaan kiezen. Dit kan je moeder niet doen, je vriend niet en je vader lijkt mij al helemaal niet. Jij bent degene die jou gelukkig moet maken. Er is er maar een belangrijk in het leven en dat ben jezelf. Helaas heb ik dit ook meerdere keren ervaren. Mijn motto, er is er maar 1 die jou gelukkig kan maken, en dat ben jezelf!
Een doel voor jezelf stellen is hier al eens genoemd. Je moet voor jezelf op een rijtje krijgen wat jij wil. Wil je gelukkig worden, wat is daar dan voor nodig en hoe ga je het in stapjes opdelen dat je er komt.
Wil je op jezelf wonen. De eerste stap is al genomen. Een baan zoeken. Ondertussen ga je voor jezelf opschrijven wat heb je nodig in de maand, naast je uitzet. Dus ga je oriënteren. Wat kost een woning, gas water en licht, je ziektekostenverzekering, andere verzekeringen, wat ben je ongeveer in de maand nodig voor je boodschappen. Ik lees dat je een paardje hebt, wat ben je daar aan kosten aan kwijt, en kun je dat nog opbrengen als je alleen woont. Heb je alles op een rijtje, pak dan elk werk aan wat je kunt krijgen.
Je moet nog lang leren. Ik het een mogelijkheid om dit in een leren-werken traject te doen?

Je zegt dat een psycholoog geen optie is. Toch wil ik je aan raden hulp te zoeken. Voor jezelf... Een assertiviteitscursus of wat dan ook. Hulp is niet alleen om je verhaal aan kwijt te kunnen, vaak kunnen ze je op weg helpen om je doelen te bereiken. Dingen voor je uit te zoeken, op een rijtje te zetten. En vaak kunnen ze je ook op kamers helpen. (begeleid wonen traject?) Schroom je niet op hulp te zoeken. Het maakt je sterk!

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Kom voor jezelf op en maak jezelf gelukkig! Dat gaat je lukken!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:46

Geen idee of het al gezegt is maar:bij je vriend een poos of langer wonen?? Weten zijn ouders van de situatie af?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:03

genja schreef:
Weet je klinkt misschien heel stom maar je bent nu op een leeftijd(gok ik) dat je ook naar je eigen gedrag moet kijken. Natuurlijk is wat je vader doet niet goed en moet daar geprobeerd worden iets aan te doen. Zijn gedrag valt zeker niet goed te praten. Maar het is in de meest gevallen wel zo waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Denk dat een psycholoog voor jou wel goed zou zijn maar dan moet je er wel voor open staan. En ook zelf dingen willen veranderen.

Heel veel sterkte! hoop dat de huisarts jullie iets kan helpen.

Bah. En dit is dus het laatste wat je wilt horen als je zo'n vader hebt. De ergste fout die gemaakt kan worden is denken dat het een 'normale' ruzie is tussen vader en dochter, en ieder huisje heeft zijn kruisje, en hartstikke normaal. Nou, ik kan je vertellen, dat is niet zo.

TS, ik pb je even.

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 19:05

Kesha, is al gezegd, helaas niet mogelijk. Zijn ouders zijn beide overleden en hij woont hierom dus bij zijn zus, gaat einde van het jaar pas op zichzelf.

Ik wil indd ook met iemand gaan praten als alles rustig is.

Ik heb gelukkig vanaf dinsdag samen met mijn vriend kunnen zijn (op donderdagnacht na) en hij wil me zoveel mogelijk helpen.

Mijn moeder heeft nog even met mijn vader gepraat en het idee laten bezinken en mijn vader werd weer kwaad.. helaas. Ze wil me verder ondersteunen en gaan dinsdag met de huisarts overleggen en vragen hoe of wat.

De planning is dat ik dan op mezelf ga met in het begin ondersteuning van mijn ouders tot ik een baantje kan vinden, ze willen wel mijn paard blijven betalen. Enigste probleem is dat ik nog niet officieel volwassen ben en me dus afvraag of ik al een eigen huisje kan huren (anti-kraak bv).

Als mensen mee zouden willen zoeken of iets weten zou ik hier erg blij van worden dan kan ik misschien ook mijn regio etc. hier neerzetten, alle hulp is welkom. Ook nog meer tips en advies is harstikke welkom. Ik wil zeker jullie up to date houden als mensen dat fijn vinden (ikzelf vind het wel fijn om mijn gedachtes etc kwijt te kunnen :))

Dankjewel voor de fijne woordjes.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:15

Welke regio woon je?

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 19:18

Ik wil graag iets in de (omgeving) van Rotterdam. :)

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:53

Even een update;

Ik ben bij de huisarts geweest, die heeft mij niet veel verder kunnen helpen. Alleen dingen kunnen bevestigen, dat het indd het probleem is van mijn vader en dat hij niet te genezen meer is op kort termijn of misschien helemaal niet. Dit heeft hij nou eenmaal en wij moeten hier maar mee omgaan eigenlijk, ik trek dit dus niet meer.

Hij vind het zeker een idee om het huis uit te gaan, ook al is het maar voor een jaartje. Ik ben zelfstandig en verantwoordelijk genoeg. Instanties of begeleid wonen ben ik nog te 'goed' voor en zal ik ook niet in aanmerking voor komen.

Het word dus zoeken naar een kamer of ed. en stalling voor paard en dan afwachten. :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:12

Dan wens ik je succes met zoeken naar een kamer en stalling.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:21

Als je zoekt in omgeving Rotterdam raad ik je aan om naar kamers in Schiedam te kijken. Laatst was er een onderzoek waar de kamers in Schiedam het goedkoopste van het land bleken te zijn. Je zit met de metro zo in Rotterdam en er zijn best veel redelijk betaalbare stallingen voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:13

Loop anders even binnen bij het JIP (jongeren informatie punt) in Rotterdam. Daar hebben ze allemaal handige informatie en tips over zelfstandig wonen, inkomen etc.

http://www.jip.org/nl/node/465

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:13

Misschien ook wel leuk om te weten voor jullie.

Ik ga een paar maanden op een kamer, hierna ga ik met mijn vriend samenwonen :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:18

Wat fijn dat je een oplossing hebt! Ik weet hoe het is als t thuis niet fijn is

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:59

Ah, wat fijn voor je....hopelijk komt er dan wat rust zodat je mosschien ook weer een betere relatie
met je vader kunt krijgen.....
Succes met de verhuizing....

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:05

Ik herken dit zo erg met mijn vader.. bijna hetzelfde. Enkel het feit dat die van mij autisme heeft en ook uithaalt bij zijn woede problemen, alleen mep k harder terug.

Jeugdzorg zou misschien nog wat voor je kunnen betekenen of evt tijdje bij je vriend tot je moeder van je vader weg kan/wil/moet, weet niet precies hoe dat zit. Misschien kun je bij een vriendinnetje bivakeren, maar jij moet dat huis niet meer in. Meis, dat is geen goede situatie daar.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:11

Ik ben blij voor je dat je een oplossing hebt. Zit je al op de kamer?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 09:16

En hoe gaat het nu met je, ben je al weg op kamers......
Zou mooi zijn als het nu wat beter gaat.....

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:04

ik ben eerlijk gezegt nu wel heel benieuwt hoe de situatie nu is .....