Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik ga het denk ik ook doen. Volgende week maar eens goed gaan zitten voor de doelen
behalve het stukje tekst dan he
morgen maar even zitten voor Day Zero
Blijheid schreef:Leuk dat er een nieuw DZP topic loopt hierIk ben een van de 'DZP oudgedienden' die al in 2009 met de eerste lijst begonnen zijn
Mijn eerste lijst heb ik afgerond (niet alle doelen gehaald, maar wel veel!) en mijn tweede lijst is daarna wat verwaterd, door verhuizing/verbouwing/veranderde interesses.
Ik denk er over om weer een nieuwe lijst te starten, omdat ik wel weer wat meer uitdaging kan gebruikenAan mijn eerste lijst heb ik namelijk wel écht wat gehad, een boel dingen gedaan die ik anders niet gedaan zou hebben, zoals een westernles rijden, opblijven tijdens een sterrenregen en vallende sterren zien, Berlijn bezoeken, rechts leren opstappen op mijn pony, een schaatswedstrijd in Thialf bezoeken etc
Als ik jullie wat tips mag geven;
-Stel je lijst niet te snel op. Vaak komen er dan allemaal onzindingen bij en dan is het niet motiverend om je lijst af te maken. Beter kan je wat meer tijd nemen en dan allemaal écht goede doelen hebben
-Maak je doelen meetbaar! Een doel als 'Eet gezonder' is lastig, want wanneer heb je dat precies gehaald? 'Eet een maand lang elke dag minstens 2 stuks fruit' is een stuk haalbaarder. Als je doelen meetbaar en haalbaar zijn is het veel motiverender om door te gaan.
En verder wens ik jullie allemaal veel succes
Ik kom ook al uit het oudere DZP topic. Ik heb mij eerste DZP inmiddels alweer een aantal jaar af, maar het concept blijft natuurlijk heel interessant. Dus ik denk dat ik hier nog wel eens in stilte zal meelezen 
Daarnaast: in de OP van ons HK topic ( [HK] DZP12 - Over goudvissen, koeknuffelen, Sintmeet & doelen! ) staan denk ik ook een heleboel tips en ideeën die we over de jaren hebben verzameld 
)
)
))
)
))
)

)
opisop_shop schreef:wat een leuk idee!
Lijkt me wel lastig te realiseren tenzij je inderdaad je doelen heel haalbaar opstelt.
Van de oudgedienden; wat voor / welke doelen heb je niet behaald en waardoor kwam dat?

).. En al helemaal voor extra inspiratie om te zien wat anderen van over de hele wereld doen!