Waar zijn de vrijwilligers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:58

Ik werk wekelijks op een manege voor gehandicapten
Verder loop ik zo'n 3-5 collectes per jaar
Ook voor de kerk doe ik nog het een en ander

Nachtlampje

Re: Waar zijn de vrijwilligers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:03

Ik doe vrijwilligerswerk bij een centrum voor ouderen (en jongeren) met alzheimer.
Ga ook met mijn kat lyla langs, wat erg leuk is om te doen en te zien hoe sommige mensen helemaal dol zijn op haar <3

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:40

Ik doe nu al heel wat jaren vrijwilligers werk voor het welsh stamboek.
De eerste jaren was het alleen helpen op evenementen. Sinds 2012 zit ik in het regiobestuur en sinds februari dit jaar doe ik de eindredactie van het welsh magazine.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:44

Ik werk vrijwillig op de manege en mijn moeder bij het hospice.
Ik vind het echt super leuk om te doen.
Ik zet de paarden buiten, stal uitmesten, kinderen helpen met opzadelen, pony's voeren etc.
Vind het helemaal geweldig!

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:58

Ik doe vrijwilligerswerk bij de dierenambulance

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:29

Ik ben vrijwilliger bij kinderboerderij Otterspoor te Maarssenbroek :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:45

Wat ik me dan afvraag, als je als vrijwilliger bij een asiel werkt, waaruit bestaan dan je werkzaamheden? Ik ben een dag minder gaan werken om deze in de toekomst te gaan besteden aan mijn hobby..dieren. En dat kan dus hoop ik straks bij een apk of kinderboerderij.. Gaat het vooral om het schoonmaken, of ook de administratieve handelingen?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:55

Ik ben vrijwilliger bij een revalidatie centrum voor ouderen, daar help ik mensen met hun oefeningen die ze van fysiotherapeut hebben gekregen, erg leuk en dankbaar werk !!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 20:37

eponine schreef:
Wat ik me dan afvraag, als je als vrijwilliger bij een asiel werkt, waaruit bestaan dan je werkzaamheden? Ik ben een dag minder gaan werken om deze in de toekomst te gaan besteden aan mijn hobby..dieren. En dat kan dus hoop ik straks bij een apk of kinderboerderij.. Gaat het vooral om het schoonmaken, of ook de administratieve handelingen?

Poep opruimen.

Haha het is voornamelijk de hokken schoonmaken, maar tussendoor de katten aandacht geven en ik ga ook regelmatig lekker een stuk met een hond wandelen. Ze worden vaak maar 5 minuten uitgelaten, ik ben laatst een uur weggeweest met een hond, die genoot met volle teugen! Ga ik vaker doen <3

edit: sochtends is schoonmaken, smiddags komen de klanten dus dan ben je meer daar mee bezig.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:18

Ik ben vrijwilliger bij een sportvereniging voor mensen met een handicap.

Ik zou zelf ook graag tussen de dieren werken, maar zou er liever iets aan verdienen, het zijn nou eenmaal niet de leukste klussen die je voor je kiezen krijgt.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:29

antje_vip schreef:
eponine schreef:

Poep opruimen.

Haha het is voornamelijk de hokken schoonmaken, maar tussendoor de katten aandacht geven en ik ga ook regelmatig lekker een stuk met een hond wandelen. Ze worden vaak maar 5 minuten uitgelaten, ik ben laatst een uur weggeweest met een hond, die genoot met volle teugen! Ga ik vaker doen <3

edit: sochtends is schoonmaken, smiddags komen de klanten dus dan ben je meer daar mee bezig.

Bij ons in het asiel heb je de ochtendploeg en de middagploeg. De ochtendploeg doet het schoonmaak werk van pension en asiel. Middagploeg is er om alle katten aandacht te geven. Je krijgt dan een kamer toegewezen voor zolang je vrijwilliger bent en dan zorg je ervoor dat alle katten aandacht krijgen en lekker spelen enzo :) En schuwe beestjes niet meer schuw krijgen, dat soort dingen :) Ik doe zelf 3 middagen en na de vakantie 1 middag per week.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:41

Ik ben jeugdvrijwilliger op de kinderboerderij *\o/*

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:47

Dierenambulance en bij de b.ereden p.olitie in de stallen :)