Olympia96 schreef:Waar maak je je druk om?
Ik eet nooit vlees en af en toe vis. Ik denk maar zo: beter 1 principe, dan geen principe(s).
Ik maak me er niet druk om, ik ben gewoon benieuwd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

spotterick schreef:Weetje, paardenvlees is het gezondste vlees wat je kan hebben. Teminste met paarden uit nl, dit omdat er het minst mee is gerotzooi en het niet gefokt is voor het vlees.
Kaus schreef:Cassidy schreef:Voor de veganisten is het voor alles of niets.
En ik kom de nodige mensen tegen die wel vlees eten maar roepen dat ze geen paardenvlees eten en vervolgens bij de snackbar een frikandel zitten weg te peuzelen of een patatje met stoofvlees eten (beide bevatten paardenvlees). Sorry, hoe hypocriet kun je zijn?
Ik ben veganist en gebruik dus echt niks van dieren. (Niet respectloos bedoelt, maar ik hoef geen rijtje met 'Gebruik je dan ook geen dit en dit en dit?' Nee.)
Echter heb ik bewust gekozen voor een hond (niet bij een fokker, maar één van een stichting) en die krijgt uiteraard gewoon vlees. Is dat dan ook hypocriet?NikkiEnJij schreef:Interessant om de verschillende meningen te lezen.
Als het gaat omdat je het zielig vind, vind ik het idd hypocriet.
Maar als je wel wildvang vis eet, waarom dan geen biologisch vlees?
Omdat biologisch niet zo biologisch is als het lijkt. Leuk hoor, die koeien die zo'n 100 dagen per jaar op het land staan. Dan zijn er nog steeds 265 dagen over waarop ze dus in stallen staan opgepropt.
Dat kun je van een wild hert niet zeggen.
Om biologische melk te verkrijgen heb je koeien nodig. Hoe krijg je koeien? Fokken.
Echter is er dan een 50/50 kans dat het een stier wordt. Wat gebeurt er met de stier? Die wordt geslacht.
Ik blij met mijn biologische glas melk, heeft immers geen dier voor geleden. Maar die stier, die had niet geboren hoeven worden als ik niet zo nodig melk had hoeven drinken.
Cassidy schreef:94ninitjuh94 schreef:Ik eet geen vlees simpelweg omdat ik het niet lekker vind, meeste vis vind ik wel lekker en dat eet ik dus welDe structuur van vlees is voor mij te stevig, daarom hou ik wel van witvis en vegaburgers die vallen bijna uit elkaar haha
Structuur van vlees te stevig? Vlees kan op allerlei manieren bereid worden. Van gehakt tot filet americain.....en alles er tussenin.
Er zijn een paar soorten vlees die ik wel lust maar dat is echt maar heel weinig dus eet ik het maar helemaal niet, is net zo makkelijk! Heb na 9 jaar oid ook nog steeds geen behoefte aan vlees dus prima zo

Cassidy schreef:@Kaus, als jij je honden vlees geeft, dan ben je tenminste aan het luisteren wat een hond nodig heeft. Genoeg idioten die een hond ook vegetarisch eten geven omdat ze zelf vegetarisch zijn...sorry waar zit je verstand?

Kaus schreef:Het gaat er meer om dat ik bewust voor een dier kies dat vlees eet.
Ik probeer niks of niemand te veranderen. Als iemand die vlees eet bij mij komt eten en zin heeft in vlees dan maak ik dat. Geen probleem. Zijn keuze, daar heb ik niks mee te maken.
Maar in dit geval kies ik voor een dier dat vlees eet. Ik had ook een konijn kunnen kiezen zodat er geen hondenvoer gemaakt had hoeven worden voor mijn hond.
spotterick schreef:Weetje, paardenvlees is het gezondste vlees wat je kan hebben. Teminste met paarden uit nl, dit omdat er het minst mee is gerotzooi en het niet gefokt is voor het vlees.
verder zijn er talloze pillen voor vrouwen die zwanger willen worden of juist niet, waarin een hormoon zit wat alleen door paarden word gemaakt. Hiervoor word het bloed van paarden afgetapt, alleen denkt hier ook niemand over na.
hoeveel producten worden er tegen woordig gemaakt met dierlijke substanties zonder dat je het weet, dit zoor moderne en moeilijke namen.

Janneke2 schreef:spotterick schreef:Weetje, paardenvlees is het gezondste vlees wat je kan hebben. Teminste met paarden uit nl, dit omdat er het minst mee is gerotzooi en het niet gefokt is voor het vlees.
verder zijn er talloze pillen voor vrouwen die zwanger willen worden of juist niet, waarin een hormoon zit wat alleen door paarden word gemaakt. Hiervoor word het bloed van paarden afgetapt, alleen denkt hier ook niemand over na.
hoeveel producten worden er tegen woordig gemaakt met dierlijke substanties zonder dat je het weet, dit zoor moderne en moeilijke namen.
Eh - dat heet premarin (pregnant mare's urine).
Een dierlijke variant van 'moeders voor moeders'.
Hengsten kunnen het niet maken (ruinen al helemaal niet) en de zwangere dames van vele andere diersoorten maken het ook.
Maar voor wie super principieel vegan is, is premarin niet geschikt.
in principe deed ik dat vanuit het idee dat de verdeling van eiwitten over de wereld nogal scheef was. - De cijfers zijn telkens weer anders, maar voor een kilo vlees is al gauw vier tot twintig kilo graan, soya, bonen etc etc nodig. (En als dat ook nog eens betekent dat het Amazone woud wordt gekapt - brrrrrr.)ThreeFingers schreef:Zo vraag ik me vaak af of ze dan ook anti leer zijn.
Broekriemen, schoenen, tassen, jassen noem maar op.
Want het valt mij vaak op dat er geen vlees gegeten word omdat het zielig is, maar bv wel een leren broekriem dragen..

Cassidy schreef:Elinex304 schreef:Ik ben ook vegetariër en eet geen vis.
Maar je eet wel kaas en je eet wel eieren? Realiseer je je daar je daarmee ook de bioindustrie in leven houdt?

Janneke2 schreef:Is dat zo?
Dat lijkt me ook afhankelijk van het bedrijf etc waar de melk/ eieren vandaan komen.

baszo17 schreef:uit eindelijk gaat het toch om het lijden van het dier...
de vleesdieren in de bioindustrie lijden hun hele leven tot ze dood gaan...
maar vissen verdrinken in hun eigen water... net of die een geweldige dood hebben..
ik vind het eerlijk gezegd best hypocriet... wel vis maar geen vlees....
zelfde als eieren... die wel uit batterijkippen?? dat horen ook verse uitloopeieren te zijn,..
Janneke2 schreef:Ik rijd op een leren zadel en eens in de twee jaar koop ik schoenen die deels van leer zijn.
Als Hollandse vind ik dat niet direct hypocriet: runderen worden niet gefokt voor hun huid - maar als je ze dan toch doodmaakt, gebruik dan ook alles wat zo'n dier te bieden heeft.
Mij zul je dus geen nertsjas zien dragen: die beestjes hebben eerst een rotleven en worden enkel en alleen voor hun pelzen geslacht. Nee.