BootsScoot schreef:Mooi topic! Ik gebruik al jaren edelstenen voor bepaalde dingen. Edelstenen kunnen bepaalde energievelden versterken cq activeren. Daarnaast werken sommigen zelfs gunstig op je chakra s die ja ook energievelden zijn. Het drinken van edelsteenwater kan positief werken tegen aandoeningen, pijn edg. Natuurlijk werkt een positieve houding hieraan mee. Als je niet open staat voor een bepaalde werking van de steen dan zal ook niets gebeuren. Toermalijn is een mooie steen. Niet alleen qua uiterlijk maar ook werking. Een steen is iets geheel persoonlijks. Jij kiest op dat moment een steen op gevoel, wat op dat moment bij je past. Als het niet meer goed voelt, niet meer dragen! Daarnaast niet vergeten om hem te " ontladen " onder stromend water en opladen in zon of maanlicht. Zo behouden stenen hun werking. Let op niet elke steen mag onder stromend water ontladen worden. Bvb seleniet ofwel engelensteen. Die " smelt " namelijk weg. Omdat zijn structuur anders is opgebouwt. Een mooi voorbeeld van de energetische werking is bvb turquiose of amthyst. Die houden echt negatieve energievelden bij je weg.Je herkent dit later dat er barsten in je steen komen, heel bizaar om te ervaren!
blijf stenen vooral afspoelen en dan in de zon leggen, ook gesteente zet uit onder warmte waardoor het gaat scheuren. heeft niets te maken met het harde werk wat ie doet
en Cassidy ik vind mijzelf zover ontwikkeld dat ik er niet in geloof. gewoon dingen geloven zonder dingen te bewijzen en aan te tonen vind ik onderontwikkeld.