Edelstenen en hun werking, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:07

Placebo effect geloof ik wel in, maar niet in alle gevallen. En bij uw zoontje lijkt het mij zeker geen placebo effect.

Toch heel mooi dat 'gewoon' een steen, zo kan helpen voor een mens of een dier :) En dan maakt het eigenlijk niet uit of het echt werkt, of het een placebo effect is, als het werkt werkt het en dan is het goed!

Hoe dragen jullie de stenen bij je? Als ik mijn stenen uit het potje met aarde haal, ze een nachtje in het maanlicht hebben gelegen doe ik ze beide aan een apart koordje. Zo kan ik ze als een ketting dragen :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:25

Ik heb de mijne bij mijn bh in, zit het dicht bij mijn zonnevlecht :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:47

Ik hou van mijn stenen :)
@kentaro, wat staat die steen hem supergaaf :D
lekkere verwende smoel er ook bij.

Het valt mij btw wel op dat mensen iets veroordelen op hoe andere mensen het beleven ipv van het zelf te beleven en dan te besluiten dat het niets is.
Dat vind ik wel erg jammer want zo sluit je veel ervaringen buiten :)

Maar goed een mening is net als een neus, iedereen heeft er 1. De 1 net iets fraaier dan de ander ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:48

Hm nee edelstenen heeft niets met een placebo effect te maken. :)

Ik geloof heel sterk in de werkingen van edelstenen, dit komt doordat ze mij altijd onbewust hebben geholpen. Ik had ooit een ketting met een bepaalde steen er in verwerkt en ik had mijn leven netjes op een rij, op een dag ging het hangertje kapot en heb ik de steen nooit meer gedragen. Op dat moment veranderde mijn leven op best veel punten en dat terwijl ik mij er niet eens bewust van was dat ik een edelsteen droeg met een bepaalde werking. Daar kwam ik later pas achter toen mijn buurvrouw mij er op attendeerde. Ik heb toen direct een nieuw hangertje gekocht en mijn klachten namen direct af.

Hoe je het ook went of keert edelstenen hebben gewoon een werking! Of jij er in geloofd is daar in tegen weer een ander verhaal. Als jij bij voorbaat al niet in edelstenen geloofd ga je je er voor blokkeren en tegen dat soort blokkades kan niets op.

Ik geef zelfs readings en healings en bij de healings gebruik ik 9/10 keer een healingstone omdat de energie zo sterker is en de healing een beter effect heeft. Als ik een healing doe bij iemand die er niet in geloofd zal de pijn ook nooit weggaan. Maar als ik bij de zelfde persoon in het geheim een healing doe is de pijn wel weg, omdat die gene dan niet weet dat ik er mee bezig ben en zich er dus niet voor kan blokkeren. :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:49

Ik heb mijn edelstenen vaak in een buideltje in mijn broekzak, of aan een ketting als dit mogelijk is.

Ik geloof zeer zeker in edelstenen, ik heb zelf genoeg ervaringen ermee waarmee voor mij bewezen is dat ze wel degelijk echt werken. Ik ben zelf heel gevoelig en kan dus ook snel last van een steen hebben, dan krijg ik hoofdpijn of bijvoorbeeld met Boji Stones krijg ik hele zere handen op de plaats waar ik ze in mijn handen heb liggen. Een tijdje terug vroeg mijn therapeut waarmee ik ook buiten therapie contact heb of ik bij haar 3 nieuwe stenen wilde voelen wat de werking was, zij wist deze wel en ik kende de edelstenen verder niet. Ik kon bij alle 3 vertellen waarvoor deze geschikt waren, de ene was om te aarden, deze voelde ik heel erg in mijn voeten, de tweede was voor spirituele doeleinde en deze haalden mij omhoog als het ware, de laatste was om te aarden en tegelijkertijd ook een beetje spiritueel en deze beschermde ook vooral. Maar ik ben pas 16 dus moet er nog veel over leren, hoewel ik ze nu ook al veel gebruik. Het is bij mij altijd al zo geweest dat ze mij aanspraken, in eerste instantie vooral omdat ik ze mooi vond maar toen ik ze in handen had voelde ik ook dat ze dingen deden en toen ben ik mij er in gaan verdiepen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:55

BootsScoot schreef:
Mooi topic! Ik gebruik al jaren edelstenen voor bepaalde dingen. Edelstenen kunnen bepaalde energievelden versterken cq activeren. Daarnaast werken sommigen zelfs gunstig op je chakra s die ja ook energievelden zijn. Het drinken van edelsteenwater kan positief werken tegen aandoeningen, pijn edg. Natuurlijk werkt een positieve houding hieraan mee. Als je niet open staat voor een bepaalde werking van de steen dan zal ook niets gebeuren. Toermalijn is een mooie steen. Niet alleen qua uiterlijk maar ook werking. Een steen is iets geheel persoonlijks. Jij kiest op dat moment een steen op gevoel, wat op dat moment bij je past. Als het niet meer goed voelt, niet meer dragen! Daarnaast niet vergeten om hem te " ontladen " onder stromend water en opladen in zon of maanlicht. Zo behouden stenen hun werking. Let op niet elke steen mag onder stromend water ontladen worden. Bvb seleniet ofwel engelensteen. Die " smelt " namelijk weg. Omdat zijn structuur anders is opgebouwt. Een mooi voorbeeld van de energetische werking is bvb turquiose of amthyst. Die houden echt negatieve energievelden bij je weg.Je herkent dit later dat er barsten in je steen komen, heel bizaar om te ervaren!

blijf stenen vooral afspoelen en dan in de zon leggen, ook gesteente zet uit onder warmte waardoor het gaat scheuren. heeft niets te maken met het harde werk wat ie doet :+

en Cassidy ik vind mijzelf zover ontwikkeld dat ik er niet in geloof. gewoon dingen geloven zonder dingen te bewijzen en aan te tonen vind ik onderontwikkeld.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:00

Unihorses wat minder mag ook. Je laat m drogen of droogt m af met een zacht doek zo dus. Daarna mag hij opgeladen worden. En barsten komen er niet zomaar in. Mss heb ik mij niet duidelijk genoeg gearticuleerd.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:02

Ik weet nog dat iemand een soort armbandje had met van die zwarte stenen, maar weet niet hoe ze heten. Na een week brokkelde al die stenen af ivm met de straling ofzo waar je aan bloot word gesteld.

Ik weet niet of ik erin moet geloven..
Zou het wel graag een keer willen roberen z'on armbandje dus als iemand weet wat ik bedoel.. :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:05

BootsScoot schreef:
Unihorses wat minder mag ook. Je laat m drogen of droogt m af met een zacht doek zo dus. Daarna mag hij opgeladen worden. En barsten komen er niet zomaar in. Mss heb ik mij niet duidelijk genoeg gearticuleerd.

stenen barsten vrij snel onder invloed van de zon maar misschien is dat mijn aardrijkskundige kennis...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:25

Wellicht een idee als de die hard ongelovigen zich elders gaan vermaken? Dit neigt een beetje naar topic vervuiling. Ik lees graag over de werking en ervaringen van mensen en dan lezen sarcastische opmerkingen zeer onprettig.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:31

friendly schreef:
Wellicht een idee als de die hard ongelovigen zich elders gaan vermaken? Dit neigt een beetje naar topic vervuiling. Ik lees graag over de werking en ervaringen van mensen en dan lezen sarcastische opmerkingen zeer onprettig.

Dus op de vraag die wordt gesteld in de topictitel mag maar één antwoord worden gegeven en de rest is topicvervuiling? Als ik je een tip mag geven dan zou ik op zoek gaan naar een steen die helpt bij tunnelvisie. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:33

unihorses schreef:
en Cassidy ik vind mijzelf zover ontwikkeld dat ik er niet in geloof. gewoon dingen geloven zonder dingen te bewijzen en aan te tonen vind ik onderontwikkeld.

Goh, wat heb ik toch een aantal gevoelige snaren geraakt met de opmerking dat bepaalde vaardigheden in sommige mensen "onderontwikkeld" zijn..... :D

Ik geloof - en ervaar zelf - wat energiewerk doet met mens, plant en dier. Energie van objecten, en een steen is daar een van, en de universele levensenergie, zoals die wordt beschreven in vormen als Reiki en Tai Chi, Quantum Touch en Healing Touch.

Maar voordat ik al te zeer uitwijdt, laten we het even beperken op stenen. Alle materie om ons heen is gemaakt van atomen. Die atomen hebben een struktuur, en een trilling. In een kristal zoals een edelsteen is die struktuur heel regelmatig, en die trilling van steen naar steen verschillend. Stenen kunnen ook electriciteit genereren, ga maar eens googlen op piezo-electriciteit. Die electriciteit zou zomaar wat met bijv. het menselijke lichaam kunnen doen. Het zou ook zomaar effect kunnen hebben op andere levende organismen zoals planten en dieren. Er is hier al geroepen dat de werking van bijv. stenen alleen maar de maken heeft met placebo effect. Dat kan alleen als je het toepast op volwassen mensen, een baby kan niet faken. Een dier of een plant is niet tot "placebo effect" en kracht van verbeelding in staat, en ook bij hen heeft het effect.

Stenen kunnen sporenelementen van mineralen bevatten. Als je mensen hoort die bijv. een nikkelallergie hebben en die door simpelweg contact met een ritssluiting of door het dragen van goedkope sierraden daar behoorlijk last van kunnen krijgen, hoe kan dat als die sporen van nikkel niet op een of andere manier opgenomen worden door de huid? En als een edelsteen sporen van andere mineralen bevat, zouden die dan niet op een of andere manier opgenomen kunnen worden door de huid?

Goeroe vroeg om wat onderzoeken, voor de werking van stenen kun je je verdiepen in het werk van Michael Gienger en Robert Boyle.

Over ander energiewerk:

Wetenschappelijke artikelen over Reiki
http://www.aetw.org/reiki_research.html

Healing Touch:
http://www.med.nyu.edu/content?ChunkIID=37411

En als je gaat zoeken op Energy Medicine, vind je nog veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:37

Kunnen we de discussie of iemand onderontwikkeld of niet onderontwikkeld is achter ons laten? Dit heeft niets met edelstenen te maken. Geloof in edelstenen of geloof er niet in, maar blijf respectvol en ga het niet gooien op het feit dat iemand misschien niet ontwikkeld zou zijn.

ik ben erg benieuwd of deze edelstenen voor mij werken of niet, ik ga het zien (of niet) :)

edit: mensen mogen hier best reageren als ze er niet in geloven. Ik vraag om ervaringen, dus ook ervaringen waarbij er niets is gebeurd/gemerkt. Zolang het maar respectvol blijft (beide partijen) :D

edit2: Wow Cassidy, bedankt voor de links. Interessant! Ik ga eens nadenken over de tekst die je schrijft. Er staat veel informatie in en dat moet even bezinken voor ik er nuttig antwoord op kan geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:43

Ik geloof dat anderen erin geloven, ik geloof zelf echter in het placebo effect. Maar als dat placebo effect werkt voor mensen, dan zeg ik; top!
Of je nou 3 keer in de je blote kont om je huis loopt om boze geesten te verjagen, tot onze lieve Here bidt om je hoofdpijn weg te nemen of een edelsteen om je nek hangt om er meer energie door te krijgen: als het voor je werkt, hartstikke mooi! :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:45

Ik geloof niet dat stenen echt zo iets kunnen doen. Echter vind ik de verhalen er over wel heel interessant en leuk om te lezen. Als er mensen zijn die er baad bij hebben geloof ik wel dat het hun helpt. Maar als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb neem ik liever een paracetamol.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:46

goeroe schreef:
friendly schreef:

Dus op de vraag die wordt gesteld in de topictitel mag maar één antwoord worden gegeven en de rest is topicvervuiling? Als ik je een tip mag geven dan zou ik op zoek gaan naar een steen die helpt bij tunnelvisie. :D

Dat zeg ik niet. Maar sarcasme is naar mijn mening wel vervuiling. Je hoeft er niet in te geloven prima. Uit dat vooral, maar maak het niet belachelijk voor degene die het wel geloven. En dàt is wat er nu veel gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:48

Vuurneon, daar ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:53

unihorses schreef:
BootsScoot schreef:
Mooi topic! Ik gebruik al jaren edelstenen voor bepaalde dingen. Edelstenen kunnen bepaalde energievelden versterken cq activeren. Daarnaast werken sommigen zelfs gunstig op je chakra s die ja ook energievelden zijn. Het drinken van edelsteenwater kan positief werken tegen aandoeningen, pijn edg. Natuurlijk werkt een positieve houding hieraan mee. Als je niet open staat voor een bepaalde werking van de steen dan zal ook niets gebeuren. Toermalijn is een mooie steen. Niet alleen qua uiterlijk maar ook werking. Een steen is iets geheel persoonlijks. Jij kiest op dat moment een steen op gevoel, wat op dat moment bij je past. Als het niet meer goed voelt, niet meer dragen! Daarnaast niet vergeten om hem te " ontladen " onder stromend water en opladen in zon of maanlicht. Zo behouden stenen hun werking. Let op niet elke steen mag onder stromend water ontladen worden. Bvb seleniet ofwel engelensteen. Die " smelt " namelijk weg. Omdat zijn structuur anders is opgebouwt. Een mooi voorbeeld van de energetische werking is bvb turquiose of amthyst. Die houden echt negatieve energievelden bij je weg.Je herkent dit later dat er barsten in je steen komen, heel bizaar om te ervaren!

blijf stenen vooral afspoelen en dan in de zon leggen, ook gesteente zet uit onder warmte waardoor het gaat scheuren. heeft niets te maken met het harde werk wat ie doet :+

En blijkbaar alsnog minder ontwikkeld dan de rest van de gebruikers in dit topic aangezien je de enige bent die waardeloze "argumentatie" gebruikt en waarvan ik de helft van de posts niet eens begrijp wegens gebrek aan degelijk taalgebruik. Zoek lekker andere topics op als je het allemaal zo'n bullshit vindt of ga een leuke hobby zoeken. Wat ontzettend respectloos en kinderachtig.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:17

Leuk heb door dit topic maar eens gemeten welke edelsteen nou eigenlijk het beste bij mij past! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:24

Ik heb jaren geleden een Obsidiaan steen gedragen. Het is niet meer na te gaan of ik 'beter' ben geworden door de steen of dat ik dat toch wel had geworden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:29

ik heb deze
]Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:31

Ik dacht dat Rozenkwarts heel goed bij mij zou passen maar het is maar voor 40%. :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:33

Ga je anders een keer mee naar het kristalmuseum?
kun je zoeken uit allerlei stenen :)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:39

toeval wil (heeft niets met geneesracht te maken maar wel leuk) dat Gigantje als roepnaam Git heeft, hij is git zwart=zwart met bruine gloed. Als je dan de kenmerken van het mineraal Git opzoekt, is dit nuchter, zet je met beide voeten op de grond (geaard). Dit is precies zijn karakter :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:40

Over het op en ontladen: ontladen door lauw stromend water. Opladen is per steen verschillend, de een in de zon (die zijn er niet veel), de ander in de volle(!) Maan :)