Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:49

Wij hebben echt een super toffe pakketbezorger.
Die legt het netjes in de schuur als we niet thuis zijn. Toen we er net kwamen wonen belde hij aan met de vraag of we dat goed vonden. Dan tekende hij ze af en legt hij een briefje neer met zijn telefoonnummer voor als er vragen zijn. Vind dat echt super. Ga niet zo graag naar de buren voor mijn pakketjes dus ik vind ze eigenlijk altijd netjes in de schuur.
Hij kent je ook bij naam en zwaait zelfs als je voorbij rijd :')

LBLGypsyCobs

Re: Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:54

Ik bedoelde inderdaad PostNL, een enkeling houdt nog rekening met eventuele waarde van het pakket, maar als je soms ziet hoe er gegooid wordt met pakketten.

Op het werk is de verpakking van de producten afhankelijk van of onze eigen chauffeur het wegbrengt of dat het via een pakketdienst gaat.
Bij onze eigen chauffeur kunnen we er van op aan dat ie voorzichtig is.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:57

Op mijn vorige adres hadden we een externe bezorger die blijkbaar per pakket betaald werd, die was enorm gehaast en ongeduldig. Nu geen last meer van.

Bij mijn huidige werk horen we helaas maar al te vaak dat bezorgers het in een kliko hebben gelegd die vervolgens geleegd is, of het onder een tuintafel leggen waarna het gaat regenen, of zelfs onbeschut bij de voordeur droppen! Gelukkig kunnen we dit bij PostNL melden, wordt zover ik weet wel serieus wat mee gedaan :-).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:57

Wij hadden hiervoor een rare gast, die belde niet aan.. Nee die ging direct met zn neus tegen het raam geplakt staan >;) Daarvoor ging hij ook nog even extra op het houten bankje voor ons huis staan (plakplastic op de ramen) zodat hij goed naar binnen kon kijken.

Maar tegenwoordig hebben wij echt een hele gezellige man. Super aardig, zwaait altijd als je hem tegenkomt. En als hij een pakketje komt brengen en ik doe de deur open, is het eerst "Ik heb weer pakketje voor joellie! :D " (soort surinaams accent ofzo haha), echt geweldig.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:19

Tja, pakketbezorgers werken op stukloon en krijgen maar voor 1 x aanbieden betaald. Ze moeten wel zelf hun bus kopen, die niet te oud mag zijn en moeten hem zelf bestickeren. Ze moeten een idiote hoeveelheid pakketten per dag bezorgen om een droge boterham te verdienen en hebben dus veel stress (schuld voor de bus, levensonderhoud, pakketten die voor bepaalde tijdstippen bezorgd moeten zijn) en weinig tijd. Denk daar ook maar aan de volgende keer dat je wat laat bezorgen. Als iedereen nou bij de minst slechte qua voorwaarden bestelt, krijgen de bezorgers misschien de tijd netjes met je spullen om te gaan en ze fatsoenlijk af te leveren. Zolang we massaal via post.nl laten bezorgen ziet dat bedrijf geen reden om de chauffeurs (en dus ook jouw spullen) beter te behandelen.

Selectvracht is trouwens nog erger. Die zetten pakketten, ook dure, gewoon neer in een portiek waar 150 mensen aan wonen zonder aan te geven dat ze zijn geweest. Meestal was er wel iemand zo aardig jouw pakketje mee te nemen en meteen maar zelf te houden. Viel toch niet te achterhalen wie het had gejat.
Selectvracht had toen in elk geval ook in de voorwaarden staan dat er niet aan de deur bezorgd werd als je in een portiek woonde. Helaas werken sommige leveranciers alleen met selectvracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:23

Mijn pakketturk is ok , ik heb nooit problemen met hem.. Laatst bij mijn ouders een oetl u l die belde niet eens aan die reed na een blik op het huis weer door :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:26

Ze worden niet gedwongen om voor de post te werken mick75. Geloof best dat de voorwaarden slecht zijn, maar dan verhuur je jezelf toch níet als ZZPer aan Post NL.

Waar ik nu woon is echt een nette pakketbezorger alleen die waar ik eerst woonde.... flikkerde mijn spullen gewoon bij de buurman onder het afdak. Tadaaaa zelf ff krabbelen en gaan met die banaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:28

Ook een vaste bezorger.Ik was 3 weken terug bij een vriendin,ze woont aan de andere kant van het dorp.Toen ik aan kwam rijden stond hij verder op in de straat en ik zwaaide even.Gaat de bel stond de bezorger met ons pakje bij mijn vriendin voor de deur.Hij had mij naar binnen zien gaan.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:13

Hier bellen ze niet eens aan.
Ze bellen vaak bij 1 iemand in de flat aan en dumpen werkelijk alle pakketten bij diegene.
Ik was laatste de 'gelukkige' kreeg maar liefst 11 pakketten onder het mom van 'ze zijn niet thuis'.
Lekker dan. De hele avond en de dag erna kwamen er mensen aan mijn deur de pakketten ophalen.
Hier wordt je zelf dus het postbedrijf! :\

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:21

Hier ook meegemaakt. Nu ben ik ook wel slecht ter been, maar ik heb het daarna getimed (nadat ik ongeveer voor rotte vis was uitgemaakt) en bleek in 24 seconden bij de voordeur te zijn. Klacht ingediend en gevraagd wat een 'normale wachttijd' was volgens het protocol, ik neem aan dat dat er is namelijk. Op de stomme reacties van PostNL nog wat heen en weer blijven mailen. Uiteindelijk werd ik gebeld door iemand van de klantenservice, die me heel vriendelijk te woord heeft gestaan en die het echt vreselijk vond dat ik met een stopwatch heb gekeken of ik nou zo traag was of de bezorger zo snel. Als dank voor het melden en als goedmakertje kreeg ik chocola opgestuurd.
Dus vooral bij PostNL melden, als meer mensen dit doen, dan worden de 'snelle jongens' er echt wel op aan gesproken.
Bij DHL heeft melden geen enkele zin. Die vinden het blijkbaar zelfs normaal dat ik op zaterdagmorgen wordt uitgescholden voor luie donder, omdat ik om 8.30 in mijn pyjama de deur openmaakte..

Wij hebben inmiddels onze vaste bezorger weer terug, zij was er even tussenuit. We zijn haar nog net niet om d'r nek gevlogen, maar ze had al meer heel blije mensen gezien in de eerst weken dat ze er weer was. Dat PostNL beroerd betaalt en weet ik veel wat, zou best kunnen zijn, maar het is blijkbaar toch mogelijk om je werk goed te doen, dat blijkt wel uit de wél prettige bezorgers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:22

Die bellen aan en gaan weer weg , Postnl is niet helemaal deugdelijk as i know := . Post laat ook te wensen over

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:24

Wij zijn hier gelukkig ook gezegend met een hele fijne bezorger. Altijd vrolijk, of het nu 30 graden boven nul is of 10 graden onder nul. 'Ik heb weer een pakketje voor je, klopt dat, ja?' Met een bigsmile erbij :D En hij heeft ook àltijd tijd voor een praatje, niks geen haast.

Het enige minpunt is dat hij er eigelijk standaard om half 9 staat.. Sta je met je goeie gedrag in je pyjama voor de deur 'GOEIEMORGEN!! :D ' :=

Ik houd van die man!

Maar ik snap ook wel dat er een groot gedeelte is die gewoon haast hebben, zeker in een groter dorp of in de stad. De postbezorger vertelde laatst ook dat het zo slecht geregeld was allemaal, en dan ben ik erg blij dat ze mijn sollicitatie niet geaccepteerd is.
Vind het nog knap dat onze pakketbezorger nog zo vrolijk komt bezorgen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:25

Hij belt hier niet eens meer aan, hij gaat gewoon naar de bejaarde buurvrouw die eigenlijk altijd thuis is.
Zelf op zaterdag doet hij dat....
Was gewoon thuis die dag en toch lag mijn pakketje bij de buuf.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:33

Wij hebben ook een leuke pakketbezorger, die, als je thuis bent niet te missen is. Je hoort hem op 200 meter afstand al aankomen zo hard heeft hij de muziek in de bus staan haha. Laatste keer was het Nick en Simon haha. En als het eens voorkomt dat ik niet thuis ben, ligt er een briefje op de mat en het pakketje in ons hokje. Of het wordt bij de buren afgeleverd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:42

Ik hoop ook dat mensen er meer over klagen als het mis gaat - en ook dat de postbezorgers zich gauw aansluiten bij de bond die is opgericht (en als ze daarvoor willen staken hebben ze mijn steun ook.)

Het moet prima mogelijk zijn om een behoorlijke bezorgservice te leveren, waar de bezorgers van kunnen bestaan en dat de mensen weten dat ze op een behoorlijke manier hun pakjes krijgen. (En wie gaat dat betalen - persoonlijk hoop ik dat een deel wat nu naar winst gaat - en dus uit het bedrijf naar aandeelhouders enzo) gewoon in de service gestopt wordt en daar terecht komt waar het hoort.

Hier zijn ze ook erg snel weg trouwens. Het gebeurt ook wel dat ik de bezorger alweer om zie keren. (En puur ter vergelijking: de verkopers die hier ook te onpas aan de deur komen, zijn nooit weg als ik erheen loop. Die blijven wel wachten...)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:52

Eigenlijk geen klachten, woon op het platteland.
Helaas is het tegenwoordig niet meer vertrouwd om schuur open te hebben bij afwezigheid. Maar alle bezorgers, PostNL, Selektvracht, DHL, UPS halen en brengen de bestellingen keurig. Zij weten ook dat wij en de buren voor elkaar aannemen.
Bezorger kan dus altijd zijn pakketje kwijt en ze leggen dan ook keurig een briefje in de bus.

Hooguit dat ze imo overdreven toeteren omdat er een paar grote honden lopen.

Af en toe vraag ik of ze wat te drinken willen of als het heet is, een ijsje aanbieden.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:32

Ik heb zo'n leuke bezorger hier!! Als er weer een pakketje van bijv body en fit is zijn het 'de anabolen voor mevrouw' haha!
Laatst was ik net 10 min later thuis en hij verderop... En al geweest. Ik balen.

Zag hij me in de kamer staan terwijl hij wilde wegrijden, stapt uit en komt nogmaals het pakket brengen. Zo aardig!!!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:36

Ik had laatst ook dat ik een pakket verwachtte, en dan kom je thuis, ligt er een briefje dat je het bij een supermarkt een eind verderop kan ophalen. Ja als ik het bij de supermarkt wou afhalen dan had ik dat zelf wel bij bestellen aangegeven, maar dan wel een dichter in de buurt.
Ik snap het ook niet waarom ze in dit geval niet de buren probeerden. Mijn huisbaas is vrijwel altijd thuis, er zijn 7 deurbellen die ze zouden kunnen proberen :P Allemaal op hetzelfde nr en dezelfde deur...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:59

RenskeFrea schreef:
Ik had laatst ook dat ik een pakket verwachtte, en dan kom je thuis, ligt er een briefje dat je het bij een supermarkt een eind verderop kan ophalen. Ja als ik het bij de supermarkt wou afhalen dan had ik dat zelf wel bij bestellen aangegeven, maar dan wel een dichter in de buurt.
Ik snap het ook niet waarom ze in dit geval niet de buren probeerden. Mijn huisbaas is vrijwel altijd thuis, er zijn 7 deurbellen die ze zouden kunnen proberen :P Allemaal op hetzelfde nr en dezelfde deur...

dat ken ik ook,

maar het ergste was, ik kwam net thuis van het boodschappen doen bij die supermarkt!!..
maar goed, het ligt er dan toch pas de volgende dag klaar.. maar toch.. ik liep even rood aan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:21

normaal leggen ze het op mijn auto in de garage de laatste jaar.. maar nu kwam gewoon een het erf oplopen! die had dus geen haast..

ik heb genoeg handtekeningen gezien die niet van mij waren haha.. maar van de bezorger.

soms hang ik mijn mobiele nummer op de deur.. als ik achter op het erf ben de meeste bellen dan wel.

haastige mensen heb ik gelukkig dus niet paar jaar terug wel 3 dagen zon stom rot briefje in je bus en dan kan je het daarna pas ophalen.. bij het postkantoor..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:36

Wij hebben gelukkig een fijne pakketbezorger van post.nl
Als ik net de honden uit ga laten en hij komt er aan draait hij zijn raampje open en roept als hij een pakketje voor mij heeft.
Hij weet dat ik braaf pakketten voor de buren aanneem.
Hij is wel zo goed dan een briefje bij de buren in de bus te doen dat het pakket bij ons ligt.
Topvent.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:29

Wij hebben echt een superleuke PostNL bezorger!
We krijgen regelmatig pakketjes (:o) en hij weet dat als we niet thuis zijn hij het bij de buurvrouw 2 deuren verderop kan bezorgen, die is zo'n beetje altijd thuis :)
Ook als ik hem tegen kom in de buurt zwaait hij haha!

Ook de rest van de pakketjes word eigenlijk altijd netjes bezorgd :)

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

Pff ja heeeeel herkenbaar, :=
Wij wonen in een appartement, 4 deuren op een rij..
als de postbode aanbelt, dan vragen we thuis 9 vd 10 x af welke deurbel het is.. we hebben allemaal de zelfde...
Regelmatig gaan 3 van 4 deuren tegelijk open.. en dan NOG missen we de postbode...
Iedereen doet tegen woordig de deur open wanneer er een deurbel gaat... altijd komisch om te zien dat 3 deuren tegelijk opengaan, en vervolgens niemand wat ontvangt..

maar zucht.. hebben die postbodes tegenwoordig te veel peper gehad ofzo.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:10

Als ik dit zo lees, waardeer ik onze postbezorger echt enorm. Hij komt praktisch altijd aan het begin van de aangegeven periode, wacht altijd netjes en als je er niet bent, neemt hij het mee en dan kan jezelf online aangeven wanneer je het pakketje wel wilt hebben en komt hij gewoon netjes op die dag en dat tijdstip. Ik hoop dat hij nog heel lang pakketjes blijft bezorgen.. :D

Ik zit er trouwens toch aan te denken om pakketjes gewoon op een algemeen punt (de supermarkt of zo) te laten bezorgen, iemand daar ervaring mee? Onze bezorger is super fijn, maar presteert het wel om altijd te komen als er net niemand thuis is.. _O-

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:31

De bezorger van PostNL bij mij in de buurt is drama. Spreekt en schrijft heel slecht Nederlands. Hij begrijpt het denk ik ook heel slecht, want iedere x als ik niet thuis ben, laat hij alles retour afzender sturen omdat mijn adres onbekend zou zijn.

Na meerdere telefoontjes richting PostNL en geen verandering laat ik het nu maar bij mijn ouders bezorgen of op een ophaalpunt. Ik weet wel dat die man zelf zijn bus heeft gekocht en dat hij per pakket betaald krijgt. Als hij bezorgd is het een hele lieve man, altijd lachen, maar het is geen doen als alles steeds retour wordt gestuurd