vreemd gegaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: vreemd gegaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:08

Ik zou het ook absoluut niet verborgen kunnen houden. Ik zeg het al tegen mijn vriend wanneer ik het idee heb dat er iemand met me stond te flirten. Niet op een manier dat ik iets op te biechten heb hoor, maar meer van 'wat me nu toch is overkomen'.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:30

Ik vind het doel van het topic eigenlijk wel duidelijk hoor :o .

OsMo schreef:
Waarom moet je er perse een naam aan plakken zoals moraalridder?
Je blijft gewoon mens die nu eenmaal een sterkere waarde hecht aan het monogaam zijn in een relatie.
Vrouwen of mannen die vreemd gaan zitten in relatie waarin ze ergens niet tevreden zijn en daardoor buiten de deur gaan snoepen.
Het zijn ergens van die twijfelaars die nog geen punt achter hun relatie willen zetten.
Bij vrouwen was het vroeger vaak om het gemis van aandacht en liefde en bij de mannen ging het om het missen van seks.
Vandaag de dag gaan vrouwen ook gerust vreemd om de seks.

Cassidy Liefde is alles omvattend! Trouw zijn valt onder liefde.
Je kunt prima trouw zijn door principes door wat je hebt geleerd zonder dat je liefde voelt.
Liefde geven en voelen kan niet zonder trouw zijn.
Trouw zijn is een kenmerk van de liefde.

Nou nou ik vind dit nogal een uitspraak...
Ik hecht behoorlijke waarde aan monogamie maar ben toch wel eens vreemd gegaan in het verleden. En nee ik heb niet per se altijd aan mijn relatie getwijfeld op dat moment ;). Don't judge a book by it's cover. Maar goed, je moet het meegemaakt hebben om er over te kunnen oordelen denk ik ;).

Overigens geloof ik wel dat je liefde kunt voelen en geven zonder trouw te zijn.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:37

MiniMouse schreef:
Duss... Hahaha!

Ik kan er geen conclusies uit trekken hoor, want de vrijgezellen zien toch ook dat je er goed uitziet? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:51

Nooit vreemdgegaan en nee ik zou dat ook niet doen. Ben er het type niet voor. Mijn vriend ook niet maargoed wij zijn samen ook erg gelukkig.
Oja bijna 6jr samen en een baby van 5 maand. Wat echt niks zegt over sleur want die maak je zelf hoor!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:58

VivaLaVida schreef:
Nooit vreemdgegaan en nee ik zou dat ook niet doen. Ben er het type niet voor. Mijn vriend ook niet maargoed wij zijn samen ook erg gelukkig.
Oja bijna 6jr samen en een baby van 5 maand. Wat echt niks zegt over sleur want die maak je zelf hoor!!

ik vind dat je dat nooit niet kan zeggen, niemand kan de toekomst voorspellen.....

Mooi voor je dat jullie nog in de roze wolk zitten, maar 1 op de 3 stellen gaat uit elkaar (dat is een gewoon feit)
Je moest eens weten hoeveel scheidingen rond de 40 voorkomen! Als de een niet meer verder wil dan wordt het vechten voor je relatie verdomd moeilijk...

Vreemdgaan gebeurd dan ook met regelmaat, lastig als je vent dan bedankt en naar een ander gaat (meestal heb je het niet eens door, vaak alleen bezig met de kids ed. :o )
Dus ja in de meeste gevallen komt vaak toch na 10/15/20 jaar de sleur...ook al denk je van niet.
Ik ken zo heel veel vrouwen van mijn leeftijd, die nu in dit schuitje zijn beland.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-08-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:06

Zo typisch he! Als je met die instelling een relatie aangaat zul je het inderdaad niet ver schoppen!
Als ik mijzelf geeneens er op zou kunnen vertrouwen dat ik niet vreemd ga, hoe zou ik danmijn vriend moeten vvertrouwen? Zonder vertrouwen geen goede relatie!
Ik denk idd dat hij nooit vreemd zal gaan en ik ook niet. Aan je relatie moet je blijven werken, ookal zit je in zwaar weer! Natuurlijk hebben wij ook niet altijd op een roze wolk gezeten en hebben wij onze dingen en veel tegenslagen grhad... maar dan hoor je juist elkaar te steunen ipv uit elkaar te groeien en het bij een ander te zoeken.

Maargoed zo kijk ik er tegenaan, tegenwoordig moet je er vanuit gaan dat niemand te vertrouwen is incl jijzelf... daar doe ik niet aan mee en dat werkt super voor ons :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:15

Heeft niets met instelling te maken, dat zijn gewoon de statistische cijfers/feiten.
Die verzin ik niet maar is gewoon de realiteit in de huidige maatschappij.

Het is sowieso een wegwerpcultuur geworden. nu is het nog 1 op de 3 huwelijken welke stranden,
maar de cijfers van scheidingen nemen nog ieder jaar toe :o

Je moet er idd niet dagelijks bij stilstaan, (zoals bv doodgaan, ook dat gebeurd :+ ),
maar om nu te zeggen we leven samen lang en gelukkig...dat kun je nooit van te voren voorspellen!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-08-14 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:16

VivaLaVida schreef:
Zo typisch he! Als je met die instelling een relatie aangaat zul je het inderdaad niet ver schoppen!

Wat is dit nou weer voor opmerking....
Ik denk er net als listiglistje over.
En ik denk ook dat dat niets te maken heeft met je instelling, maar met realiteit.
Kijk eens naar de cijfers en kijk om je heen...

Tegenwoordig moet je niet alleen maar denken om de tijd van nú, maar ook aan de tijd van later, want het kon gedurende je leven allemaal wel eens héél anders gaan lopen dan je had gewild.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:18

Ik ga er niet om liegen dat ik wel eens vreemd ben gegaan ja. Had nog geen jaar met die jongen en liep voor geen meter. Toen kwam zijn beste vriend ineens aanzetten. Werd verliefd en ben vreemdgegaan. Heb daarna 1,5 jaar met degene een relatie gehad (degene waarmee ik vreemd was gegaan, hierna overleed hij).

Ik ben er niet trots op en zou het nooit meer weer doen. Wat had ik een schuldgevoel. Heb het nooit durven vertellen maar hij weet het wel. Als hij me op de man af had gevraagd of ik was vreemdgegaan had ik eerlijk geantwoord. Maar ik schaamde me toch best wel.

Ben geen heilige maar vreemdgaan ooit weer? Nee. Als ik merk dat ik me serieus aangetrokken voel tot een ander of behoefte krijg aan een ander is dat voor mij een teken dat de relatie niet goed zit. Ik ga er dan aan werken of ik stop de relatie en ga weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:26

Liezel ik vind dit geen rare opmerking.je kunt wel denken aan 'later'.. maar wat wil je daar mee dan? Er al vanuit gaan dat je relatie strandt/ een van de twee vreemd gaat?
Nee daar ga ik juist niet van uit. Want ik vertrouw mijn vriend. Blijkbaar is dat tegenwoordig het zelfde als naïef? Dan maar naïef :)

Listiglistje het kan ook zijn dat hij volgende week verongelukt. Dan leven we ook niet lang en gelukkig.. maar daar ga ik ook niet vanuit. Dan heb je toch geen leven meer?
Idd tegenwoordig is het een wegwerp maatschappij. . Maar ook daar kun je zelf voor kiezen of je daar aan mee wil doen toch?
Bij heftige problemen zou ik ook eerst therapie willen, niet zo maar scheiden of uit elkaar. Alles er aan doen om het samen te redden..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:28

Ik probeer juist niet te ver de toekomst in te kijken en me ook niet teveel te laten leiden door de cijfers ;). Zou ik dat wel doen, dat was ik misschien wel nooit getrouwd ;).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:29

listiglistje schreef:
VivaLaVida schreef:

ik vind dat je dat nooit niet kan zeggen, niemand kan de toekomst voorspellen.....

Mooi voor je dat jullie nog in de roze wolk zitten, maar 1 op de 3 stellen gaat uit elkaar (dat is een gewoon feit)
Je moest eens weten hoeveel scheidingen rond de 40 voorkomen! Als de een niet meer verder wil dan wordt het vechten voor je relatie verdomd moeilijk...

Vreemdgaan gebeurd dan ook met regelmaat, lastig als je vent dan bedankt en naar een ander gaat (meestal heb je het niet eens door, vaak alleen bezig met de kids ed. :o )
Dus ja in de meeste gevallen komt vaak toch na 10/15/20 jaar de sleur...ook al denk je van niet.
Ik ken zo heel veel vrouwen van mijn leeftijd, die nu in dit schuitje zijn beland.

En de meeste relaties die ik heb zien stranden wilde er alles aan doen om maar niet in die sleur terecht te komen.
Want die sleur zou er voor zorgen dat hun relatie slecht werd.
Alles werd uit de kast getrokken om maar te voorkomen dat men de standaard huisje/boompje/beestje gezin zou worden, want dat zou het begin van het einde zijn.
Deze relaties hebben het allemaal niet overleeft.

Mijn man en ik vinden sleur heerlijk en ja natuurlijk gaan we lekker met z'n 2en uit eten of een nachtje naar een hotel.
Ook ga ik rustig een dagje weg/uit met een vriendin en dan ben ik ook wel eens tot in de vroege uurtjes te vinden in een café. Maar dat laatste doe ik zeker niet elk weekend maar ik denk 1 a 2 x per jaar.
Maar die sleur waar velen bang voor zijn geeft ons juist een rustige thuishaven voor onszelf en ook voor de kinderen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

Maar wat verstaan jullie dan onder sleur?
Ik heb nu al jaren een relatie met regelmaat, ik zie hem elke dag als ik wakker word, geef hem een kus voordat ik weg ga, ik kom thuis eten samen en vertellen over onze dag, daarna gaat ieder zijn eigen ding doen. Zo zien 5 van de 7 dagen er in de week uit. Is dat dan sleur?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:38

Dungen schreef:
Ik heb nu al jaren een relatie met regelmaat, ik zie hem elke dag als ik wakker word, geef hem een kus voordat ik weg ga, ik kom thuis eten samen en vertellen over onze dag, daarna gaat ieder zijn eigen ding doen. Zo zien 5 van de 7 dagen er in de week uit. Is dat dan sleur?

Volgens velen wel.
Zodra een relatie voorspelbaar wordt (wanneer we wat gaan doen en hoe laat) dan is het een sleur en in sommige ogen heel slecht voor je relatie.
Een relatie moet spannend en onvoorspelbaar blijven, anders is het snel over en gaat de partner de spanning buitenshuis zoeken. (volgens anderen dan...).

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:41

listiglistje schreef:

dus omdat er veel mensen vreemdgaan of uit elkaar gaan of wat dan ook, moet je dat maar in je achterhoofd houden? Nou, dan is er weinig leuks aan je relatie. Je leeft toch vandaag en niet over 10 jaar? Of je relatie over 10 jaar nog zo leuk is, zie je dan wel toch? Je moet toch altijd uitgaan van het positieve en dat het jou niet overkomt, zo geniet je tenminste in het "nu" vol op. Als ik nu ga denken,, oooh mijn vriend zou weleens... Dan is de lol er wel af zeg. ik kan ook vandaag onder een auto komen, maar ik ga er niet vanuit. Ik ga er vanuit dat ik 90 word. Positief in het leven staan, zo geniet je elk geval optimaal wanneer iets goed gaat.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:46

Wat is er precies mis met sleur? Niet iedereen kan een spanningzoeker zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:47

Blue_Eyes schreef:
Wat is er precies mis met sleur? Niet iedereen kan een spanningzoeker zijn.

:j

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:49

Brainless schreef:
Dungen schreef:

Volgens velen wel.
Zodra een relatie voorspelbaar wordt (wanneer we wat gaan doen en hoe laat) dan is het een sleur en in sommige ogen heel slecht voor je relatie.
Een relatie moet spannend en onvoorspelbaar blijven, anders is het snel over en gaat de partner de spanning buitenshuis zoeken. (volgens anderen dan...).

Hmm.. heb er nooit bij stil gestaan. Nou mensen ik heb sleur. En wees er niet bang voor want sleur brengt regelmaat. En als je een regelmatig leven hebt kan je vaker uit de band springen omdat je basis nu eenmaal goed is :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:55

Dungen schreef:
Hmm.. heb er nooit bij stil gestaan. Nou mensen ik heb sleur. En wees er niet bang voor want sleur brengt regelmaat. En als je een regelmatig leven hebt kan je vaker uit de band springen omdat je basis nu eenmaal goed is :))

Maar waarom "moet" je vaker uit de band springen?
Als je dat wilt prima natuurlijk, maar het hoeft juist niet.

Mijn man is jaren geleden bestempeld als: saai, burgerlijk, nerdig, preuts.
Ons leven als: oersaai, ouderwets, voorspelbaar enz.

Maar van al die mensen zijn wij de enige die nog bij elkaar zijn en nog steeds gelukkig samen.
Wij zijn echt niet saai, doen genoeg leuke dingen maar beperkt.
Mijn man heeft geen behoefte eraan om met een groep mannen naar de stripclub te gaan, (en ja hij mag best van mij), of zich zo in een club te misdragen dat de kans aanwezig is dat hij over de grens gaat.
Tja dan zijn we maar saai/ouderwets enz, maar wij hebben een zeer stabiele relatie waar alles in de bespreken is. En na al die jaren weten we elkaars plussen en minnen en kunnen daar prima mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:58

Een sleur is denk ik meet als 1 van beiden het erg saai vind worden. Niks meer samen ondernemen, geen sex meer, geen tijd voor elkaar.. zoiets. Of tenminste dat versta ik onder sleur..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:00

VivaLaVida schreef:
Een sleur is denk ik meet als 1 van beiden het erg saai vind worden. Niks meer samen ondernemen, geen sex meer, geen tijd voor elkaar.. zoiets. Of tenminste dat versta ik onder sleur..

Sleur is meer een gewoonte/routine.
Je werk kan bv ook een sleur worden; alle dagen voorspelbaar/hetzelfde.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:03

Sleur is onoverkomelijk denk ik. Wel líjkt het gras dan sneller groener bij de buurman denk ik. Veel mensen vallen dan in die valkuil ipv verder te kijken dan hun neus lang is. Sleur kun je alleen vermijden door om de zoveel jaar van relatie te veranderen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 05-08-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:03

VivaLaVida schreef:

dat versta ik ook onder sleur.

Overigens vind ik het persoonlijk best wel irritant dat mensen hier
hun eigen relatie gaan verdedigen :o daar gaat het topic niet over...

Dus graag weer ontopic: Dames die wel (zijn) vreemdgaan :7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:05

listiglistje schreef:
VivaLaVida schreef:

dat versta ik ook onder sleur.

Overigens vind ik het persoonlijk best wel irritant dat mensen hier
hun eigen relatie gaan verdedigen :o daar gaat het topic niet over...

Dus graag weer ontopic: Dames die wel (zijn) vreemdgaan :7

Ik! Met mijn huidige man (in mijn vorige relatie).
Maar sleur was absoluut niet de reden... er was juist geen sleur, alleen maar spanning.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:11

Bij mij was het ook de spanning en de jeugdigheid :D (grenzen opzoeken/ontdekken)

In een volwassen relatie waar het goed zat/zit heb ik het nog niet gedaan,
maar ik kan mezelf wel voorstellen dat ik het wel doe als er iets niet goed zit in de relatie :o
Want ik ben van nature een beetje een spanning/sensatiezoeker := grenslijntjes zijn dat heel dun..