Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:28

als iemand mijn vertrouwen op die manier schaadt dan kan ik dat niet vergeten, en is de relatie ook gelijk over. Daar ben ik heel zeker van :j

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:33

Niet te vergeven; als iemand eens vreemd is gegaan, is het vertrouwen weg, sorry. Gaat voor zowel sex als emotioneel vreemdgaan (verliefd zijn, toegeven aan jezelf *en aan mij* dat dit zo is, en alsnog die gozer dan gaan opzoeken... sorry, maar dan moet je kiezen en heb je gekozen...)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:38

Flirten, ok dat kan net.
Ben zelf ook wel van de vlotte babbel af en toe en beetje spelen mag best.

met een ander het bed in duiken, blijf daar dan ook maar.
Zal het ooit wel vergeven.
Ooit.....

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:39

Het zou bij mij meteen klaar zijn. Alleen zoenen? Dan ook denk ik :') Ik hoop dat het moment nooit aanbreekt maar anders... de tijd zal het leren :P

-edit-
Lol dat plaatje hierboven ~~}>

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:40

Ik zou het niet kunnen vergeten, jammer genoeg voor gehad met mijn ex en is altijd tussen os komen staan en ben er dan nog zelf achter moeten komen ook.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:43

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Toen ik nog een jong meisje was, smoorverliefd, eerste vriendje blabla, was hij vreemdgegaan en ik heb het hem vergeven. :j Uiteindelijk is dat alsnog uitgegaan om andere redenen.

Als mijn huidige vriend zou vreemdgaan, zou ik niet weten of ik hem zou kunnen vergeven of niet. Ik hou enorm veel van hem, we hebben samen een huisje etc. Maar ik denk niet dat ik hem ooit nog zou kunnen vertrouwen, mits hij eenooooorm zijn best doet... Denk ik.. :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:51

Ik denk dat het voor mij aan de situatie ligt. Vreemdgaan is voor mij echt zoenen of verder gaan en zoenen zou ik hem nog wel kunnen vergeven. Als ie met zen stomme dronken kop zo'n beslissing maakt en echt spijt toont, wil ik hem nog wel een kans geven.
Ik denk daarentegen niet dat het nog zou werken. Mijn zelfvertrouwen is al niet heel groot en ik denk dat het door vreemdgaan van mijn vriend een flinke knauw krijgt. Ik zou waarschijnlijk ontzettend achterdochtig worden en de neiging krijgen hem te verbieden op stap te gaan zonder mij etc. Jaloezie en angst zouden mij denk ik overnemen en mijn vertrouwen in hem zou weg zijn. En imo is een relatie dan heel snel over :j

Geen gedwongen exit dus, maar waarschijnlijk op lange termijn wel beter.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 04-08-14 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:51

ik denk dat het helemaal aan de omstandigheden ligt en hoe de onderlinge verhoudingen zijn..

als hij vreemd gaat, maar jij sloeg iedere dag al een bord op zijn kop kapot en hebt al een paar maanden geen respect voor hem als mens.. dan denk ik wel dat het einde verhaal is, maar dan vraag ik mij af hoe hij het überhaupt' al zo lang heeft uitgehouden..

dat lijkt heel extreem.. maar lang niet alle mannen of vrouwen begaan een slippertje zonder dat er ook maar iets aan de hand is.. de omstandigheden kunnen al ver daarvoor geschapen zijn. het kan dan wel de laatste druppel zijn.

maar stel, je hebt een relatie van jaren, eventueel al een schat van een kind rondkruipen/lopen..
vrouw lief heeft een vreselijke dag op het werk.. dit kropt ze al de hele avond op omwille van het kind..
Manlief maakt die avond ergens een poedersuiker, zoals 'kan er misschien een biertje van af als je dan toch in de keuken bent'. om vervolgens het hele servies naar zijn hoofd te krijgen. Hij overreageert en stormt het huis uit..

vervolgens is het natuurlijk appelflap' beurs binnen dus hotel zit er niet in.. dan maar een kennis opzoeken.. vriendin woont paar straten verder op.. man komt daar aan,voelt zich klote, paar wijntjes/biertjes later in troostsituatie loopt de boel uit de hand..

paar dagen later leggen pa en moe het weer bij, maar pa moet nog wel opbiechten dat op die avond in alle emotie een grove fout heeft begaan..

worden dan gelijk de scheidingspapieren aangevraagd? en het goede huwelijk van zoveel jaar dan? en het kind? dat om 1 stomme avond op het spel zetten, een avond waar aan beide kanten fouten zijn gemaakt en beide hun respect voor de ander vergeten zijn..

-----------

gaat het om een fijne relatie met een vriendje en out of the blue komt er een biecht over het feit dat hij een paar weken een vriendinnetje erbij heeft gehad.. of vriendin heeft een scharrel gehad.. dan is het voor mij heel snel over..

gaat dus erg om het soort relatie en de omstandigheden wat ik zou doen..
Het maakt het niet goed of minder goed verder.. maar niet iedere relatie zou erom klappen denk ik

een korte relatie kan uitgaan omdat hij/zij een anders keelgat staat uit te graven
terwijl een huwelijk een slippertje met alles erop en eraan nog kan overleven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:53

JE kan je ook afvragen hoeveel waarde die jaren hebben gehad als hij om één zo'n situatie de relatie op het spel zet.

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:59

Als het alleen bij zoenen zou blijven zou ik het willen vergeven. Al ligt het er wel aan met wie. Al is het zijm ex is het gelijk klaar. Ik denk dat ik alleen heel veel moeite ermee zou hebben en veel tussen ons kapot zou maken en het uiteindelijk alsnog zou beëindigen. Als hij verder gaat dan alleen zoenen is het wel gelijk over.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:02

Ayasha schreef:
JE kan je ook afvragen hoeveel waarde die jaren hebben gehad als hij om één zo'n situatie de relatie op het spel zet.

dat kan, maar dat kan hij natuurlijk wederzijds zich ook afvragen als hij de restant van het servies uit zijn voorhoofd staat te peuteren.

Iedereen kan fouten maken, grove en minder grove fouten.. Ik denk dat je wel bij jezelf moet nagaan als je iemand op straat wilt zetten terwijl je verder een goede relatie hebt, of jezelf niets te verwijten valt..
immers je zet de ander op straat om iets dat de ander te verwijten valt..

nu kun je streepjes gaan zetten wie overall de meeste of grootste fouten op zijn/haar naam heeft.. maar het gaat erom, wat wil je voor de toekomst.. wil je een goede geschiedenis en een mogelijk goede toekomst echt weggooien om een avond en eventueel je kind dus ook het recht ontnemen om met vader in huis een mooie jeugd te hebben.. alleen omdat je dan zo boos zou zijn om 1 avond waarbij je zelf ook niet vrij van schuld bent..

dat bedoel ik met omstandigheden.

dat wil niet zeggen dat alles maar meteen koek en ei is, of dat de ander het ooit zal kunnen vergeten..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:12

Ik zou het misschien bij omstandigheden nog kunnen vergeven, hoewel ik geen enkele omstandigheid een goedkeuring vind, maar vergeten? Nee, nooit.
En daar zou het voor mij ook ophouden, want ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen en iedere keer denken: 'zou hij weer'? En zo wil ik niet leven. Dan houd ik de eer aan mezelf.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:22

Dan is het klaar. In welke vorm dan ook ( flirten,zoenen of seks) het is gewoon klaar.

En ja, ik heb dit mee gemaakt met een eigen huis en na bijna 7 jaar. En dit was iets eenmaligs en alleen zoenen. Maar het was klaar.. ik voelde me zo vies en walgelijk als ik hem een kus gaf, gatver. Dus inderdaad na een week uitgemaakt. En dat zou ik zo weer doen!

het mooie van liefde is dat je nooit behoefte hebt aan iemand/iets anders, dat je onvoorwaardelijke liefde aan elkaar geeft en elkaar vertrouwt. Dat je voor jezelf instaat, ook wanneer je dat biertje te veel drinkt omdat je gedachte bij je liefde is. Wanneer je vreemdgaat is het geen liefde want dan zou die behoefte er niet zijn. Wanneer je vreemdgaat is er iets niet goed in de relatie. En ik heb liever geen relatie dan een relatie waarbij er dat soort fout(en) vergeven moeten worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:24

Nessah schreef:
het mooie van liefde is dat je nooit behoefte hebt aan iemand/iets anders, dat je onvoorwaardelijke liefde aan elkaar geeft en elkaar vertrouwt..

Dat klopt niet helemaal. *zit nu een programma over polygamie te kijken* :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:25

En laten we het leven geen sprookje noemen :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:26

Nou sorry hoor, maar zo zie ik het. prima dat jullie dat niet vinden kloppen maar in mijn relatie is dat toch echt het geval.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:27

Dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:28

Daarnaast lees ik dat mensen hier flirten wel goed vinden. Nou, daar snap ik niks van. Waarom zou een man in een relatie behoefte hebben om te flirten met andere meiden? Komt hij aandacht te kort?

Als ik dit allemaal zo lees ben ik des te blijer met mijn relatie!

Nessah

phormicola schreef:
Dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren :)

Zeg ik dat dan??

minikatje

de meeste sprookjes lopen zo gruwelijk af, dat is mijn probleem met sprookjes.

Liefde is hard werken, maar de kneep zit hem er net in dat het voor elkaar over hebben dat zo gemakkelijk maakt ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:29

Ik zou het absoluut niet accepteren en het zou voor mij dan ook direct over zijn.
In mijn ogen is vreemdgaan bij wijze van spreken: 'dingen die je ook niet met je ouders zou doen', om even een beeld te vormen. ;)
Zoenen is voor mij dus ook al vreemdgaan.
Mijn motto in een relatie is: "Je kunt heel ver bij mij gaan, maar vreemdgaan of mishandeling is voor mij einde oefening". Mijn toenmalige vriend heeft dat zelf aan den lijve ondervonden toen hij mij tijdens een ruzie aanvloog en vervolgens onder de kraan wilde houden. Toen ben ik per direct vertrokken.
Mijn huidige vriend heb ik dezelfde grens voorgelegd en hij is het er helemaal mee eens. Wat dat betreft liggen onze grenzen op precies dezelfde plek, gelukkig.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:49

nou, mijn vriend is na +- 6 maanden 'vreemd gegaan'. vrij vroeg dus. Hem gevraagd, maar hij begon helemaal te schreeuwen. 'Ik weet er niets van', ontkennen... Ergens voélde ik dat ik gewoon dat hij loog. Toch 'vergeven', maar hij kon zijn handjes helaas niet thuis houden! Na duizende leugens en 1,5 jaar later heb ik toch de relatie beëindigd, en nu is hij happy samen met zijn vreemdgaandertje.

als dit me nu zou overkomen zou ik 'm meteen mijn huis uit zetten. Once a cheater, always a cheater.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:50

Liefde is werken maar als het ook vóelt als werken, doe je het mis.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:54

Als een vent vreemdgaat dan zit het niet goed in zijn relatie. Punt.

Geloof mij, ik kan het weten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:55

Iedereen kán het weten. :+ Dergelijke voorvallen zijn niet te veralgemenen. Er zijn er ook die vreemd gaan om de sport.