Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
simpel post rondbrengen kan een kip zonder kop nog. dus dat zijn smoesjes lifaya schreef:voor post nl heb je echt geen hbo diploma nodig hoorsimpel post rondbrengen kan een kip zonder kop nog. dus dat zijn smoesjes

werk aan de band zonder je vriend erbij, misschien als hij een baan/toekomstplannen heeft dat je vader ook bijdraait. veerledec schreef:Peelie schreef:Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.
Op welke wijze is de recessie de oorzaak van het niet hebben van diploma's, als ik mag vragen?
Ayasha schreef:Waarom MOET je vader perse met je vriend om kunnen?
Ga zaterdag lekker met 'm mee, spreek samen af dat ze elkaar dulden als twee volwassen mensen (lees: geen rotopmerkingen meer maken) en dat ze geen vriendjes hoeven te zijn maar dat je wel wil dat je vriend niet uitgescholden wordt als ie bij jullie thuis komt want dat dat niet fatsoenlijk is. En laat het daar bij. Je kan niet met iedereen vriendjes zijn.

bigone schreef:Kan het me wel voorstellen, jouw vader is blijkbaar een harde werker en ziet jouw vriend als een klaploper. Hij vind dat zijn dochter iets beters verdient. Je vriend werkt niet maar als hij echt wil dan was hij allang weer aan de studie gegaan en via een uitzend bureau allerlei banen gehad.
Ik wil niet vervelend overkomen maar als een van mijn kinderen een partner had zonder opleiding en zonder enige werkervaring en mijn kind zou excuses gaan vertellen(geen opleiding, weinig banen enzenz) en ik zag geen initiatieven uitgaan van de partner dan zou ik er als ouder mij niet mee bemoeien maar wel van balen. En voor de huidige situatie, volg je eigen weg, als je een partner hebt dan kies je daar voor de volle 100% voor, ook al kan dat inhouden dat het tot een breuk met je vader komt. Vertel je vader dat hij misschien wel een punt heeft maar dat jij volwassen genoeg bent om je eigen keuzes te maken, ook al pakken die in de toekomst misschien verkeerd uit.
Strasshorse schreef:Mijn vriend is pas sinds een paar maanden weer werkloos (dus niet 1,5 jaar wat sommige van jullie begrijpen uit de tekst), daarvoor heeft hij gewoon gewerkt op contract basis en zelfs toen had mijn vader elke keer wel wat, snap dat hij nu steeds over het werk van hem valt.
Maar ieder denkt dat werk vinden makkelijk is omdat er wel genoeg baantjes zijn, ik ben 19, heb wel diploma's en overal waar ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud (oftewel te duur ben)
Mijn vriend is geen leerwonder, een opleiding volgen alleen gaat het bij hem denk ik niet worden.
Hij wilt het wel maar hij is een doener geen denker, zelfde met werk.
Ik probeer er geen excuses voor te verzinnen want heb ook vaak genoeg tegen hem gezegd ga erachteraan.
Maargoed hij moet het zelf willen, kan hem niet dwingen
VivaLaVida schreef:Dat van leeftijdsverschil is natuurlijk onzin. Of moet je met n vent van 56 thuis komrn?
Ik denk dat het puur is dat hij wil dat er goed voor zn dochter gezorgd word. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat ook zo moet uiten. .