Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:49

Als ik zo lees hoe je vriend in het leven staat dan kan ik me de reactie van je vader goed begrijpen. Ik lees alleen weer excuses, coach op vakantie en zo traag, hij wil alleen iets doen wat meneer leuk lijkt, blablabla. Met andere woorden, ik wil ik wil, ik wil. Hij heeft niets te kiezen en wat is er mis met eigen initiatief. Ik wil je vriend helemaal niet afkraken maar vraag jezelf eens goed af hoe het in de toekomst gaat, jij werkt en studeert hard om iets te bereiken en je vriend doet zo te horen helemaal niets en zit op zijn luie kont te wachten tot zijn droomjob voorbij komt varen.
Denk je echt dat dit niet een verschrikkelijk heikel punt tussen jullie twee gaat worden als je verder in de toekomst kijkt??
Als jij je daarbij neerlegt is het prima maar zo te horen erger je je nu soms al dus zou toch voor jezelf zorgen dat je weet wat je wilt en ik vind dat je na een relatie van dik twee jaar en met het oog op de toekomst best wat van je vriend kunt vragen/eisen.
Ik denk dat je vader hem wat dat betreft allang geschoten heeft en daarom nu zo fel op hem is, hij uit het op een verkeerde manier maar hij heeft wel gelijk.
Onze kinderen zijn hbo en universitair geschoold en ook die hebben de meest smerige en vervelende baantjes aangepakt, getuigd van doorzettingsvermogen en daardoor kom je verder.

Rennie89

Re: Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:08

voor post nl heb je echt geen hbo diploma nodig hoor :') simpel post rondbrengen kan een kip zonder kop nog. dus dat zijn smoesjes

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:15

lifaya schreef:
voor post nl heb je echt geen hbo diploma nodig hoor :') simpel post rondbrengen kan een kip zonder kop nog. dus dat zijn smoesjes

Sterker nog, ze vragen helemaal geen denkniveau, ook niet MBO. ze vragen iemand die van aanpakken houdt. :D
http://www.werkenbijpostnl.nl/vacature/ ... code-2471/

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:15

Ik heb dit topic ook vluchtig gelezen en snap ook goed dat je vader jou vriend minder graag heeft. Tijdens bijna de gehele relatie is vriendlief werkloos en opleiding loos geweest en toont nul initiatief om iets te gaan doen om maar te werken en geld te verdienen. in plaats daarvan moet gewacht worden op de droombaan. Als mijn vriend zo'n initiatief had gehad was mijn vader nooit akkoord gegaan met het samenwonen of de hele relatie! Het is belangrijk om ook aan je toekomst te denken en waarschijnlijk voelt het voor je vader zo dat hij jou hier op moet attenderen aangezien jij nog steeds op je roze wolk zit. Je vriend kan de liefste jongen op de wereld zijn, maar in het leven bereik je daar niets mee. Geen opleiding, geen baan, geen inkomen en geen initiatief om zelf een baan te gaan zoeken of ergens langs te gaan om te vragen of ze iemand nodig hebben. Alleen maar excuses waarom er niet naar een baan gezocht kan worden. Met zo'n mentaliteit bereik je niet veel en dan snap ik zeer goed dat je vader "zeurt" of vriendlief nu eindelijk een baan heeft. Mag toch wel een keertje na anderhalf jaar!

Hoe dan ook, ik zou het vader dochter weekend lekker voor jullie tweeën houden. Zonder aanhang is soms ook wel erg fijn! Helemaal voor ouders lijkt mij dit fijn, om niet alleen de dochter met aanhang te zien maar ook nog eens alleen. Geniet ook in volle tuigen van je weekend met je vader en laat het onderwerp vriend maar rusten. het komt vanzelf wel, al denk ik dat het vast ook stukken meer verbeterd als je vriend laat zien dat hij voor jou kan zorgen dmv werk etc. Ik wens je in ieder geval erg veel succes.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:21

Ik snap je vader wel, mijn vader had het echt niet goedgekeurd als ik op 19 jarige leeftijd met een werkloze jongen zou gaan samenwonen..... Gaat hij nog wel naar school?

Er is altijd wel werk te vinden, al is het een schoonmaak baantje! Ik denk dat jou vader gewoon harstikke bezorgd is! Jij werkt hard aan je school en je vriend zit werkloos thuis..... Lijkt me niet echt een goede start zo.....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:26

Ook ik snap je vader wel. Bij mijn ex zetten mijn ouders ook vraagtekens, het was een goede jongen hoor en mijn ouders zijn beide zo beleefd dat ze aardig tegen hem deden. Maar er was aardig wat niveauverschil (geen opleiding afgemaakt bv.) en mijn ouders hebben me daar wel voor gewaarschuwd. Tuurlijk luisterde ik niet, ik was verliefd en ze moesten hem maar nemen zoals ie was. Maar achteraf wilde ik dat ik geluisterd had. Tegenwoordig neem ik de mening van mijn ouders uiterst serieus als het om dit soort dingen gaat. Vergeet niet dat ze 20 jaar meer levenservaring hebben.

Je vader wil vast het beste voor je en ik snap dat een jongen zonder werk en opleiding en een nogal lakse instelling niet echt in het plaatje past. (is dit echt waar jij je leven mee wil delen?)
Misschien kan je nog eens rustig met hem praten (zonder je vriend erbij) maar daarna zou ik het ook loslaten.
Verder zou ik zeker dat vader dochter dagje tussen vader en dochter houden, niet je vriend meenemen. :n werk aan de band zonder je vriend erbij, misschien als hij een baan/toekomstplannen heeft dat je vader ook bijdraait.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:31

Waarom MOET je vader perse met je vriend om kunnen?
Ga zaterdag lekker met 'm mee, spreek samen af dat ze elkaar dulden als twee volwassen mensen (lees: geen rotopmerkingen meer maken) en dat ze geen vriendjes hoeven te zijn maar dat je wel wil dat je vriend niet uitgescholden wordt als ie bij jullie thuis komt want dat dat niet fatsoenlijk is. En laat het daar bij. Je kan niet met iedereen vriendjes zijn.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:23

veerledec schreef:
Peelie schreef:
Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.

Op welke wijze is de recessie de oorzaak van het niet hebben van diploma's, als ik mag vragen?

Aangezien hij technisch tekenaar in opleiding was bij een bedrijf. Dat bedrijf heeft hem na een half jaar opleiding omwillen van de kosten en het tekort aan werk ontslagen. Dus hij heeft die opleiding nooit af kunnen maken. Er was ook geen ander bedrijf wat hem wilde scholen en werken.

Hij is nu bezig met het openen van een eigen onderneming.

Er wordt ook werk op baggerboten of booreilanden aangeboden. Dat moet een persoon wel lichamelijk aan kunnen. Met kapotte knieën of een kapotte rug ga je dat echt geen 5 weken volhouden.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:43

Ayasha schreef:
Waarom MOET je vader perse met je vriend om kunnen?
Ga zaterdag lekker met 'm mee, spreek samen af dat ze elkaar dulden als twee volwassen mensen (lees: geen rotopmerkingen meer maken) en dat ze geen vriendjes hoeven te zijn maar dat je wel wil dat je vriend niet uitgescholden wordt als ie bij jullie thuis komt want dat dat niet fatsoenlijk is. En laat het daar bij. Je kan niet met iedereen vriendjes zijn.

Dat dacht ik ook.. Tuurlijk is het het aangenaamst als iedereen goed met elkaar overweg kan. Maar dat is gewoon niet altijd mogelijk. Dus dan is de enige oplossing om ervoor te zorgen dat iedereen door dezelfde deur kan, maar ook niet meer dan dat. En dat is heus niet zo erg.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 00:25

Mijn vriend is pas sinds een paar maanden weer werkloos (dus niet 1,5 jaar wat sommige van jullie begrijpen uit de tekst), daarvoor heeft hij gewoon gewerkt op contract basis en zelfs toen had mijn vader elke keer wel wat, snap dat hij nu steeds over het werk van hem valt.
Maar ieder denkt dat werk vinden makkelijk is omdat er wel genoeg baantjes zijn, ik ben 19, heb wel diploma's en overal waar ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud (oftewel te duur ben)

Mijn vriend is geen leerwonder, een opleiding volgen alleen gaat het bij hem denk ik niet worden.
Hij wilt het wel maar hij is een doener geen denker, zelfde met werk.
Ik probeer er geen excuses voor te verzinnen want heb ook vaak genoeg tegen hem gezegd ga erachteraan.
Maargoed hij moet het zelf willen, kan hem niet dwingen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:37

Je zult nooit met iedereen in je leven kunnen opschieten..

je familie kun je niet kiezen..

jij hebt je partner gekozen en bent daar gelukkig mee.. Je vader krijgt m gratis en voor niets zonder te kiezen.

Je vriend kiest voor een relatie met jou en heeft daarbij mede gekozen om je vader op de koop toe te nemen... wat hij ook keurig doet zie ik..

Er zit dus een kans in dat ze nooit zullen klikken.. verdragen kan en respect hoort.

-------

de vraag: heb je al werk gevonden.. heeft in deze een sarcastische ondertoon, omdat hij het vraagt om te kleineren..

maar het stellen van die vraag op zich, is niet raar als het op vriendelijke voet gebeurd hoor.. immers het is gewoon interesse (Normaal gesproken)..

-----

ik zou om te beginnen gewoon bij je vriend aangeven dat hij echt niet persee mee hoeft naar die 'gezellige' familieonderonsjes.. als iemand op een verjaardag erover vragen stelt, dan kun je ook gewoon open en eerlijk (op neutrale toon) aangeven dat het niet zo goed botert tussen je vader en je vriend en dat hij zich niet prettig voelt en daarom thuisblijft.. dan is het aan je vader om dat verder op te lossen, immers jij zegt niet meer en minder dan de waarheid op een vraag.

ik zou zeker niet willen dat je vriend meegaat naar een Vader-dochter uitje.. immers je vader wil tijd met jou.. Het is aan jouzelf of je dit wilt.. of dat je zegt.. Pap alles goed en aardig, maar je laat mijn vriend zich ontzettend onwelkom voelen als wij over de vloer zijn.. dus liever ga ik helemaal niet mee tot je mijn vriend kunt respecteren en met respect kunt behandelen..

Je kunt natuurlijk ook iemand niet verplichten om bij je thuis te komen, ook al zou je dat graag willen..

------------------

ik denk dat je niet 'beiden' moet willen.. laat tijd het werk doen en als het niet samen wil, dan moet je dat loslaten en genieten van beiden op hun eigen tijd.

laat je vader maar gewoon volwassen worden.. Hij zal moeten accepteren dat jij je eigen keuzes mag maken.. net zo als jij zult moeten accepteren dat hij je vriend waarschijnlijk niet uit kan staan..

je mag wel verwachten dat ze elkaar met respect behandelen

de toekomst zal uit moeten wijzen of jij een goede keuze maakt of dat je vader 'gelijk' heeft..
en vanaf daar hoe banden zich verder ontwikkelen

persoonlijk snap ik je vader. hij wil het beste voor je..
maar het zijn wel keuzes die jijzelf moet maken en die hij zal moeten respecteren

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 02:08

Haha grappig, ik kijk net op je profiel en mijn vriend kent jouw vriend, kleine wereld!

Wel een rot situatie om zo tussen je vader en je vriend in te moeten zitten.. ik snap je vader wel, want ik denk echt dat dat een bepaald vaders instinct is, maar je bent al zo lang met je vriend dat je toch weleens zou verwachten dat hij hem een kans geeft. Ik zou zelf gewoon een uitje alleen met je vader doen en een goed gesprek aangaan over wat hij allemaal zo verkeerd vindt aan jouw vriend. Wie weet komt er wel wat uit het gesprek en kun je hem proberen te laten zien dat jouw vriend helemaal niet zo is, zoals hij denkt.. :)
Maar het is gewoon een rotsituatie.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 02:30

Als ik het zo lees komt het er op neer dat jij straks je vriend gaat onderhouden.

Ik.vind job niet leuk geen optie om niet te werken. Bouwt er cv mee op, extra ervaring en jr pensioen. Dat je hem niet kunt dwingen is zeker zo,MAAR dat zegt ook iets over stand van zaken. Hij ziet een baan vinden en leven opbouwen me. Jou dus niet als prioriteit.

Dus manier van jouw vader niet handig en netjes. Maar snappen doe ik hem wel.. neem aan dat je ooit groter wil wonen,isschien zelfs kinderen...

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:53

Ik snap mijn vader en vriend allebij maar wil niet steeds een partij kiezen. Me vriend en mijn vader hoeven ook geen beste maatjes te worden maar het zal wel fijn zijn al ze gewoon met elkaar door een deur kunnen. Als mijn vader het vraagt over zijn werk als interesse hoor je me niet maar hij zegt het op een nogal neerbuigende toon en daar stoor ik me aan.

en mijn vader zegt dat het niet aan mijn vriend als persoon ligt dat het niet klikt maar vanwege het leeftijdsverschil tussen hun en niet dezelfde interesses hebben. Dan denk ik als het alleen daaraan ligt ksn je het op ze minst proberen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:55

Niet proberen. Gewoon zeggen "prima, dan niet, maar behandel hem op zijn minst fatsoenlijk ipv zoals je nu doet."
Dat hij zich gedraagd naar zijn leeftijd en je vriend met respect en beleefdheid bejegend zoals dat hoort. Dan hoeven ze geen vriendjes te zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:57

Maar respect moet je verdienen. Wij horen hier ook maar één kant van het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:58

Dat van leeftijdsverschil is natuurlijk onzin. Of moet je met n vent van 56 thuis komrn?
Ik denk dat het puur is dat hij wil dat er goed voor zn dochter gezorgd word. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat ook zo moet uiten. .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:59

een basis en respect behoor je voor iedereen te hebben. Anders kan je die vreemde die de verkeerde broek draagt ook maar gewoon beginnen uit schelden om zijn broek. Dat doe je niet uit fatsoen/respect voor die persoon zijn keuze, ondanks dat die het niet verdient heeft in de letterlijke zin van het woord.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:01

Maar zoals ik al zei hoor je hier maar één kant van het verhaal. Voor hetzelfde geld ligt die vriend in een of andere verschoten outfit met z'n voeten op tafel bij haar ouders thuis te boeren of heeft hij de eerste keer al heel raar gereageerd op de vraag over of hij al werk heeft. Het kan ook zomaar best zijn dat TS vind dat de vader dat minachtend zegt, maar dat dat eigenlijk wel meevalt en dat dat zo over komt omdat ze er zelf eigenlijk ook van baalt dat hij vrij weinig moeite doet om aan een baan te komen. Dat weet je dus niet.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:01

bigone schreef:
Kan het me wel voorstellen, jouw vader is blijkbaar een harde werker en ziet jouw vriend als een klaploper. Hij vind dat zijn dochter iets beters verdient. Je vriend werkt niet maar als hij echt wil dan was hij allang weer aan de studie gegaan en via een uitzend bureau allerlei banen gehad.
Ik wil niet vervelend overkomen maar als een van mijn kinderen een partner had zonder opleiding en zonder enige werkervaring en mijn kind zou excuses gaan vertellen(geen opleiding, weinig banen enzenz) en ik zag geen initiatieven uitgaan van de partner dan zou ik er als ouder mij niet mee bemoeien maar wel van balen. En voor de huidige situatie, volg je eigen weg, als je een partner hebt dan kies je daar voor de volle 100% voor, ook al kan dat inhouden dat het tot een breuk met je vader komt. Vertel je vader dat hij misschien wel een punt heeft maar dat jij volwassen genoeg bent om je eigen keuzes te maken, ook al pakken die in de toekomst misschien verkeerd uit.

Helemaal mee eens. Deze situatie zie ik ook bij mijn nichtje en haar werkloze vriend.

Daarbij hoeft het ook niet te klikken. Jammer maar helaas. Laat beide in hun waarde en stop met forceren. Met z'n 3en iets leuks doen zit er nu eenmaal niet in. Mocht je vader echt banketstaaf doen kun je hem er altijd fatsoenlijk op wijzen dat dit voor jou niet leuk is.

Geniet van je vader/dochterdag en laat zware gesprekken achterwege.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 05-08-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:02

Strasshorse schreef:
Mijn vriend is pas sinds een paar maanden weer werkloos (dus niet 1,5 jaar wat sommige van jullie begrijpen uit de tekst), daarvoor heeft hij gewoon gewerkt op contract basis en zelfs toen had mijn vader elke keer wel wat, snap dat hij nu steeds over het werk van hem valt.
Maar ieder denkt dat werk vinden makkelijk is omdat er wel genoeg baantjes zijn, ik ben 19, heb wel diploma's en overal waar ik solliciteer krijg ik te horen dat ik te oud (oftewel te duur ben)

Mijn vriend is geen leerwonder, een opleiding volgen alleen gaat het bij hem denk ik niet worden.
Hij wilt het wel maar hij is een doener geen denker, zelfde met werk.
Ik probeer er geen excuses voor te verzinnen want heb ook vaak genoeg tegen hem gezegd ga erachteraan.
Maargoed hij moet het zelf willen, kan hem niet dwingen

Dat kun je dus wel! Het gaat hier tenslotte ook om jouw toekomst.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:04

VivaLaVida schreef:
Dat van leeftijdsverschil is natuurlijk onzin. Of moet je met n vent van 56 thuis komrn?
Ik denk dat het puur is dat hij wil dat er goed voor zn dochter gezorgd word. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat ook zo moet uiten. .

Vader wil gewoon geen vrienden zijn met zijn schoonzoon. Mag toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:25

ik kan je vader echt wel begrijpen... Mijn pa zou het echt niet goedkeuren als ik zou samen wonen met iemand die geen baan heeft of opleiding doet. Ik gok dat dat ook zijn boosheid is toen jij uit huis ging? Of is er iets anders?

Leeftijdsverschil vind ik maar vreemd. Er zit 'hopelijk' altijd leeftijd verschil tussen je vader en je vriend? Gok dat een vriend van je vaders leeftijd alleen maar meer problemen veroorzaakt?

Jullie hebben samen een woning en zijn daar samen verantwoordelijk voor. Dus dat betekend ook dat jij je vriend moet zien te stimuleren om weer nuttig te zijn in de maatschappij. Wat doet hij eigenlijk dan overdag?

Werk is niet altijd leuk, maar hoe harder je leert en werkt hoe meer leuke dingen je kan gaan doen.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:27

Ik zou als vader ook niet blij zijn met deze aanwinst. Ik word al niet blij van de omschrijvingen die ik van hem lees. Laat staan je vader die hem live mee maakt. Je vriend moet wel een bijzonder mens zijn om zoveel eisend te zijn. Ik hoop voor je dat hij dat niet op andere vlakken zo is. :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:32

Hoe vervelend het ook voor jou is,ik kan je vader wel enigzins begrijpen. Je vriend 'eist' veel maar doet er eigenlijk niets voor.

Ik zou zelf ook niet gaan eisen dat je vriend perse mee moet op dat vader dochter dagje. Ik vind het een leuk initiatief van je vader en wellicht kunnen jullie het er gewoon eens op een rustige manier over hebben.