Hoe veilig is zwemmen in Nederland nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Hoe veilig is zwemmen in Nederland nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:35

Zo'n klein slangetje ziet jou toch niet als prooi. Daar zijn wij mensen iets te groot voor, dus gaat ie ook zijn energie niet verspillen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:37

Ben ik zou de enige die bloedzuigers 10x enger vind dan slangen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:37

SindyKaya schreef:
Ben ik zou de enige die bloedzuigers 10x enger vind dan slangen :=

Oke, daar ga ik in mee :')

Maar ik heb nog nooit met een slang gezwommen.. Dus geen idee hoe ik dan zal reageren :P

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:39

Ik ga ook niet echt MET een slang zwemmen :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:39

goh dat is dichbij hier! ik moet er niet aan denken een slang in het water tegen te komen

bloedzuigers ook niet nee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:44

SindyKaya schreef:

I'm sorry :')
Zin was niet top gekozen nee :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:45

Joaltijd schreef:
SindyKaya schreef:

I'm sorry :')
Zin was niet top gekozen nee :')

Maakt niet uit, ik snap je :(:)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:56

Dat mensen zo schrikken van een ringslang die aan het zwemmen is.
Ik zou het persoonlijk fantastisch vinden er eentje tegen te komen, zijn vrij zeldzaam en ik heb er nog nooit één in het echt gezien.
En als zo'n dier in dat water kan leven, zal het wel niet zo heel vuil zijn hoor. Veel waterdieren kunnen alleen in schoon water voorkomen.

Goed, ik las al dat ik niet de eerste bioloog was die zich hier meldde :Y)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:58

Lijkt mij ook heel gaaf om een slang in het wild tegen te komen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:04

Denk je echt dat slangen je aanvallen? Dat doen ze heus niet zo gauw hoor. Alleen als ze in het nauw gedreven worden.

De slangen in de eerste 2 filmpjes zijn ringslangen. Die zijn niet giftig. Adders wel, maar die zullen niet zo snel gaan zwemmen. Hier zitten ook veel ringslangen, ik zie ze wel vaker (en ze kunnen best groot worden!) maar je moet geluk hebben wil je ze zien... ze gaan er meteen vandoor.
Ik kwam er een tijdje terug een tegen van ruim een meter, heel gaaf beest. Meestal zie ik kleintjes, had nog nooit zo'n grote gezien.

De gemiddelde exotische slang gaat hier gewoon dood. Ook met een zachte winter, dat is alsnog veel te koud.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:08

uhm nee nog nooit tegen gekomen maar ik zwem altijd gewoon in open water enige wat ik zo nu dan zie is een vis ofzo

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:12

Ik vind kikkers en vissen al enge beesten :')... Slangen ben ik tot nu toe alleen nog maar tegengekomen in Denemarken in de duinen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:24

euh ik ben opgegroeid met de wetenschap dat hier slangen zitten? met de basisschool kwam er ook zo'n man en hebben we heel veel gezien. maak me alleen zorgen om adders in het (hoge) gras en de paarden... heb 1x paniek gehad daardoor maar verder...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:27

Tja, ik weet niet beter dan dat er slangen zijn :=
Ze zijn banger voor mij dan andersom. Ik vind palingen enger om te zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:57

(Ik moest echt heel hard lachen bij de tweede video. :') 'Is een slang JONGE!' )

De adder komt ook gewoon in Nederland voor. :j Maar die tropische slangen (ik heb hier echt totaal nul verstand van dus correct me if I'm wrong) liggen in gevangenschap toch altijd onder zo'n lamp? :') En hebben een warmer milieu wat ze gewend zijn? Die overleven het hier dan echt niet heel lang, ook niet in een milde winter.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:43

Ragdollcat schreef:
Als het een californische koningsslang is........ze kunnen flink bijten als ze bang en in het nauw gedreven worden, maar verder niet gifig en is het meest gehouden huisdier onder de slangen..........zo las ik ergens.

Ach, dat bijten valt echt alles mee hoor. Mijn ouders hebben jarenlang allerlei soorten wurgslangen gehouden en opgevangen. Ik ben opgegroeid met slangen en paarden :D . De keren dat er een slang uitviel en beet zijn op een hand te tellen..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:25

Koningsslang beet voel je amper :')

Een boa constrictor daar in tegen doet erg pijn... Meermaals gebeten toen ik nog boas had... Ook een keer perongeluk in mn gezicht :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:22

SharonIndezz schreef:
Koningsslang beet voel je amper :')

Een boa constrictor daar in tegen doet erg pijn... Meermaals gebeten toen ik nog boas had... Ook een keer perongeluk in mn gezicht :')

Oei, dat is minder....
Mijn moeder is ooit eens in haar hand gebeten door een groene hondskopboa (corallus caninus)...Dat was een pijnlijke ervaring volgens haar. :) .

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 23:16

Martine_R schreef:
Petrichor schreef:
Nee ik zie geen gele slang staan.

Als hij helemaal geel was kan het best een python zijn geweest. Wel een jonkie dan, want die worden echt huge.
http://fotoalbum.seniorennet.be/incl/ge ... 0&typeid=4

Jep dat is hem geweest maar dan wel een jonkie.

Dat hier slangen leven wist ik wel maar niet dat ze zo groot zouden zijn.
Exotische slangen die gedumpt zijn vind ik rond uit gevaarlijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:18

De meeste exotische slangen die worden gehouden zijn ongevaarlijk hoor. Nog even los van het feit dat het gros het hier niet zal overleven, het is vooral sneu voor het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:19

Niet alle pythons worden groot :) de soort die ik heb word gemiddeld 1.20 a 1.40

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:28

ik zou nooit na een land op vakantie gaan waar je ratelslangen of die andere giftige beesten tegen kunt komen...

in nederland nog nooit bamg geweest voor een slang.

in mijn opleiding ze vroeger ook gewoon verzorgt vastgehouden.. de ratten slang en meer van die makkelijke slangen. die leraar trok zijn hand niet eens weg als een van de slangen beet... had alleen 2 gaatjes dan van de tandjes..

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:30

Hier in de plassen in de buurt, die drukt bezocht worden, worden ook vaak exotische beesten gepleurd. Hier in de sloot zit ook een waterschildpad, maar die schijnt het hier al 4 jaar overleefd te hebben (een buurman is sinds hij het beest ontdekt heeft vaak gaan kijken, en ik zag 'm vorige week nog bij de eendjes zitten haha). Daarbij zijn dieren uitstekend in zich aanpassen op lange termijn, dus ik gok dat het er ook wel meer zullen worden overal. Niet alle overleven het, maar zeker toch wel een paar taaie, vooral als we nog meer van dit soort winters tegemoet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:36

Christiene schreef:
ik zou nooit na een land op vakantie gaan waar je ratelslangen of die andere giftige beesten tegen kunt komen...

in nederland nog nooit bamg geweest voor een slang.

in mijn opleiding ze vroeger ook gewoon verzorgt vastgehouden.. de ratten slang en meer van die makkelijke slangen. die leraar trok zijn hand niet eens weg als een van de slangen beet... had alleen 2 gaatjes dan van de tandjes..

De adder is gewoon giftig. Mijn oma is er een keer perongeluk opgestapt. Maar goed van hersteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:36

Boself schreef:
(Ik moest echt heel hard lachen bij de tweede video. :') 'Is een slang JONGE!' )

De adder komt ook gewoon in Nederland voor. :j Maar die tropische slangen (ik heb hier echt totaal nul verstand van dus correct me if I'm wrong) liggen in gevangenschap toch altijd onder zo'n lamp? :') En hebben een warmer milieu wat ze gewend zijn? Die overleven het hier dan echt niet heel lang, ook niet in een milde winter.

Neuj, 's geen paling! Na muh na pliesie belle! _O-