Afhankelijk van jou eigen inkomen kan je dochter ook een extra beurs krijgen. Als jij niet boven de norm verdient.
Daarbij krijgt ze zorg toeslag en tegemoetkoming scholieren. Wel moet je dit allemaal zelf (en optijd!) aanvragen. Maar let wel op je dochter krijgt die dingen pas vanaf het nieuwe kwartaal. Dus stel ze word in februari 18 dan heb jij nog kinder bijslag gekregen voor haar t/m maart dus pas vanaf april krijgt ze die tegemoetkoming.
Het is denk ik wel redelijk om te stoppen. Als zij die scholieren tegemoet koming mag houden.
Bij mij hebben we het zo gedaan. Ouders krijgen de stufie en zorgtoeslag. Zij betalen mijn opleiding. Ik krijg 40 eurp in de maand om cadeaus makup, telefoon en leuke dingen van te betalen. Eigenlijk alles wat buiten kleding en school valt gaat van die 40 euro. Nu werk ik er naast. Voor zo een 300 per maand. 50 gaat naar bijrijpaard de rest naar minn spaar rekening.
Zolang ze de verzekering van de zorg toeslag betaald. Lijkt het me herl redelijk om te stoppen met zakgeld. Van die 100 euro voor scholieren kom je tovh een heel eind mee als zakgeld en kleedgeld
Hier stopte het zak en kleed geld toen ik zelf begon met werken, 15 jaar was ik toen Moet eerlijk zeggen dat ik tot 18 of zelf 18+ erg ver vind gaan, als je 18(+) bent ben je in mijn ogen vast wel in staat om in je tijd na school een aantal uurtjes te werken en het hoog nodige zelf te betalen.
Kosten met betrekking tot je studie vind ik ergens ( als je ouders de studie ook betalen wel bij de ouders horen. maar dat is ook maar net hoe je opgevoed bent denk ik. Bij mij betaalde mijn ouders de studie en alles wat erbij hoorde
Tja, ik betaal dan mijn studie weer zelf, omdat ik dat graag wil en liever heb dat mijn ouders hun geld anders besteden.. Dus is ook maar net wat je eigen normen en waarden zijn, want de mijne zouden het in principe willen betalen.
Het is allemaal gewoon zo per situatie verschillend en ieder moet gewoon doen waar hij of zij zich prettig bij voelt.
Zakgeld heb ik gekregen tot ik mijn folderwijk kreeg, toen was ik 15 en mocht ik gewoon zelf geld gaan verdienen Kleedgeld heb ik nooit gekregen, ik krijg gewoon geld om kleding te kopen als ik wat nodig heb. Vind 18 en zakgeld wel heel erg lang hoor
xMell
Geplaatst: 04-08-14 21:56
Bij mij is mijn kleedgeld en zakgeld gestopt toen ik 18 werd. Wél krijg ik mijn studiefinanciering, omdat mijn moeder mijn opleiding betaald. Ik ga nu naar mijn examenjaar, en moet helaas mee gaan betalen omdat ik in dit jaar 18 ben geworden.
Ik vind het niet onredelijk dat je het op de 18e leeftijd stopt. Het hoort bij het 'volwassen' worden, en omgaan met geld, ben ik van mening.