Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:18

Ik heb hem ook echt finaal geflipt hoor... :')
Als het aan mij had gelegen had ik een bijl gepakt en haar voeten er afgehakt... mijn schoenen zijn van mij... niemand komt aan mijn schoenen en mijn schoenen is dus ook echt het enige wat ik nooit uitleen... :')
Ja ik heb echt een schoenentik...

Ik heb ze gelukkig gewoon terug gekregen hoor... meisje schaamde zich dood, haar viel niks te verwijten, het is een lief kind... :)

Oh jah, dat vernederen...
Ben een keer zo pissed geworden daarom dat ik zonder pardon mijn broertje en zijn vriendjes het huis uit geflikkerd heb...
mijn ouders waren op zakenreis en ik was dus de verantwoordelijke...
Hij heeft gesmeekt savonds of hij weer naar binnen mocht om te slapen... en hij heeft het nooit meer gedaan :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:19

M_D_H schreef:
Oh en meneer heeft sinds kort een vriendinnetje...

2 x gezien...
De 3 de keer heb ik vol van verbazing naar haar gekeken...
Ze droeg mijn schoenen...
Nu weet ik wel dat ik een extreem grote schoenen collectie heb en kleine voetjes...
Maar NIEMAND komt ongevraagd aan mijn schoenen...
Grrr... jullie kunnen je voorstellen dat het huis te klein was en dat mijn puberale broertje op de blote knieën sorry heeft moeten zeggen...
Hij had haar mijn nieuwe schoenen Le Coque (of hoe je dat ook schrijft) gegeven als cadeautje...

Wow. Dat vind ik ronduit asociaal.
Voel je je trouwens ook goedkoop als vriendin. Dat je van je vriendje gejatte schoenen van zn zus krijgt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:19

Praat me er niet van... Alleen ben ik de jongere zus en heb ik dit dus bij mijn oudere broer.
Die jongen is lui.. niet normaal!
Studeert niet ( zou nog 1 jaar moeten en dan afgestudeerd zijn ), werkt niet vast enkel een studentenjob, doet helemaal niks, ligt tot 2 uur smiddags in zijn bed, betaald zo goed als niks zelf,....
Probeer er ook maar niks van te zeggen want dan is het kot te klein hier.
Geld van me aftroggelen heeft hou overigens geen problemen mee en maak maar dat je achter slot en grendel zit als je het geld niet wil geven.

Vreselijk dat mens

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:21

Ja ik ben ook heel blij dat op mijn kledingkast een slot zit. :j :=

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:22

Ik ben wel blij dat mijn zussen normaal doen qua uitgaan enzo. Mijn oudere zus gaat naar de universiteit in september dus daar zijn we dan ook weer vanaf :') Jongste zusje gaat ook nog niet uit ofzo, ze moet natuurlijk nog 14 worden. Ze draagt geen make-up of vulgaire kleding, ze heeft vooral een eigen wil en een grote mond :+

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:22

mijn zusje is 25 maar blijven steken in der pubertijd geloof ik _-:( Telt dat ook ??
echt allemachtig nog aan toe. Het kind heeft vreemde prioriteiten, verteld niks en als ze een keer iets verteld is het met een zucht zo van weet je dat dan niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:23

Vulgaire kleding, ik hou mijn mond al.

Maar een witte broek met een wit naveltruitje met gouden sieraden en flink wat plamuur is echt prachtig. *kuch*. :=

En als ik er wat van zeg, oeeeeeeeeeeeeh.
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:24

Ik jatte juist m'n zusjes kleding :P
Ze was een jaar weg en toen kon ik ongegeneerd haar kamer doorzoeken op kleding of elastiekjes. Die dingen waren bij mij altijd kwijt.

M'n zusje en ik waren vroeger 2 handen op 1 buik (zegmaar, 4 jaar geleden nog) maar onze band is nu helemaal kapot. (Vanwege omstandigheden) Misschien komt het ooit wel weer.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:27

Oh ja mijn zussen pesten mij omdat ik paardrij -O- Als ik thuis kom van verzorgpaarden: "èèh Katrijn, ga uit de zetel met uw vieze paardenbroek, ge stinkt!!" En als er vrienden zijn zetten zeggen ze dat ik een paardentrut ben etc... Heb er serieus hysterisch om gejankt vroeger, maar nu kan ik er wel tegen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:28

MarlindeRooz schreef:

Maar een witte broek met een wit naveltruitje met gouden sieraden en flink wat plamuur is echt prachtig. *kuch*. :=

[ Afbeelding ]

Jakkes :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:29

Slina schreef:
Ik jatte juist m'n zusjes kleding :P
Ze was een jaar weg en toen kon ik ongegeneerd haar kamer doorzoeken op kleding of elastiekjes. Die dingen waren bij mij altijd kwijt.

M'n zusje en ik waren vroeger 2 handen op 1 buik (zegmaar, 4 jaar geleden nog) maar onze band is nu helemaal kapot. (Vanwege omstandigheden) Misschien komt het ooit wel weer.

Ahw zonde! Hoop voor je dat het goed komt!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:33

even advocaat van de duivel,
maar hoe was je zelf 3 jaar geleden?

denk dat je vergeet dat jij net de pubertijd ontsnapt bent en een andere kijk op de wereld hebt ontwikkeld.. ook zeker met betrekking tot verantwoordelijkheden nemen..

De een is daar wat vlotter in als de ander.. het kan heel goed dat jij op je 14e deed, wat zij nu op haar 16e nog niet doet..

overigens moet ik wel smakelijk lachen om het stukje van 'haar generatie ** telefoon in de hand vastgegroeid *** selfies**

dat vind ik nu ook, maar dan wel van iedereen onder de 25 ;)

-----------

zowel jij als je zusje maken deel uit van generatie Y of Z, het kan zijn dat jullie karakters je net in een andere generatie plaatsen.. jij wat 'ouder', zij wat 'jonger'..

generatie Y, oftewel 'the next generation' is over het algemeen sociaal, vindingrijk, initiatiefnemers.. Grofweg genomen de mensen die geboren zijn tussen 1982 en 2001.. de wizzkid generatie..

Inmiddels zitten we in generatie Z
Deze verschilt niet eens zo heel veel van generatie Y, maar is nog meer afhankelijk van de moderne technologie en van de mogelijkheden hiervan.. ze zijn wereldburgers die graag hun steentje bijdragen..
(maar dat kan dus op afstand zijn)..

----

ik kom overigens zelf uit generatie X, oftewel generatie Nix :( (nou moe)..

---------

ik zet het 'generatie' gebeuren erbij zodat je kunt zien dat er best verschillen kunnen zijn, maar dat als jullie al in verschillende generaties zitten kwa karakter, ze slechts subtiel verschillen, immers jullie verschillen ook maar drie jaar.. dus de ervaringen zijn redelijk gelijkwaardig (hoe ouder jullie worden, hoe meer gelijke ervaringen jullie opgebouwd zullen hebben)..

ik denk dat je een beetje moet accepteren dat je zusje misschien harder pubert dan jij gedaan hebt.. en een ander karakter hebt.

ook zij heeft het recht om op te mogen groeien en haar fouten te maken en de wereld door haar bril te bekijken.. in het redelijke natuurlijk..

jij als grote zus kunt weinig anders doen dan op haar wachten.. ook zij wordt vanzelf ooit volwassen.. echt... het is jou immers ook gelukt ;)..

-------------

haar op verantwoordelijkheden aanspreken zal vooral op deze leeftijd averechts werken.. Immers ze heeft echt geen behoefte aan een tweede moeder.. vooral niet als die maar drie jaar ouder is ;)

-----------

Hopelijk kun je het geduld opbrengen en wachten tot ook zij haar portie ervaring op doet..
over 10 jaar is een leeftijdsverschil nog maar peanuts, ook al lijkt het nu een megakloof.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:36

Ik neem aan dat je op TS reageert, maar prima als mensen enorm puberen maar laat ze dat lekker niet ten koste van mijn spullen doen. :=
"De pubertijd" is niet een excuses om anderen te vernederen of om te jatten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:38

MarlindeRooz schreef:
Ik neem aan dat je op TS reageert, maar prima als mensen enorm puberen maar laat ze dat lekker niet ten koste van mijn spullen doen. :=
"De pubertijd" is niet een excuses om anderen te vernederen of om te jatten.

dat is zeker zo..

puberen is ook binnen het redelijke.. stelen, geweld, grof in de mond heeft in mijn ogen weinig te maken met opvoeden, maar op karakterfouten die de kop opsteken.

ik reageerde inderdaad op TS

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:06

Ach, een beetje klagen over onze zusjes/broertjes, is ook wel leuk toch?
Zij klagen vast en zeker ook over ons :P
Ik denk dat mijn zusje een heel boek kan schrijven met klachten over mij :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:23

mijn zusje en ik hebben wat afgemept (mijn kant), gebeten (daar was zij meesterlijk in) en elkaar voor rotte vis uitgemaakt..

af en toe nog water en vuur, maar over het algemeen kunnen we het wel goed met elkaar vinden (moet alleen geen weken duren lol)..

vroeger was ik altijd jalours...... mijn zusje had slepen vriendinnetjes (nu woonden we in een buurt waar ik ongeveer de oudste was en er meer van de leeftijd van mijn zusje waren). Ze zag er bovendien nog uit als een engeltje ook.. terwijl ik meer meer een boyish figuur en uiterlijk had.. Ik deed dus niet alles wat eerder, maar ook nog 'alleen' kwa levenservaring voor mijn gevoel.

ik heb zelf een middelbare school uitgekozen op basis van socialiteit, mijn klasgenootjes kozen voor een andere waar iedereen heen ging.. maar had toch niet echt vrienden (andere oorzaak) dus dat maakte niet veel uit..

en ja hoor twee jaar later kwamen mijn zusje, buurmeisje, buurjongen en nog een heel gevolg.

daarnaast zwommen we allebei op hoog niveau, maar waren er op mijn kwaliteiten (lange afstanden) geen NK's of grote wedstrijden.. terwijl zij dus wel 'succes' had.. achteraf gezien waren we allebei eigenlijk veel beter dan dat we ons toen beseften.

----

later hebben we wel eens met elkaar gepraat over onze onenigheden..

en wat bleek.. zij keek juist tegen mij op, mijn zelfstandigheid, kracht en dergelijken.. en daar probeerde zij tegen op te boksen.. zij voelde zich juist minder, omdat ik sneller/sterker was (duh, ik mag hopen dat ik sneller zwem als ik twee jaar ouder ben... en dat mijn lange afstandstijden sneller waren op haar leeftijd lol. haar korte waren sneller als mijne op haar leeftijd)..

-----------

we begrepen elkaar gewoon niet in onze jeugd, en waren ook niet bij machte om elkaars kracht minpunten op die leeftijd te accepteren.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:29

Oh hier hoor ik thuis :')
Mijn zusje is 10 en heeft nog net niet continue een donkere wolk boven dr hangen... :Y)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 18:44

@ElenaMM77 Ik snap je volkomen. Hoe ouder je wordt hoe minder er een kloof ontstaat. Maar Wat eerder ook is gezegd mij totaal belachelijk maken ed dat kan gewoon niet. Ik vind het niet erg dat ze pubert, totaal niet. Ze heeft ook de tijd nodig om alles te ontdekken zoals jij mooi verwoord hebt. Maar het is ook meer zo dat de oudere zussen zichzelf gaan vergelijken met haar op die leeftijd. Toen ik zo oud was als mijn zusje dacht ik over heel andere dingen na en was het uit den boze om oudere mensen tegen te spreken. Als ik nu hoor hoe zij zich soms gedraagt op school dat is echt tot het schaamrood toe. En op dat gebied is 3 jaar vrij veel. Ik denk ook als zij ouder wordt dat we juist met elkaar kunnen opschieten. Juist doordat we zo verschillend zijn kunnen we op elkaar vaak ook op andere vlakken helpen. Ik kan goed leren en help haar met leren en zo doet zij mijn make up als ik bijvoorbeeld een gala heb.

Ik heb dit topic ook niet gemaakt om die leeftijdscategorie even flink de grond in te boren om of ze compleet te belachelijk maken. Ik denk dat iedereen hier in het topic stiekem zielsveel van zijn of haar broer/zus houdt, maar soms is het gewoon fijn dat je al je frustraties kwijt kunt als die kleine duiveltjes het bloed weer onder je nagels vandaan halen en het is fijn dat er dan mensen zijn die hetzelfde meemaken.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 18:45

Slina schreef:
Ach, een beetje klagen over onze zusjes/broertjes, is ook wel leuk toch?
Zij klagen vast en zeker ook over ons :P
Ik denk dat mijn zusje een heel boek kan schrijven met klachten over mij :Y)

Ik denk dit met je mee. Ze liet me weleens gesprekken op whatsapp lezen als ze weer eens boos op mij was. Nou wat er dan over mij gezegd werd... haha

Ik hoop dat het tussen jou en je zus ook weer goed komt!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 18:49

MarlindeRooz schreef:

[ Afbeelding ]

haha dat plaatje, dat beschrijft werkelijk alles. Gelukkig draagt mijn zusje niet flink plamuur maar oeh niks zeggen over haar kleding. En al helemaal niet als ze een foto maakt, 'wat kijk jij nou weer dan' krijg ik dan te horen :')

Laatst zag ik dat ze met een vriendin op stap was en toen had ze een wit topje aan dat net haar borsten bedekte. En mij maar beloven dat ze er nooit 1 ging kopen. .Nou waar kwam ze vorige week mee thuis... En toen gingen ze naar de bouwmarkt en een tuincentrum zegt ze doodleuk tegen mij toen ze terug waren: 'ja, iedereen keek naar mij, ik vond het maar raar'. HUH RAAR hoezo zou dat nou komen :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:58

Maaike_Melis schreef:
@ElenaMM77 Ik snap je volkomen. Hoe ouder je wordt hoe minder er een kloof ontstaat. Maar Wat eerder ook is gezegd mij totaal belachelijk maken ed dat kan gewoon niet. Ik vind het niet erg dat ze pubert, totaal niet. .

maaike,

dat was helemaal niet mijn bedoeling, en ik heb het voor de zekerheid ook nog even nagekeken.
zie ik niet helemaal waarmee ik je belachelijk staat maken.. mijn pb staat open om daarover te praten als je wilt..

we vergeten nu eenmaal snel dat mensen verschillend zijn en dat we allemaal gepuberd hebben.. daarom maakte ik mijn post over generaties en generatie kloven..

voor mij leek het net alsof jij voor jou gevoel in andere generatie zat en het daarom niet boterde..

in je antwoord naar mij zeg je, al verwoord je het wat anders toch eigenlijk ongeveer hetzelfde?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:27

Ik heb gelukkig een broertje, een zusje was vast meer gepuber geweest, maar ook hij kan er wat van.
Ikzelf heb t puberen een beetje overgeslagen eigenlijk.
Al zijn hier ook genoeg ruzies hoor

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:02

Maaike_Melis schreef:
Laatst zag ik dat ze met een vriendin op stap was en toen had ze een wit topje aan dat net haar borsten bedekte. En mij maar beloven dat ze er nooit 1 ging kopen. .Nou waar kwam ze vorige week mee thuis... En toen gingen ze naar de bouwmarkt en een tuincentrum zegt ze doodleuk tegen mij toen ze terug waren: 'ja, iedereen keek naar mij, ik vond het maar raar'. HUH RAAR hoezo zou dat nou komen :')

Ik vraag me wel af wat de link is tussen kleding en puberteit? Als zij dat graag wilt dragen, wie ben jij dan om dat haar te verbieden? :)
Een vriendin van mij die bijna 18 is draagt ook vaak topjes, heeft toch gewoon met de kledingstijl te maken..

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:03

DezeNaam schreef:
Maaike_Melis schreef:

Ik vraag me wel af wat de link is tussen kleding en puberteit? Als zij dat graag wilt dragen, wie ben jij dan om dat haar te verbieden? :)
Een vriendin van mij die bijna 18 is draagt ook vaak topjes, heeft toch gewoon met de kledingstijl te maken..

Maar die stijl verandert wel vaak in de puberteit ;)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:08

Oo dit is allemaal zo herkenbaar, mijn zusje is 16 en alle aandacht moet altijd naar haar gericht zijn