Welke auto kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:43

Volkswagen UP is ook een fijne auto. Die heb ik, rijdt heerlijk en superzuinig. Hij is zuiniger dan m'n twingo die in hiervoor had. En hij rijdt stabiel, ook op de snelweg :j

DutchRiders

Re: Welke auto kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:51

Toyota Yaris, ook in een nieuwer model.
Rijdt erg stabiel, goede wegligging en fijne motor. We hebben er zelf ook 1 wat ons érg goed bevalt.
Volkswagen UP moet ook super zijn, kennis van ons heeft een UP-je wat erg goed bevalt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:53

De Toyota Yaris rijdt echt superfijn <3
Maar die was een beetje boven mijn budget, haha. Ik wilde sowieso graag een oud besje als eerste auto, dus ik heb een Opel Corsa uit 1995.
De moderne Corsa is ook een leuk ding trouwens, verrassend ruim voor zo'n compacte auto.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:03

Kia heeft idd ook heel fijne auto's en ze zijn ook van goede kwaliteit, en maar liefst 7 jaar garantie...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:08

De nieuwe auto's op dit moment zijn allemaal wel vergelijkbaar zuinig :j (de kleine stadauto modellen dan) daarnaast is een auto ook gedeeltelijk zo zuinig als het rijgedrag van de bestuurder.

Dat franse wagens altijd wat hebben, de mening deel ik niet. Ik heb nu mijn 3e renault op een rij en heb nog nooit problemen gehad. Mijn ouders hebben altijd met Toyota problemen maar is daarom Toyota slecht? Neuh, het is veelal domme pech.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:53

Nessie schreef:
De Ka heeft alleen start/stop als je hem in de vrije stand zet en de koppeling loslaat :j .

ehm... welke uitvoering van de Ka heeft dat dan? Want die van mij doet dat niet

Kia Picanto is ook een leuke auto inderdaad. Mn zus heeft er pas zo 1 gekocht. ik heb er een stukje in gereden, en hij rijdt prima!

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 20:02

Met elk merk auto heb je goede en slechte tussen zitten. Dus volgens mij maakt het niet echt uit welk merk je neemt.
Ik rij wel redelijk zuinig, al wil ik op de snelweg nog wel eens flink doorgassen haha.
Volkswagen up vind ik ook heel leuk, maar ook voor mij iets boven mn budget haha.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:03

Nancy__ schreef:
Toyota schijnt wel hele goede auto's te hebben, tenminste dat hoor ik altijd. Ik neig op dit moment heel erg naar de twingo. Iemand daar ervaring mee?

Wij hebben een twingo gehad, maar vonden het een waardeloze auto.
We hebben hem nieuw gekocht naar hadden niets anders dan problemen.
Na 1,5 jaar hebben wij hem weg gedaan omdat we hem niet buiten de garantie durfde te rijden.

Daar integen heeft mijn moeder een twingo en heeft bijna nooit problemen.

Die van mijn moeder is van 2008 en die van ons was van 2010.

Nu hebben we een vw up en daar zweren we bij.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 20:08

De up is jammer genoeg iets buiten mn budget, anders had hem zeker meegenomen in mn overweging.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:09

Natuurlijk kan je bij elk merk pech hebben, maar Japanse en Duitse auto's zijn bv toch wel gekend om hun degelijkheid. De kans is toch kleiner dat je problemen tegenkomt en de waarde blijft beter behouden. Probeer eens een Audi of VW te verkopen na drie jaar en een Renault of Peugeot. Procentueel gezien gaan deze auto's echt veel minder zakken in waarde.

Als je de Twingo echt leuk vindt, moet je daar natuurlijk voor gaan. Al zou ik dan nog eerder naar een Clio zoeken, omwille van de grootte (waarom ik ook over de Yaris begon).

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:10

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:11

Wat is je budget? UP kost nieuw echt niet veel :)

Clio hebben wij echt een hoop ellende mee gehad := twingo dan weer niet

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 20:16

Clio vind ik weer niet zo. Mijn budget is ongeveer €6000,-

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:25

Je kunt ook eens Googlen op private lease :-)

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:40

Wat vind je van een mini one? Ik zat ook te kijken voor de auto's die prutsmuts genoemd werden, met name de fiat Punto. Toen eens gezocht op mini maar aangezien de meeste coopers zijn, vond ik ze erg duur. De One daarentegen is tweedehands een stuk goedkoper. Heel degelijke auto, pittig en nog zuinig in het stadsverkeer ook. Heb er nu eentje uit 2004 die ruim binnen je budget valt en ik ben er helemaal weg van, heerlijke auto!

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 19:46

Aan een mini heb ik niet gedacht, omdat ze zo ontzettend duur zijn..

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:06

Duur om te rijden bedoel je? Die van mij rijdt gemiddeld 1 op 13, alleen stadsverkeer en dan rijd ik best vlot. Het is wel een 1.6 trouwens, weet niet of dat scheelt? Belasting zal wel wat meer zijn dan een aygo idd.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:42

Ook in aankoop, maar op 1 of andere manier trekken mini's me ook niet echt. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:06

Is geld echt je drijfveer? Koop dan een oude Panda, zo'n koekblik uit de jaren '90 en een 1000 of 1100cc motorretje. Die dingen doen 1:20 op de snelweg en je hebt ze voor 500 - 750 euro. Goedkoper kun je echt niet rijden.......

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 23:12

Dan kan ik net zo goed mn matizje houden ;) het gaat mij nu ff om de aankoopprijs he, waar ik me op aan het orienteren ben. Ik heb ook wel iets meer te besteden dan 750 euro...

Ik wil een wat jongere auto, geen oudje.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:18

lissisanne schreef:
ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.

Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.

Dan was er iets niet goed met die auto want ik herken die problemen totaal niet. Ik heb van de week mn aygo verkocht. 7 jaar oud, 165000 km en heb die problemen nooit gehad. Ik rij praktisch alleen maar snelwegen. 120 , 130 geen probleem. Ja, bij 130 gaat hij iets trillen maar niet hinderlijk. Ben er ook diverse malen mee op vakantie geweest.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:24

Ik ben van de daewoo matiz, over gegaan op de aygo. Superzuinig. Ik rijd 1 op 19, 1op 20.
Toyota staat erom bekend dat ze lang oo de weg blijven zonder al teveel problemen. Wegenbelasting is 19 euro per kwartaal. Je zou ook kunnen kijken voor een peugeot 107 of een citroen c1. Deze zijn exact hetzelfde als de aygo. Ze komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde motor erin liggen. Alleen het uiterlijk verschilt.
Heb die van mij nu verkocht,

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:58

Tieme schreef:
lissisanne schreef:
ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.

Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.

Dan was er iets niet goed met die auto want ik herken die problemen totaal niet. Ik heb van de week mn aygo verkocht. 7 jaar oud, 165000 km en heb die problemen nooit gehad. Ik rij praktisch alleen maar snelwegen. 120 , 130 geen probleem. Ja, bij 130 gaat hij iets trillen maar niet hinderlijk. Ben er ook diverse malen mee op vakantie geweest.

Dat heet uitlijning en balans. Heeft de Pinda ook last van, moet ik nakijken maar enkele onderdelen die daarvoor nodig zijn, zijn nog in bestelling.
Heb je dat weleens gemeld aan de garage? Die gasten gaan echt geen testrit aan 130 op de snelweg doen als daar geen aanleiding toe is. Bovendien dient elke garagist te weten: trillen = onbalans = uitlijning en dat is relatief simpel te verhelpen.

Superzuinig begint bij mij boven 1:25. Alles wat daaronder zit, is marketinggepruts in de marge, kun je met een eend uit de jaren '70 ook halen. Niks bijzonders aan.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:53

Tieme schreef:
Ik ben van de daewoo matiz, over gegaan op de aygo. Superzuinig. Ik rijd 1 op 19, 1op 20.
Toyota staat erom bekend dat ze lang oo de weg blijven zonder al teveel problemen. Wegenbelasting is 19 euro per kwartaal. Je zou ook kunnen kijken voor een peugeot 107 of een citroen c1. Deze zijn exact hetzelfde als de aygo. Ze komen uit dezelfde fabriek en hebben dezelfde motor erin liggen. Alleen het uiterlijk verschilt.
Heb die van mij nu verkocht,

Ik ga denk ik gewoon wat proefritjes maken en kijken wat bevalt :)

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:14

Vind ik ook.
Ben benieuwd waar de keuze op valt.