Krissis schreef:
Hij wordt ook wel zebragras genoemd, maar die naam klopt niet. Echt zebragras is een rietachtige plant.
De plant die ik bedoel heeft als officiële naam Chlorophytum.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Petrichor schreef:Ik wist een plantje maar ik kon niet op de naam komen, dus ik heb een half uur voor je lopen googelen want ik kon het niet uitstaan dat ik het was vergeten.![]()
Maar het gaat om jawel de Passieflora, een hele leuk plant waar zo nu en dan echt een prachtige bloem uit komt. De verzorging is appeltje eitje wanneer hij er een beetje dor uit ziet moet je water geven.

dus ik heb gisteravond een soort kooiconstructie gemaakt van omgekeerde draadmanden op een slakom (ja echt) zodat ze nu naar hartelust kunnen woekeren. Op mijn zonnige vensterbank.
LovingTweety schreef:Iris82 schreef:Ik heb de ideale plant voor je.
Ik heb alleen geen idee hoe ie heet.
Lange groene bladeren en er komen af en toe witte bloemen uit.
Je geeft m water als de bladeren slap hangen. Dan weet je precies wanneer het moet.
En dan gaan ze weer overeind staan.
Weet alleen niet hoe ie heet.
Hihi, die heb ik hier ook, al 8 jaar, is ook de enige die het redt.

) Iris82 schreef:Ik heb de ideale plant voor je.
Ik heb alleen geen idee hoe ie heet.
Lange groene bladeren en er komen af en toe witte bloemen uit.
Je geeft m water als de bladeren slap hangen. Dan weet je precies wanneer het moet.
En dan gaan ze weer overeind staan.
Weet alleen niet hoe ie heet.
die zou ik
je schijnt hem wel weer terug te kunnen krijgen in de bloei maar dat is mij nog nooit gelukt. Met de orchidee lukt dat prima, maar die schijnen te gedijen bij weinig verzorging. Moet alleen wel zeggen dat ik een lichte woonkamer heb. Ook de lepelplant geeft van tijd tot tijd weer een mooie witte bloem.
Iris82 schreef:

elenaMM77 schreef:als je net zulke zwarte vingers hebt als mij..
geen een..
nee kunstplanten ook niet, die vallen vanzelf een keer ergens naar beneden en dan stap ik er weer op enzo..
normaal kan ik nog wel kruiden houden.. maar heb het gepresteerd om mijn bieslook en peterselie dood te laten gaan, dat vond ik toch wel een dieptepunt