Scheiden was nog nooit zo voordelig/snel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Scheiden was nog nooit zo voordelig/snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:35

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het tegenwoordig wel zo kan, scheelt een hoop geld.
Vooral omdat wij als "vrienden" uit elkaar gegaan zijn, en alles zelf hebben kunnen regelen. Advocaat kosten dus uitgespaard.
Maar snel, nee. Dat valt nog tegen hoor. Vond ik dan. Toch nog een goede 4 maanden bezig geweest. Nou is dat vast sneller dan een "vecht" scheiding, maar toch.
Het is lastiger om te scheiden, dan om te trouwen...
Maar de advertenties zo, tja.. Vind ik ook wel raar :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:13

En dan zijn dit alleen nog maar de kosten van de scheiding zelf. Heb je daarbij een huis en wil één van beide partners de hypotheek op zijn of haar naam voortzetten dan ben je gauw nog het dubbele van dit bedrag kwijt. Kosten van het wijzigen van de hypotheek, je mag nog een keer naar de notaris om aktes te tekenen, wellicht nog taxeren en tel uit je winst. En dan moet het nog maar kunnen ook, met alle nieuwe regels en verplichtingen is dat ook niet zo vanzelfsprekend meer.

Of mensen door het zien van zo'n advertentie denken 'verhip, dat lijkt me een koopje. Schat, laten we gaan scheiden want dat kan nu voordelig!'.. Mwoah. Dat denk ik niet. Het kan mensen die al lang twijfelen of zich tegen laten houden door de kosten wellicht wel over de streep trekken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:17

czarina schreef:
Mensen lijken niet meer te willen vechten en elkaar herontdekken.. .

Ook wel de zogenaamde 'wegwerprelaties'. We leven in een wegwerp maatschappij, stom genoeg horen relaties daar ondertussen ook bij :=

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:22

Belachelijk, snap de maatschapij de laatste tijd sowieso niet meer.
Het lijkt prima te zijn om enkele jaren getrouwd te zijn, en weer over te huppelen naar een ander?

Dacht toch echt dat je een belofte hebt afgelegd 'tot de dood ons scheidt'

Zo heb ik ook steeds een mond vol tanden wanneer ik een reclame hoor van secondlove.nl of victoriamilan.nl

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:39

Ik snap niet dat mensen zich druk maken over hoe vaak anderen scheidden.
Als jan en alleman wil scheidden en lekker aan wegwerp relaties wilt doen, hun leven hun geld. :D

Ik vind het in elk geval een prima zaak dat scheidden niet al te duur hoeft te zijn. Beter scheidden dan ongelukkig in een relatie zitten omdat de buurvrouw vind dat je er voor moet vechten en wat nog meer. :+