Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:59

valse beschuldigingen zijn nooit leuk, maar hun staan voor gek! je niet druk ommaken!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:04

Caira schreef:
wordt je zwart gemaakt op een openbare site met naam en toenaam?

dit vraag ik mij dus ook af....als dat zo is dan zou ik daar zeker aktie voor onder nemen.
Want ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar druk om maakt.
Ik zou het zelf ook niet prettig vinden om met naam en toenaam in negatieve zin op het internet te staan met een beschuldiging die niet waar is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:07

Als jij nu je naam googled kom je dan op die facebook pagina waar je naam op staat en ze slecht over je praten?

je kan die pagina ook melden bij facebook.

Ik vind als mensen je naam google en zoiets komt te voorschijn dan waren ze nog niet klaar geweest met mij.
Zijn ze gek geworden.
Ik zou die facebook pagina mailen en die vrouw ook en eisen dat ze het weg haalt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:25

Ik zou het gewoon laten rusten. Kan me wel voorstellen dat mevrouw zonder bewijzen wantrouwig bleef.

Wat ik in jouw geval had gedaan: gegevens van de werkelijke eigenaar doorgegeven aan mevrouw, dan moesten die het maar onder elkaar uitvechten. Vind het trouwens wel vreemd dat die eigenaar geen contact wou met die vrouw, ik zou er in dit geval zelf toch wat achterdochtig door worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:12

Fijn he..die massahysterie op de social media :(

Heel irritant..politie zal dit niet verzonnen hebben, die leggen een eed af en moeten aan de hand van mevrouw haar verklaring (de aangifte die ze dus hebben genoteerd en zij moet hebben goedgekeurd) de andere kant van het verhaal gaan horen.
Het staat dus vast dat mevrouw liegt, punt.

of je daar wat mee moet doen? Nee, wij hebben last van een stalker met onbehandelde borderline gehad..viel niets tegen te doen, mens knettergek..met naam en toenaam zwart maken op de social media, met grote fantasieen waar zij zelf in geloofde en leugens waar zelfs Poetin nog een voorbeeld aan kan nemen.
Geen energie in steken dus.
Hoogstens een verklaring gaan afgeven bij de politie voor laster en smaad als je idd met naam op internet staat en alles bewaren aan informatie en de eigenaar van die facebookpagina verzoeken dat hele topic te verwijderen.

Succes en wind je niet zo op ;) met iets negatiefs, voed je meer negativiteit ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:10

Euhm @Bigbone

Helaas zijn er zat mensen die het verschil niet weten tussen een reu of een teef...

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:20

Vind dat je best actie mag onder nemen. Mensen reageren tegenwoordig zo asociaal en agressief ( facebookvrienden en politie erbij) hier mogen ze best een duidelijke waarschuwing voor hebben zodat ze misschien iets meer respect voor de mede mens krijgen.

Sneu dat haar hond weg is maar jij kan daar niets aan doen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:18

Wil er nog wel even aan toe voegen...ben mijn kat al 2 jaar kwijt, hij is geholpen op een hele lelijke manier, waardoor een leek ook zomaar zou kunnen denken dat het om een poes gaat.
Wellicht dat deze dame erg graag het hondje had willen bekijken, om gerust gesteld te zijn.
Het feit dat die mensen haar niet lieten kijken, vind ik persoonlijk wel kinderachtig..als daardoor deze dame gerust gesteld was geweest? Kleine moeite om de medemens dan in zijn verdriet te helpen..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:29

Ik had dat een logische gedachte gevonden als de eigenaar van t hondje niet gevonden was. Maar dit hondje kwam gewoon bij de buren vandaan dus lijkt me vrij logisch dat het dan hun hond is... snap dat iemand in paniek is omdat ze haar hond kwijt is, maar je kunt ook te ver gaan.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:25

Dat blijft idd de keuze van de eigenaren van de hond dat zij het hondje niet mocht komen bekijken, maargoed ik kan daar niks aan veranderen en heb haar dat meerdere malen duidelijk gemaakt, en toch was ik degene die haar hele vriendenlijst over me heen kreeg. En idd wat miccamaaike zegt, ik snap dat mensen wanhopig kunnen zijn als ze hun huisdier kwijt zijn, maar dit ging gewoon veel en veel te ver..
Maargoed politie kwam eergisteren weer aan de deur om nog een en ander te vragen, heb ze nog even duidelijk gevraagd of het nou een aangifte was of een melding en hun zeiden wel dat het een aangifte was, dus voor de boksers die meteen heel hard riepen dat ik me veel te druk maakte omdat het geen aangifte kon zijn, maar het een melding was, mogen toch eerst wel een beetje meer nadenken voordat ze dat soort dingen roepen.. Hebben het er verder nog over gehad over hoe het er nu aan toeging op Facebook en dat ik haar hele vriendenlijst over me heen kreeg. We hebben nu afgesproken dat dit terug wordt gekoppeld door de politie aan desbetreffende mevrouw, dus die heeft inmiddels bezoek gehad van de politie, dat ze mij met rust moet laten en dergelijke en als het dan nog steeds zo door gaat, dan hebben we afgesproken dat ik dan aangifte ga doen van stalking.

En het ging idd om mijn voor en achternaam die overduidelijk meerdere malen door meerdere mensen genoemd werden op een negatieve manier, maar nadat de politie bij ons is geweest en daarna dus bij betreffende mevrouw, kan ik het niet weervinden, dus ik neem aan dat de politie gezegd heeft dat het verwijderd moest worden en dat nu dus ook gedaan is.

SaskiaKa schreef:
Goh, ik vind je nogal bitter... Zoals ik al eerder schreef, die mevrouw is waarschijnlijk radeloos en wanhopig op zoek naar haar hondje. Ze kent jou niet en omdat ze het zelf niet mocht checken en toch zeker wilde weten dat dit niet haar hond was, heeft ze de politie ingeschakeld.
Het is voor haar nu duidelijk dat het haar hond niet was en dat is al verdrietig genoeg.

Overigens, zou ik als jouw toekomstige werknemer dit topic tegen komen en lezen hoe weinig compassie je kan tonen naar een radeloze vrouw en lezen dat je zo flexibel bent als een betonnen paal, zou ik me eerder achter de oren krabben dan wanneer ik alleen zou lezen dat je een gevonden hond hebt opgevangen, waarover een misverstand is ontstaan.

Wat is dat nou weer voor opmerking?! Waaruit haal je dat ik zo flexibel ben als een betonnen paal?? Alleen omdat ik het niet eens was met jullie mening om er niks mee te doen? Ik was absoluut niet de enige, want meerdere mensen in mijn vrienden en familiekring zeiden dat ik er absoluut wat mee moest gaan doen.. En het was dus absoluut geen misverstand, dus denk alsjeblieft eerst even na voordat je zulke dingen gaat roepen..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:31

Boksers zijn wat anders :D Bokkers dus :D

Ik blijf het wel raar vinden dat het echt om een aangifte gaat en geen melding. Meestal gaat het er wel wat anders aan toe. Maar goed als de politie ’t zelf zegt zal ’t wel. Het is echter niet zo dat je nu een strafblad heb ofzo.

En die vriendenlijst.. Ik weet niet hoe zij contact zoeken. Maar kwestie van blokkeren/beveiligen lijkt mij.

Iig klinkt het wel alsof de politie wel probeert te bemiddelen en niet de kant van die mevrouw kiest.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:36

TS, ik ben één van de eersten die vroeg of het geen melding was, maar ik heb verder niets "geroepen". Verder blijf ik het ook een rare gang van zaken vinden. Stalking is imo ook wel van de pot gerukt en als je dat stalking noemt (die vrouw heeft haar vrienden ook niet in de hand, die bepalen zelf wat ze doen), ben je zelf al even vreemd bezig als die vrouw aanvankelijk. Laat zelf je lontje wat langer, want je zo blijven ergeren aan dit soort zaken kost je minstens 10 jaar van je leven.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:37

Oh haha ja soms veranderd ie automatisch woorden, irritant :+.
Nee, want de politie heeft zelf mij als verdachte verwijderd ofzo, ik was een beetje te opgelucht toen ze zeiden dat het voor mij verder geen consequenties had, dat ik niet heel goed heb meegekregen hoe en wat ze nou precies hebben gedaan :+.

Nee klopt, over de politie absoluut geen slecht woord in deze situatie. Zij hebben het heel netjes voor mij afgehandeld en mij ook heel netjes behandeld en niet meteen van haar verhaal uitgegaan en haar kant gekozen.

Maar sinds dat de politie daar dus is geweest blijft het ook redelijk rustig naar mijn kant toe, dus ze zullen vast ook wel wat geschrokken zijn ofzo dat ze dat niet zo goed meer durven. Zolang ik er maar geen last meer van heb vind ik alles best ;)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:41

Tieneke schreef:
TS, ik ben één van de eersten die vroeg of het geen melding was, maar ik heb verder niets "geroepen". Verder blijf ik het ook een rare gang van zaken vinden. Stalking is imo ook wel van de pot gerukt en als je dat stalking noemt (die vrouw heeft haar vrienden ook niet in de hand, die bepalen zelf wat ze doen), ben je zelf al even vreemd bezig als die vrouw aanvankelijk. Laat zelf je lontje wat langer, want je zo blijven ergeren aan dit soort zaken kost je minstens 10 jaar van je leven.

Vragen vond ik ook niet erg, dat mag, maar er waren ook een aantal bokkers die meteen zeiden van nee kan geen aangifte zijn en sommige bokkers reageerde naar mijn mening een beetje raar. Even voor de duidelijkheid: ik heb géén aangifte gedaan van stalking, maar mocht het zo blijven dat die mensen mij lastig vallen, ondanks dat het nu verder afgehandeld is, dan mág ik aangifte doen van stalking. Maar ik weet dat zij zelf tegen een aantal vrienden heeft gezegd dat ze wat naar mij moesten sturen met vragen en opmerkingen als dat ik haar gewoon moet laten kijken. Dus ik weet van een aantal dat zij die op mij 'af heeft gestuurd' bij gebrek aan beter woord..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:42

Hooguit laster en eerroof, maar toch geen stalking. Dan moet er bij wijze van spreken al iemand in je woonkamer staan.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 13:44

Dat is wat de politie tegen mij zei, dat mocht het zo doorgaan dat we dan aangifte mochten doen van stalking, maar zoals ik net al zei, blijft het sinds dat de politie daar is geweest aardig stil, dus daar komt dan waarschijnlijk toch niks van, of ze moeten ineens weer 180 graden omdraaien..

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:09

Ts, Ik weet niet of je mij bedoelde met 'sommige bokkers reageerden er raar'. Maar naar aanleiding van jouw verhaal, en kijkende hoe de politie moet werken bij een aangifte, kan dit gewoon geen aangifte zijn zijn geweest van die mevrouw. Helemaal hoe de politie jou heeft benaderd, zo werkt de politie niet bij een verdachte.

Geloof me of niet. Ik heb het goed bedoeld. Ik zit zelf in mijn studie tot hoofdagente, dus ik weet wel waar ik over praat. Feit blijft natuurlijk dat ik via een verhaal van een kant op bokt niks zeker kan zeggen. Maar hoe ik het verhaal zo hoor, heb ik dus deze mening.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:46

Ik geloof best dat jij weet waar je over praat blackshadowz, maar ik geloof dat TS ook echt wel weet wat de politie haar heeft verteld. Als de politie zegt dat er een aangite ligt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet zo is...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:17

Op het moment dat er een aangifte ligt, geef ik ts groot gelijk dat ze daar tegenin gaat. Het moet toch echt niet zo zijn dat iemand met de grootste mond, het meeste lef en de grootste vriendenkring iemand online kan gaan belagen omdat degene zelf een verkeerd verhaal in haar hoofd heeft zitten. Als je hier niet tegenin gaat, kan je dat ooit eens op gaan breken. Eenmaal online gaan dingen een eigen verhaal leiden, en je weet nooit wanneer dit verhaal weer ergens boven komt drijven.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:14

De zaak lijkt nu afgehandeld!

Dus prima +:)+