Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sem_ schreef:Normaal gezien krijg je ook pas beschikking over je spaargeld vanaf je 18e, tenzij je het geld zelf gespaard hebt.
FNews schreef:Cyella, Dankjewel voor je duidelijke uitleg!
Aan de ene kant snap ik TS wel dat ze bang is dat haar spaargeld niet veilig is. Dat was bij mij tenminste niet zo. Aan de andere kant hoor je wel vertrouwen in je ouders te hebben, en ik neem aan dat TS dat wel heeft.
TS, heb je een bijbaantje?
xEmily schreef:Rachelle, wat bedoel je precies met beter? :s
Maar ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken over het studeren hihi ^.^
chelle_dora schreef:xEmily: Dat je niet gezond bent op dit moment. Sowieso lichamelijk (met het oog op de lage hartslag, niet geholpen willen worden, gewoon naar huis willen, et cetera) en daardoor ben ik bang dat je geestelijk ook gewoon een tik hebt opgelopen. Je roept overal dat je van je leven wilt genieten, maar tegelijkertijd vind je dat iedereen je tegen werkt, dat jij je eigen pad mag trekken en gewoon mag doen en laten wat je wil. Gelukkig (!!) werkt dat niet helemaal en als je dus niet meer tegen het ene aan kan schoppen (lijkt het) schop je tegen het eerst volgende aan. Lieve schat, je kán niet vluchten van iets wat je jezelf aan doet. Denk je echt dat als jij naar Thailand gaat, dat het dan ineens opgelost is allemaal? Ik denk dat jouw probleem iets dieper gaat dan je spaargeld terug willen krijgen. Ik zou me focussen op een gezonde, stabiele situatie waarbij je fijn thuis kan zijn, en je leven kan oppakken. Tegen de tijd dat je dat voor elkaar hebt, en dus van het leven kan genieten, heb jij waarschijnlijk je spaargeld terug om nog meer van het leven te genieten. Maar geloof me, je spaargeld krijgen lost echt niet ineens alles op en zorgt er echt niet voor dat je leven ineens geweldig wordt; voorlopig is je gezondheid dus nog steeds niet goed genoeg om te werken, dus ik ga er vanuit dat je nog steeds opgenomen bent; dus nog steeds niet gezond genoeg verklaard helaas.
Kleine stapjes, echt waar. Dat vind je moeilijk, dat is inmiddels duidelijk, maar je spaargeld is niet je eerste stap. Accepteren dat je het alleen zelf kunt veranderen door mee te werken; dat is de eerste stap. Acceptatie en erkennen dat het anders moet. En dat dat niet alleen aan de rest van de wereld ligt, maar dat je moet beginnen bij jezelf.
Cyella schreef:chelle_dora schreef:xEmily: Dat je niet gezond bent op dit moment. Sowieso lichamelijk (met het oog op de lage hartslag, niet geholpen willen worden, gewoon naar huis willen, et cetera) en daardoor ben ik bang dat je geestelijk ook gewoon een tik hebt opgelopen. Je roept overal dat je van je leven wilt genieten, maar tegelijkertijd vind je dat iedereen je tegen werkt, dat jij je eigen pad mag trekken en gewoon mag doen en laten wat je wil. Gelukkig (!!) werkt dat niet helemaal en als je dus niet meer tegen het ene aan kan schoppen (lijkt het) schop je tegen het eerst volgende aan. Lieve schat, je kán niet vluchten van iets wat je jezelf aan doet. Denk je echt dat als jij naar Thailand gaat, dat het dan ineens opgelost is allemaal? Ik denk dat jouw probleem iets dieper gaat dan je spaargeld terug willen krijgen. Ik zou me focussen op een gezonde, stabiele situatie waarbij je fijn thuis kan zijn, en je leven kan oppakken. Tegen de tijd dat je dat voor elkaar hebt, en dus van het leven kan genieten, heb jij waarschijnlijk je spaargeld terug om nog meer van het leven te genieten. Maar geloof me, je spaargeld krijgen lost echt niet ineens alles op en zorgt er echt niet voor dat je leven ineens geweldig wordt; voorlopig is je gezondheid dus nog steeds niet goed genoeg om te werken, dus ik ga er vanuit dat je nog steeds opgenomen bent; dus nog steeds niet gezond genoeg verklaard helaas.
Kleine stapjes, echt waar. Dat vind je moeilijk, dat is inmiddels duidelijk, maar je spaargeld is niet je eerste stap. Accepteren dat je het alleen zelf kunt veranderen door mee te werken; dat is de eerste stap. Acceptatie en erkennen dat het anders moet. En dat dat niet alleen aan de rest van de wereld ligt, maar dat je moet beginnen bij jezelf.
Niet echt een super vriendelijke toon(Had je ook iets anders kunnen brengen hoor) maar ik ben het wel met je eens. Je kan de rest van de wereld niet aanpassen, maar wel jezelf. Een verandering in houding zou al een hoop schelen!
chelle_dora schreef:Ik ben al zo vriendelijk als je zoiets kan zeggen; in de andere topics ben ik veel feller naar TS geweest en doe nu m'n uiterste best om het zo lief mogelijk te zeggen, maar je kan een vervelende boodschap niet als een cadeautje verpakken helaas. Ik vind het gewoon héél erg erop lijken alsof TS het ene probleem met de volgende vlucht probeert op te lossen, maar daar bereik je echt niks mee; je komt enkel nog véél verder in de knoop.
xEmily schreef:Tja, ik hoop ook ooit het paradijs te vinden waarvan ik weet dat die niet bestaat ... en anders ga ik hem zelf maken ;D
Een verandering in mijn houding is de afgelopen dagen ook gebeurd, dus dat is iets positiefs? ^.^
Thailand staat niet vast trouwens, wel wil ik later bij mijn vader gaan wonen.
Geestelijk weet ik het niet. Ik denk al sinds de 1e, 2e klas zo ... Ik denk dat ik gewoon anders denk
Enorm bedankt voor je berichtje trouwens, niet dat je denkt dat ik de verdediging in schiet want ik geef jullie allemaal groot gelijk xd
Mag ik wel vragen wat je hiermee bedoeld ; je kán niet vluchten van iets wat je jezelf aan doet.
Want die snap ik niet precies
xEmily schreef:Tja, ik hoop ook ooit het paradijs te vinden waarvan ik weet dat die niet bestaat ... en anders ga ik hem zelf maken ;D
Een verandering in mijn houding is de afgelopen dagen ook gebeurd, dus dat is iets positiefs? ^.^
Thailand staat niet vast trouwens, wel wil ik later bij mijn vader gaan wonen.
Geestelijk weet ik het niet. Ik denk al sinds de 1e, 2e klas zo ... Ik denk dat ik gewoon anders denk
Enorm bedankt voor je berichtje trouwens, niet dat je denkt dat ik de verdediging in schiet want ik geef jullie allemaal groot gelijk xd
Mag ik wel vragen wat je hiermee bedoeld ; je kán niet vluchten van iets wat je jezelf aan doet.
Want die snap ik niet precies