Op dit moment zijn er een stuk of 3 mensen (ook via pb) die mogenlijkheden en openingen hebben. We hebben contact met kukkie en daar gaan we verder naar kijken. We hebben dus nu ingangen en mogenlijkheden zodat ze haar leven weer op de rit kan krijgen. Verder gaan we echt alle tips na. Over de zvz, overwat de gemeente kan doen en maatschappelijk werk. Enorm bedankt
Lianne86
Geplaatst: 27-07-14 17:54
Is het ook niet mogelijk om via via wat particulier te huren?
Ik hoefde de laatste keer dat ik dat deed ook geen borg te betalen en woonde relatief goedkoop voor wat ik had, vandaar...
murness
Geplaatst: 27-07-14 17:58
PenP2014 schreef:
Nee nergens ingeschreven. Je staat dan als geemigreerd.
Maar dat is dan iets wat al een tijdje aan de gang is. De gemeente schrijft je niet zomaar van de een op de andere dag uit. Dat mag wettelijk niet. Misschien had ze moeten reageren op de brieven die door de gemeente naar haar zijn verstuurd en had ze met de betreffende gemeente iets af kunnen spreken. Bijvoorbeeld laten inschrijven op een zogenaamd "punt-adres". Ik weet niet of bijvoorbeeld haar laatste woongemeente dat heeft, maar dat zou een oplossing kunnen zijn om mee te starten. Dan sta je in ieder geval ingeschreven en van daaruit kun je hulp inroepen van de gemeente.
_mexx_lady_
Geplaatst: 27-07-14 18:37
Is het een idee om ergens te werken tegen kost en inwoonst? En misschien door een bijbaantje nog geld bijverdienen?
Ik zou ook proberen om zo weinig mogelijk geld te moeten besteden aan vervoer van en naar werk/huis, hier kan heel wat centjes in gaan zitten maar dat spreekt eigenlijk voor zich en alleen van sprake als je enigszins een of andere keus hebt.
Dr reiskosten worden gelukkig wel vergoed dus dat scheelt enorm. kost en inwoning waar zou je dan aan denken? Au pair ofzo? Heb je dan niet allerlei diplomas nodig en is dat wel nog in NL? Wel natuurlijk t onderzoeken waard.
Ik zou inderdaad eerst een postadres nemen, zodat ze niet als geƫmigreerd staat. Daar kunnen dan mooi de brieven binnen komen en vanuit daar zou ze ook een uitkering aan kunnen vragen. Mocht ze op het aanbod ingaan van bovenstaande bokker, zou ik daar in de buurt een postadres zoeken (google is your friend) zodat ze daar snel post kan halen. Ik weet niet hoe de situatie verder is en op welke uitkering (omdat ze ook gewoon werkt) en of toeslagen ze recht zou kunnen hebben, maar je kunt hiervoor ook altijd het sociaal juridisch loket bellen of bezoeken.
elainelouise
Geplaatst: 27-07-14 19:32
Heb alles gelezen en ik heb diep respect voor jullie beiden en de bokkers die klaarstaan voor jullie. Ik heb helaas zelf ook meegemaakt dat ik zonder inkomen op straat stond. Maatschappelijk werk is een hele goede in deze situatie. Die kennen de wetgeving en regels op dit gebied goed en kunnen je goed helpen. PenP top dat je dit doet!
voordat ze een andere baan zoekt zou ik met haar baas om tafel gaan als ik haar was.
als je uitlegt dat je ineens thuisloos bent (dakloos is ze niet zolang ze opgevangen wordt, maar ze heeft geen vaste woon of verblijfplaats meer) en dat ze om de boel weer op poten te kunnen krijgen extra uren nodig heeft. Dan is er vaak wel een mouw aan te passen.
sterker nog, er zijn ook bedrijven waar een potje is voor medewerkers die buiten hun eigen schuld in de problemen raken.. waarom doen bedrijven dat? heel simpel zorgen en stress leiden tot een hoger ziekte verzuim.. het is overigens dan geen gift maar wordt met je loon verrekend over langere tijd.
deze dingen zijn beter dan een andere (weg opgebouwde periode) of tweede baan (extra belasting).
elenaMM77
Geplaatst: 27-07-14 19:43
Def schreef:
Ik zou inderdaad eerst een postadres nemen, zodat ze niet als geƫmigreerd staat.
officieel heet het 'vertrokken met onbekende bestemming'. je staat daarmee nergens meer ingeschreven en je rechten en pensioen opbouw worden stopgezet. echter echt als 'geemigreerd sta je ook niet genoteerd, ze kunnen immers ook niet hard maken dat je het land hebt verlaten. al wordt het wel hetzelfde behandeld.
Wat een rot situatie zeg, ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden. Super dat zoveel bokkers bereid zijn om te helpen! Het is dat ik minderjarig ben en thuis woon..
In Den Haag zijn wat kamers te huur voor een schappelijke prijs, misschien is dat een optie? Dan kan ze op haar gemakje verder kijken wat werk betreft, en dan staat ze ergens ingeschreven zonder dat anderen daarvan de consequenties ondergaan zoals belastingen, heffingen etc.
we zijn net naar kukkie toegereden in purmerend om daar te praten. Besloten dat ze daar vanaf morgen heen gaat. Ze slaapt vanavond nog hier.Daar is een zolder en dat is een stuk beter dan op een matrasje. Ze kan dan van daaruit rustig de stappen maken die ze moet maken om haar leven weer op de rit te krijgen. Helemaal super!!
Heel erg prettig, erg genereus aanbod en fijn voor kevertje!! Hoe is het nu met haar?
PenP2014
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-14 22:05
Naar omstandigheden wel ok. Heel emotioneel en wankel maar ze denkt positief en kan nog een grapje maken
we houden sowieso allemaal contact. Ik ga vanuit hier ook verder kijken voor huizen etc. Bijboorbeeld in lelystad woon je ontzettend centraal en heel goedkoop.
dus ze heeft een reddings team om dr heen
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 27-07-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatst bijgewerkt door manon_goldy op 27-07-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
elainelouise
Geplaatst: 27-07-14 22:09
Oh wat fijn! Ik hoop dat ze alles weer op de rails krijgt. Het kan heel moeilijk worden maar als ze blijft vechten en geloven komt het uiteindelijk allemaal op z'n pootjes terecht.
PenP & Kukkie, jullie zijn toppers!
chanicha
Geplaatst: 27-07-14 22:09
In Utrecht heb je de Tussenvoorziening, die helpen daklozen met een heleboel dingen waaronder met schulden of uitkering maar ook woonruimte. Misschien zit er ook zoiets bij jullie in de buurt. Wel klasse dat er mensen hun huis openstellen, nu hopen dat er snel een passende oplossing komt.
Shiloh
Geplaatst: 27-07-14 22:11
Super dat er voorlopig een oplossing is! Ik hoop dat ze de rest ook snel op de rails krijgt.
PenP & Kukkie, jullie verdienen een pluim. En het doet mijn hart heel goed dat er nog mensen zijn die gewoon vertrouwen in de goedheid van een ander en erop vertrouwen dat iemand in nood niet een of andere scam artist is en hun hulp biedt!
Ik heb me zwaar verbaasd van de harteloosheid van sommige mensen hier op bokt en ik ben heel blij dat ze de hulp gevonden heeft die ze nodig had! Chapeau!
loez
Geplaatst: 27-07-14 22:11
Echt mijn complimenten voor zowel jou als kukkie TS! Hoop dat ze gauw alles fijn op de rit heeft!