Glutenvrije vegetarische recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Glutenvrije vegetarische recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:04

@koeke klinkt lekker, maar is er ook een optie met oven? Ik heb nl geen magnetron.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:32

tamary schreef:
@koeke klinkt lekker, maar is er ook een optie met oven? Ik heb nl geen magnetron.
Heb het nooit in de oven geprobeerd. Misschien kun je hier wat mee: http://eikoken.eu/ei-timbaaltjes/ Lijkt me niet zoveel anders qua temperatuur en tijd te hoeven (even gaarheid checken met breipen of zo).

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:22

Thais eten is bijna altijd goed. Alleen even opletten met vissaus voor de vegetarier of als je sojasaus gebruikt voor de glutenvrije persoon.

Zelf een currypasta maken is ook nog niet eens heel lastig;
knoflook; sjalotten; gember (galangal is de thaise variant); citroengras; chilipepers; koriander; als je hebt limoenblad;
Eerst fijnmalen met een keukenmachine en dan met de staafmixer erdoor zodat het echt een pasta wordt.
Aanbakken met olie en een beetje kokosmelk.
Dan de groenten erbij.
Ik gebruik vaak groene asperges, broccoli en tomaten als groenten, maar je kan natuurlijk pakken wat je lekker vindt. Eventueel eerst even voorkoken.
Kokosmelk erbij; paar minuten laten doorpruttelen. Op smaak brengen met sojasaus (check op gluten! anders maar gewoon zout gebruiken :) ), limoensap, honing of suiker en evt meer chilipeper.

Serveren met rijst en verse koriander.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:21

Klinkt lekker!!!
Maar kan je de kokosmelk vervangen? Ik vind dat zo smerig haha :o

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 14:55

Kokosmelk maakt het wel echt thais natuurlijk.. maar waarom niet, met (kook)room of gewoon water is vast ook lekker! Of helemaal geen saus, gewoon alles wokken. Dan heet het geen curry meer maar zo is het wel de basis van veel thaise gerechten.