Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:52

Ook herkenbaar. Daarom ben ik blij dat wij voor de katten een super adres hebben. Een goede vriend van ons is gek op de katten en dat is geheel wederzijds. Daar gaan ze dus altijd heen als wij op vakantie gaan. Het is echt hun 2e huis.

De vogels gaan of naar mijn moeder of naar mijn beste vriendin. Daar hebben ze het ook goed.

Dus hopelijk kunnen onze dieren nog lang bij deze lieve oppassers want anders zou ik waarschijnlijk niet meer op vakantie gaan.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:57

Ik vind dit ook altijd enorm vervelend, maar dit jaar is erger. Ik heb op het moment 3 konijnen en een kat. De kat en een konijn zijn beiden niesziektedragers. De ziekte kan dus elk moment weer de kop opsteken en ik wil echt niet dat dat gaat gebeuren als ik op vakantie ben.. Mijn zus is wel gewoon de oppas, maar zij ziet de symptomen ook wel minder snel. Dan heb ik nog een konijn dat heel snel bang is, ook van mensen. Ik moet haar altijd aan mijn hand laten rieken voor ze in haar hok wil.. en tja elk jaar zeggen de oppassers dan dat ze echt niet zo veel gegeten hebben, als wanneer ik er ben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:57

Hondje gaat altijd naar mijn ouders en dat gaat altijd goed.Dit jaar kwamen ze haar halen en ik zeg nog,zorg goed voor mijn meisje.Maar bij hun thuis begon het avontuur.Fien weg,nergens meer te zien.Alles afgezocht zelfs de buren zochten mee.Liep ze straten verder op een kruispunt ,midden op de weg dus,op haar gemak te snuffelen.Auto's reden al zacht langs haar heen.Mijn moeder er gauw naar toe en Fien was weer terug gelukkig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:58

Hier blijven de dieren altijd thuis. Mijn ouders wonen naast ons, en zorgen dat alles verzorgd wordt, lekker in hun eigen omgeving :)
Normaal gaat dat prima. Alleen dit jaar kreeg ik de laatste dag een sms dat mijn lievelingskonijn was doodgegaan ;( dan denk je, was ik maar thuisgebleven.. Maar hij was al ziek, was de week ervoor nog bij de DA geweest en ik had er waarschijnlijk niks aan kunnen veranderen. Maar toch voel je je dan extra rot.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:00

Noukie123 schreef:
De hond die wij hebben is achtergelaten aan een paal en hij is binnengebracht in het politiekantoor bij mijn papa ze gingen hem laten inslapen omdat er geen plaats meer was in het asiel en mijn papa heeft hem meegenomen en nu is hij in oktober 2 jaar bij ons en beste maatjes met de hond voor foto's kijk in profiel hij is de grote *\o/*

Inslapen omdat er geen plek meer was in het asiel? >;) Waar woon jij??

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 10:03

Noukie123 schreef:
De hond die wij hebben is achtergelaten aan een paal en hij is binnengebracht in het politiekantoor bij mijn papa ze gingen hem laten inslapen omdat er geen plaats meer was in het asiel en mijn papa heeft hem meegenomen en nu is hij in oktober 2 jaar bij ons en beste maatjes met de hond voor foto's kijk in profiel hij is de grote *\o/*

Aherm.. Of jij snapt dit topic niet, of je hebt gewoon helemaal niks gelezen..

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dit probleem :=

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:04

xBerber schreef:
Noukie123 schreef:

Aherm.. Of jij snapt dit topic niet, of je hebt gewoon helemaal niks gelezen..

Ik had trouwens niet verwacht dat er zoveel mensen waren met dit probleem :=

Haha :') ik zat al in haar profiel te kijken :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:06

Ha ha ik ook niet. Het valt mij op dat de meeste mensen problemen hebben met het thuis laten van de hond

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:08

Ik ken het!
Mijn paard vind ik het aller lastigst, hij is zo op mij gericht en kan bij "vreemde" nogal apart uit de hoek komen. Verder vind ik het moeilijk de controle uit handen te geven. Zeker omdat hij met een blessure staat.

Onze poes bleef altijd thuis en de buren kwamen dan 1x per dag om haar eten te geven en te voorzien van wat aandacht. Bij haar had ik ook nog wel moeite maar was al makkelijker.

Nu ga ik morgen een weekje ponykamp begeleiden maar vanwege zijn blessure en vervoer gaat hij dit jaar niet mee. Gelukkig heb ik een goede vriendin die voor hem zorgt. Wij zitten ook op dezelfde lijn wat betreft omgang en verzorging.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:09

Ik ga morgen weg... een paard en 2 katten achterlatend. Morgenochtend weg en vrijdag op de dag al weer terug. Dus alles bij elkaar 3 hele dagen.. maar toch.. De reden dat ik eigenlijk nooit wegga is omdat ik ze gewoon niet achter kan laten.

Lianne86

Re: Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:22

Mijn paard staat gewoon goed op zijn pensionstal dus hoef me geen zorgen te maken :) (Als ik dat wel deed, had ik er ook niet gestaan ;)) Alleen ga ik ook niet graag op vakantie, maar dat is meer omdat ik er niet tegen kan :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:12

Vogel is nu een dagje uit logeren.. Kreeg vandaag een foto gestuurd, ondertussen zijn we op plaats van bestemming en staat de tent, maar toen ik die foto zag even een traantje weggepinkt.. Volgens mijn moeder stel ik me aan :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:21

Heel herkenbaar. Ik zal je het verhaal van mijn parkietje maar besparen denk dat je anders nog meer moeite krijgt hihi :=

Tegenwoordig als we al op vakantie gaan gaan de hondjes gezellig mee!

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:28

Ik ben voor het eerst in jaren 3 weken op vakantie geweest. Alles goed geregeld; oppas in huis voor de 4 katten en de hond. Twee verzorgsters voor de paarden. Ging met een gerust hart op vakantie. Bij aankomst was 1 van mijn katten al twee dagen niet meer gezien door de oppas. Hij gaat altijd door het keukenraam naar binnen en buiten, maar is dus niet meer terug gekomen. Tot op heden niets van hem vernomen. (het is nu 4 dagen geleden). Dus tja kan altijd iets gebeuren... Vergeet niet vooral van je vakantie te genieten !

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:32

Je moet zo denken ts.Zou ik als ik een kind had hem of haar naar het gezin brengen waar nu je vogel is?En als dat zo is,is het toch goed.En liefbeestje ik denk niet dat ts dat verhaal wil horen.Hoop wel dat je kat snel weer terug is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:33

Ik heb het ook even zwaar gehad toen wij een weekje weggingen laatst. :D Was weer heeeeeeeeeeeel blij dat ik bij de poesjes terug was. :D :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:33

maj0 schreef:
Heel herkenbaar. Ik zal je het verhaal van mijn parkietje maar besparen denk dat je anders nog meer moeite krijgt hihi :=

Tegenwoordig als we al op vakantie gaan gaan de hondjes gezellig mee!

Je maakt me nu juist nieuwsgierig :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:37

Wij waren ik geloof in Frankrijk op vakantie maar dat maakt ook niet uit.

Op een dag zag ik een blauw parkietje in een boom die precies op die van mij leek. Paar dagen later komen we thuis, blijkt dat op de dag dat ik het parkietje heb gezien, die van mij te zijn overleden. Heb altijd gezegd hij kwam afscheid nemen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:39

Ik heb bijna dagelijks met mijn kat geskypet toen ik in Japan was. Mijn kat at niet meer en was depressief voor een hele week en ik moest nog 4 weken daar blijven. Normaal skypen mensen met vrienden en ouders maar nee ik skype met mijn kat :+ Heeft wel geholpen voor haar.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:48

maj0 schreef:
Wij waren ik geloof in Frankrijk op vakantie maar dat maakt ook niet uit.

Op een dag zag ik een blauw parkietje in een boom die precies op die van mij leek. Paar dagen later komen we thuis, blijkt dat op de dag dat ik het parkietje heb gezien, die van mij te zijn overleden. Heb altijd gezegd hij kwam afscheid nemen.

Ahhh.. Wel mooi om zo 'afscheid' te kunnen nemen. Maar Vogel is nog maar een paar maand oud dus hij moet echt ziek worden wil hij overlijden. Of ongelukje hebben met vliegen..

Chimello: skypen met je kat.. :') wel leuk!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:49

Voor mij is dit ook heel herkenbaar!
Ik ga elk jaar met mijn ouders 2 weken met het vliegtuig ergens heen, de dag voordat we vliegen ben ik de hele dag op stal en bij mijn hond. Op vakantie zelf heb ik het dan leuk maar na een week ben ik er wel weer klaar mee en wil ik het liefst naar huis om lekker naar mn diertjes te gaan.
Gelukkig wil nu een gezin, die helemaal gek op haar is, oppassen op de hond. Eerst deden we haar naar een pension, daar kwam ze mager vandaan, dus dat doen we nooit meer. Als ze geen aandacht krijgt wil ze niet meer eten, gelukkig krijgt ze dat wel bij het gezin :)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:56

Oooooh zoooooo herkenbaar! Maar ik ben ook totaal irrationeel als het over mijn beesten gaat. Mijn kat thuis laten vind ik heeeeel erg lastig. Gelukkig heb ik sinds kort een oppas die bij hem komt als ik langer dan 1 dagje weg ga, maar ze moeten nog wel aan elkaar wennen. Toch een fijn idee voor als ik straks langer dan een weekendje weg ga (heb ik nog niet gedaan sinds ik hem heb, nu twee jaar). Maar ja, mijn kat is ook gewoon mijn beste buddy!! <3

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:58

Wij nemen de hond altijd mee op vakantie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die na een dag niet gezien te hebben al mis en mijn vriend ook, dus die gaat mooi mee :P
We zijn 1x een weekend weg geweest zonder de hond en die is toen naar mijn ouders gegaan. Daar vindt ze het heel leuk en ik twijfel er niet aan dat ze het dan geweldig heeft. Alleen zitten we dan t hele weekend tegen elkaar te zeggen dat de hond het daar ook zo leuk had gevonden :D...
Nooit zal ik mijn hond naar een vreemde brengen (pension oid) maar dat is omdat ze erg onzeker kan zijn bij vreemden en nogal wat angsten heeft.

Paard maak ik me nooit zo druk over op vakantie. Mijn bijrijdster verzorgt haar heel goed en op stal kijken ze er ook heel goed naar. Ik mis het paard wel na een week, maar over de verzorging maak ik me niet druk.
Mijn konijnen worden altijd door mijn ouders verzorgt en blijven gewoon thuis. Die vinden alles prima, dus daar maak ik me ook niet druk over. Behalve als het heel heet is, dan ga ik smsen of ze wel genoeg water en schaduw hebben..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:02

Nadeel van de hond bij mijn ouders is,dat ze 2 kilo zwaarder terug komt.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:02

M'n hond mis ik altijd als ik haar wegbreng naar 1 van haar oppasadresjes. Maar ze is altijd in super goede handen en bij mensen die me om de zoveel tijd foto's appen van hoe het met haar gaat :D Dat maakt het dan een stuk minder erg :')
Het liefst neem ik haar overal mee naartoe, maar ik ga ook geen leuke dingen laten omdat ik een hond heb, dus ik ontkom er niet aan haar soms bij een oppas te brengen :)
Het langst dat ik haar heb achter gelaten is volgens mij 2 nachten. Een week ofzo zou ik wel even wat langer over moeten denken, weet niet of ik dat wel wil :o