Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:07

Toen ik in Zweden woonde werden we ook ontzettend vaak gebeld door Microsoft...

Na de honderdste keer, mijn vader...
Ik weet niet meer precies hoe t ging, maar hebben ze een half uur aan de praat gehouden.

Microsoft mannetje heel verhaal dat de Windows computer traag was een dat ze konden helpen.
Reactie daar op: we hebben geen Windows
M :oh heeft u geen Windows in huis
W :oh jawel, we hebben zeker "Windows" in huis, zal ik ze voor u open zetten..

Zo ging het dus echt lang door, beste meneer snapte et niets van... :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:24

het schandaligste vind ik nog dat jou telefoonnummer gewoon verkocht wordt.Jaren geleden heb ik mijn naam en zakelijke mobiel nummer achter gelaten bij een bestelling voor een boek bij de Bruna... verder nog nooit en nergens gedaan. Tot de dag van vandaag wordt ik gebeld door bedrijven ( energie enz) die mij aanspreken met mijn achternaam terwijl t n zakelijke mobiele waar verder nergens mijn naam aangekoppeld is... zo ben ik toen achter gekomen en heb n klacht ingediend... alleen is er nooit wat uitgekomen , gggggrrrr

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:39

sasja0705 schreef:
het schandaligste vind ik nog dat jou telefoonnummer gewoon verkocht wordt.Jaren geleden heb ik mijn naam en zakelijke mobiel nummer achter gelaten bij een bestelling voor een boek bij de Bruna... verder nog nooit en nergens gedaan. Tot de dag van vandaag wordt ik gebeld door bedrijven ( energie enz) die mij aanspreken met mijn achternaam terwijl t n zakelijke mobiele waar verder nergens mijn naam aangekoppeld is... zo ben ik toen achter gekomen en heb n klacht ingediend... alleen is er nooit wat uitgekomen , gggggrrrr

Is het geregistreerd zakelijk nummer, dus bekend dat t zakelijk is? Denk aan KvK, belasting, etc. Dan heeft de Bruna er absoluut niets mee te maken!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:58

Bij zo'n energie bedrijf telefoontje roepen ze vaak dat ze veel goedkoper zijn dan je huidige aanbieder.
Ben daar een keer uitgebreid op in gegaan, hoe ze ooit kunnen weten hoeveel ik betaal (was op m'n werk), kreeg hele rekenvoorbeelden voor huishoudens met 3 of 4 personen. Toen begon ik erover dat we een windmolen hadden staan, en dat hun voordelig stroom van mij konden krijgen, maar zo werkte het volgens de beste man niet :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:05

@ Quir: yep, zakelijke nr , maar nergens aan mijn naam gekoppeld (zaak van mijn mannetje) dus als ze via kvk of bdienst zouden komen, zouden ze de bedrifsnaam of naam van manlief gebruiken...Bruna was de enigste waar ik ooit mijn naam en deze nr heb achtergelaten ( en nota bene alleen om een bericht te krijgen als het boek binnen was)...
dit gebeurt gewoon op grote schaal (en niet alleen bij Bruna) nummers worden gewoon opgekocht.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:06

Quir schreef:
sasja0705 schreef:

Is het geregistreerd zakelijk nummer, dus bekend dat t zakelijk is? Denk aan KvK, belasting, etc. Dan heeft de Bruna er absoluut niets mee te maken!

Dat denk ik ook. Mijn vriend heeft ook een zakelijk nummer en die nummers worden gewoon aan alle kanten doorverkocht hoor. Komt echt niet door de Bruna

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:10

Wij worden zo vaak door die lui gebeld, of ik zeg niets, of ik blijf hallo zeggen. Vinden ze geen van beide leuk. Of ik zeg dat het nare oplichters zijn en dan kunnen ze ook heel snel ophangen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:26

sasja0705 schreef:
@ Quir: yep, zakelijke nr , maar nergens aan mijn naam gekoppeld (zaak van mijn mannetje) dus als ze via kvk of bdienst zouden komen, zouden ze de bedrifsnaam of naam van manlief gebruiken...Bruna was de enigste waar ik ooit mijn naam en deze nr heb achtergelaten ( en nota bene alleen om een bericht te krijgen als het boek binnen was)...
dit gebeurt gewoon op grote schaal (en niet alleen bij Bruna) nummers worden gewoon opgekocht.

Staat hij in het telefoonboek? Mijn vriend stond namelijk in het telefoonboek onder zijn bedrijfsnaam onder zijn ouders omdat zijn zaak op het thuisadres stond en ze belden standaard zijn nummer en vroegen
dan gewoon naar zijn ouders of de hoofdbewoner. Vaak ook gewoon zijn achternaam

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:56

bliver schreef:
sasja0705 schreef:

Staat hij in het telefoonboek? Mijn vriend stond namelijk in het telefoonboek onder zijn bedrijfsnaam onder zijn ouders omdat zijn zaak op het thuisadres stond en ze belden standaard zijn nummer en vroegen
dan gewoon naar zijn ouders of de hoofdbewoner. Vaak ook gewoon zijn achternaam

Nope... geen telefoonboek... nee, echt, die nummer is samen met MIJN naam verkocht :D
zoals gezegd 1 keer in mijn leven gedaan en dat dus bij de Bruna... maar ook andere bedrijven doen dat...
is big business
Dat verhaal van kvk enz kenn ik met mijn eigen zaak en mijn andere foon-nummer... dus daar kijk ik niet meer van op als ze me bellen met tijdschriften / lotterij /energie enz...

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:57

[***] schreef:
Ik had pas ook iemand die Engels sprak aan de lijn, 'Do you speak Englisch?' met een accent, tsjaa... Direct opgehangen.

Dit hebben wij ook maar dan worden we echt tig keer gebeld met die vraag.... Je word er gewoon gek van!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:07

Wij werden ook heel vaak gebeld. Op begeven moment zeiden we dat we een politiebureau waren, of we ze konden helpen. Nooit meer iets gehoord :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:22

Ik word ook constant gebeld. Sinds ik 18 ben geworden (in november). Denk dat Vodafone oid mijn nummer gewoon heeft verkocht want laat nergens mijn nummer achter.

Maak er nu een sport van om ze zo lang mogelijk aan de praat te houden en af te sluiten met dat ik nog thuis woon :')
Record is 43 minuten :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:55

Douraque schreef:
Hier hebben wij ook zo vaak zo'n telefoontje gehad. Is trouwens al vaker voor gewaarschuwd, zowel in de media als op bokt

Ophangen is er beste. Of zoals ik wel een heb gezegd, "that's strange, i've got everything from Apple. So no Microsoft". Dan weten ze niet meer wat ze moeten zeggen _O-

Wel een hele leuke :')

ik neem al gewoon nooit op als ik een landcode niet herken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:09

Ik heb ze een keer verteld dat ze persoon die ze zochten zojuist helaas spontaan was overleden... := Zeer lange stilte.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:25

SuzieQ schreef:
Wij werden ook heel vaak gebeld. Op begeven moment zeiden we dat we een politiebureau waren, of we ze konden helpen. Nooit meer iets gehoord :+

:')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:31

_Nadia_ schreef:
Oh die bellen hier gemiddeld 4 keer per week. Blijf volhouden dat ik helemaal geen computer of wat dan ook heb, en ga daar ook gigantisch lang mee door. Worden ze vanzelf gek en hangen op

Hier ook ja, laatste tijd is het gelukkig wat rustiger. Elke keer als ze bellen zeggen ze, you have a problem with your computer, ik zei ook een keer dat ik er geen had toen zei hij dat ik loog. := De pot verwijt de ketel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:39

Jis_ schreef:
Elke keer als ze bellen zeggen ze, you have a problem with your computer, ik zei ook een keer dat ik er geen had toen zei hij dat ik loog.

Goed antwoord daarop zou zijn : "right, but you started!"

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:12

Joh, dit gebeurt al een paar jaar. Google er maar eens op. Op Kassa en Radar zijn er ook topics over. Volgens mij zijn het Pakistanen, maar zoals ik het nummer natrok ging dat weer via Amerika.

Iets lelijks zeggen daar geven ze echt niks om. Je wordt geregeld teruggebeld. Het beste wat je kunt doen is gewoon dat nummer blokkeren, zodat je niet meer gebeld kunt worden.
Of wat wij gedaan hebben. Ze bellen namelijk vanuit een paar nummers. Gewoon instellen zodra je via het ene nummer gebeld wordt, dat ze vanzelf doorgeschakeld worden naar een ander nummer van hun organisatie. Krijgen ze hun 'collega' aan de telefoon.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:10

Scum schreef:
Joh, dit gebeurt al een paar jaar. Google er maar eens op. Op Kassa en Radar zijn er ook topics over. Volgens mij zijn het Pakistanen, maar zoals ik het nummer natrok ging dat weer via Amerika.

Iets lelijks zeggen daar geven ze echt niks om. Je wordt geregeld teruggebeld. Het beste wat je kunt doen is gewoon dat nummer blokkeren, zodat je niet meer gebeld kunt worden.
Of wat wij gedaan hebben. Ze bellen namelijk vanuit een paar nummers. Gewoon instellen zodra je via het ene nummer gebeld wordt, dat ze vanzelf doorgeschakeld worden naar een ander nummer van hun organisatie. Krijgen ze hun 'collega' aan de telefoon.

haha dat is een goeie

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:44

Ja maar straks wordt dat dan via JOUW aansluiting gedaan, en kun jij de rekening betalen!?

Bellen ze jullie ook op jullie 06 nummers..?? :oo Mij altijd alleen maar op mijn huistelefoon gelukkig!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:53

Hier ook alleen op de (Engelse) huistelefoon.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 09:52

Kun je een nummer met 00000000000 blokkeren dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:59

Al lang niet meer gebeld gelukkig, maar als ze bellen hang ik meteen op.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:59

Dabo schreef:
Ja maar straks wordt dat dan via JOUW aansluiting gedaan, en kun jij de rekening betalen!?

Bellen ze jullie ook op jullie 06 nummers..?? :oo Mij altijd alleen maar op mijn huistelefoon gelukkig!

Nee, dat gebeurt niet. Wij hebben ze al 2 jaar geblokkeerd en naar mekaar door gestuurd. En geen cent voor betaald :)