Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Apochewinta schreef:Gaby; ik denk dat dat voor TS inderdaad de beste oplossing is. Al zou ik zelf niet snel voor telefonisch kiezen. Direct contact haalt (denk ik) de meeste spanningen uit de lucht.
Wie weet zitten de ouders er wel net zo mee als TS.
Succes!!

Frummels schreef:Ik vind het een slechtere zaak dat jouw Zweedse buren geen Engels spreken dan dat jij geen Zweeds spreekt hoor, of zie ik dat verkeerd?
Maar dat is het onderwerp van het topic ook inderdaad niet.

Gwen schreef:Frummels schreef:Ik vind het een slechtere zaak dat jouw Zweedse buren geen Engels spreken dan dat jij geen Zweeds spreekt hoor, of zie ik dat verkeerd?
Maar dat is het onderwerp van het topic ook inderdaad niet.
Het is helemaal niet bekend of ze al dan niet Engels spreken, maar hier in NL verwachten we toch ook dat mensen die zich hier vestigen zo snel mogelijk onze taal leren?
Net zo goed als het onbekend is waarom het betreffende kindje zo'n herrie maakt, vermoedelijk zijn er hier best wat topicgenoten die 'vroegâh' net zo veel lawaai maakten als klein kind, zonder dat ze meteen slechte ouders hadden. Je kunt vanalles aanhalen, maar het is en blijft puur speculeren waarom dit kindje zo doet.
En al verwachten we het, doen ze er niets mee.. Resistance schreef:Even voor de duidelijkheid: ik probeer zelf Zweeds te leren, ik heb ook de cursus van Rosetta Stone. Maar aangezien ik over een halve maand 17 ben en ik na de zomervakantie aan mijn examenjaar begin, heb ik het een beetje druk. Vandaar dat het niet zo opschiet.
Mijn vader is ook al twee jaar bezig, maar hij is héél slecht in talen, en dat gaat daarom ook niet zo snel. Zeker als ze hier zo snel spreken.
We wonen inderdaad buiten. Niet in the middle of nowhere, maar ons dorpje telt niet meer dan 200 inwoners. Daarbij spreken de meeste mensen vloeiend Engels, aangezien er hier veel professors en journalisten wonen. Daar word je lui van, en dan gaat het Zweeds leren nog wat minder hard.
! Er is vast wel iemand in dat dorp die wil tolken
.
. Citaat:Of ze het op kunnen lossen is een tweede..
Nu heb ik er eigenlijk zelden last van, behalve als we in de tuin zitten of de deur openstaat, dus er valt gelukkig mee te leven. Maar ik vind het gebaar juist erg prettig dat ze informeren of we er last van hebben. Zorgt er ook voor dat ik me niet zo erger als het geluid ineens wel voluit gaat.