Kind van de buren huilt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:52

Gaby; ik denk dat dat voor TS inderdaad de beste oplossing is. Al zou ik zelf niet snel voor telefonisch kiezen. Direct contact haalt (denk ik) de meeste spanningen uit de lucht.
Wie weet zitten de ouders er wel net zo mee als TS.
Succes!!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:56

Apochewinta schreef:
Gaby; ik denk dat dat voor TS inderdaad de beste oplossing is. Al zou ik zelf niet snel voor telefonisch kiezen. Direct contact haalt (denk ik) de meeste spanningen uit de lucht.
Wie weet zitten de ouders er wel net zo mee als TS.
Succes!!

Ik denk ook dat direct contact het beste is, maar ik begreep uit de eerdere contacten dat TS in een buitengebied woont (Dat kan ik dus fout hebben), en daaruit trek ik de conclusie dat ze misschien niet eens zoveel Zweden kent die dichtbij wonen en die tot tolken bereid zijn. Telefonisch tolken zou ik idd als Plan B zien.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:57

Ik vind het een slechtere zaak dat jouw Zweedse buren geen Engels spreken dan dat jij geen Zweeds spreekt hoor, of zie ik dat verkeerd? :=
Maar dat is het onderwerp van het topic ook inderdaad niet.

Ik denk dat ook al hád je een gesprek met ze aan kunnen gaan, je er nog weinig aan kunt doen.. Je weet dan misschien wat de oorzaak is, maar opgelost is het niet. Ik kan je hier helaas geen tips geven behalve lekker gaan wandelen of de muziek wat harder zetten als jullie in huis zijn.. :(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:58

Je hebt een app op je telefoon, als je de tekst inspreekt in het Nederlands, vertaalt de app het naar het Zweeds en vertelt het de buren.
Dat hoeft dus geen bezwaar te zijn om geen gesprek aan te gaan met je buren.
Vreemde ogen dwingen misschien kan je het kind overtuigen zachtjes een scene te schoppen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 26-07-14 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:58

Zucht...bij onze overburen precies hetzelfde -:(-

Ayasha
Blogger

Re: Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:05

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:34

Frummels schreef:
Ik vind het een slechtere zaak dat jouw Zweedse buren geen Engels spreken dan dat jij geen Zweeds spreekt hoor, of zie ik dat verkeerd? :=

Het is helemaal niet bekend of ze al dan niet Engels spreken, maar hier in NL verwachten we toch ook dat mensen die zich hier vestigen zo snel mogelijk onze taal leren?

Net zo goed als het onbekend is waarom het betreffende kindje zo'n herrie maakt, vermoedelijk zijn er hier best wat topicgenoten die 'vroegâh' net zo veel lawaai maakten als klein kind, zonder dat ze meteen slechte ouders hadden. Je kunt vanalles aanhalen, maar het is en blijft puur speculeren waarom dit kindje zo doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:49

Even voor de duidelijkheid: ik probeer zelf Zweeds te leren, ik heb ook de cursus van Rosetta Stone. Maar aangezien ik over een halve maand 17 ben en ik na de zomervakantie aan mijn examenjaar begin, heb ik het een beetje druk. Vandaar dat het niet zo opschiet. :)

Mijn vader is ook al twee jaar bezig, maar hij is héél slecht in talen, en dat gaat daarom ook niet zo snel. Zeker als ze hier zo snel spreken.

We wonen inderdaad buiten. Niet in the middle of nowhere, maar ons dorpje telt niet meer dan 200 inwoners. Daarbij spreken de meeste mensen vloeiend Engels, aangezien er hier veel professors en journalisten wonen. Daar word je lui van, en dan gaat het Zweeds leren nog wat minder hard.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:59

Gwen schreef:
Frummels schreef:

Het is helemaal niet bekend of ze al dan niet Engels spreken, maar hier in NL verwachten we toch ook dat mensen die zich hier vestigen zo snel mogelijk onze taal leren?

Net zo goed als het onbekend is waarom het betreffende kindje zo'n herrie maakt, vermoedelijk zijn er hier best wat topicgenoten die 'vroegâh' net zo veel lawaai maakten als klein kind, zonder dat ze meteen slechte ouders hadden. Je kunt vanalles aanhalen, maar het is en blijft puur speculeren waarom dit kindje zo doet.

Op de vorige pagina werd aangegeven dat de buren in kwestie geen Engels spreken. Daarbij gaat het om een vakantie woning, geen permanente vestiging, en verwachten wij dat van onze Duitse vakantieburen over het algemeen ook niet. :) En al verwachten we het, doen ze er niets mee..

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:02

Resistance schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik probeer zelf Zweeds te leren, ik heb ook de cursus van Rosetta Stone. Maar aangezien ik over een halve maand 17 ben en ik na de zomervakantie aan mijn examenjaar begin, heb ik het een beetje druk. Vandaar dat het niet zo opschiet. :)

Mijn vader is ook al twee jaar bezig, maar hij is héél slecht in talen, en dat gaat daarom ook niet zo snel. Zeker als ze hier zo snel spreken.

We wonen inderdaad buiten. Niet in the middle of nowhere, maar ons dorpje telt niet meer dan 200 inwoners. Daarbij spreken de meeste mensen vloeiend Engels, aangezien er hier veel professors en journalisten wonen. Daar word je lui van, en dan gaat het Zweeds leren nog wat minder hard.

Vloeiend Engels-sprekende Zweden? Doe er je voordeel mee :D ! Er is vast wel iemand in dat dorp die wil tolken :) .

Goed dat je vader en jij Zweeds aan het leren zijn, succes ermee :) .

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:47

Ook even een verhaal van de andere kant, als ouder zijnde....
Het is soms heel makkelijk oordelen als buitenstaander, zonder dat je alle in's en out's kent.

Ben moeder van een 4,5 jarige dochter die met perioden last heeft van night terror. Ze wordt dan krijsend "wakker", maar is niet geheel wakker. Het krijsen kan dan behoorlijk lang aanhouden. In het begin probeerden we alles om haar goed wakker te krijgen en haar te troosten ( ook ivm de buren) maar bij night terror wordt het dan alleen maar erger, gaat ze schoppen, slaan en krabben en nog harder krijsen.
Inmiddels zijn we er achter dat als we niets zeggen en naast haar gaan zitten, ze het snelste wakker wordt en stopt met krijsen. En ja dit gebeurde ook twee keer afgelopen vakantie in de vouwwagen in Frankrijk. Neem maar van mij aan dat je je op dat moment als ouder erg opgelaten voelt en er alles aan wilt doen om het te laten stoppen. Het commentaar van de twee puisterige pubers in de naastgelegen tentjes was ook niet van de lucht. Maar door ervaring weten we door juist niets te doen, maar alleen aanwezig te zijn, de night terror het snelste stopt.

Niet alles is het wat het lijkt.........

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:52

Dat kan ik geloven, maar dat maakt de last voor andere er niet minder op. Maar ik snap dat het niet fijn is als moeder zijnde, denk dat mensen vaak slecht reageren uit frustratie.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:56

Ankem; Vervelend dat je dochter last heeft van night terror. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je dan opgelaten voelt.
Ik ben het met je eens hoor. Het is natuurlijk ook maar een deel van het verhaal wat je van je buren ziet. Er spelen ongetwijfeld meerdere dingen, net als bij de niet-ouders.
Hier is zojuist een klein wonder gebeurd: dochter zet het op een krijsen en werd zowaar door mam naar binnengeloodst én de schuifdeur ging dicht. Kijk daar word ik blij van! Wij proberen onze buren niet tot last te zijn en op deze manier zijn zij dat ook niet voor ons.

Een beetje begrip doet vaak wonderen, maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:58

ankem, volgens mij valt het toch wel mee met het oordelen?

zoals ik zelf al aangaf, het kan net zo goed iets medisch zijn waar zo'n kind niets aan kan doen..

en als het puberpuberteit betreft kun je er ook weinig aan doen..

even een praatje maken met je buren als je er gek van wordt, geeft vaak wel opluchting, zelfs als je er niets aan kunt doen.. en die opluchting is wederzijds.. immers jij hebt zelf ook het gevoel dat je anderen ermee lastig valt.. dan weet je dat het inderdaad het geval is, maar door je verhaal te kunnen en mogen doen bij je buurvrouw die er last van heeft, komt er wederzijds begrip en zingen jullie beiden de moeilijke periode uit.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:02

Ik heb ook een kind dat krijsde,bleek aan 1 oor doof te zijn dus daardoor hoorde ze dingen niet goed en kon ze dingen niet begrijpen.
En ik heb er 2 met autisme.....misschien heeft het buurkindje dit ook of iets dergelijks of misschien ligt het aan de opvoeding...oplossing?
Toch proberen een gesprek aan te gaan desnoods met tolk of via papier of zo een vertaal app.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:11

Als ouder zijnde zou ik liever hebben dat een buur op mij afstapt en vraagt wat er aan de hand is. Dan kan je de situatie uitleggen en dan kun je wederzijds begrip kweken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:16

Het enige dat je er aan kunt doen is gaan praten met de buren. Ondanks dat jullie geen Zweeds kunnen, is er vast iemand die kan/wil tolken. Of misschien kunnen ze gewoon Engels.

De andere optie is accepteren. Je weet niet wat er speelt en hoe het komt dat het kindje zoveel huilt. Zonder gesprek kom je daar ook niet achter. Net als dat de ouders van het kindje waarschijnlijk niet zullen weten dat jullie je er echt aan storen.

Zelf heb ik twee jonge kinderen en ik denk dat zo goed als alle ouders van een kind dat erg veel huilt het graag anders zouden willen zien.
Het zoontje van mijn beste vriendin heeft een verstandelijke beperking. Nu met 6,5 jaar kun je het als 'leek' ook zien aan zijn gedrag en manier van kijken en bewegen.
Toen hij 3 jaar was, was het nog niet zo zichtbaar van de buitenkant. Hij is extreem gevoelig voor prikkels en huilt en gilt dan ook erg snel. Ik weet zeker dat er in die periode ook mensen zijn geweest die zich daar aan hebben gestoord en zich hebben afgevraagd of de ouders daar niets aan kunnen veranderen aan dat gedrag.
Ik als vriendin weet dat zij juist enorm goede ouders zijn die alles doen voor hun kinderen en dat ze binnen hun kunnen hun zoontje enorm goed begeleiden en opvoeden.

Dus het kan heel goed zijn dat er een verklaring voor is. Daar kom je enkel achter door het gesprek met elkaar aan te gaan.
Sowieso lijkt het me fijn om goed contact met je buren te hebben en elkaar te kennen, al hoef je de deur niet bij elkaar plat te lopen.
Is er geen verklaring voor dan willen de buren wellicht wat meer rekening houden met jullie. Als er wel een verklaring voor is, vinden de buren het vast ook heel vervelend dat jullie er last van hebben. Ook al is er dan misschien geen directe oplossing voor handen, weten dat je buren jullie snappen en het zelf ook vervelend vinden maakt het dan voor jullie misschien wat makkelijker te accepteren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-07-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:23

Ooh vreselijk.. Hier een bijna 4 jarige zoon en die kan ook zo vreselijk schreeuwen.. Vind dat zelf bloedirritant maar ook zo banketstaaf voor de buren..
Als hij buiten schreeuwt, krijgt hij 1 waarschuwing en gaat daarna direct naar binnen. Geldt overigens ook voor mijn dochter van 6 maar die is de schreeuwfase grotendeels voorbij;) Ik vraag regelmatig aan mijn buren of ze last van ons hebben en ze verzekeren ons dat dat niet het geval is. Scheelt ook dat zij zelf ook kleine kinderen hebben gehad en precies weten hoe peuters/kleuters kunnen zijn. Zeggen ze ook vaak..: 'meid, maak je niet druk om ons. We hebben er helemaal geen last van'.
Binnen mogen ze ook niet schreeuwen trouwens, dan mogen ze naar boven vertrekken. Maar het is zo lastig om een kind van die leeftijd te leren om niet te schreeuwen. Ze zitten zichzelf vreselijk in de weg, zijn toe aan school, voelen veel frustraties en kunnen dit nog niet kanaliseren. Als ouder zijnde kan je nog zo consequent zijn, deze fase is k*t en duurt lang..
Mijn kinderen zijn trouwens bij opa en oma ook de hele dag poeslief. Ze krijgen daar namelijk geen 'nee' of 'niet doen' of 'mag niet' te horen;)
Als opa en oma een dagje opgepast hebben, hebben wij de dag erna nog meer onze handen aan vol..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:25

Ik ben daar heel simpel in; dat iemand anders zo nodig een kind op de wereld wil zetten betekent niet dat ik (in dit geval TS) daar last van moet hebben. Ik zou ze er dan ook zeker op aanspreken op de een of andere manier zodat het duidelijk is dat jullie er hinder van hebben. Of ze het op kunnen lossen is een tweede..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:27

Beetje hypocriete mening imo maar dat daar gelaten; Ik vermoed als er iets aan te doen was, dat ze dat wel zouden doen. Voor een ouder is dit ook niet gezellig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:29

Aan wie is je post gericht, Ayasha?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:31

aan jou. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:32

Waarom hypocriet?
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern= ... et&lang=nn

Ik heb geen kind rondlopen dat de boel bij elkaar schreeuwt, dus ik denk niet dat mijn post hypocriet/schijnheilig te noemen is.
Bovendien zeg ik het volgende:
Citaat:
Of ze het op kunnen lossen is een tweede..

Waarmee ik aangeef dat ik vermoed dat het huilen niet te stoppen valt, maar dat ik het wel aan zou kaarten als ik er last van heb zodat de buren op de hoogte zijn van het feit dat ik daar last van heb.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:33

Majabeestje, siert echt dat je zelf actief gaat vragen of de buren er last van hebben. Denk dat het juist meer begrip oplevert!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:35

Ik heb gelukkig ook van die buren die zich zorgen maken of wij last hebben van de kinders. Ze schijnen in de peuterpubertijd te zitten. :D :D Nu heb ik er eigenlijk zelden last van, behalve als we in de tuin zitten of de deur openstaat, dus er valt gelukkig mee te leven. Maar ik vind het gebaar juist erg prettig dat ze informeren of we er last van hebben. Zorgt er ook voor dat ik me niet zo erger als het geluid ineens wel voluit gaat. :')