Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
: misschien is het herkenbaar om eens wat te lezen over executieve functies. Daar heeft het naar mijn idee mee te maken. Deze functies (denkprocessen in de hersenen die nodig zijn om een opdracht uit te voeren of bijvoorbeeld te studeren) zijn niet bij iedereen zo goed ontwikkeld, terwijl andere mensen het enorm simpel vinden. Als de mensen die er moeite mee hebben er nooit een gedegen uitleg over krijgen, zullen ze het ook niet leren.
Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid foute antwoorden die vervolgens komen. Nies_ schreef:Ik snap je ergernis volkomen. Er worden dingen gevraagd die al 300x op bokt zijn gevraagd en ook nog eens met 3 klikken makkelijk op te zoeken zijn op andere sites. Vaak geef ik er een opmerking over en dan ben ik nog de boeman ook.Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid foute antwoorden die vervolgens komen.

Soms krijg ik het idee dat mensen hun best doen om zo dom mogelijk over te komen. Nayomie schreef:Ooh, dus als een iemand de radslag kan kan iedereen dat? Ik heb vaak zat dat ik niet iets op Google kan vinden of ergens overheen kijk op een site. Mag ik daarom niet iets vragen?senna21 schreef:Is het lui of slim?
Meerderen weten meer dan een.
En zo gemakkelijk/succesvol is een zoektocht op het internet ook niet altijd.
Iets met bomen en bos
Als een random bokker dat kan, kan TS dat ook.
Kinke schreef:Of je voelt je verheven boven anderen, of jij maakt je er 'druk' om. Je moet je niets meer afvragen tegenwoordig, wat je vreemd of bijzonder vindt dat moet je maar negeren zoals ik hier lees.
fourseasons schreef:Nayomie schreef:Ooh, dus als een iemand de radslag kan kan iedereen dat? Ik heb vaak zat dat ik niet iets op Google kan vinden of ergens overheen kijk op een site. Mag ik daarom niet iets vragen?Als een random bokker dat kan, kan TS dat ook.
Shadow0 schreef:Ik vind het vooral jammer dat deze topics vaak leiden tot een vrij negatieve manier van erop reageren. Terwijl negeren (zodat het niet werkt) of vriendelijk een keertje erop wijzen net zoveel effect heeft, maar dan op een manier die voor iedereen prettiger is om te lezen. (Niet alleen voor degene die het over zich heen krijgt, maar vooral ook voor de andere mensen die meelezen.)
Daarnaast is het ook wel mode om je op allerlei zaken verheven te voelen boven anderen die het Fout Doen, om welke reden dan ook. (En daar dan weer een topic over te openen?)
Je zou denken dat die mensen dat zelf ook hadden kunnen opzoeken, maar googelen is een kunst blijkt wel.
Als ik de tijd heb wil ik dat best doen.)
Nayomie schreef:Ja, dan ben ik kinderachtig genoeg om een lmgtfy link te gebruiken
.