Niet wakker kunnen worden uit een nachtmerrie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Niet wakker kunnen worden uit een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:05

Ja, ik weet hoe het werkt, ik ben er al een tijd mee bezig. Ik doe het overigens met een papiertje in mijn zak waar wat staat opgeschreven.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:00

bloem12 schreef:
jullie hebben allemaal dromen met geesten of wat dan ook
maar je moet die beelden ergens hebben gehoord of gezien misshcien helpt het om geen horrofilms te zien en niet meer horror boeken te lezen dan kom je er ook niet in aanraking door

Ik ben gek op horrorfilms (ga t dan ook niet laten) maar mijn hoofd maakt toch echt zelf hele verhalen over geesten af en toe :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:01

In de tijd dat ik het heel erg had ben ik wel minder nare films gaan kijken en dat heeft me toch wel geholpen, inmiddels jaren later ben ik wel weer langzaam begonnen met steeds een tikje 'enger' en dat gaat tot nu toe goed.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:48

bloem12 schreef:
jullie hebben allemaal dromen met geesten of wat dan ook
maar je moet die beelden ergens hebben gehoord of gezien misshcien helpt het om geen horrofilms te zien en niet meer horror boeken te lezen dan kom je er ook niet in aanraking door

ik keek toen ik acht was naar zo'n tekenserie van een jongen die in een draak kon veranderen :+ en toen droomde ik een keer dat ik die jongen was. :+

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:56

Ik heb soms ook hele heftige dromen, soms eng, soms minder eng. Maar vaak wel dat 'echte' gevoel. Ik kan er de halve dag nog laat van hebben, dus chagrijnig, of bang, of boos op iemand.. Is echt vervelend :(

Gelukkig als ik écht enge dromen heb, kan ik soms tegen mezelf zeggen tíjdens de droom dat het een droom is.. Ik word me er soort van bewust van, helemaal als het een enge droom is die ik vaker heb gehad. Dan kan ik vaak tegen mezelf zeggen "deze droom gaat zo en zo eindigen, dat is niet goed, dus maak er een nieuw 'einde' van" en vaak lukt dat ook :) dus dat is wel fijn.. Maar ik heb dat "bewustzijn" alleen bij hele enge dromen en vaak bij dromen die ik al eens gedroomd heb.

Ik wou dat ik het ook had bij ander akelige dromen, dat ik niet huilend wakker hoefde te worden of de halve dag nog overstuur ben.. Maarja, kan niet alles hebben ;)

Blijft een aparte wereld..