Het leed dat auto verkopen heet ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:54

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 21:34

Waarschijnlijk gaat de auto volgend weekend met mijn moeders vriend mee naar huis en gaat hij de verkoop voor mij doen.
Hij gaat nieuwe foto's maken en een advertentietekst opstellen en hij denkt er dan nog wel €1000,00 voor te kunnen krijgen (hij heeft een vlotte babbel en verkoopt een vegetariër bij wijze van nog een stuk vlees).

Dit weekend plaatsen we hem dan ook op marktplaats :j
Dus allemaal even duimen

Jolienn

Re: Het leed dat auto verkopen heet ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:50

Zet hem dan voor 999 te koop, dan vinden mensen die tot 1000 euro zoeken hem ook nog ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:11

Ja dat is inderdaad wel handig :j
Ga het hem zeggen :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:22

Die van mij is alsnog via marktplaats verkocht!

Totaal 12 dagen opgestaan :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:40

€1000,00 voor een Seat Arosa van 16 jaar oud met 200k km op de klok??? Denk dat max de helft als vraagprijs een stuk realistischer is.

Het ding heeft voor jou misschien emotionele waarde, maar de handelswaarde is echt een stuk lager.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 12:56

Margreet schreef:
€1000,00 voor een Seat Arosa van 16 jaar oud met 200k km op de klok??? Denk dat max de helft als vraagprijs een stuk realistischer is.

Het ding heeft voor jou misschien emotionele waarde, maar de handelswaarde is echt een stuk lager.

€500,00 ? Vind je het erg dat ik me even verslik? :)
€1000,00 is inderdaad een hoop en als je ziet wat ik in andere posts heb gezet kan je zien dat ik al tevreden ben met €900. :j

Edit: De vraagprijs is dan €1000,00 dat is bijna nooit de geef prijs. En dat is wat mijn stiefvader opperde, ik ga zelf uit van minder.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:06

Margreet schreef:

Het ding is waard wat de koper en verkoper overeenkomen. Niet meer en niet minder.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:16

Daar mag je je van verslikken, maar kijk wat er nog meer te koop staat voor dat bedrag en zet daar je eigen versleten hokje (ja sorry, maar dat is het helaas echt, ook met "grote beurt" en wat nieuw spul) naast. Het net staat vol met Arosa's die jonger zijn, met minder kilometers en nog goedkoper ook. Wat zou je zelf dan uitkiezen als je 1000 euro mag besteden? Als je geen haast hebt en het je niet uitmaakt dat vaste lasten doorlopen kun je het altijd proberen natuurlijk. Succes met de handel :)

FlyAway: als je bijdehand wilt doen, dan is de absolute waarde alleen de oud-ijzer prijs. De rest is extra.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:39

Margreet schreef:
FlyAway: als je bijdehand wilt doen, dan is de absolute waarde alleen de oud-ijzer prijs. De rest is extra.

Het heeft niets met bijdehand doen te maken. Maar simpelweg dat jan en alleman altijd het hoogste woord heeft over wat iets wel of niet waard is, maar dat dat uiteindelijk allemaal niet relevant is.

Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding; voor welk bedrag komen koper en verkoper overeen dat het object van eigenaar wisselt. Dan kun je heel stellig gaan roepen dat € 1.000,- te veel is en dat de handelswaarde echt een stuk lager ligt, maar dan weten we twee dingen zeker; 1.Je moet je even verdiepen in wat "handelswaarde" is en 2. Jij bent overduidelijk niet de koper, want wat jij het ding waard vind komt niet overeen met wat de verkoper er voor wil hebben :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 13:53

Margreet schreef:
Daar mag je je van verslikken, maar kijk wat er nog meer te koop staat voor dat bedrag en zet daar je eigen versleten hokje (ja sorry, maar dat is het helaas echt, ook met "grote beurt" en wat nieuw spul) naast. Het net staat vol met Arosa's die jonger zijn, met minder kilometers en nog goedkoper ook. Wat zou je zelf dan uitkiezen als je 1000 euro mag besteden? Als je geen haast hebt en het je niet uitmaakt dat vaste lasten doorlopen kun je het altijd proberen natuurlijk. Succes met de handel :)

Als ik marktplaats neem als richtlijn is een bedrag van €900,00 helemaal niet zo gek om er voor te krijgen hoor :D
Overigens niet echt aardig dat je hem ''versleten hokkie'' noemt.
Afbeelding
Troost woorden voor Ferrari - Je bent zo jong als je jezelf voelt jonkie!! <3

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:00

fionaf09 schreef:
Margreet schreef:

Als ik marktplaats neem als richtlijn is een bedrag van €900,00 helemaal niet zo gek om er voor te krijgen hoor :D
Overigens niet echt aardig dat je hem ''versleten hokkie'' noemt.
[ Afbeelding ]
Troost woorden voor Ferrari - Je bent zo jong als je jezelf voelt jonkie!! <3

Versleten is ook zo`n lekker subjectief begrip.

Als ik de keuze heb tussen een "versleten hokkie" met de volledige onderhoudshistorie er bij, en dus aantoonbaar altijd het juiste onderhoud gehad, met 200k op de teller, of een auto zonder onderhoudshistorie en dus geen flauw benul of onderhoud op tijd en in de juiste mate heeft plaatsgevonden maar dan met 125k op de teller, doe mij dan maar dat "versleten hokkie"

Geen idee hoe het in dit geval zit natuurlijk. Maar op zich wel een belangrijk punt; als je van jouw auto de onderhoudshistorie hebt (onderhoudsboekje ingevuld, factuurtjes van het onderhoud er bij, etc.) dan zou ik dat zeker benadrukken in de advertentie.

Overigens wel interessant, ik las hierboven ook iets over de C1, Aygo etc. Google maar eens op Citybug, er is een heel forum voor die auto`s en de betrouwbaarheid en duurzaamheid schijnt dus echt opvallend goed te zijn. Ik ken er die inclusief alle kosten (Afschrijving, houderschapsbelasting, brandstof, verzekering, onderhoud) op een kilometerprijs van 23,5 cent zitten, en als je bij Citybugs kijkt, dan zie je dat er ook gewoon auto`s in de rondte rijden met standen van rond de 200k.

Dus 200k klinkt veel, maar het gegeven dat de auto 200k heeft gereden alléén, dat zegt niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:31

Ik heb ook een rooie :P arosa, bouwjaar 2000 een 1.0 motor met 175000 op de teller en de dagwaarde ligt een heel eind onder die 1000 vraagprijs. Wij hebben besloten hem maar op te rijden :j

Is jouw lak ook nog zo felrood? :))

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 00:54

@flyaway: Thanks ik ga eens kijken! Overigens heb ik de volledige onderhouds historie erbij. Zelfs nog een soort gebruiksaanwijzing ofzo. Alle boekjes die je bij een nieuwe auto krijgt.
@jans: Jaa hij is nog keurig rood. Overigens heb ik na al deze verhalen eens op internet gekeken en de vraagprijs voor een seat arosa 1.4 in de staat die ik hem heb is de goedkoopste toch echt €995,00
en dan schieten de prijzen door naar €1350.
Dus om een einde aan de discussie w.b.t. mijn vraagprijs te maken: Ik blijf bij mijn huidige vraagprijs ongeacht of men vind dat deze te hoog of te laag is. Zoals flyaway al zei is dat te bepalen aan de koper en zie ik dat vanzelf :D
Vanaf nu dus graag alleen eventuele verkooptips en sites.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 01:37

Waarom doe je hem weg?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 01:43

bieden vanaf in plaats van een vraagprijs?

er is geen moment waarop jij moet acceteren.. je kunt op een gegeven moment gewoon zeggen.. ok, dit bedrag staat mij aan en er wordt eigenlijk niet meer geboden.

marktplaats heeft een mooi groot bereik... vaak is het de eerste ingang die men even meepakt, uit gewoonte.. ik zou daar rustig mijn auto opzetten als ik m niet zou willen inruilen

als jij eigenlijk rond de 1000 wilt hebben..
dan zou ik een beetje psychologie toepassen... duizend zijn 3 nullen.. klinkt boel boel..
en dat is dan de vraagprijs.. moet je nog onderhandelen..

ik zou zeggen, bieden vanaf 925,00
woooops hij lijkt gelijk veel goedkoper omdat er ineens een 0 minder voor de komma staat. en ze komen naar jouw eigenlijke prijs toe in plaats van dat jij moet 'inleveren' en je hoeft niet in discussie te gaan.. al het bedrag bereikt is wat je wilt hebben accepteer je het bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 07:50

Ah bij een 1.4 snap ik inderdaad de 1000 euro wel :j wou dat ik een 1.4 had maar ik raak die 1.0 toch niet kwijt dus rij hem maar op :)) :))

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:15

Autogarages zeiden ook dat mijn ma echt geluk had met haar Polo van 1999 (1,6 L) van eerste eigenaar (oud stelletje) voor slechts €700 :')
Mijn vriend heeft gisteren voor 'ongeveer het zelfde' (1,4 van een jaartje later) ruim het dubbele betaald, dus ja, het is maar net wat koper het waard vind.

€1000 klinkt als een goede prijs als de complete onderhoudlijst etc. erbij zit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:21

http://nl.webuyanycar.com/
Deze heb je tegenwoordig ook. Geen ervaring mee verder. Ik snap niet dat je je auto niet op MP wilt zetten voor die paar euro dat het kost. Op 1000 euro valt dat m.i. in het niet.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:31

Akhal_Teke: Ik ga weer studeren en de auto staat meer stil dan dat hij dan rijdt. Op dit moment gebruik ik hem dagelijks voor mijn werk maar vanaf eind augustus zal hij maar 1 dag in de week van de parkeerplaats af komen waarschijnlijk.
elenaMM77: Zit inderdaad wat in. Denk inderdaad op bieden en dan vanaf €925,00 :j
Dus wat jij zegt :)
Jans: Ja ik had het misschien even moeten vermelden dat het om een 1.4 gaat. Die zijn net wat meer waard :j
dorientjuh: Vermoedelijk niet al mijn post gelezen gezien ik al vermeld heb dat hij wel op marktplaats gezet gaat worden maar dat ik dit door mijn stiefvader laat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:41

Die van ons komt ook niet meer zo vaak van de parkeerplaats af vanaf vandaag kunnen ze best tegen :j (die van ons startte na een maand nog perfect), maar vind het toch wel lekker hem achter de hand te hebben voor het geval dat. Alleen istie nu stuk dus moet ik er eerst weer geld in pompen := Maar kan snappen dat het als student dan meer een onnodige kostenpost zal worden.

Op Marktplaats ben je hem wel sneller kwijt denk ik ja, slim om hem daar toch op te zetten! :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:06

Jans schreef:
Die van ons komt ook niet meer zo vaak van de parkeerplaats af vanaf vandaag kunnen ze best tegen :j (die van ons startte na een maand nog perfect), maar vind het toch wel lekker hem achter de hand te hebben voor het geval dat. Alleen istie nu stuk dus moet ik er eerst weer geld in pompen := Maar kan snappen dat het als student dan meer een onnodige kostenpost zal worden.

Op Marktplaats ben je hem wel sneller kwijt denk ik ja, slim om hem daar toch op te zetten! :)

Klopt inderdaad dat hij het best kan hebben, maar ik heb hem gewoon echt niet nodig en die €50,00 (verzekering + wegenbelasting) per maand steek ik liever in mijn studie :D
Koop waarschijnlijk wel een scootertje, want ben toch wel lui geworden door m'n auto.

Overigens is nu het plan om hem op 16 augustus op marktplaats te zetten. Ik moet nu nog telkens heen en weer naar mijn werk (40km) en vanaf 16 aug. heb ik een weekje vakantie en dan ga ik weer naar school. Een stuk praktischer om hem dan weg te doen, zodat mensen hem evt. direct mee kunnen nemen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:10

Voor mij zou het overnemen van een scooter net zo duur uitkomen als mijn (zojuist gekochte) auto nu is... De wegenbelasting voor een scooter is minder, maar de verzekering veel meer. -O-
Vergis je niet in de waarde van zo'n kreng!
Voor dat geld zit ik liever droog, zeker gezien de auto toch niet in de weg staat. :P

Edit: dit gaat dan wel om een vrij nieuwe merkscooter, de auto in kwestie is een klein lichtgewicht van bijna 20.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 23-04-25 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:56

Konstantine schreef:
Voor mij zou het overnemen van mijn zus haar scooter net zo duur uitkomen als mijn (zojuist gekochte) auto nu is... De wegenbelasting voor een scooter is minder, maar de verzekering veel meer. -O-
Vergis je niet in de waarde van zo'n kreng!
Voor dat geld zit ik liever droog, zeker gezien de auto toch niet in de weg staat. :P

Edit: dit gaat dan wel om een vrij nieuwe merkscooter, de auto in kwestie is een klein lichtgewicht van bijna 20.

Ik heb een goedkope scooter (haal ik deze week op) en die kost me €15,00 per maand aan verzekering. Voor de onderhoud heb ik kennissen dus betaal ik alleen de onderdelen.
Dus in vergelijking is het een stuk goedkoper, heb alles goed uitgeterend voor ik deze keuze heb gemaakt.

Toch bedankt voor je advies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:59

Ik betaal voor mijn scooter (ook net nieuw, 3 dagen oud nu) 32 euro verzekering per maand (all risk) en ben verdorie 26 :+ , daarentegen geen wegenbelasting en benzine, hij is namelijk volledig electrisch en daardoor ook qua aanschaf net zo duur als een leuk tweedehans autootje :+

Ik heb gisteren eens rond zitten neuzen op Marktplaats, en alleen gisteren waren er al 15 arosa's geplaatst, allemaal rond jouw vraagprijs (merendeel was ook 1.4) en alleen de 1.0's gingen wat lager :j