Situaties wanneer je hulp nodig had...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Situaties wanneer je hulp nodig had...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:55

Filmen als je verder geen kans maakt is het beste wat je doet, filmen en direct doorsturen, filmen voor facebook of een whatsappbericht zodat het meteen verspreid is. Kun jij de dader niks doen, kan een ander (politie) t wel.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:59

Ik zou me doodschamen als ik erbij stond en erna keek! Ookal krijg je ook klappen dan hoeft 1 persoon het niet in zn eentje incasseren! En met zn 2 sta je vaak sterker of je nou kleiner slapper of wat dan ook bent.. En het de rug toe draaien vind ik nog misselijkmakender! En achteraf zegge wat zielig! Vaak als je een harde schreeuw geeft letten ze al niet op slachtoffer.. En spreek uit ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:49

_Kelley schreef:
Ongelovelijk, en waarschijnlijk had die vent gewoon wel z'n telefoon bij, dat zal je zo zien :n
Wel fijn dat dat meisje je paard heeft meegenomen, en niet gewoon heeft laten weglopen!

Ze stond bij hum boerderij door t raam naar binnen te loeren :') maar wel heel lief! Heb later nog bloemen gebracht.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:02

fionaf09 schreef:
xPearl schreef:
Jemig! Ik snap niet dat mensen niet helpen.. Okee. Met n gevecht zou ik het ook niet echt weten eerlijk gezegd. Maar als iemand in het water ligt of iets.. Kom op zeg.. ):.

Heeft je vriendin er nog iets aan over gehouden? Of dat niet?

Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt! Pfff..

Inderdaad bij een gevecht van 2 slaande pubers zou ik het ook lastig vinden wat ik zou moeten doen.
Wanneer je jezelf er tussen gooit kan je soms van beide een grote mond krijgen en kan het averechts werken. Wat de politie doet in dergelijke gevallen vraag ik me ook af, denk dat ik ook niet zo gauw 112 zou bellen, maar eerder een algemeen politie nummer.

Die rijd snel verder, na eerst 5 min toe te hebben gekeken....althans in Steenwijk doet de politie dat. Zelf meegemaakt toen een stel losers op een terras ruzie aan het zoeken waren met de terrasbezoekers. Cafehouder deed niks toen we ineens uit het niets aangevallen werden, omstanders deden niks...en de 2 agentjes in de politie auto die er al zo'n 5 min stond, dachten blijkbaar; hier hebben we geen zin, al is het ons werk, dus naar snel doorrijden.' Als ik niet snel voor hun auto gesprongen was, waren die eikels nog gewoon doorgereden ook.

Verder een keer meegemaakt met de scooter dat mijn voorvering vast sloeg op het moment dat ik door een kuil in de weg reed; scooter deed een zeer goede imitatie van een rodeopaard en ik vloog over de kop. Sta ik op, zie ik een vrouw en een man vanuit hun huis een beetje toe te kijken hoe ik met moeite mn scooter weer recht zet, maar even naar buiten komen om te vragen of ik hulp nodig had en of het überhaupt wel allemaal goed met me ging....NOT

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:22

Ik dacht altijd dat ik bij bepaalde acties compleet in paniek zou raken!

Ondertussen een aantal acties gehad wat me toch goed gedaan heeft en waaruit blijkt dat ik enorm kalm blijf!

In 2011 met mijn mams een flink auto ongeluk had. Wij reden vol bij iemand in de zijkant omdat we hem niet zagen en hij ons niet zag. (wij kwamen voor hem van rechts) Buitenweg, dus wij reden 70+ en hij reed ook zeker 50 of 60. Hierdoor begon onze auto te tollen en tijdens het tollen heb ik mijn hand op mams haar arm gelegd en zei: Mams, rustig maar het komt goed! 3 tellen later stonden we stil :'). Gelukkig alleen flink gekneusde ribben en flinke schrik. De andere man had ook niets gelukkig. Politie erbij en zij hebben de ambu opgeroepen. Zij konden het namelijk niet geloven dat mams en ik zo heel uit ons corsaatje gekomen waren! Zonder schrammetjes :D De hond had een schaafplekje op haar bil en mam en ik gekneusde ribben, maar dat was het dan ook!

Tijd er voor waren moeders en ik weer onderweg samen (heb al wat km's afgelegd samen met mam :D) en zagen we een tegenligger heen en weer slingeren tegen verschillende bomen... Hierna is hij een keer of 6 over de kop gegaan en kwam tot stilstand tegen een boom. Moeders afgeremd en ik uit onze rijdende auto gesprongen met 112 al aan de lijn. Hierna kroop er een meneer uit de voorruit. Ik gaf bij mijn moeder aan dat dat de bijrijder moest zijn want de bestuurder had dit nooit kunnen overleven!

Niets bleek minder waar!! Het was de bestuurder! Poolse meneer die meer dan 13 u gewerkt had en nu onderweg naar huis was...Hij was in slaap gevallen, voelde zich goed en had een klein schrammetje op zijn wenkbrauw! Meneer gaf duidelijk aan niet gedronken te hebben en zijn auto lag vol met red bull!

En vorig jaar een meneer met spoed in de auto gezet en naar de HAP gereden!

Ben werkzaam als baliemedewerkster bij Profile Tyre Center. Op een zaterdag, ik zat alleen. Mijn filiaalleider en monteur waren beide op service en dit waren de enigste 2 die BHV hadden. Stond een babbeltje te maken met een klant van mij toen er een meneer van +- 55 binnen kwam. Hij ging zitten en na 5 minuutjes onderbrak hij of hij de huisarts mocht bellen want meneer voelde zich niet goed.

Hierop heb ik de telefoon gepakt en heb meneer ondervraagd waar hij last van had. Leek voor mij op een hartaanval.

Dus aangegeven dat ik 112 wilde bellen...Dit was voor meneer niet nodig gaf hij aan. (ik weet wel beter in het vervolg ;) Wordt 112 gewoon gebeld!)

De HAP wilden meneer zelf spreken en dat duurde me veel te lang, hoorde meneer aan de telefoon zeggen dat hij er aan kwam maar dat hij te voet ging omdat hij niet durfde te fietsen.

Heb gezegd dat hij bij mij in de auto kon stappen en ik hem er accuut heen zou brengen! Mijn monteur hier achter gelaten met de telefoon (Ik mag officieel niet weg als de filiaalleider niet aanwezig is.)

Meneer naar de HAP gebracht ( hier 2 min vandaan) en mee naar binnen geholpen, lopen ging al moeizaam. Bij de HAP aangegeven dat ik wilde dat meneer direct geholpen ging worden omdat dit gewoon spoed was! Daarna meneer alle beterschap gewenst en terug naar het werk gegaan!

Later op mijn werk zag ik via p2000 dat 10 min na dat ik weg was de ambulance naar het ziekenhuis vertrokken was.

De maandag na het weekend stond zijn vrouw bij me binnen om zijn fiets te halen. Meneer had 2x een hartaanval gehad en lag nog in het ziekenhuis :o

2 weken later stond meneer binnen op mijn werk met een enorme bos bloemen! En hij was enorm emotioneel en wilde me toch echt even persoonlijk komen bedanken! Nou graag gedaan natuurlijk!!

Heel af en toe komt hij hier nog met zijn auto op mijn werk en dan vraag ik ook nog altijd hoe het met hem gaat! Het heeft een behoorlijke impact op hem en zijn vrouw gehad! Gelukkig is hij er nog :)

Ondertussen btw ook aangegeven op mijn werk dat ik echt BHV wil hebben! Mijn filiaalleider is lang niet altijd aanwezig en mijn andere monteur met BHV ook lang niet altijd! Dus dan is het handig als iemand extra het toch wel heeft!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:24

Ik ben een keer gevallen met die fiets toen het heel glad was. Het was gewoon op een stoep. Ik was gevallen en ik viel flauw. Ik werd wakker en ik lag nog steeds op de zelfde plek, geen 1 mes was gestopt, had ambulance gebeld of wat dan ook. De enige die gebeld had was school, want die vroeg waar ik bleef.
Maar verder waren er geen mensen naar mij gaan kijken. Ik werd alleen raar aangekeken van wat doe jij nou >;)

:roll:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:33

Absurd vind ik dat! Zo'n kleine moeite!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:33

xxCYNNxx schreef:
Die rijd snel verder, na eerst 5 min toe te hebben gekeken....althans in [***] doet de politie dat. Zelf meegemaakt toen een stel losers op een terras ruzie aan het zoeken waren met de terrasbezoekers. Cafehouder deed niks toen we ineens uit het niets aangevallen werden, omstanders deden niks...en de 2 agentjes in de politie auto die er al zo'n 5 min stond, dachten blijkbaar; hier hebben we geen zin, al is het ons werk, dus naar snel doorrijden.' Als ik niet snel voor hun auto gesprongen was, waren die eikels nog gewoon doorgereden ook.

Verder een keer meegemaakt met de scooter dat mijn voorvering vast sloeg op het moment dat ik door een kuil in de weg reed; scooter deed een zeer goede imitatie van een rodeopaard en ik vloog over de kop. Sta ik op, zie ik een vrouw en een man vanuit hun huis een beetje toe te kijken hoe ik met moeite mn scooter weer recht zet, maar even naar buiten komen om te vragen of ik hulp nodig had en of het überhaupt wel allemaal goed met me ging....NOT

Grappig dat je het over [***] hebt (gelukkig zijn niet alle agenten zo)

Ken je dat verhaal dan ook van die jongen die het opnam voor iemand die in elkaar geslagen werd en het zelf niet overleefde?

Ik heb geen idee wat ik zou doen als ik een gevecht zie. Nu kan ik op het moment niets doen (spierproblemen).

Heb zelf 1x een situatie meegemaakt, waarbij mijn pony besloot om zichzelf knel te lopen in het water en ik alleen nog maar het touw kon loslaten (anders gingen we beiden onder water).
Gevolg, pony zet het op een lopen en ik bleef alleen achter met mijn [***].
Gelukkig kwamen er een aantal ruiters voorbij, die achter mijn pony zijn aangegaan samen met mijn [***] en een persoon bleef bij mij om mij te troosten.
Ik was die meiden zo ontzettend dankbaar!

Ook meegemaakt dat ik hulp kon bieden. Ik reed op mijn scooter richting mijn school en zag twee fietsers op de grond liggen. Direct gestopt en gekeken wat er aan de hand was. Bleken het een vriendin en haar [***] te zijn.
Hun ouders opgebeld, een van de meiden op mijn scooter gezet (die was duizelig). Mijn eigen drinken aan hun gegeven. Netjes blijven wachten tot de ouders er waren en toen kon ik naar school toe.

En een vriendin van mij was aangereden door een auto. Zij was op de brommer en ik fietste vanaf het zwembad dezelfde kant op. Er stonden toen ook heel veel mensen te kijken, maar niemand zei iets of deed wat. Gelukkig had de persoon die haar had aangereden zelf de ambulance gebeld.
Ook haar geholpen, iedereen gebeld die ze wilde bellen. Al haar spullen bij mij gehouden en een kwartier met haar kapotte brommer naar haar huis toe gelopen.

Ben dus redelijk behulpzaam :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:43

Lekkerdan Ts, wat een rotkind... Gewoon achtervolgen er verder gaan ;S

Ik heb wel een beetje soortgelijkachtig iets meegemaakt vier weken geleden.

Was tijdens de autorijles, reden langs een café en er waren al oranjerookbommen op straat (NL-Australië) en reden verder en pats boem een flare (sosvuurpijl) door mijn GESLOTEN zijraam tegen de voorruit tussen de benen van mijn instructeur... Ik de auto snel geremd en eruitgesprongen, hem eruitgeholpen en toen kwam er 1 tegenligger met een brandblusser om te helpen... Waar nog +- 40 mensen naast het café en buiten stonden....... Gelukkig reed de ambulance toevallig al achter ons, die heeft de brandweer gebeld en de politie... En die mensen bij dat cafe bleven maar joelen en juichen en doen toen de politie hun NAWgegevens vragen... Ben er gewoon nogsteeds boos om... En het ergste niemand weet wie het was ja dikke... (Voor de krant&nieuwskijker, het is inderdaad dat geval wat in HvNL, Rijnmond & AD Rotterdam geweest)

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:14

Ik ben een keer met de fiets gevallen op een fietspad langs een provinciale weg waar file stond, ik was een jaar of 13. Ik viel op mijn hoofd en ben van schrik een tijd blijven liggen. Er stonden verdorie wel tien auto's naast me stil en niemand stapte uit om te kijken of het wel ging. Uiteindelijk kwam er een stel op een Harley langs de file gereden en die zijn het fietspad op gekomen om me overeind te helpen. Ik had verder niks, op een paar schaafwonden na, maar vond het toch wel raar dat niemand kwam kijken.

Misschien niet zo heftig, maar ik vond het wel sneu. Zondag was ik in Artis (dierentuin). Je hebt daar een heel ondiep vijvertje met stenen er op waar kinderen overheen kunnen lopen. Daar stond halverwege een geestelijk gehandicapte man die niet meer verder durfde. Hij stond om hulp te roepen en sprak alle voorbijgangers aan of ze wilden helpen. Zijn begeleiders waren nergens te bekennen en iedereen keek er een beetje scheef naar en liep gewoon door. Ik heb hem een handje gegeven en in twee stappen was hij weer naar de overkant.

Ik moet zeggen dat ik ook niet in zou grijpen bij een gevecht. Ik ben toch niet sterk genoeg om iets te doen en ik wil mezelf ook niet bezeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 16:51

112 wou niet komen voor een man met mogelijk hersenletsel (uitgegleden op het ijs, op achterhoofd gevallen, bewusteloos geweest en daarna nog steeds in de war) Dat vond ik wel heel erg, 3 keer moeten bellen voordat er pas een ambulance kwam. Ze hadden de eerste keer gewoon voorgesteld dat wij hem zelf even bij de dokter zouden brengen. Ehhhh nee, wij gaan dat risico niet nemen met die man :n

Dan voel je je echt even machteloos...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 00:40

Wat een situaties hier allemaal zeg... :=

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:12

Schiet me trouwens nog zon situatie te binnen.
Ik was heel hard door mijn enkel gegaan op het schoolplein toen ik een jaar of 9 was. Dus ik ging naar de juf en zei dat ik heel veel pijn had en echt dacht dat ik mijn voet gebroken had. Ik ben echt geen jankerd maar de juf zei dat ik me niet moest aanstellen want het was vast alleen een beetje verstuikt.

Vervolgens naar huis gestrompeld in de middagpauze want ik mocht ook niet eerder naar huis. Heb dus nog 2 uur in de klas gezeten! Al strompelend, hinkend, opvangend aan hekjes en lantaarnpalen mijn best gedaan om naar huis te komen staat mijn zus me met een vriendin hard uit te lachen aan het einde van de straat. Want ik had toch wel weer een rijke fantasie, was volgens haar een gek spelletje dat ik had bedacht. Tot ik thuis kwam en mijn ouders zagen dat heel mijn voet dik was en gezwollen. Toen is mijn vader met me naar het ziekenhuis gegaan. waar ze dus zeiden dat ik mijn middenvoetsbeentje had gebroken en mijn enkelband had gescheurd. En de juf heeft nooit sorry gezegd. De vuile b!tch ^)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:36

Ik een beetje zelfde situatie als Sababber.

Tijdens de gym op de basisschool was ik -kluns als ik ben- van zo'n kast afgevallen en had mega pijn aan mijn arm. Juf zei inderdaad ook dat ik me niet moest aanstellen en ik heb de hele dag sinds die ochtend nog gewoon school gevolgd. Wat juf zegt is wet op die leeftijd.

Arm was dus mooi gebroken. Heb een paar weken niet kunnen schrijven toen. Maar echt, wat was ik boos.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:45

Jeetje sababber, triest!

Ik ben jarenlang gepest.
Vanaf de basisschool tot aan de middelbare.
Het incident wat afspeelde was in een gebouw dat de scholieren het "gevangenisgebouw" noemden.

Ik had 2 vriendinnen. 1 was ziek.
De andere werd net als mij gepest. Zo ook die dag.
De eerste keer dat ik iets terug durfde te zeggen
Zelfs nu heb ik daar nog spijt van.

3 meiden die ons altijd al pestten begonnen.
Binnen no time stond de hele school er omheen.
Inclusief leraren die ons niet moesten.

Mijn vriendin isdie dag in elkaar geslagen.
Ze werd door een grote groep afgescheiden van mij. En een half uur later zagen we ellkaar blauw geslagen terug in het kantoor.

Triest dat deze wereld is. Heeft het ook zijn goede kanten gelukkig. Waar ik altijd wel warm van word.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:24

Schiet me nu ook nog zo'n situatie naar binnen.

Was aan het spelen met mijn vriendin toen ik rond een jaar of 10 was, zij was op haar skeelers en ik gewoon te voet. Het waaide heel hard en op een gegeven moment kwam er een heel harde windvlaag. Vriendin werd meegesleurd door de wind en rolde verschrikkelijk hard tegen een paaltje aan. Ik rende erachteraan, zag bij haar dat ze aan het huilen was en haar been lag in een rare hoek. Toen wist ik al dat er iets grandioos mis was, mijn vriendin huilde echt werkelijk waar nooit. Dus zij lag daar huilend op de grond met een tienjarige ernaast die in paniek dreigde te raken. De paar fietsers die langs kwamen lieten ons aan ons lot over. Ik nog geprobeerd om haar op te laten staan om haar naar huis te brengen, maar dat lukte van geen kanten.

Toen ben ik naar mijn huis gerend om mijn moeder te halen. Was gelukkig dichtbij. Moeder naar buiten, naar mijn vriendin die daar nog steeds alleen lag met niemand om te helpen. Mijn moeder haar onder haar oksels bij ons naar binnen getild. Kregen we haar moeder niet te pakken, ik naar haar huis gerend om haar ouders te halen. Mijn moeder had ondertussen 112 gebeld.

Been was inderdaad gebroken en mijn vriendin werd geopereerd. Lag daarna nog een paar dagen in het ziekenhuis.

Ben toen ook heel erg boos geweest dat niemand ons wilde helpen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:26

ik ben keer klem gereden door een scooter en het was vlak bij een bedrijf en die mensen rende naar buiten waardoor de man op de vlucht sloeg. vervolgens hebben de mensen van dat bedrijf mij naar school gebracht.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:59

In ruzies zou ik niet zo veel durfen aangezien ik niet zo sterk ben. Ik kan dan hooguit om versterking vragen.
Maar verder probeer ik vaak anderen te helpen.
Zondag nog een bejaarde man bij de albert heijn die het kopieerapparaat niet aan de praat kreeg.
Ik ben zelf als brugklasser een keer met mn fiets gevallen en er kwam direct iemand uit een woonhuis naar buiten gerend om me te helpen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:01

Paar jaar geleden gleed het paard van een stalgenoot uit op de straat tijdens een buitenrit. Hij kwam bovenop haar terecht en zij lag kermend met gebroken been midden op de weg. Paard rende los op de weg. Denk je dat iemand helpt? Nee hoor, sterker nog: geïrriteerde automobilisten redden toeterend om heer heen want ja, welke randdebiel gaat er nu midden op de weg liggen terwijl er een paard los rent, een ander in de berm staat te vreten en nog een ruiter staat te gebaren voor hulp. Asociale lui die ruiters.....

Uiteindelijk was de ambulance heel snel ter plaatse kwam de staleigenaar haar paard ophalen. Ik weet sinds dat incident dat je in elk geval niks van je medemensen hoeft te verwachten. Helaas.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:08

Schiet me een nog mooiere te binnen. Tijd geleden zie ik een klein blond ventje van een jaar of 3 moederziel alleen en huilend rondlopen in een druk winkelcentrum. Nu hou ik helemaal niet van kinderen maar hij zag er wel verdacht paniekerig uit. Ik kijk om me heen, geen volwassene. Dus ik vraag aan dat jochie waar zijn mama is. Geen idee. Goed, ventje meegenomen aan de hand en we kwamen al snel de moeder tegen. Mens was zo opgelucht. Kind helemaal happy, goede daad ook weer verricht.

Maar ik schrok er wel enorm van. Zo'n klein kereltje is allang blij dat iemand hem helpt zijn moeder te zoeken en loopt zo met de eerse de beste vreemde mee. Stel nu dat een viespeuk hem meegenomen had. Los van het feit dat het kennelijk doodnormaal is om een 3-jarige te negeren die in paniek rondloopt. Bah!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:12

Klopt Saar, die kindjes zijn zo in paniek dat ze vaak al blij zijn om een volwassene tegen te komen!

Ik niet, maar mijn moeder heeft het een keer gehad.
Ze is gevallen met dr fiets toen het heel glad was op de weg, en ze voel en bleef even liggen en haar arm lag in een rare houding. (Sleutelbeen gebroken). En niemand die haar hielp. Wel wandelaars die langslopen, maar niemand die even een fiets optilt of even mama helpt opstaan.
De eigenaar van de supermarkt zag iemand liggen, heeft haar helpen opstaan en ze mocht even achter koffie drinken en mocht iemand bellen om even naar de HAP te gaan.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

Ik heb een paar weken geleden nog zo'n situatie voor gehad. Liep in Antwerpen-Centraal, waren tientallen mensen rondom mij, ik dronk iets te snel van mijn water en verslikte me. Het kwam er niet meteen weer uit, en ik kreeg echt het gevoel van te stikken. Had dit al eens eerder meegemaakt, dus wist meteen dat ik hulp nodig had.
Ik wist dat je meer bereikt als je mensen rechtstreeks aanspreekt, maar serieus, ik heb met zeker 5 mensen oogcontact gezocht en 'HELP' gezegd, voordat er iemand het in zijn hoofd kreeg dat ik misschien hulp nodig had. Stuk voor stuk keken ze me aan van 'wtf doe jij nu? Doe eens normaal.'. Echt, ik voelde me zó in de steek gelaten. Uiteindelijk heeft een jonge moeder me geholpen, ze vroeg 'Wat kan ik doen?' en heb het op een of andere manier toch kunnen uitleggen. Ik was haar zó dankbaar.

Ondertussen bleven de tientallen andere mensen me aanstaren waarom ik nou zo raar deed, toen ik weer kon ademen heb ik me snel uit de voeten gemaakt, ik schaamde me bijna door al die beschuldigende blikken. Maar echt waar, ZIJ zouden zich moeten schamen. :(

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:50

ik zou 1 ding nooit meer vergeten wat ook echt naar was mijn oom heeft hartproblemen we gingen samen naar de stad en daar ging het mis hij storte in elkaar en mensen liepen voorbij terwerl ik help riep. na 5 minuten kwam pas iemand die is gaan reanimeren toen pas belde mensen ook de ambulance :S ik was toen 9 jaar

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:56

Ik heb het zelf wel vaker zien gebeuren, meestal was ik of iemand van mijn vriendengroep degene die hielp.
Laatst reed er een oudere man over de weg met zijn fiets en viel, hij kon niet meer overeind komen want hij was al redelijk slecht ter been. Dus ik liep daar toevallig een stukje verderop met mijn moeder, we zijn er heen gerend en hebben hem snel overeind gehaald, gevraagd of het goed ging, fiets en meneer naar de stoep begeleiden en dan konden we weer verder. Maar daarvoor liepen/fietsten er al veel mensen langs, helaas, niemand deed wat. terwijl hij echt midden op een best drukke weg lag waar veel auto's rijden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:12

Blijft toch verbazingwekkend dat zoveel mensen zijn die niet ingrijpen, ik kan daar ook nog steeds niet bij. Heb het zelf al zo vaak gezien en ben zelf dus wel iemand die altijd actie onderneemt, heb meerdere ongelukken zien gebeuren of hulp verleend als er iets gebeurd was. Ook nog een keer iemand naar de politie gesleept om te laten reanimeren, die zakte in mijn armen in elkaar. Keer iemand met een arm uit de kom en hersenschudding (ongeluk met quad die over de kop sloeg), eentje met een klaplong na ongeluk met de auto (daar ben ik zelfs nog mee geweest naar het ziekenhuis omdat ie in zijn eentje was), flauwvallers in de kroeg, vechtpartijen tussen kerels, noem het maar op, ik spring eigenlijk overal wel tussen :')
Mijn vader heeft laatst iemand op straat gereanimeerd terwijl ie op de fiets naar zijn werk was, held!