Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:41

Ik ga dit ook is proberen. Maar denk idd dat het vandaag te warm is, ik wacht even op wat koeler weer. Kan ik direct wat haartjes kweken om op te oefenen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:48

Die haartjes heb ik al :')

Heb net een eerste poging tot kneden gedaan, maar werd gelijk weer erg zacht. Heb het nu in de vriezer gezet, om het nog even een extra boost te geven :p Straks even handen onder de koude kraan en nog een poging wagen.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:37

Heb net de warme versie uitgeprobeerd.. werkt goed, maar "Auuu" :') Gelukkig niet zo erg als ik gedacht had! Straks de koude versie uitproberen, ben benieuwd wat beter werkt!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 18:05

Het ligt denk ik echt aan het weer dat de koude methode niet werkt. Heb het bakje in de magnetron gegooid en het heeft de perfecte kleur maar het smelt gewoon te snel.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:16

Begin dat vermoeden inderdaad ook te krijgen. Gelukkig blijft het lang goed, kan niet anders met die hoeveelheid suiker :')

Ik laat het lekker in de koelkast staan en probeer het later nog eens!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:16

Ik heb het ook gemaakt en de koude methode geprobeerd, kreeg een mooi balletje, maar na de eerste keer smeren-en-trekken was het alweer zacht... Denk dat het inderdaad te warm is ;)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:05

Door dit topic ga ik het ook maar eens proberen, mijn tante uit Egypte gebruikt dit ook altijd en ik ben benieuwd of ik het net zo goed kan maken als zij kan. Ben benieuwd!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:17

Ik heb op de stukjes waar ik geprobeerd heb te waxen, allemaal kleine blauwe plekjes :(

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:20

Ik heb dit ook een paar jaar terug met het beautygloss filmpje gemaakt. Maar ook bij mij werd het balletje snel plakkerig en zacht. Warm waxen lukte ook niet, ik trok geen haren mee :+

Na een paar keer opgegeven..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:20

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:22

Denk dat het nog wat te licht is, maar het is altijd het proberen waard!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:25

Die is denk ik ook te licht , zou m nog even doorwarmen

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:26

K_im schreef:
Die is denk ik ook te licht , zou m nog even doorwarmen

Ik mag hem niet meer opnieuw in het pannetje doen van mijn moeder, omdat het teveel rommel maakt :')

Kan het morgen ook nog?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:26

Ik heb hier ook ooit een topic over geopend maar daar reageerde niemand op, ben blij dat er nu wel meer mensen geïnteresseerd zijn :))

Zelf maken heb ik geprobeerd, maar het lukt mij ook niet. Gelukkig kwam ik dit na veel zoeken tegen:
Afbeelding

Kost bij de turkse super 1.50 o.i.d en ik doe er vrij lang mee. Ik koop het bij Tanger.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:35

Ik heb het 1x gemaakt, en was gelijk goed, als kan ik dat met een bolletje echt niet hahah :+ maar kan het er zo uit pakken en dan druk ik het op mijn benen, stuk stof eroverheen en trekken maar :) het moet een beetje goud kleurig zijn! gewoon op een heel laag vuurtje zetten

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:36

Heb het ook geprobeerd vandaag helaas is die van mij mislukt. Te donker geworden. Morgen maar weer een nieuwe poging

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:54

Toen ik dit probeerde las ik overal dat je beter met een kookthermometer kon werken omdat het een bepaalde temperatuur moest hebben en daar op moest blijven oid. Heb ik overigens nooit geprobeerd, maar zo'n ding kost natuurlijk niks.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:56

Zojuist ook aan het kokkerellen geslagen. Heb een beetje zitten knoeien met de samenstelling aangezien ik in de veronderstelling was dat ik te weinig citroensap had. Te veel water en random suiker er in gedaan totdat ik nog een potje citroensap vond!

Hij staat nu in de koelkast af te koelen. Kleverig was het wel :=

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:56

Heb de oplossing gevonden! Combinatie tussen de 2 methodes (het was inderdaad te warm voor de koude methode; werd te snel weer zacht).

Maar na het afkoelen dus weer opgewarmd tot het lauwwarm en kneedbaar was, met m'n handen aanbrengen en 'uitsmeren', stuk katoen erop en RATSJ. :D

Ben na 2 uur klungelen in gekke houdingen, veel blauwe plekjes en een flinke dosis tanden op elkaar bijten, haarloos from the waist down. Dus het is het waard, ideaal! *\o/*

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:58

Dirndl schreef:
Heb de oplossing gevonden! Combinatie tussen de 2 methodes (het was inderdaad te warm voor de koude methode; werd te snel weer zacht).

Maar na het afkoelen dus weer opgewarmd tot het lauwwarm en kneedbaar was, met m'n handen aanbrengen en 'uitsmeren', stuk katoen erop en RATSJ. :D

Ben na 2 uur klungelen in gekke houdingen, veel blauwe plekjes en een flinke dosis tanden op elkaar bijten, haarloos from the waist down. Dus het is het waard, ideaal! *\o/*

Ik zie het echt voor me hoe jij het hebt gedaan :')

Is dit spul trouwens ook geschikt voor het heilige gat?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:58

Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet _O- ) mezelf helemaal geschoren vandaag. -O-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:00

_Micha_ schreef:
Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet _O- ) mezelf helemaal geschoren vandaag. -O-

Hmmm.. Ik heb een gespaarde bushbush nu waar zelfs een bosmaaier niet doorheen kan komen. Maar ik zou t niet durven :')

Zei ik dat nou? :=

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:01

Ah mag ik niet testen op je, ik heb zin om schoonheidssalonnetje te spelen :))

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:02

eenitraM schreef:
_Micha_ schreef:

Hmmm.. Ik heb een gespaarde bushbush nu waar zelfs een bosmaaier niet doorheen kan komen. Maar ik zou t niet durven :')

Dat is dus exact wat ik ook niet durfde, maar toen maar de wax erop gesmeerd (dan moet het er wel af :') ) en dacht: dit is zo'n moment waarop ik mezelf niet zo aardig vind. En HOPPA }:)

@EnitraM, het is maar hoe je 'geschikt' definieert. Ik heb gemerkt dat het wel kàn, maar of je het moet wìllen is een tweede := Wel fijn als het eenmaal klaar is, het is het dus waard IMO.
Laatst bijgewerkt door Dirndl op 17-07-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:04

eenitraM schreef:
_Micha_ schreef:

_O- _O-

Ik wil het ook eens gaan proberen! Maar na mijn mislukte wax poging die veel pijn deed en een lelijke plek downunder gaf, ben ik wel een beetje huiverig. :+