mannen/vrouwenrollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: mannen/vrouwenrollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 12:22

Leuk om zo te horen hoe iedereen dat thuis doet! Lieveli goed voor elkaar daar haha!

Gisteren kwam mn broertje naar me toe met de vraag, wat ga je maken.
Ik zei hem dat als hij wat wil eten dat hij het maar zelf mocht gaan halen :') En dat ik niets voor hem had. Hij vond het erg oneerlijk want ik kon toch wel even contact met hem opnemen? Toen heb ik hem gezegd dat als hij iets van mij wilt, dat hij zelf contact met me op mocht nemen. Uiteindelijk heeft hij maar wat opgewarmd in de magnetron want naar de winkel gaan of zelf koken ho maar :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:52

Iinge_ is het niet handig om wat af te spreken anders? Het komt nu ook wel een beetje over alsof jullie niet echt met elkaar optijd communiceren over het eten etc... Ik zou afspreken dat jij kookt wat je lekker vind en waar je trek in hebt, en dat je je broers de boodschappen laat doen zodat hun ook mee mogen eten :+

Edit: En als ze niet mee willen werken, dan is het ook heel makkelijk... Lekker voor jezelf koken, als zij niks voor jou willen doen zou ik ook niets voor hun doen.. :Y)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:26

Ja maar boodschappen doen willen ze ook niet, afwassen ook niet :') hij wil gewoon zelf niks hoeven doen. Afspraken maken hebben wij de vorige 3 keer dat mijn ouders weggingen geprobeerd. en toen kwam het erop neer, dat ik het huis schoonmaakte, de honden uitliet, eten kookte, eten kocht en afwaste.

Hij wil echt alleen eten als hij er niks voor hoeft te doen.
Edit: klein voorbeeldje, laatst vroeg ik of ik zou koken, hij zei oke. Toen vroeg ik: wil jij dan de boodschappen doen. Hij: Waarom, jij kookt toch?
Of als ik dan vraag, kook jij dan morgen, dan zegt hij, oh dan eet ik wel die pizza die nog in de vriezer ligt.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 17-07-14 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:28

Voet bij stuk houden hoor. Geen eten koken voor deze schufthonden :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:29

miss_lizje schreef:
Voet bij stuk houden hoor. Geen eten koken voor deze schufthonden :D

Precies :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:31

Inge, wat een ontzettend luie broer heb jij :') Bah..
Zou ik ook zeeeeeker niet voor gaan koken!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:41

Ik werk parttime en manlief fulltime dus bij ons zijn de rollen duidelijk verdeeld, echter heeft mijn man tot een jaar terug bijna 2 jaar in de ww gezeten.

In die 2 jaar nam hij het volledige huishouden op zich. Om rond te kunnen komen ben ik toen meer gaan werken. Hij zorgde voor de kinderen, huishouden en het koken

En als ik heel eerlijk ben. ... Hij doet het beter als mij. Ik ben nogal een sloddervos _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:43

Ik vraag me serieus af hoe oud je broers zijn? Met iedereen boven de 14 (?) moet het toch mogelijk zijn om afspraken te maken over boodschappen doen en koken? (jonger ook, maar dan kunnen ze misschien nog niet alles zelf)

Zoals ze zich nu gedragen zou ik inderdaad ook geen vinger uitsteken hoor, ze zoeken het maar mooi uit :Y)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:47

Ze zijn 22 en 19. Ja, als ik dit zo lees moet ik er ook om lachen, of huilen, ik ben er nog niet helemaal over uit.

Precyll, vond hij ook vast niet erg als hij verder ook niet moest werken. Als de ander fulltime werkt is dat natuurlijk ook geen probleem. Maar een man die het huishouden doet, dat heb je dan zeker goed voor elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:51

En als ze op zichzelf gaan wonen, wat qua leeftijd toch wel moet kunnen, dan gaan ze ook alleen maar pizza eten? Maargoed, dat is jou probleem niet natuurlijk :+
Ben alleen wel heel verbaasd dat twee volwassen kerels zich zo als kleine kinderen gedragen :=

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:55

Ja daar ben ik ook echt wel bang voor soms. Een leven op diepvriespizza's en patat word het dan denk ik.
Blijheid, je bent niet de enige, ik had ook verwacht/gehoopt dat het wel weg zou trekken.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:59

ik zou de diepvries leeg halen. O:)

Bij mij thuis zijn wij helemaal niet opgevoed in stereotype rollen. Moet er niet aan denken wat er gebeurd als mijn broer zou bellen naar mijn moeder dat hij geen eten krijgt van de vrouwelijke bevolking. _O-

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:07

Hihi mijn broertjes koken vaker dan ik :P ben ik nog met moeders bij de paarden en dan wordt er gebeld of er al gekookt moet worden.

Merk wel dat als mijn ouders weg zijn dat ik de enige ben die de neiging voelt om een beetje op te ruimen. Maar als ik dan een van mn broertjes vraag om mee te helpen gaat dat ook gewoon.

Als mijn moeder weg is, kookt mijn vader meestal gewoon.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:08

Volgens mij is het tussen broers en zussen ook altijd lastiger afspraken maken dan tussen vrouw/man.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:37

Alleen voor mezelf koken zou ik niet doen, maar zou het wel erg duidelijk maken dat het niet meer van deze tijd is en af spreken dat zij ook koken.

Maar een echtgenoot / partner is heel anders, daar kan je vanaf dag 1 afspraken mee maken en verwachtingen naar elkaar uitspreken. Dus hoe je het huishouden gaat runnen, wie er kookt en hoe je verder omgaat met huishoudelijke taken.... Als je vanaf het begin de traditionele verdeling aangaat, kan je niet je niet van je partner verwachten dat je dat na 5 jaar zat bent en hij dan ineens 'opgevoed' wordt.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:23

Furrow schreef:
ik zou de diepvries leeg halen. O:)

Bij mij thuis zijn wij helemaal niet opgevoed in stereotype rollen. Moet er niet aan denken wat er gebeurd als mijn broer zou bellen naar mijn moeder dat hij geen eten krijgt van de vrouwelijke bevolking. _O-

:') Ja, mijn moeder kan daar ook niet tegen hoor.

Broertjes zijn ook gewoon lastig, ben ik bijvoorbeeld met mijn vriend dan gebeuren dat soort dingen wel gewoon. Alleen opruimen kan hij niet, hij ziet het niet eens als er een dikke stoflaag ligt op de kast.

Santos, afspraken maken heb ik al erg vaak geprobeerd, maar dat werkt niet. En ik laat dan niet zomaar over me heen lopen natuurlijk.
Afspraken met een partner maken is ook veel makkelijker, je kiest er samen voor om in 1 huis te wonen en dan ga je ook samen besluiten hoe je alles aanpakt.