vakantie? ik verveel me te pletter.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:33

Tsjeeeh ik verveel me nooit, had ik maar 6 weken vakantie haha...

Tuin doen, dingen opknappen, creatief iets doen, rommelmarktje af en iets opknappen en pimpen, bij familie op bezoek, lekker weg met vrienden (hoeft niets te kosten), fietsen, wandelen, uitslapen, film marathon houden, whatever, buren een handje ergens mee helpen, je ouwe oma mee met de rolstoel een visje halen, etc etc

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:36

Zoek een bijrijdpaard of ga op les, want ik rijd elke dag en kan niet zonder :)
Dan blijf je ook een beetje in het ritme van rijden :)

Anoniem

Re: vakantie? ik verveel me te pletter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:38

Ik heb hetzelfde! Ik zit alleen maar op de computer, of terwijl niks te doen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 17:34

Mijn pony blijft lekker in het land staan. Ze kan de komende 20 jaar ' aan het werk ' maar van mij hoeft een tweejarige niet aan de slag, dat ga ik volgend jaar een beetje oppakken. Ik ben geen familiemens, ik zie mijn vader regelmatig en mijn zus heeft kleine kinderen dus die zie ik heel af en toe ( want ik hou niet van kleine kinderen ;p ). Mn huis en tuin zin inmiddels, na anderhalve week vakantie, al tiptop in orde dus daar valt weinig aan te doen. Ik besteed dagelijks tijd aan mijn studie maar daarnaast verveel ik me dus.
Laatst bijgewerkt door har166 op 16-07-14 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 17:36

Er komen veel tips voorbij maar veel past niet bij me. Uiteraard kan ik uit mn comfort zone komen maar dingen die je van te voren al niet leuk lijken motiveert niet echt. Maar zo heb ik wel besloten om deze vakantie de auto te laten staan en alles met de fiets te doen, daar gaat veel tijd in zitten dus dat scheelt hahaah. Je hoort het al, zelfmedelijden en weinig actief :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:42

ik snap je wel het is denk een sleur waar je inkomt en moeilijk uitkomt.
de komende dagen kan je in ieder geval lekker naar het strand..

Mijn studiegenoten zijn keihard aan het juichen dat ze vakantie hebben en ik werk halve dagen, en ga daarna gelijk door naar mijn paard, maar omdat ik alles moet fietsen, fiets ik 30 km per dag dus voordat ik thuis ben zit er een hele werkdag op.. en ben ik soms te verrot om m'n paard te rijden.
In de vakanties lichamelijk naar de kl*te en de rest van het jaar geestelijk naar de kl*te tijdens het studeren := _O-

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:01

Nog iemand uit Drenthe? Heb hier nog vanalles te doen :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:22

Ik woon in Drenthe santos, briljant onderschrift trouwens!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:26

Ga gamen :D

Klinkt stom, maar probeer eens wat uit, leuke trials (gratis) en je zult je de hele vakantie niet meer vervelen :+

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:31

Jemig ik denk dat heel wat mensen (incl mijzelf!) jaloers zijn op zoveel vakantie... Dingen doen waar je anders geen tijd voor hebt, eindelijk langs gaan bij die vriendin die je veel te weinig ziet... Sorry maar geef je zelf een schop onder je kont, denk eens out of the box! Genoeg ouderen bv die wel een leuke middag kunnen gebruiken!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:56

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:28

XD heb ik gelijk alle calorieen verbrand santos!
Ik heb niks met ouderen,grootouders zijn ook al meer dan tien jaar overleden. Het enige waar ik volgend jaar naar ga kijken is vakantiebegeleiding van jongeren. Een kennis vertelde me daarover, zij is een paar keer een weekend naar een locatie geweest met moeilijk opvoedbare jongeren en ze was erg enthousiast. Is wel een beetje hetzelfde als mijn werk maar toch net een beetje anders...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:56

Nou ik heb een vakantiebaantje voor 2/3 dagen in de week bij een vakantiepark *\%/*

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:05

TS...wij lijken sprekend qua gedrag! Ook hier iemand die al 6 jaar in het onderwijs werkt en een studie volgt. Weinig vrienden in het onderwijs, dus iedereen is iedere vakantie aan het werk :( Ook ik doe vrij weinig. Niet omdat er zoveel dazen zijn, maar omdat ik geen zin heb om alles alleen te moeten doen. Wij gaan welgeteld 3 daagjes naar Duitsland en met de paarden 4 dagen Texel. Hartstikke leuk, maar ik moet nog zo lang wachten.
Die dagen doorkomen...pfff....het duurt dan echt lang.
Een vakantiebaantje? Tjee...daar moet ik echt niet aan denken. Buiten het feit dat je echt weinig overhoudt (want ik heb een vast contract) heb ik er ook weinig zin in om m'n best te gaan doen met dit warme weer.
Helaas niet zoveel geld deze maanden, omdat we het in het bedrijf van mijn partner zwaar hebben gehad. Ik kan dus ook niet steeds leuke dingen doen die geld kosten en ben (net als jij) maar uit pure ellende gaan hardlopen.
Ik kan ook niet echt een hobby verzinnen die me leuk lijkt. Ja, schilderen, maar ik heb de spullen en het talent niet ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:13

Vervelen?
Ik heb amper tijd om op de bank te liggen :')

Deze week 7 dagen aan het werk.
Maar dat is ook niet geweldig moet ik zeggen haha.

Met dit warme weer lekker in de tuin/strand/zwembad/terrasje.
Daar is de dag wel mee door te komen :))
Of neem de hond eens mee verder weg om een stuk te wandelen (weg van de dazen).

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 17:19

Ik kan lopen wat ik wil maar in drenthe heb je overal dazen XD

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:23

har166 schreef:
Ik kan lopen wat ik wil maar in drenthe heb je overal dazen XD

Ik doel op het strand :D

Hoewel... Dan kun je er misschien beter een weekendje van maken als je +2 uur in de auto moet zitten.
En op de fiets is het natuurlijk al helemaal niet te doen :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:28

Heb alleen de OP gelezen en ik herken je verhaal TS :D

Ook ik werk in het onderwijs en zeker de eerste jaren liep ik heel erg aan tegen het feit dat ik ineens 7 weken lang uit mijn ritme was, niets (nuttigs) te doen had en heel veel tijd over had.
Ik was ook zo gewend aan mijn werk-ritme dat ik de zomervakantie echt een drama vond. de eerste 3 weken waren nog ok, de laatste niet meer :')

Vorig jaar ben ik 5 weken op vakantie geweest, dus die kwam ik goed door. Deze zomer ben ik echter ook gewoon weer veel thuis. Ik ben er inmiddels wel meer aan gewend dan enkele jaren terug, de zomervakantie is eigenlijk de enige periode dat ik echt tijd voor mezelf heb en kan bijkomen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:33

Oo je hebt al een vakantiebaantje gevonden.

Wat ik heel veel mensen in het onderwijs zie doen, is op kamp gaan! En dat hoeft niet persé als animator (dat lijkt misschien te veel op je werk) maar als kookploeg kan het ook heel leuk zijn. Lekker koken voor een groep (grootte verschilt per kamp/organisatie), ondertussen gezellig meedoen met de leiding tot zover je wilt en een goede vakantiesfeer opdoen.
In België zitten heel veel kamp-organisaties, ik heb er bij eentje jarenlang als animator mijn vakanties gesleten (toen ik nog studeerde). Heel erg leuk en je komt nog eens ergens. :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 18:17

Ik ben 7 jaar lang ponykampleiding geweest maar ik vind mezelf nu te oud om (wat dan ook voor) kamp te begeleiden. Het vakantiebaantje gaat weinig opleveren qua geld ivm de belasting maar het is wel weer even lekker bezig zijn. Voor volgend jaar ga ik kijken naar een vakantiebegeleidings project.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:22

Mensen in de buurt van IJmuiden/Santpoort die zich vervelen? Kom maar helpen hoor...stallen mesten, paarden binnen buiten zetten enz.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 19:18

Ik vind het heerlijk! Heb 3 zomers veel gewerkt en dit jaar lekker niet. Bewuste keuze aangezien ik klaar ben met mijn opleiding en in januari ontslag heb moeten nemen omdat ik in de knoop kwam met stage uren, werk en sport. Als ik me te erg verveel stap ik in de auto om wat kantoorwerk te gaan doen, mag zelf weten of ik daar kom en hoe lang.

Ik zoek op het moment veel doordeweekse wedstrijden op. Morgen ook weer. Mocht je zin hebben om me daar te helpen... het is voor jou aardig in de buurt :D
Het enige nadeel aan de doordeweekse wedstrijden is dat ik weinig vrienden heb die ook niets doen, ze zijn allemaal aan het werk of op vakantie, waardoor ik ook niemand mee kan nemen om me te helpen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:28

har166 schreef:
Ik ben 7 jaar lang ponykampleiding geweest maar ik vind mezelf nu te oud om (wat dan ook voor) kamp te begeleiden. Het vakantiebaantje gaat weinig opleveren qua geld ivm de belasting maar het is wel weer even lekker bezig zijn. Voor volgend jaar ga ik kijken naar een vakantiebegeleidings project.

Dat snap ik ook best. Vandaar dat koolploeg een optie is of inderdaad zo'n begeleidingstraject. Kan erg leuk zijn en je voelt je zeker nuttig!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:34

Ooh ik snap je helemaal! Ik vind 6 weken vakantie ook echt heeeel lang! Als je nou net iets dichterbij woonde dan kon je mijn paarden doen tijdens mijn vakantie, staan op een half uur rijden maar ik heb al vakantie-oppas. Misschien iets voor volgend jaar! :))

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 10:40

Goed plan Imre, hou me op de hoogte!