JoellaLoves schreef:Ik ben trouwens ook eventjes langs een vriend van mij geweest die dit vroeger gebruikte maar daar nu vanaf is ! hij vertelde mij dat je er totaal niet brak van bent en als je eventjes geslapen (2 uurtjes) heb je daarna weer top fit bent ! dat is juist wat ook vaak in de weg zit .. je hebt niet zoals van XTC dat je de volgende dag ook goed brak of emotioneel bent (iedereen ervaart dat natuurlijk anders) ! dus niet echt dat die op ze donder krijgt van ze lichaam..
daarom denken ze er ook makkelijker over om het de volgende keer weer te doen ! en ja natuurlijk naar het out gaan werken vinden hun meestal het relaxt?
( zo is het mij uitgelegd)
Er is juist een hele grote lichamelijke afhankelijkheid bij ghb.
Alleen omdat de gebruiker alleen de fijne gevoelens ervaart en meestal niet door heeft dat hij out is gegaan,denken ze het volledig in de hand te hebben.
'Ik ben niet out gegaan'
'Ik heb alleen maar geslapen'
'Het was maar een half dopje'
Klinkt het bekend?
De lichamelijke afhankelijkheid is zelfs zo groot dat een dagelijks gebruiker die vast komt te zitten in de cel,een afbouwende dosis krijgt. 'Cold turkey' stoppen kan leiden tot een hartstilstand.
Een stukje van de site drugsondercontrole.nl
Citaat:
Gevaarlijke afkickverschijnselen
Als je dagelijks GHB gebruikt, kun je na 2 tot vier weken al niet meer stoppen met GHB zonder heftige en zelfs gevaarlijke afkickverschijnselen te krijgen. De lichamelijke afkick is zeer heftig en lijkt op de zware afkick van alcohol.
Je kunt last krijgen van:
hartritmestoornissen
trillen
slapeloosheid
hoge bloeddruk
angst
hallucinaties
epileptische aanval
In ernstige gevallen kunnen zelfs levensbedreigende situaties ontstaan als je veel GHB gebruikt en in 1 keer stopt met gebruik van GHB. Het gaat dan om een hartstilstand of om het stoppen van de ademhaling.
Ook over de geestelijke afhankelijk valt wat te zeggen...
Na langdurig gebruik vervagen grenzen.
'Het maakt niet meer uit'
Ergens in het achterhoofd weten ze misschien dat ze fout bezig zijn en willen ze het veranderen. Maar vaak zitten ze zo vast in een patroon. Ook de schuldgevoelens en het zichzelf kwalijk nemen dat ze het zo ver hebben laten komen zorgen er vaak voor dat ze toch een nieuwe dosis nemen om even niet aan dat gevoel te hoeven denken.
Zo is het cirkeltje rond...
Ik kan zo iemand ook niet laten vallen.
Je moet een grens zoeken tussen er voor hem zijn,en jezelf beschermen.
Als je nog eens iemand zoekt om mee te praten...