Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:24

Shiloh schreef:
Je moeder zegt dat ze niet gaat voordat jij op jezelf bent, omdat ze jou niet bij hem wilt achterlaten. Jij zegt dat je niet wegwilt, omdat je je moeder niet bij hem wilt achterlaten...

Waarom gaan jullie niet samen?

Inderdaad en je bent 12 geweest dan mag je zelf bepalen bij welke ouder je woont en met jou leeftijd is er nog optie 3 op jezelf

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:31

je bent 18 je mag je eigen keuzes maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:35

Wij lezen het verhaal van 1 kant nu en dat is lastig met eerlijk advies geven.
Van sommige dingen die ik lees denk ik dat je pa het soms ook erg moeilijk heeft. Is natuurlijk geen reden om zo naar te doen.
Maar hij kent blijkbaar niet anders, omdat hij zelf ook zo opgevoed is.

Een ding begrijp ik trouwens niet, je zegt dat jullie schulden hebben, maar je gaat wel stiekem met je moeder shoppen...?

xJennifx

Re: Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:53

Nare situatie zeg! Zijn je ouders getrouwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:06

VivaLaVida schreef:
Wij lezen het verhaal van 1 kant nu en dat is lastig met eerlijk advies geven.
Van sommige dingen die ik lees denk ik dat je pa het soms ook erg moeilijk heeft. Is natuurlijk geen reden om zo naar te doen.
Maar hij kent blijkbaar niet anders, omdat hij zelf ook zo opgevoed is.

Een ding begrijp ik trouwens niet, je zegt dat jullie schulden hebben, maar je gaat wel stiekem met je moeder shoppen...?

Ik denk ook dat er twee kanten aan het verhaal zitten.Pa is wel de grote boosdoender,maar er word wel geshopt,paarden en uit eten gegaan.
Op pa zijn kosten want ik begrijp dat zowel jij als je moeder geen betalende baan hebben.

Ik zou ook zeggen,paarden weg zoek een baantje en ga op kot of met je moeder samen wonen.
Waarschijnlijk verliezen julie een deel rijkdom,maar krijg je er wel rust voor terug.
De enige die de situatie kan draaien ben jezelf,geluk moet je zelf maken ;-)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:26

[quote="Jolandaa_"]Als ik dit zo lees lijkt je vader een narcist.

Dat is dus ook het eerste waar ik aan dacht,mijn ex was ook zo,blij dat ik weg ben( met de kinderen)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:36

Ik ga me vast niet populair maken met deze reactie... *gaat zich maar al verstoppen*

Sommige van mijn vriendjes vroeger werden ook niet geaccepteerd. En zonder uitzondering, keer op keer, bleken ze gelijk te hebben. Laatste was een relatie die 6 jaar heeft geduurd, we hebben samengewoond en zelfs een huis gekocht. Mijn keuze werd geaccepteerd, hij werd getolereerd. Maar ik hoor nog regelmatig de waarschuwingen en goed bedoelde raad die ze mij op mn 18e gaven toen ik met die jongen thuis kwam.

Die ouders hé, die houden van je, en willen het beste voor je. En ook al ben je er ongetwijfeld rotsvast van overtuigd dat jij beter weet wat dat "beste" precies inhoudt, luister toch maar eens goed naar wat ze te zeggen hebben. Meestal is dat echt geen onzin ;)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:07

Schulden zijn dingen die op de zaak staan,daar komt 'prive' geld niet aan.Als je snapt wat ik bedoel? We gaan niet elke.maand shoppen(we letten op wat we kopen,ik heb niets van merkkleding,laat staan dure schoenen,schoenen van.10 euro.ja ;-) maar ik kan verder en.ben r blij.om) ,ik zal het zo zeggen :) en uit eten is niet.in een super duur restaurant maar dat kan ook gwn in de pizzahut zijn :) komt niet vaak voor. In die 5maand dat we samen zijn ,zijn we 2 x gaan eten (pizzahut & taverne)

Eigelijk.is dit een beetje offtopic want het ging eigelijk hoe ik het moet oplossen..zo'n situatie :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:02

Als je moeder geen loon krijgt, hoe kan ze dan jouw paarden betalen (stal/weide) en het shoppen?
Dan is het toch wel je vader zijn geld die het betaalt, want hij werkt en heeft wel inkomen...

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:05

Zo ver weet ik ook niet alles :-)
ik ben blij dat ik met men eigen bankrekening kan bezig houden :-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:07

Dat is hier ook zo, vaders betaald(e) praktisch alles.(iig tot dat wij zelf gingen werken) Maar die is echt niet zo'n kl**tzak als de vader van TS hoor. :n
Moest ie eens proberen, dan had ie de rest van z'n leven alleen mogen zijn.

En dan kan ie het wel ergens niet mee eens zijn, maar dan hoeft hij TS niet zo achterlijk te behandelen.

Heeft hij wel normaal contact met je stiefbroer, ts?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:09

Gho ja voor zaken, maar in het verleden is papa's exvrouw met het 'geld' gaan lopen . Mama vertrouwd hem niet,wat te begrijpen is. Nu al paar maanden geen contact meer denk ik :-)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:45

Vervelend TS. Persoonlijk zou ik mijn vriend hier niet aan blootstellen en gewoon niet meer mee naar huis nemen. In zijn geval zou ik ook gewoon weigeren nog 1 stap bij jouw binnen te zetten.

Nog 1 dingetje: Kijk uit wat je neerzet over schulden op de zaak en ex-vrouwen die met geld er vandoor gegaan zijn. Er staan heel veel foto's van jouw in je profiel dus iedereen kan het lezen en zien om wie het gaat. Ik zou in jouw geval maar eens heel snel je profiel anoniem maken.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 16:31

En met anoniem bedoel je foto's -info verwijderen? of echt instellingen aanpassen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:39

Nou, eerlijk gezegd sorry, maar als ik zie wat jij van setjes koopt... Man, zo 1 setje was mijn zakgeld voor 2 maand toen ik nog niet ging werken :) Ik denk dat, als je de setjes al eens laat voor wat het is, je ook al veel sneller gaat kunnen sparen. Stond jouw haflinger niet al te koop? Is het geen optie van maar 1 paard te houden met een shet en zo snel mogelijk alleen te gaan wonen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:43

Nou Molenhoek, dat dacht ik ook wel een beetje. := Als je zoveel paarden hebt, dan snap ik ook wel dat je vader van je verwacht dat je werkt. Beetje meer waardering voor hem hebben lijkt me niet gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:46

Ik denk ook dat je ouders jou buiten hun huwelijksproblemen moeten houden en dat de pubertijd ook niet meewerkt..
Niet om je vader goed te praten natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:48

Ik denk dat jouw moeder jou ook redelijk tegen hem op stookt, wat ook niet handig is. Jouw vader wilt niet praten, maar moest ik opeens man en kind voor mijn neus hebben met beide dezelfde mening zou ik ook liever willen gaan lopen. Ik geloof niet dat jouw vader echt zo een onmens zoals hij wordt omschreven. Anders had jou moeder er niet van kunnen houden en er geen kind mee kunnen hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:50

Zit jij niet gewoon vreselijk nog in de puberteit? En vooral ook erg in de knoop met jezelf?

Ga eerst voor jezelf na wat voor jou belangrijk is; als het onhoudbaar is thuis, zoek dan uit hoe je uit huis kan gaan. Prioriteiten stellen.

Je vader kun je niet veranderen, wel jezelf.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:53

DeMolenhoek schreef:
Ik denk dat jouw moeder jou ook redelijk tegen hem op stookt, wat ook niet handig is. Jouw vader wilt niet praten, maar moest ik opeens man en kind voor mijn neus hebben met beide dezelfde mening zou ik ook liever willen gaan lopen. Ik geloof niet dat jouw vader echt zo een onmens zoals hij wordt omschreven. Anders had jou moeder er niet van kunnen houden en er geen kind mee kunnen hebben.

Hier kan ik me wel in vinden.

Daarnaast, hij betaald wel jou 6 (!) paarden, zonder hem had je dat niet gered verwacht ik. :j Ook woon je nog steeds thuis terwijl je 18 bent en dus ook je spullen had kunnen pakken en op kamers te gaan, of bij je vriend gaan wonen? Even heel hard gezegd zijn er nog zat redenen waarom je nog steeds bij je vader in huis woont en je moeder nog steeds bij hem is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:08

Tja, erg vervelend maar inderdaad, als ik in je profiel kijk wat je aan paardenmateriaal en spullen hebt en ik je nu zo hoor praten dan zal er ook nog wel een andere kant aan het verhaal zitten.
300 euro per maand lijkt misschien niet veel maar gezien al je dieren en de tuigage dan zit je eerder aan 500 per maand en daar zitten de shetters nog niet bij. Kan het niet zo zijn dat je eigenlijk een beetje verwend bent?? Die paarden zijn niet goedkoop, heb je zelf gekocht, ben je toch aardig wat geld voor nodig.
Misschien is je vader inderdaad een hork maar misschien ben jij het verwende dochtertje die nu tegenstand krijgt en eigenlijk gewoon haar zin wil??
Begrijp me goed, ik bedoel het niet verkeerd maar soms is iets lezen wat eigenlijk niet leuk is wel een openbaring.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:19

Verwend terwijl ik er zelf voor spaar? Nee want mijn paardrijspullen koop ik zelf. Papa weet er grotendeels zelfs niet van dus het wordt zeker NIET voor men neus geschoven.
Nou als je me niet gelooft hoe hij is,moet je maar eens een paar dagen hier komen leven dan geef je me wel gelijk :-) als zelfs men vriend het zegt die hier niet continue is..
Mijn vraag was gewoon hoe andere mensen ermee omgingen als je vriendje niet wordt geaccepteerd, niet hoe 'verwend ' ik ben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:20

Om op die vraag antwoord te geven; het is mijn zus wel overkomen maar mijn ouders hadden ook gelijk. Ze kwam gewoon thuis met vreselijke keuzes, die zij door haar puberteit écht als geweldige jongens zag. Al had mijn vader een goede tactiek; de hemel in prijzen :'). Niets zo frustrerend voor een recalcitrante puber dan ouders die die zak van een vent écht het einde vonden :')

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:23

Het ding is dat mama mijn vriend ook verdedigt tegen papa, dus ik ben niet de enigste die het 'n goede jongen vindt?

We zeggen het hem dikwijls en dan klapt hij toe. Papa is ook zo 'de ene dag ruzie,andere dag alweer vergeten' maar zo rap vergeten wij het dan weer niet :(
Ik zal het nog even afwachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:32

Maestroox3 schreef:
Verwend terwijl ik er zelf voor spaar? Nee want mijn paardrijspullen koop ik zelf. Papa weet er grotendeels zelfs niet van dus het wordt zeker NIET voor men neus geschoven.
Nou als je me niet gelooft hoe hij is,moet je maar eens een paar dagen hier komen leven dan geef je me wel gelijk :-) als zelfs men vriend het zegt die hier niet continue is..
Mijn vraag was gewoon hoe andere mensen ermee omgingen als je vriendje niet wordt geaccepteerd, niet hoe 'verwend ' ik ben.

Nou, misschien is verwend niet het juiste woord, maar je spaart er zelf voor met geld dat je krijgt. Ik moest het doen met €10 in de week. En toen mijn ouders een tijdje mijn paard moesten onderhouden is de keuze gemaakt dat ik dat allemaal moest terug betalen. Tegen dat iemand zo veel zakgeld krijgt dat die 3 paarden kan kopen...