Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:40

Te herkenbaar dit!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:41

Te feministisch kan ook nog Yamcha, waar maak je je druk om?

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:42

Dit is bokt he Yamcha :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:50

phormicola schreef:

Inderdaad.

En het is toch een bekend gegeven dat gemiddeld genomen mannen en vrouwen een andere communicatiestijl hebben. Dat is toch niet erg. Moet wel een beetje spannend blijven.

En er zijn soms gewoon momenten dat je geen zin hebt om je communicatiestijl aan te passen op iemand die niet tussen de regels kan (wil?)luisteren en de voetnoten niet begrijpt.
}>

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:51

Oh heerlijk herkenbaar dit!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:03

phormicola schreef:

Dit ja.

Heerlijk topic en errrg herkenbaar :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 01:03

Yamcha schreef:
Mijn lief is bij tijden zo. Ik vind het erg onpraktisch. Maar 'k zal hem vertellen dat hij een vrouw is :')

Denk dat ieder mens mannelijke en vrouwelijke kanten heeft, ik heb gewoon de pest aan genderessentialisme.

of je mijn post aanvallend vindt zegt meer over jou dan over mij denk ik. Het gebruik van woorden als vrouwen logica vind ik misogyn eerlijk gezegd. Zo communiceren is niet specifiek voor een bepaalde sekse namelijk.

Dus vandaar de vraag om het bij jezelf te houden en niet generaliseren naar een bepaalde sekse.

Gelukkig is het een vraag en kan ik daar ook gewoon nee op antwoorden. Ik heb niets tegen deze manier van generaliseren. Het is niet puur iets voor een vrouw, dat is waar, en zeker niet alle vrouwen hebben deze 'logica', maar dat beweer ik ook nergens. Vrouwen logica is dus inderdaad niet de correcte term, maar wel de term die ik gebruik om het te omschrijven en wat ik ook zal blijven gebruiken. Ik vind dat soort generalisatie geen ramp. Hetzelfde met dingen als "Grow some balls." wat in principe beweert, dat als je geen ballen hebt (en dus vrouw) je een watje bent. Of "Don't be a pussy." of "Wees een vent." Ook voorbeelden van misogyn, maar wel zinnen die ik, ook als vrouw zijnde vaak gebruik.. Omdat de betekenis erachter voor mij niet ligt in het beledigen en/of generaliseren van vrouwen.. Dat is misschien fout en misschien nog fouter om het normaal te vinden, maar och, ik maak er geen probleem van. Er zijn genoeg problemen in de wereld en dit heeft niet bepaald mijn prioriteit.

Anyhowz, ik merk dat onze vrouwen logica veel te maken heeft met dat we willen dat anderen zien dat het mis is, maar we dit zelf niet willen toegeven of willen zeggen. Vreemd eigenlijk.. En dat we dan nog bozer worden als de ander het niet ziet.

@NatashjavE: Dat is het soms ook. Dan weet je eigenlijk ergens wel dat je onredelijk en verkeerd bezig bent, maar je wilt dan even in je bui zitten en even zitten stomen, want dat constant aanpassen is soms ook vervelend. Nodig, maar vervelend.. Dus soms wil je het niet voor ze spellen en in een handleiding voor ze opschrijven, maar dat ze soms gewoon even uit zichzelf door hebben dat iets niet helemaal is zoals het hoort te zijn.

Het heeft een beetje te maken met elkaar waarderen misschien? Dat we willen dat de mensen in ons leven ons zo kennen en begrijpen, dat ze zien hoe we er aan toe zijn en dat je het inderdaad niet altijd voor ze uit hoeft te spellen. Een soort van 'test'.. Een waarde bewijzen. Als ze het zelf zien en vervolgens voor je thuis blijven, dat bewijst toch 10x meer dat iemand om je geeft, dan dat je zelf moet zeggen dat je niet oké bent en ze dus voor je moeten blijven.

Dat is eigenlijk best wel verkeerd haha. En manipulatief :+ .

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 03:54

Guilty :')

Ik probeer altijd rustig te blijven of even weg te lopen bijvoorbeeld, maar soms vraagt mijn vriend bv: "ben je boos?" dan zeg ik "neehoor" en ondertussen loop ik te koken van binnen :)).
Gelukkig kunnen we er beiden daarna wel om lachen haha.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:10

Als ik mezelf begin te ergeren of er iets is, probeer ik het meestal gewoon aan te geven. Het is zo zonde om je een dag op te vreten meestal voor niets. Lukt dat niet, als ik boos wordt, zonder ik me even af boven, even lezen en na een kwartier is de boel gerelativeerd en kan ik weer naar beneden en vriendelijk aangeven dat ik iets niet leuk vind.

Mijn tip:
Herken de bui in de kiem, haal jezelf uit de situatie en bedaar. Na een minuut of wat ben je je bui kwijt en wat overblijft aan irritatie is minder en kan in een rustige vraag geformuleerd worden; zeg lieverd, ik vind het niet fijn als... zou je in het vervolg...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:18

Aan de andere kant kan mijn vriend vreselijk last hebben van de beruchte mannengriep, je kent het misschien wel; het lijkt bijna dodelijk, want o o o wat lijden ze dan :')

(Terwijl als hij echt wat heeft, hij absoluut niet naar dokter wil of zelfs een verband om een nare wond, want dan zegt hij; 'het valt wel mee hoor!' :+ maar o wee als hij een beetje verkouden is _O- )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:23

het is dankzij dit soort vrouwen dat ik bijna dagelijks moet zeggen dat ik zeg wat ik bedoel, dat ik te dom ben voor dubbele bodems.. Manlief zoekt wanhopig naar extra betekenissen die er niet zijn, nog steeds. :roll: bedankt he dames! :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:32

Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:44

xNathaliee schreef:
Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha :+

En dit stoort me dus. Dit is niet "hoe vrouwen in elkaar zitten". Dit is een stereotype. Ik zeg gewoon wat ik wil en als ik niet wil praten zeg ik dat ik niet wil praten waarop mijn man gaat doorvragen gezien die vorige doos ook zo'n onredelijk mens was dat nee zei en ja bedoelde en vond dat manlief dat maar moest weten. :x

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:52

Herkenbaar, maar bij mij is dit wel echt 100% samenhangend met mijn hormonen. Toen ik mijn pil nog pakte was dit echt verschrikkelijk (besefte ik toen niet hoor, maar achteraf wel :o), zonder iets van hormonale anticonceptie was dit volledig geen probleem, en nu ik een nuvaring heb is het een dag of 2 maximum per maand.....

Omdat mijn hormonen dan ook echt wel extreem spelen, kan ik mijn vriend ook wel op tijd aangeven dat de lastigheid te maken heeft met de hormonen en niet per sé met hem, waardoor het ook wel wat beter te plaatsen valt voor hem. Hij weet ondertussen ook dat als ik echt lastig ben op zo'n momenten, dat hij niet in discussie moet gaan, maar mij gewoon een knuffel moet geven. Helpt echt :j. Maargoed, het is bij mij dan ook wel alles (extreme hormonale buien, waarbij ik extreem lichtgeraakt kan zijn en het vertik om er iets van te zeggen, want hij moet maar weten wat hij fout doet) of niets (90% van de tijd ben ik een halve vent en dus ook zéér rationeel), waardoor het wel een stuk makkelijker te herkennen is dat het hormonen zijn, en niet "gewoon" een slecht humeur....

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:59

Ayasha schreef:
xNathaliee schreef:

En dit stoort me dus. Dit is niet "hoe vrouwen in elkaar zitten". Dit is een stereotype. Ik zeg gewoon wat ik wil en als ik niet wil praten zeg ik dat ik niet wil praten waarop mijn man gaat doorvragen gezien die vorige doos ook zo'n onredelijk mens was dat nee zei en ja bedoelde en vond dat manlief dat maar moest weten. :x

Precies, dit zijn dus generaliseringen die mij ook te ver gaan. Zo zitten vrouwen gódzijdank niet allemaal in elkaar. En al spreek ik alleen voor mezelf: zo zit ik totaal niet in elkaar. Ik ben ontzettend rationeel en direct, tot op een hoogte waar het soms alweer lomp wordt helaas.
Maar ik moet wel bekennen, wanneer ik gevoelens voor iemand heb, ik opeens weer 'vrouwenlogica' (for lack of a better word) gebruik. Ik denk dan dat ik o-ver-dui-de-lijk ben met m'n hints en m'n hard-to-get spelletje, maar dat schijnt qua duidelijkheid vaak toch iets minder te zijn dan ik denk :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:02

Nee zelfs daarin ben ik niet zo. :') Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik er standaard van uit ga dat een kerel me toch niet ziet zitten. :') Zo ook met mijn man dus. :') (die dan gelukkig weer wel zelfzeker genoeg is om een move te maken en gezien ik hem ook op die manier kende, heb ik daar ook een beetje op "gewacht" in de zin van; Ik weet dat ie daar niet te onzeker voor is maar ik weet niet of ie uberhaupt wel interesse in me heeft, maar als ie het heeft durft ie wel de eerste stap zetten dus laat hem maar... Heeft overigens maar een 3tal dates geduurd (waarvan ik niet eens helemaal door had dat het dates waren. _O- Ja op dat gebied ben ik echt lomp. :') ) tot ie zei "Denk je dat ik hier blijf terug komen voor Sam? (mijn paard dus.. :') ) Het antwoord "eh ja dat is eigenlijk wel in me op gekomen" resulteerde dat ie het tegendeel wilde bewijzen en me vast pakte en een zoen gaf. :+: :')
Maar op dat gebied ben ik dus ontzettend lomp. Thank god hoef ik dat niet meer te doen... :+:

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:40

Ayasha schreef:
xNathaliee schreef:

Waar in dit topic word gezegd dat alle vrouwen op deze manier communiceren? En waar geven wij, die toegeven zo nu en dan uit de bocht vliegen, aan dat 'wij"dat de hele dag doen?

Er zullen vast vrouwen te vinden zijn die zich als bitcherige kenau door het leven vechten (de ex van jouw vrend?) Maar daar gaat het in dit topic helemaal niet om. Tis luchtig bedoeld en aan heel veel reacties te zien klopt deze generalisatie ook nog.

Deze vrouwen "logica" behoort tot het communicatie pallet van veel vrouwen(veel,...dus niet alle). Er zijn ook mannen die dit doen maar minder dan vrouwen.

Daar naast is er ook een vorm van "typisch mannelijk" communiceren.... "lekker direct" en "to the point"...

Wat door vele, als de man(of vrouw) in kwestie effe dooslaat, als nodeloos kwetsend kan worden ervaren. Bot en lomp.

Mijn man is zo'n voorbeeld. Hij past zich in zijn communicatie voordurend aan mij aan(zoals ik ook naar hem doe uiteraard).
Maar als hij moe is, hard gewerkt heeft, stress heeft...noem maar op waarom je effe niet geen zin meer hebt...

Dus mooi dat jij je er niet "schuldig"aan maakt.....maar ik zou dit topic luchtiger opvatten dan je nu lijkt te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:45

Het staat letterlijk in het bericht dat ik quote... _O-
xNathaliee schreef:

Hoeveel letterlijker wil je het nog? :')
Het is op dat bericht dat ik reageerde. Niet op de ander berichten die toegeven wel eens uit de bocht te gaan.
Je zou je haast gaan afvragen wie het luchtiger moet gaan opvatten...

De ex van mijn man was niet zozeer bitcherig dan wel kinderlijk onredelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:48

Ayasha schreef:
Het staat letterlijk in het bericht dat ik quote... _O-
xNathaliee schreef:

Hoeveel letterlijker wil je het nog? :')

You win :D

Maar ik denk dat de meeste in dit topic er hoogstens een paar keer per jaar last van hebben. En uiteraard communiceren niet alle vrouwen op dezelfde manier.

Maar generaliseren kan ook leuk zijn.....over mannen en vrouwen communicatie zijn genoeg leuke grappen te vinden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:52

Ayasha schreef:
het is dankzij dit soort vrouwen dat ik bijna dagelijks moet zeggen dat ik zeg wat ik bedoel, dat ik te dom ben voor dubbele bodems.. Manlief zoekt wanhopig naar extra betekenissen die er niet zijn, nog steeds. :roll: bedankt he dames! :+

Dan is manlief een beetje traag van begrip misschien. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:55

Nee manlief is erg stoer maar stiekem een hele blanke pit en zijn ex kon zegmaar behóórlijk uit de bocht gaan (exen). :') Heb er wel eens berichten van gelezen die ze naderhand nog zond... Toen kreeg ik spontaan medelijden met mijn man. :')

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:04

Schuldig !! Haha ik kan dr wel mee lachen.

Vooral zeggen van ga weg!
Terwijl je wilt dat die je een knuffel geeft.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:39

Hahaha geweldig :') :')

Ik heb het zeker ook af en toe.
Maar 'gelukkig' kun je alles van mijn gezicht aflezen, dus als ik zegt dat ik het leuk vind, terwijl ik dat niet zo vind, ziet mijn vriend dat wel meestal :+

Alleen of hij er dan ook iets mee doet..... :+ Is een nummer 2. Hahah

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:43

Alleen als het hem uitkomt misschien :')

Ach en de discussie.... tja vaak is het zo dat dit gewoon wel typisch vrouwengedrag is, Dat betekend echter niet dat iedere vrouw dit ook zo doet. Maar dat er zoveel vrouwen zich hierin herkennen zegt volgens mij ook wel genoeg.

Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer :+ ) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!! *\o/* :') Mislukt :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:48

SAKKIA schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer :+ ) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!! *\o/* :') Mislukt :+

He nee zeg...een uur boos zijn is al een hele opgave. :') Zelfs op een sacherijnige dag lukt me dat niet.