Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Te feministisch kan ook nog Yamcha, waar maak je je druk om?
Yamcha schreef:Mijn lief is bij tijden zo. Ik vind het erg onpraktisch. Maar 'k zal hem vertellen dat hij een vrouw is![]()
Denk dat ieder mens mannelijke en vrouwelijke kanten heeft, ik heb gewoon de pest aan genderessentialisme.
of je mijn post aanvallend vindt zegt meer over jou dan over mij denk ik. Het gebruik van woorden als vrouwen logica vind ik misogyn eerlijk gezegd. Zo communiceren is niet specifiek voor een bepaalde sekse namelijk.
Dus vandaar de vraag om het bij jezelf te houden en niet generaliseren naar een bepaalde sekse.
xNathaliee schreef:Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha
Ayasha schreef:xNathaliee schreef:Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha
En dit stoort me dus. Dit is niet "hoe vrouwen in elkaar zitten". Dit is een stereotype. Ik zeg gewoon wat ik wil en als ik niet wil praten zeg ik dat ik niet wil praten waarop mijn man gaat doorvragen gezien die vorige doos ook zo'n onredelijk mens was dat nee zei en ja bedoelde en vond dat manlief dat maar moest weten.
Ayasha schreef:xNathaliee schreef:Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha
En dit stoort me dus. Dit is niet "hoe vrouwen in elkaar zitten". Dit is een stereotype. Ik zeg gewoon wat ik wil en als ik niet wil praten zeg ik dat ik niet wil praten waarop mijn man gaat doorvragen gezien die vorige doos ook zo'n onredelijk mens was dat nee zei en ja bedoelde en vond dat manlief dat maar moest weten.
xNathaliee schreef:Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha
Ayasha schreef:Het staat letterlijk in het bericht dat ik quote...xNathaliee schreef:Haha dit heb ik dus ook. Laatst keek ik een film met vriendje en daarin vroeg een man aan zijn vrouw of hij weg kon. De vrouw zei dat ie zijn gang maar gaat terwijl je overduidelijk zag dat ze dat niet wou. Toen heb ik mijn vriend maar uitgelegd dat dit precies is hoe vrouwen in elkaar zitten. Ze zeggen wel wat ze niet willen en zeggen niet wat ze wel willen haha
Hoeveel letterlijker wil je het nog?
SAKKIA schreef:Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!!
![]()
Mislukt