geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:20

Goed zo! Ben blij dat je nu duidelijkheid heb.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:28

Wat betekent 'zonder kwitantie?' :o :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:29

Maar je hebt toch gewoon kwitantie gehad in de vorm van dat briefje dat je kwijt bent?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:38

Kwitantie is bewijsje, een kassabon oid :).

Fijn dat je duidelijkheid hebt!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:40

Hij zou wel krap zitten :=

Een 'goed' incasso bureau staat hem gewoon uit te lachen als hij hier mee uit komt.(alhoewel ik wel van meer zaken hoor dat gegevens incompleet zijn en ze toch geld proberen te halen)
Misschien dat een of ander kantoortje dat zich voor doet als incasso het aan neemt. (En die kunnen je echt niets maken :) )

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:42

Ja klopt, de kwitantie zou het lesboekje zijn. Die ik echter niet kan vinden en die hij niet heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:45

wat een lastige situatie! Ten eerste onredelijk dat hij via een familielid dit meld,dit hoort absoluut niet! (heb niet het gehele topic gelezen trouwens) en is alles behalve professioneel.

Als er inderdaad lessen zijn die betaald moet worden,zoals het juridisch loket al zegt, moet hij een factuur maken en de data,tijd en tijdsduur van de les en het bedrag. Doet hij dit niet, dan kan hij niks eisen.

Dingen als eerste herinnering slaat ook nergens op. Omdat de rekening niet compleet is, is de eerste herinnering helemaal niet van toepassing.

Hopelijk komt het allemaal nog netjes en goed, want de manier waarop hij bezig is is zeker niet netjes te noemen. Als er lessen inderdaad niet betaald zijn,kon hij dit ook vanaf dag 1 melden, of de dag dat jij weer les had etc. Dan was de datum en bewijs er ook nog en niet pas na 4 lessen nog eens melden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:46

Ess_Ramona schreef:
Kwitantie is bewijsje, een kassabon oid :).

Fijn dat je duidelijkheid hebt!

Dat wist ik wel O:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:59

Leuk typetje beetje omgekeerde wereld spelen?!
Volgens mij weet hij zelf niet om welke data het gaat (als er überhaupt data zijn die je nog neit betaald heb, wat ik zeer betwijfel).
Hij wil dat jij betaald, dan zal HIJ toch echt moeten aangeven waarvoor precies. Zolang hij dat niet doet ben jij bent nergens toe verplicht. Als je inderdaad lessen nog niet voldaan hebt, moet hij daar netjes een nota / overzicht van sturen aan JOU.

edit: precies van je al weet dus :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:09

Hij hoopt dat jij zegt
'hmm, volgens mij heb ik die van 6 april niet betaald, weet het niet zeker.'
En dan zegt hij natuurlijk 'ja klopt, dat staat hier in mijn administratie'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:09

Het is te hopen dat je broertje hier niet de dupe van word. Die man kan dus ook wel gelijk hebben, misschien omdat hij door het lessen van je broer weer aan jou dacht. Alleen zijn wijze van benaderen en bewijzen is beetje fout.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:25

Als hij geen datums ed kan geven hoe weet hij dan dat jij niet betaald Hebt?

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 18:59

bliver schreef:
Als hij geen datums ed kan geven hoe weet hij dan dat jij niet betaald Hebt?

hij had het bedrag van alle lessen bij elkaar opgeteld en dat min het bedrag gedaan wat hij van me had gekregen. Daaruit bleek dat er 4 lessen misten.

Naar mijn idee was ik hem niks meer verschuldigd. Nou ben ik echt wel een redelijk persoon en wil ik ook echt betalen, maar dan moet er wel bewijs zijn dat ik ze niet betaalt heb.

Hij mailt ook dat ik er onregelmatig betaalde, echter heb ik na elke gevolgde les dit contant betaald of bij thuiskomst overgemaakt. In de meeste gevallen staat dit bedrag dan niet a la minute op zijn rekening en zit er een weekend tussen duurt dit nog langer.

Ik baal wel van de situatie. krijg het gevoel dat ik een of andere spuit 11 ben die weigert rekeningen te betalen. Ik hoop dat hij snel met specificaties komt of erover op houdt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:43

Hij heeft waarschijnlijk het aantal lessen minus de bankoverschrijvingen gedaan en ja dan blijven er een aantal over. Ben jij al achter je bankoverboekingen aan geweest? Als hij namelijk komt met zoveel keer via bank betaald en dus krijg ik er nog vier dan weet je hoe de vork in de steel zit.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:46

Heb je ook gevraagd waarom hij er nu pas mee

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:20

Nee, ben nog niet achter de bankgegevens aangegaan. Dat doe ik zodra ik de gegevens binnen krijg.

ik weet niet waarom hij pas na anderhalf jaar om geld komt vragen. Heb hier ook niet naar gevraagd, weet ook niet of hij hier een antwoord op geeft..