Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

In 2000 waren we nog lid van de Nederlands hervormde kerk (hervormd dus) Toen kwam daar langzaam aan de PKN in beeld die verschillende kerkverbanden wilden samenvoegen, om kerkmuren weg te slaan en meer samen te werken. Echter werd er hierdoor verschillende regels opgeheven, en toegevoegd, waardoor bepaalde hervormde en/of gereformeerde niet meenden mee te kunnen in het samenwerkingsverband genaamd de PKN.Salsa schreef:Ik volg dit even van een afstandje. Mijn vader is katholiek opgevoed en mijn moeder protestant gereformeerde kerk. Zelf op een protestante basisschool gezeten. Ik vind alle religie machtig interessant maar dan wel vanuit een heel ander standpunt dan de meeste hier.
Je (eigen) standpunt over religie/geloof etc. maakt dan geen flaus aus
love_western schreef:Even CMA opgezochtSammie schreef:is wrs evangelisch.
Geen idee. Was een kerkdienst van de CMA. Omdat de meeste niet welkom zijn in een 'gewone' kerk. Omdat ze niet in de standaard kleding lopen.
http://www.cma-nl.org/ Grappig
vuurneon schreef:Halve noten zit meer tempo inbij hele noten duuuurt het zooooo laaaaang

in afwisseling met het orgel. Dat vind ik leuk, alleen heppiekleppie muziek met band zou ik knettergek van worden op de vroege ochtend

) dus het is afgeschaft en ik ben een keurige afvallige haha
Daar maak ik me helemaal niet druk om. Suzanne F. schreef:Ik denk dat er bij ons dan hele noten wordt gezongen. Maar onder begeleiding van een orgel en soms ook een piano. En soms is er een koor. Dat is echt heel mooi trouwens.
Ik heb nog nooit ergens in de Bijbel gelezen dat iemand geen TV in huis mag.![]()
Dat is echt iets wat mensen zelf verzonnen hebben. Net als de hoeden en de lange rokken. Dat is de vorm die mensen eraan gegeven hebben. Wat ik lees en gehoord heb is dat Jezus van iedereen houdt, alle mensen zijn gelijk. Je bent geen betere gelovige als je geen TV hebt of zwarte kleding draagt. Je bent een betere gelovige als je Zijn liefde uitdraagt, goed bent voor mensen en liefhebt. Volgens mij gaat het daarom. En ik geloof absoluut niet om in de hemel te komen. Dat zien we dan wel weer.Daar maak ik me helemaal niet druk om.
Citaat:basis van dit gebruik is te vinden in bijbelteksten uit 1 Korinthe 11, waarin staat: Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd; Maar een iegelijk vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; [1] Ook in het Oude Testament wijzen teksten in deze richting.
en er zijn ook goede dingen op te zien, je kiest zelf waar je naar kijkt.