Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danique_G schreef:DewieDribbel, in XTC zit volgens mij mdma. Weet niet zeker of het exact hetzelfde is. Maar is beter als je gewoon niets gebruikt.. Mensen tolereren drank wat meer dan xtc oid door de naam die het heeft maar ook dit brengt schade aan. Maar goed, ik deed toen ook wel eens wat met drugs dus dit heeft geen zin. Over een paar jaar krijg je ambities hoop ik en dan mindert/stopt het vanzelf. En denk niet dat iedereen hier op z'n zestiende heilig was. En je gebruikt het niet vaak en ik begrijp dat je helemaal niet drinkt? Harddrugs is misschien heftig maar ik denk dat dewiedibbel zich zelf minder beschadigt dan de gemiddelde zesrienjarige. Mits ze niet drinkt.
enkel en alleen dit jaar voor de eerste keer een glaasje Malibu Cola genomen op vakantie. In NL heb ik er geen behoefte aan...[***] schreef:Ik schrik wel een beetje dat af en toe harddrugs wel als oke wordt gezien. Vooral als je van dichtbij hebt meegemaakt dat mensen er 'kapot' aan gaan, als ik het even vrij mag vertalen.

Furrow schreef:[***] schreef:Ik schrik wel een beetje dat af en toe harddrugs wel als oke wordt gezien. Vooral als je van dichtbij hebt meegemaakt dat mensen er 'kapot' aan gaan, als ik het even vrij mag vertalen.
Ik schrik ook van de omgedraaide mentaliteit dat alcohol de grote boosdoener is, maar af en toe harddrugs zeker wel ok is.![]()
Ik denk dat als iemand die medisch geschoold is, of hulpverlener is van zijn stoel valt.
ZusJacobs schreef:Mijn ouders zeiden altijd: we hebben liever dat je thuis dingen probeert dan ergens anders!
Eerste x blowen was dan wel niet thuis maar daar is nooit moeilijk over gedaan. Omdat ze zo makkelijk en open zijn verder ook niet drang gehad om andere dingen te proberen. Op mijn 18de verjaardag zelfs spacecake gegeten met familie/vrienden..
) Mijn moeder verbied niks maar verteld er wel over en dat het slecht is enzo en staat het dan ook weer niet toe maar ik heb totaal niet de behoefte om iets te gebruiken uit te proberen ofzo... Alcohol net zo, op mijn 15e mocht ik af en toe eens een drankje en vanaf mijn 16e verjaardag hoefde ik het niet meer te vragen ofzo maar toch doe ik dat nog steeds. Ook ben ik nog nooit dronken geweest en ben ook niet nieuwschierig naar het dronken zijn.
xSlvna schreef:Pillen zit mdma in en nog wat stofjes. Wat hier rond gaat is 220 mg (vaak wat minder) en dat is veel voor een eerste keer.
Maar er kan ook in plaats van mdma iets anders (goedkoper) inzitten, mdd als ik me niet vergis.
Deze slaan nauwelijks tot niet in dus je denkt te weinig gehad te hebebn en gaat meer nemen, door die mdd warmt je lichaam op, hartkloppingen en en en. Vreet teveel en je bent dood.

Het boeit mij gewoon niet. Ik heb wel met mijn moeder veel gesprekken over de ruzie's die ik met mijn vriend over dit onderwerp gehad, waarin ze me wel wat 'realistischer' naar de situatie heeft laten kijken. Ik ben nog steeds niet echt compleet tollerant erin, maar kan zijn punten ook wel begrijpen
[***] schreef:xSlvna schreef:"Vroeger" en nu nog steeds worden pillen goed gecontroleerd door de ggd. Als je dan zo een achterlijke bent die te veel eet of de verkeerde, dat is niet de fout van de drugs toch.
Is dat echt zo? Het is toch illegaal?
En een oprechte vraag, hoe kun je een verkeerde nemen?

DewieDribbel schreef:xSlvna schreef:Pillen zit mdma in en nog wat stofjes. Wat hier rond gaat is 220 mg (vaak wat minder) en dat is veel voor een eerste keer.
Maar er kan ook in plaats van mdma iets anders (goedkoper) inzitten, mdd als ik me niet vergis.
Deze slaan nauwelijks tot niet in dus je denkt te weinig gehad te hebebn en gaat meer nemen, door die mdd warmt je lichaam op, hartkloppingen en en en. Vreet teveel en je bent dood.
220 is veel hoor! Hier meestal 150-200....