Oogcontact ''winnen''

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:07

Ayasha schreef:
Wat ik overigens wel kan doen is minutenlang "niets ziend" voor me uit kijken. Soms lijkt er dan ergens aan de rand van mijn bewustzijn iets "te prikkelen" en dan kom ik tot de conclusie dat er iemand in mijn gezichtsveld zat (wat ik dus niet zag. :') ) dan mompel ik beschaamd sorry.. :+ Maar dan ben ik me er dus oprecht niet bewust van dat ik iemand zit aan te staren.

Dat heb ik ook wel eens, in de bus of trein :o Maar dat is een ander soort blik dan dat je iemand expres aan gaat zitten staren. Vaak zie je wel of het een lege blik is (die naar het oneindige kijkt) of een blik om naar iemand te staren ;)

ThreeFingers

Re: Oogcontact ''winnen''

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:10

Ja dat staren heb ik ook...zonder te zien waar ik naar staar...soort van weg....denken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:43

phormicola schreef:
unihorses schreef:
ah, mensen als jou irriteer ik me dus aan. van die akelig starende mensen... ik staar bewust terug en meestal is het dan een bloos en niet weten waar ze moeten kijken.

Maar dan staar je zelf toch net zo hard? :+

jup. mond wat open enzo... zombie achtig :+ maar kan heel goed staren ( oefenen met de kat :+ ) dus krijgen ze het terug... winnen ze ook niet :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:47

Als mensen me lang aanstaren ga ik terug aanstaren en dan met me vinger draaien dat ze de andere kant op moeten kijken, of zwaaien :')

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:53

ThreeFingers schreef:
Het is een vorm van intimidatie.

Wat ik net al schreef kan dat ook verkeerd uitpakken.

Klopt. Meerdere vrienden van mij doen het wel eens juist om deze reden.
Tja, met vrouwen onder elkaar zal het (hopelijk) qua agressie / intimidatie wel meevallen. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:59

Ik denk dat het bij vrouwen juist nog meer te maken heeft met intimidatie.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:11

Ayasha schreef:

Nee serieus? Hoe werkt dat dan? :')
Want niet zoals dat bij jongens gaat denk ik. Wat gebeurt er dan bij vrouwen als niemand wegkijkt?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:11

amado7 schreef:
Ik zwaai altijd als iemand me zo aankijkt :')

_O- ik ook..

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:14

Als mensen mij aan blijven kijken roep ik altijd "Kun je het zien?" Ik vind het echt mega irritant :')

Arc_En_Ciel

Pacific schreef:
Dat doe ik bij kleine kinderen _O-

_O- omg

Ik vind het echt verschrikkelijk om mensen in de ogen te kijken als ik met ze praat, en als iemand naar me staart vind ik dat ook verschrikkelijk :')

Ayasha
Blogger

Gruis schreef:
Ayasha schreef:

Nee serieus? Hoe werkt dat dan? :')
Want niet zoals dat bij jongens gaat denk ik. Wat gebeurt er dan bij vrouwen als niemand wegkijkt?

Het is meer een psychologische "oorlogvoering" (als je het zo extreem mag uitdrukken, maar ik denk dat we hier allemaal wel begrijpen dat de woordkeuze in dit topic beetje gerelativeerd moet worden) denk ik. :) Vrouwen gaan niet zozeer over op fysiek geweld maar het staren en één van de twee doen "opgeven" (want je kan daar geen nachtenlang blijven zitten) heeft denk ik nog veel meer met intimidatie te maken dan bij mannen (juist omdat mannen wellicht wél over gaan op het fysieke aspect als één van de twee niet opgeeft en het zo "beslechten" hoewel ik niet zomaar durf te beweren dat dat bij vrouwen niet zou kunnen gebeuren. De ene vrouw is de andere niet.)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:17

Ik vind het echt hatelijk als iemand dat doet. Ik maak sowieso maar kort oogcontact met mensen op straat om even gauw een lachje te schenken als die persoon terug kijkt, dus bij mij zal je snel 'gewonnen' hebben. Maar als iemand me echt aan gaat staren...Gelukkig blijkt het wel dat ik heel kwaad kan kijken. :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:23

Het schijnt dat je van nature na 7 seconden aaneengesloten oogcontact met een ander persoon, 'normaal gesproken' overgaat tot of sex, of tot een gevecht. Niet zo gek dus, dat het rare reacties oplevert.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:24

Peppertree schreef:
Het schijnt dat je van nature na 7 seconden aaneengesloten oogcontact met een ander persoon, 'normaal gesproken' overgaat tot of sex, of tot een gevecht. Niet zo gek dus, dat het rare reacties oplevert.

En zwaaiende mensen :D

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:26

Peppertree schreef:

Nou TS, dat wordt dan werken aan je conditie. Welke optie het dan ook wordt :))

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:31

Ik zie TS al staren :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:49

Gruis schreef:
Peppertree schreef:

_O- _O-

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:50

Gruis schreef:
Peppertree schreef:

''Vind ik leuk.'' :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:51

Oh ik doe dat zo vaak, echt zo dom kijken, alsof ik niet tot 3 kan tellen, zo leuk :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 01:15

xSlvna schreef:
Oh ik doe dat zo vaak, echt zo dom kijken, alsof ik niet tot 3 kan tellen, zo leuk :o

Eerlijk gezegd had ik dat ook wel van jou verwacht :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:28

Ik heb echt een hekel aan mensen die dit doen.
Waarom zou je als onbekende iemand aanstaren? Om te intimideren? Je komt vooral over als een halve gare. Ik vind dit echt vreemd gedrag naar vreemden toe.

TS maakt er een spelletje van maar denk niet dat de ander dat ook altijd zo ziet.

Zelf trek ik een gekke kop of ik trek mijn wenkbrauw op.

edit/ Ik heb ook nooit dat gestaar begrepen in een kroeg om te flirten. Als een man mij eng aanstaart en niet weg kijkt zoals normale mensen dan heb niet meer de neiging om een praatje te maken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:38

Nee, dat doe ik niet :') Alleen met bekenden, en nee, dat winnen ze niet :D (In doe aan levend standbeeld, ik doe niets anders dan staren :') )
Onbekenden krijgen een kwade blik, een vies gezicht, een "Wat?" of een lachbui terug, waarna ik er eens lekker over ga babbelen met degene die naast me loopt (Nee, dat is ook niet altijd een lief gesprekje := )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:12

Nayomie schreef:
xSlvna schreef:

Eerlijk gezegd had ik dat ook wel van jou verwacht :')

En bedankt :+

Vandaag ook in en onderweg naar/van walibi world. Kijk je naast je zie je dat iemand je aankijkt, ja dan ga ik op de zelfde manier terug kijken tot diegene weg kijkt.
Als iemand lacht dan lach ik terug of als ik het idee heb dat het een "nieuwsgierige blik" is, dan lach ik ook.

Maar als ik arrogante blikken krijg van mensen die ik niks misdaan heb dan ga ik echt kijken als een pak pudding zodat zij het misschien vervelender vinden als ik.

Ik doe het meestal bij bensen die langslopen of langsrijden (bij autobaan onder het inhalen), wil altijd kijken of mensen oogcontact maken (niemand weet waarom) en als ze gewoon kijken dan lach ik, kijken ze boos dan blijf ik ze nog wat langer aan kijken tot ze gaan schelden of iets. Moet toch wat te doen hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:46

Sommige in dit topic gaan toch eens de verkeerde tegen komen vrees ik.. :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:19

Wat wil die "verkeerde" doen dan?