opnieuw breken met moeder of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:47

Beste TS,

Lastige situatie waar je in zit, en zo te lezen al lang, heel lang, té lang eigenlijk.

Je moeder lijkt idd psychisch 'iets' te hebben, en welk etiketje dat is, maakt eigenlijk niet zoveel meer uit.
Als ik je hele verhaal lees, heb je haar al vele kansen gegeven, vaak vergeven en zij heeft het net zo vaak weer verpest.
Hoeveel kansen krijgt een mens?

Het is haar verantwoording, zij is verantwoordelijk voor haar gedrag.
Op psychische vlak, zal ze niet alles kunnen sturen, zonder hulp. ,aar het feit dat ze verder geen hulp zoekt is wél haar keuze en dus haar verantwoording.

Jij hebt het lang geslikt, jezelf opzij gezet, en haar weer een kans gegeven.
Nu wordt je straks moeder ( gefeliciteerd!! ) en gaan je oer gevoelens opspelen.
Luister naar je gevoel!!

Ik zie dat je besloten hebt geen contact mee op te willen nemen met haar, dat lijkt me een wijs besluit!

Ik zou wel willen aanraden om dit wel heel duidelijk, concreet je moeder te laten weten.
Nu ga je haar 'negeren' door niet op haar te reageren, maar zij zal je zo nog steeds blijven lastig vallen, omdat ze nu ook niet weet dat jij geen contact wil.

Ik weet niet of ze zich direct er bij neer legt als jij duidelijk verteld dat hier jullie contact stopt, maar dan ben jij in ieder geval wel duidelijk en concreet geweest naar haar.
Wat zij daar dan vervolgens mee doet, is haar pakkie an!

Verder zou ik je ook nog willen aan raden om wel wat met jezelf te doen... Dit is ( ook systemisch) al heel lang aan de gang, en dat doet toch wat met je.
Ga nog eens ergens praten oid.

Verder wil ik je alle suc6 wensen, en geniet van je zwangerschap!!

Urion

Re: opnieuw breken met moeder of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:22

Bedankt voor de reacties. Grappig dat liedje van ik heb een zwaar leven dat zong ze nog wel eens haha. Ik heb zelf geen behoefte aan praten of therapie hoor ben nuchter genoeg om het een plek te geven en ik heb anderhalf jaar bij een psychologe gelopen wat voldoende was.

Ik vind het nu jammer dat ik haar niet even kan appen als ik me verveel maar inhoudelijker voel ik nog geen gemis. Wel een stuk minder stress waarvan ik niet wist dat ik het bij me droeg.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:27

Goed om te horen dat je sterk in je schoenen staat :j
Gemis.....sja....wellicht komt dat ook wel niet?
Misschien dat je over een poosje erg boos gaat worden om het feit dat je zelf in de sores kwam door haar.
Misschien weer teleurgesteld om hoe het liep.
Zijn gewoon dingen die er bij horen hoor.
Ik heb het ook alleen gedaan en heb me prima gered.

Het kost veel tijd....en dat is heel normaal.
Als je jezelf die tijd ook maar geeft dan komt het echt wel goed :j