Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:57

Nee, in SYTTD betalen de bruidsmeisjes de jurken (!) Dat is daar heel normaal. Alle bruidsjonkers en -meisjes hebben dezelfde kleding aan. In Nederland kennen wij die traditie niet. Imo mag het bruidspaar dus de jurken zelf betalen als zij een bepaalde jurk willen. Dat gebeurt in Groot-Brittannië in bepaalde kringen dus gewoon wel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:57

secricible schreef:
Nee hoor, de bruidsmeisjes moeten in dat programma zelf betalen. Dat is regelmatig onderdeel van discussie, iemand die het gewoon niet zo breed heeft...

Dat vind ik ook ronduit asociaal dat je iemand dan zo voor het blok zit; 'of je betaalt je blauw of je bent geen bruidsmeisje meer'. Dan wist ik wel wat ik koos als ik zo'n trut van een vriendin zou hebben :')

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:58

Ik zou een goedkoop jurkje kopen. Op internet vind je heel wat en meestal echt nog goede kwaliteit (asos, lightinthebox,...)
Ik ben zelf ook naar mijn eindejaarsbal (is wel iets minder chique dan een bruiloft) gegaan met een kleedje van 20 euro. Het zag er erg mooi en chique uit, terwijl ik sommige mensen zag rondlopen met dure dingen (dat zeiden ze toch) die er echt goedkoop uitzagen.

En anders zou ik inderdaad nog eens met het koppel gaan praten, want ze kunnen zoiets toch niet verwachten.

Fenrir

vuurneon schreef:
secricible schreef:
Nee hoor, de bruidsmeisjes moeten in dat programma zelf betalen. Dat is regelmatig onderdeel van discussie, iemand die het gewoon niet zo breed heeft...

Dat vind ik ook ronduit asociaal dat je iemand dan zo voor het blok zit; 'of je betaalt je blauw of je bent geen bruidsmeisje meer'. Dan wist ik wel wat ik koos als ik zo'n trut van een vriendin zou hebben :')

Sowieso als een vriendin mij een bepaalde kleur aan probeert te trekken dan is het al geen goede vriendin van me wss. :')

SuSem

Annick75 schreef:
hengstveulen schreef:
Ik vind 250 euro uit een outlet store nog best veel geld eigenlijk :o Ik zou het idd bespreekbaar maken...

Da's dan voor een bruidsjurk en niet voor een bruidsmeisjesjurk en dan valt €250,- heel erg mee. En in say yes to the dress bridesmaides worden de jurken volgens mij ook door het bruidspaar betaald.

Ik zou inderdaad ook proberen nogmaals in overleg te gaan en aan te geven dat ze het financieel allemaal niet kan opbrengen en kijken of ze dan tot een compromis kunnen komen. Blijft toch altijd lastig zoiets.

Niet altijd, van de week nog een bruidsmeisje die eigenlijk max $150 uit wilde geven maar uiteindelijk akkoord ging met een jurk van $400 ofzo. Omdat haar vriendin maar 1x trouwde.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:59

Overleggen met het bruidspaar, vragen of ze je vriendin financieel kunnen helpen.

Ik snap dat het bruidspaar de bruidsmeisjes in dezelfde kleur en jurk willen hebben.
Maar om het zelf te bekostigen als je het al niet breed hebt, tja......
Ik ben wel benieuwd naar de kleur en de prijs van het jurkje!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:00

SuSem schreef:
Niet altijd, van de week nog een bruidsmeisje die eigenlijk max $150 uit wilde geven maar uiteindelijk akkoord ging met een jurk van $400 ofzo. Omdat haar vriendin maar 1x trouwde.

Als ze dan zouden gaan scheiden zou ik dat geld mooi terugvragen _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:00

Ze weten het in dat programma natuurlijk wel altijd een beetje aan te dikken en te overdrijven, maar dat soort argumenten komen dus wel voorbij. Het is de mooiste dag van x, dat heb je er toch wel voor over?? En dan hebben ze het over een spuuglelijke jurk die je nooit meer aan doet voor een alleenstaande moeder van drie kinderren. Ff 200 dollar neerleggen.. :roll: En dat vinden ze normaal..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:03

Uit protest gewoon naakt gaan _O- en dan zeggen; 'o, dit bedoelde je niet met huidkleurig dresscode?'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:04

poeh, lastig hoor. Ik ben ook heel benieuwd naar de kleur :P Vindt je vriendin de kleur persoonlijk niet mooi of is het echt een kleur die eigenlijk niemand ooit meer aan zou trekken?!
Zou inderdaad ook denken aan iets huren. Zou in het ieder geval niet iets anders aan trekken als dit echt de specifieke wens van het bruidspaar is.
Aan de ene kant is het heel leuk als een bruidspaar een bepaald thema op hun dag heeft. Aan de andere kant jaag je mensen dan wel op kosten en niet iedereen kan daarin mee. Wij hebben ook een keer een feest gehad in rock & roll steil. Onwijs leuk natuurlijk, maar een ieder werd wel verwacht iets te gaan huren. Als je 'gewoon' naar een bruiloft gaat, trek je iets nets aan wat je vaker aan kunt :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:05

vuurneon schreef:
Uit protest gewoon naakt gaan _O- en dan zeggen; 'o, dit bedoelde je niet met huidkleurig dresscode?'

Ik weet alleen niet wie zich dan die dag meer voor banketstaaf voelt staan?!......... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:06

Kentaro schreef:
vuurneon schreef:

Ik weet alleen niet wie zich dan die dag meer voor banketstaaf voelt staan?!......... :')

om maar te zwijgen over waar je je huissleutel laat op zo'n moment _O-

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:07

Kan je vriendin niet kijken of ze een jurkje van iemand kan lenen? Als het alleen voor die ene dag is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:09

vuurneon schreef:
Kentaro schreef:

om maar te zwijgen over waar je je huissleutel laat op zo'n moment _O-

Nou, als je er een touwtje aan hangt........ :') :')

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:10

Bruidspaar betaald normaliter (de door hen gekozen) jurk van het bruidsmeisje

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:10

Persoonlijk vind ik dat de bruidspaar gewoon de bruidsjurken moeten gaan bekostigen.

Annick75

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:13

Ah, dan zat ik er naast met dat programma, kijk het duidelijk niet zo vaak ;). Zou het zelf in elk geval niet zo waarderen en als het doorgedrukt zou worden, wellicht ook vriendelijk bedanken voor de eer.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:14

Ik vind echt dat je dresscodes niet kunt maken. Laat iedereen aantrekken waar hij/zij zich prettig bij voelt en wat binnen het budget past...
Vind het heel raar dat je kennelijk op 'jouw' dag (je trouwdag) ineens mag bepalen wat ANDEREN aantrekken. Kom op zeg...

Nadat ik me meerdere malen braaf aan dresscodes heb gehouden bepaal ik inmiddels toch écht zelf wat ik aantrek. Tuurlijk netjes en feestelijk, maar ik ga me echt niet aan bepaalde kledingstukken of kleuren houden.

Zeker als vriendin in dit geval al voorstelt wel een jasje in de juiste kleur te dragen, vind ik dat ze zich al genoeg heeft 'aangepast'. Ik zou haar adviseren dit dus gewoon aan te trekken.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:22

Je kan misschien een jurk huren? Ik heb wel eens gezien dat er een 'kleding verhuur' winkel is. Je huurt dan een mooi kledingstuk voor 2/3 dagen en betaalt daar dan een bedrag voor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:23

Dresscodes qua thema kunnen imo best. Een bepaalde jurk of kleur aantrekken gaat echter een stapje verder. Zeker als je dat eist van de bruidsmeisjes.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:33

Welke kleur is het precies en welke maat heeft ze en welk model jurk moet het worden?
Ik heb voor m'n werk (operazangeres) altijd jurken nodig. Misschien kan ik hem wel overnemen na de bruiloft of misschien heb ik wel zo'n kleur in de kast hangen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:05

Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:07

Hangt een perfecte bruiloft af van een jurk in een bepaalde kleur dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:09

Sammie schreef:
Hangt een perfecte bruiloft af van een jurk in een bepaalde kleur dan?

Een compleet samenhangende dag met 1 bruidsmeisje in een verkeerde kleur jurk omdat ze zich er niet overheen kon zetten? Ja dat zou voor mij wel een domper zijn. Ook op de foto's.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:14

Nou voor mij niet :D Dit soort dingen is echt overgewaaid vanuit de VS, want in Nederland was dit nooit en als je dit wilde betaalde je zelf de jurken. Da's in the UK niet anders. En terecht ook..

Goed ik begrijp jullie argumenten en bij een thema bruiloft nog veel meer. Maar verwachten dat iemand met een krap budget een bepaald soort jurk voor een fors budget aanschaft voor 1 dag omdat jij dat wil.. Nee als je dan een perfecte bruiloft wil en daar de kleur jurk een forse bijdrage aanlevert.. Houd de touwtjes zelf in handen en betaal 'm dan ook zelf. Weet je zeker dat de kleur en de jurk (nagenoeg) perfect is. Heeft de drager verder ook niet meer veel te zeuren ook :D