Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sommige managers doen gewoon hun vak beroerd (of krijgen van het hoofdkantoor de opdracht om op rare manieren te bezuinigen, zoals met voorraad en vervanging.) different1 schreef:Ze vertelde me echter dat ik daar niks aan zou hebben omdat de huidige manager van mening was dat vakantie's plannen geen taak voor de assistent is en dus de planning niet over wilde nemen.
bliver schreef:Als er dan een nieuwe manager komt en alles is op zon manier geregeld dan is het toch logisch dat hij dit opnieuw moet controleren. En vraagt netjes aan iedereen dit te bevestigen.
Citaat:Ik vind wel dat jouw manager wel tegemoet mag komen hoor maar wil even het verhaal van de andere kant bekijken.
bliver schreef:Maar blijkbaar stond er nergens officieel wie wanneer vakantie heeft. Als dat duidelijk was geweest had niemand dat te bevestigen. Ik kan ook niet uit ts dr verhaal opmaken of de oude manager haar werk helemaal goed heeft overgedragen.
Citaat:als de oude manager niet goed heeft bijgehouden wie wanneer vakantie heeft en de nieuwe moet dit maar zelf uitzoeken is per mail bevestigen toch normaal.
bliver schreef:en als je niet binnen twee weken ( dacht ik) antwoord hebt het automatisch geaccepteerd moet worden, maar dan moet je wel kunnen aantonen wanneer je verlof hebt aangevraagd.
Shadow0 schreef:bliver schreef:en als je niet binnen twee weken ( dacht ik) antwoord hebt het automatisch geaccepteerd moet worden, maar dan moet je wel kunnen aantonen wanneer je verlof hebt aangevraagd.
Dat hoeft natuurlijk niet. Als het al een tijd in de agenda stond daar maakt het niet uit wanneer het precies is aangevraagd en hoe, dat is op zich voldoende bewijs dat de aanvraag bij het bedrijf bekend was. Het is dan aan het bedrijf om aan te tonen dat ze een gemotiveerde afwijzing hebben gestuurd binnen de termijn. Dat kunnen ze niet, want dat hebben ze niet gedaan.
Jennyj01 schreef:Persoonlijk zou ik me nog heel even rustig houden tot m'n contract is verlengd. Vervolgens zou ik al m'n vakantiedagen en overuren optellen en naar de manager gaan en vragen wanneer je deze weken kan opnemen? En tot die tijd geen extra diensten meer draaien. Gewoon nee zeggen en telefoon uit als je vrij bent. Of op stil.
different1 schreef:Mijn contract word met een half jaar verlengd per 1-8.
Hij zegt z'n best te gaan doen om me nog ergens een dag vrij te geven, net als dat ik na de operatie van m'n kind 4 a 5 dagen vrij zal krijgen.
Echter krabbelde hij later weer een btje terug dat hij niks kan beloven.
Ook verteld hij verschillende dingen, tegen m'n collega zegt hij geen rekening te houden met kinderen en dat ik dan maar een andere baan moet zoeken.(het is collega's opgevallen dat ik geen vakantie heb op t rooster)
Tegen mij zegt ie dat kinderen hem aan t hart gaan en absoluut voor gaan op werk.
Ik vind het allemaal erg ongeloofwaardig, er zijn nog meer dingen gebeurd en gezegd waar hij nu op terug komt etc.
Wederom schuift hij veel, zo niet alles, af op de vorige manager waar wij graag voor werkten.
Anyway, nu geen vakantie dus maar wel een contractverlenging.
Kon ook haast niet anders, zitten nu al met een heel krap personeelsbestand, maar toch.
Jammer dat het een half jaar is terwijl ik nu een jaarcontract heb, maar daar wist hij natuurlijk een draai aan te geven dat ik dan sneller een vast contract kan krijgen, alsof t verplicht is eerst 3x te verlengen...