Geen band met mijn ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 15:58

vuurneon schreef:
Zeg het niet tegen ons, maar tegen je moeder.

Overigens noemt mijn vader mij ook structureel bij de verkeerde naam, die van mijn zus :') ach, ik vind het wel humor want dat zeg ik gelijk: 'volgende halte, bejaardentehuis!' :D of 'hier begint het aftakelen al mee...'

Ach ja... Ouders, het zijn soms net mensen. Ze kan zich er ook simpelweg niet bewust van zijn. Het kan 2 kanten op gaan natuurlijk; ook jouw houding kan van grote invloed zijn. Dus als jij al uitgaat van het slechtste en je voelt je jaloers, maakt het de verstandhouding niet beter. Kijk dus ook goed naar jezelf ipv naar je moeder te wijzen.

Oh ik ben ook niet heel open dat weet ik ook wel maar laat zeker niet blijken dat ik jaloers ben, kan prima op eigen benen staan en heb geen hulp nodig. Maar ben daarin ook wel hard (voor mezelf) als ik wel hulp nodig heb komt het er ook te laat uit.

Maar in dit geval probeer ik keer op keer leuke dingen te bedenken (zoals de high tea voor moederdag)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:02

Ik heb het al zo vaak voorbij zien komen, moeizame of totaal geen band met familie. Standaard antwoord, familie krijg je en vrienden kies je. Vraag jezelf af waarom je toch zo graag opgenomen wil worden in de familiekring terwijl je al vanaf jonge leeftijd geen liefde/acceptatie hebt ontvangen. Sommige mensen wringen zich in allerlei bochten, verloochenen zichzelf om maar dat ene schouderklopje te krijgen waardoor je je gewaardeerd voelt. Je kunt het ook omdraaien, je hebt mensen die je ontzettend waarderen om wie en wat je bent, daar voel je je bij op je gemak. Geniet ervan en als je zwanger word dan geef je je ouders een kaartje met slabbetjes erin. Verwacht niet dat ze als een blad aan de boom omdraaien want heel eerlijk, ik denk dat dat niet gebeurt. Ga van je eigen leven genieten en laat het wezen, geeft zoveel meer rust en je toekomstige kindje(hopelijk) is echt niet gebaat bij twee paar opa's en oma's. Beter één stel veel aanwezige dan twee die je alleen met verjaardagen ziet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:05

Wat voor band zou jij dan willen? Misschien kun je dat bespreken? Ik heb een soort gedoogbeleid gehad met mijn schoonzus; het klikt niet tussen ons want wij verschillen dusdanig dat het echt niet kan werken. Dit werkt voor ons wel namelijk. (En het gaat nu beter omdat zij van die ongelooflijke loser af is :') dus wij kunnen het nu wel beter met elkaar vinden. Al zullen wij nooit samen een nacht weg kunnen). Dus denk daar eens goed over na; wat zou voor jullie wel werken?

Als er kinderen komen, kan het prima zijn dat ze alles met de kleinkinderen wil doen natuurlijk en gezien je leeftijd zal het niet als een bom uit de lucht vallen denk ik. Alhoewel..... Dat ligt hier ook gevoelig, overgang van dochter en dan van dochter naar ook moeder is best groot voor sommige moeders. Voor die van mij wel iig := ik weet ook nog niet of ik ga vertellen dat ik binnenkort stop met de pil.....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:16

friesam schreef:
vuurneon schreef:
Zeg het niet tegen ons, maar tegen je moeder.

Overigens noemt mijn vader mij ook structureel bij de verkeerde naam, die van mijn zus :') ach, ik vind het wel humor want dat zeg ik gelijk: 'volgende halte, bejaardentehuis!' :D of 'hier begint het aftakelen al mee...'

Ach ja... Ouders, het zijn soms net mensen. Ze kan zich er ook simpelweg niet bewust van zijn. Het kan 2 kanten op gaan natuurlijk; ook jouw houding kan van grote invloed zijn. Dus als jij al uitgaat van het slechtste en je voelt je jaloers, maakt het de verstandhouding niet beter. Kijk dus ook goed naar jezelf ipv naar je moeder te wijzen.

Oh ik ben ook niet heel open dat weet ik ook wel maar laat zeker niet blijken dat ik jaloers ben, kan prima op eigen benen staan en heb geen hulp nodig. Maar ben daarin ook wel hard (voor mezelf) als ik wel hulp nodig heb komt het er ook te laat uit.
Maar in dit geval probeer ik keer op keer leuke dingen te bedenken (zoals de high tea voor moederdag)

Het kan best dat jij hierdoor dus heeeel erg uitstraalt dat je geen hulp nodig hebt en prima op eigen benen kunt staan en dat je moeder zich dus niet gewenst of nodig acht. Dus is het toch handig om inzicht te verschaffen over jouw behoeften, want waarschijnlijk zijn die hierdoor toch minder inzichtelijk dan je denkt..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:05

friesam schreef:
Kinke schreef:
Tuurlijk, het kan zijn dat ze zich 'vergissen', maar dat weten we niet.

De namen lijken totaal niet op elkaar en de meiden ook niet :o
Buitenlandse schoonzus (klein en vrij donker) en lange Nederlander.

Mijn vriend zei gelijk waar het hart van vol is loopt de mond van over ;(

Hier wil ik even op inhaken :)

Mijn schoonmoeder noemt mijn vriend altijd naar zijn broer (gebeurt het vaakste) of naar zijn zwager.

ik wordt altijd verward met mijn schoonzusje (vrouw van de broer) of met mijn andere schoonzusje (de zus van mijn vriend).

Alleen mijn vriend en zijn broer lijken op elkaar... voor de rest lijken wij totaal niet op elkaar :')
Bovendien wonen mijn vriend en ik nog thuis, dus de helft van de week zitten wij daar... De rest is al uit huis...

Het namen verwisselen hoeft echt niks te betekenen en zo moet je dat ook niet zien. Naar mijn idee til je er zelfs een beetje te zwaar aan :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:54

vuurneon schreef:
Wat voor band zou jij dan willen? Misschien kun je dat bespreken? Dus denk daar eens goed over na; wat zou voor jullie wel werken?

Dit inderdaad. En dit houdt waarschijnlijk wel in dat je jezelf een keer kwetsbaar moet opstellen.