Product kopen, daarna in uitverkoop, wat doe jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij korting terughalen?

Ja
66 (55%)
Nee
52 (44%)

Totaal aantal stemmen: 118

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:25

Nou, ik was een tijdje terug ook bij de Divoza en wist dat er een actie was. Was korting op 1 product naar keuze oid per persoon. Dus mijn vriend rekent zijn product af, geen korting.. Vond ik een beetje raar. Daarna ging ik afrekenen en vraag om de korting, krijg ik hem wel. Wordt erbij gezegd dat die korting alleen gegeven wordt als de klant er zelf om vraagt. En mijn vriend kreeg dus alsnog geen korting. Nou dat vind ik dus niet bepaald klantvriendelijk. :n

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:05

iirrssjjee schreef:
Vliendertje schreef:
Een paar weken terug heb ik dure aankopen gedaan bij Divoza voor mijn weekendje weg. (nieuwe cap en rijbroek)
Toen ik thuis kwam checkte ik mijn mail; warempel: 25 % korting op een artikel naar keuze.
Ging diezelfde dag in, en duurde ongeveer een weekend.
Helaas was de winkel al gesloten en ging ik de dag erna een weekend weg.
Meteen op maandag naar de winkel gereden en gevraagd of ik mijn korting nog kon krijgen. (incl bon)

Nee dit was niet mogelijk!!!!! Ik had mijn mail maar eerder moeten checken...
Ik had zelf eerlijk gezegd iets meer service verwacht...

Ik heb de spullen natuurlijk al gedragen, dus inruilen ging niet. Anders had ik dat zeker gedaan!

Dit vind ik opzich wel logisch hoor.... Tuurlijk jij baalt en dat begrijp ik. Maar van de Divoza snap ik het ook ;). Had je inderdaad maar eerder je mail moeten checken... Een dag later die mail had je het er ook niet voor kunnen krijgen. En als die actie dan ook niet meer geldig is, is het gewoon pech voor jou...

Als ik die dag terug was gekomen hadden ze mij de korting ook niet gegeven zeiden ze. Zie bovenstaande.
Het zou zo fair zijn geweest als ze het aangegeven hadden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:45

Vliendertje schreef:
Vliendertje schreef:
Een paar weken terug heb ik dure aankopen gedaan bij Divoza voor mijn weekendje weg. (nieuwe cap en rijbroek)
Toen ik thuis kwam checkte ik mijn mail; warempel: 25 % korting op een artikel naar keuze.
Ging diezelfde dag in, en duurde ongeveer een weekend.
Helaas was de winkel al gesloten en ging ik de dag erna een weekend weg.
Meteen op maandag naar de winkel gereden en gevraagd of ik mijn korting nog kon krijgen. (incl bon)

Nee dit was niet mogelijk!!!!! Ik had mijn mail maar eerder moeten checken...
Ik had zelf eerlijk gezegd iets meer service verwacht...

Ik heb de spullen natuurlijk al gedragen, dus inruilen ging niet. Anders had ik dat zeker gedaan!

Als ik die dag terug was gekomen hadden ze mij de korting ook niet gegeven zeiden ze. Zie bovenstaande.
Het zou zo fair zijn geweest als ze het aangegeven hadden.

Dat komt uit je eerdere post niet duidelijk naar voren hoor...

_Madelon

Re: Product kopen, daarna in uitverkoop, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:50

Onlangs mee gemaakt. Kortingsbon gekregen van een winkel, bij besteding vanaf 50 euro, 25 euro korting. Ik leuke dingen uitgezocht en de kleine lettertjes natuurlijk niet gelezen. Uitgezonderd nieuwe collectie. Was net 2 dagen binnen dus nee, geen korting. Dammit.. toch gekocht. Na 2 dagen hangt dezelfde outfit bij de kortingsartikelen. Actie was inmiddels afgelopen. Ik naar binnen. Kreeg mooi die 25euro terug! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:29

Heb het toevallig laatst gehad... had twee leuke T-shirts besteld. Werden 1 juli geleverd. 2 juli waren ze in de aanbieding. Scheelt in totaal €10,- maar heb toch een email gestuurd of de korting alsnog verrekend kan worden. Als ik van tevoren wist dat ze met korting weg zouden gaan, had ik wel even gewacht met bestellen.
Het is 'maar' €10,- maar ik ben ook maar een studentje en van €10,- kan ik toch een paar kriekjes kopen :P

Nu nog wachten op antwoord van de webshop, daar hebben ze niet zo'n haast mee geloof ik...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:53

Ik zou er alleen voor terug gaan als het een groot bedrag was (en dan moet je voor jezelf maar bedenken wat voor jouw situatie een groot bedrag is). Als je het heel erg krap hebt qua geld, en je kunt bijvoorbeeld €20,- terug krijgen, zou ik het zeker doen, dat is mooi meegenomen. Maar als je het niet zo krap hebt, em je aan de benzinekosten die €20,- al kwijt bent, zou ik het niet doen.
Ik persoonlijk zou het wel doen.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:00

ik heb zelf gewerkt bij de H&M en werk nu momenteel bij een andere kleding winkel. ik weet wanneer de acties ingaan en dat vermeld ik ook. als mensen toch denken dat hun gekozen product snel de winkel uit is kan ik het voor hun achterhangen ( max 2 weken) en dat doe ik dan ook.
*Klant is koning*
en het is goed voor de naam van het bedrijf.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:03

Ik ga niet terug, in principe :). Maar ik heb dan ook vaak geluk dat wat ik koop in de aanbieding is. Gelukkig is het winkelpersoneel ook behulpzaam en geven ze aan dat product x morgen in de aanbieding is, bijvoorbeeld. Nou, dan kom ik morgen even terug :D.

Over de Divoza heb ik sowieso geen goed woord over :'). Dramatische service als het niet loopt zoals zij willen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:49

Voor groter bedragen ga ik wel terug. Bij kleinere bedragen vind ik het de moeite niet waard.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:53

Ik ga hier wel voor terug..

Zo had ik vorig jaar bij de Epplejeck 2 paar peesbeschermers gehaald voor mijn paard.
3 dagen later ging er een actie in, 2+1 gratis. Ik ben toen met het bonnetje + mijn peesbeschermers terug gegaan naar het filiaal, en ik mocht nog een extra paar peesbeschermers uitzoeken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:54

Ja, ik ga ook terug mits het om een noemenswaardig bedrag gaat icm de reiskosten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:56

Ik werk in een kledingwinkel en mag alleen het verschil teruggeven indien de voorwaarden van ruilingen nog van toepassing zijn. Wat betekent dat het kledingstuk ongedragen moet zijn, het kaartje zit er nog aan en je hebt de bon bij. Anders mag ik het verschil niet teruggeven, helaas.

edit: Wij weten echter vaak pas de dag van de te voren wat de volgende dag afgeprijsd wordt en niet iedereen uit het filiaal is altijd precies op de hoogte van deze afprijzingen. Dus de klant erop alert maken is haast onbegonnen werk.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:03

Ik heb vorig jaar bij paardendrogist op internet een deken gekocht , een week later was er een actie dat je er een gratis liner bij kreeg. Ze belde mij dat ik de liner alsnog kreeg. Vond ik erg netjes en goeie klantenservice .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:42

furious schreef:
Voor groter bedragen ga ik wel terug. Bij kleinere bedragen vind ik het de moeite niet waard.

Hier ook. Ligt aan het bedrag.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:46

Heb het gehad met een camera. Bij de block destijds gekocht voor 250 euro, kregen we savonds de folder van de mediamarkt was hij daar 175 euro.
Ik ben de volgende dag teruggegaan met de folder van de mediamartkt, en heb het verschil terug gehad.

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:37

Ik had laatst juist dat een 25% kortingssticker van Divoza online niet reageerde op het Pikeur NG Tosca rijjasje. Dus ik dacht ik stuur heel onnozel op zondagavond (tijdens de korting dus) een mailtje met de vraag waarom ik geen 25% korting krijg op dat jasje.. krijg ik werkelijk waar (op zondagavond!) een mailtje terug dat de 25% kortingssticker op sommige specifieke artikelen niet van toepassing is. Mailtje gestuurd: bedankt voor de reactie en dat ik dat uiteraard erg jammer vond en dat ik dan mijn kans een andere keer wel zou afwachten. Krijg ik weer antwoord met: vooruit als u dat rijjasje wilt dan kunt u hem via de mail met 25% korting bestellen, laat maar weten en ik regel het voor/met u.
Zo ook met mijn laarzen 20% in de webshop op rijlaarzen en nog een paar specifieke producten. "Toevallig" was ik in de winkel en kon ik daar gebruik maken van een gelijktijdige 25% kortingsactie. I love korting! :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:55

Limitless schreef:
@ Ethelate: Hoezo vind je het niet kunnen? Als er een korting is vind ik dat elke broekkoper daar recht op heeft, ongeacht of de gangbare maten weg zijn. Als een broek ineens 20 euro afgeprijsd is 2 dagen nadat ik hem koop, wil ik die 20 euro korting hebben. Daar kan ik namelijk weer wat anders mee doen. Dat alleen de mensen die dan geen gangbare maat hebben daarvan mogen profiteren vind ik bullshit :)

Ik snap opzich dat je gewoon terug gaat en het probeert maar ik vindt niet dat iedere koper "recht" heeft op die korting. Dingen gaan immers in de uitverkoop omdat ze voor de reguliere prijs niet (snel genoeg) verkocht worden, korting krijgen of niet heeft gewoon met vraag en aanbod te maken. Als je die 20 euro niet uit had willen geven had je het niet moeten doen :?.

Ik wacht meestal tot het uitverkoop is met shoppen maar als ik iets echt leuk vind koop ik het gewoon zeker omdat ik maat M heb en mijn maat vaak voor de uitverkoop al op is, ik kan ook donuts gaan eten tot ik maat XXL heb zodat ik in de uitverkoop terecht kan maar daar zitten weer andere nadelen aan :P

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:20

Nee ik ga dan niet terug, en eerlijk gezegd vind ik het vrij asociaal om dan terug te gaan. Ga je ook terug als de prijs een dag later verhoogd zou worden? Nee denk ik.
Je kocht het product eerder (al is het maar een dag), toen liep de actie nog niet dus is het pech. Je hebt die dag al van je product kunnen genieten dus vind ik niet dat je recht hebt op die korting. Als je echt korting wilt moet je naar mijn idee maar wachten tot er een kortingsactie is. Heb je dat geduld niet of heb je het echt nodig dan heb je pech.
Ik snap helemaal waar de reactie vandaan komt dat Nederlanders gierig zijn...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:30

In het geval can de block... Die adverteerde er mee,wanneer je het product ergens anders goedkoper zag kreeg je het verschil terug.(stondwel een termijn voor)
En 75 euro is veel geld.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:36

Zelf heb ik dit gelukkig nog nooit gehad, en ik zou het denk ik ook niet durven.
Ik werk zelf in een winkel, en wanneer mensen iets op vrijdag willen kopen wat de week erop in de aanbieding is wijs ik ze er altijd wel even op! Dat vind ik wel zo eerlijk, zeker als mensen het niet direct nodig zijn en er niet uren voor hebben gereden.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:14

Ik vind het een beetje 'skir' (sorry, vond het de beste benaming :') ) overkomen.

Krijg het idee dat wanneer mensen dit doen, ze op voorhand de aankoop misschien al niet goed konden veroorloven en daarom alles wat ze terug kunnen krijgen, proberen. (Ik veroordeel niemand en zeg niet dat de mensen hier dat doen, het is puur het idee dat ik er bij krijg).

Het verbaast me wel dat winkels nog redelijk makkelijk zijn in het terugbetalen van het verschil. Lijkt mij dat het een onbegonnen zaak is voor winkels om alle klanten die een aankoop willen doen in te lichten over een kortingsactie. Want dat kan beginnen met "Ja mevrouw, de schoenen die u nu wilt kopen zijn morgen helft van de prijs" en eindigen met "Goh meneer, deze iPad is over 427 dagen twee voor de prijs van een! Wacht u tot dan?"

Het lijkt mij gewoon een kwestie van heluk en het in de gaten houden van dergelijke acties.
Ik werk bij de appie, en vaak informeren zij over de zogeheten bonus-artikelen al de week van tevoren. (Al leidt dat ook wel regelmatig tot verwarring, omdat mensen juist denken dat het die week al geldt)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:31

Xpinoxx schreef:
Ik heb het wel gedaan, wij hadden 4 eetkamer stoelen gekocht voor 90 euro per stuk bij Leenbakker, de week daarna waren ze voor 60 euro per stuk in de aanbieding, zij hebben daar de regel dat als je product binnen een week na aankoop in de aanbieding komt je het verschil terug krijgt, wij hebben dus 120 euro terug gekregen. vond het echt een goede service, 120 euro is nogal wat!

Is gewoon een stukje service wat we bieden tegenover de klant. Ook zijn we er niet vies van om aan te geven of iets in de volgende folder komt te staan
(Okee dat is dan wel pas op zaterdag dat we dat kunnen zeggen als het zondags in de nieuwe folder staat. Gewoon omdat we dat zelf ook niet eerder weten)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:30

Ik heb laatst zoiets gehad. :')

Ik kocht een broek bij de Vero Moda, en net toen ik aan het afrekenen was, waren ze bezig met bordjes overal neerzetten van zoveel % korting. Dat was 5 voor 8, en vanaf 8 uur ging de korting in. Toen ik na het afrekenen weg liep, zag ik pas van de korting. Echt super flauw dat ze dat niet hadden gemeld aan de kassa. Ben nog wel terug gegaan maar er stond zo'n inmense rij dat ik maar weggelopen ben. Had me toch 8 euro gescheeld. :)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:42

Laatst bij de Bristol om half 6....zag ik bij de kassa een briefje hangen dat het vanaf 18.00 uur 50% korting was. Ik heb gevraagd of het ook ging om wat ik in mijn handen had. 1 ding niet en die heb ik gelijk afgerekend en gezegd dat ik de rest een half uur later wilde afrekenen. Werd netjes voor me apart gelegd en toen ik in de rij stond kwam er een medewerker met de vraag of ik nog wat had laten weg leggen...ik was dus duidelijk niet de enige die dat heeft gedaan. :D

Sjonge ben al geen fan van Divoza, maar als ik dit dan weer lees ben ik er weer klaar mee ;(

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:44

Ik had een mooie blazer gekocht bij de hm. En toen was hij in de uitverkoop 20 euro. Heb ik er ook voor betaald. Toen kwam ik er thuis achter dat er een vlek in zat. dus ik ging terug naar de winkel. Maar ze hadden hem niet meer dus ik kreeg wasgarantie. Ik de dag er na naar de andere vestiging want de vlek was er niet uit. Hing daar hetzelfde jasje maar dan ineens voor 40 euro. Dus ik nam dat jasje mee naar de kassa met de vraag of ik mijn jasje kon ruilen en toen zei ze dus dat dat niet kon omdat dit nieuwe collectie was en ik een oude collectie zou hebben. Product was exact hetzelfde.. toen zei ze dat als ik 20 euro bij zou leggen ik de nieuwe collectie jas mee mocht nemen. Heb toen mijn .poot ook stijf gehouden. en kreeg uiteindelijk het nieuwe jasje mee in ruil voor het bevlekte jasje.. maar wat een idioterie..