6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 01:11

spekenham schreef:
probleem opgelost, ik heb iemand anders laten bellen, dat we zgn in september huisje willen boeken maar 1 persoon niet zeker meekan, dus dat we 6 pers vast boeken en 1 twijfel.
park gaf aan dat in ons huisje standaard 7e bed staan en alleen maar bijbetaald hoeft te worden voor binnenbad, dus lekker meenemen zonder gedoe,

Nou! Dat wetende kan je nu zelf bellen en eerlijk je eigen verhaal doen (je weet al dat ze coulant zijn en dat het mag, dus hoef je niet bang te zijn dat ze "nee" zeggen en je hebt het dan igg zelf netjes gemeld).

Denk verzekeringstechnisch dat het beter is dit goed te regelen. Kleine moeite.

Lief dat je hem meeneemt, en fijne vakantie!

KimD

Re: 6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 05:59

Ik werk op een park en als ik het zo hoor gaat het ook om de keten parken waar ik werk, maar dit is alles behalve netjes en als wij mensen betrappen op 'geheime' personen kun je zelfs een flinke boete krijgen of van het park worden geschopt. Dat laatste gebeurt alleen als erover gesproken is maar mensen alsnog weigeren te betalen etc etc.

Het is inderdaad een tekort komen voor het park, niet zozeer op de winst maar qua veiligheid en belasting. Deze parken worden vaker gecontroleerd dan je denkt en de boetes zijn niet mis, is er één persoon die ze treffen en niet gemeld staat kom je met die €2500,- van jou niet daar qua boete. Dat je zeurt over de prijs is sowieso belachelijk, niemand heeft je gedwongen te boeken voor die €2500,-. Je had ook via vakantieveilingen een bungalow kunnen winnen voor vijf tientjes.

Even terug op jou onderwerp, het is ook gevaarlijk qua brandveiligheid en evacuatie. Bij Brand worden de huisjes ontruimd, als jij dan met 6 staat ingeschreven ipv wordt tot het 6 de hoofd geteld en niet verder. Als nummer 7 bewusteloos ergens ligt en sterft is het park de zak. En geloof me, zo'n dingen komen vaker voor dan je denkt. Daarom wordt er ook altijd gevraagd om bezoek te melden, en als deze blijven slapen betaal je TB.

Als laatste wil ik je meegeven dat een park echt niet achterlijk is en snel genoeg doorheeft of er extra personen zijn dmv camerabewaking. Bij ons valt het niet op waar ze hangen maar we kunnen wel ieder hoofd in de auto zien, die hoeven we maar in connectie te brengen met de bungalow en voila!

Is het je het risico en alles echt waard?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:32

Stelletje moraalridders hier :')

Geweldig dat je die jongen een fijne vakantie wil geven. Wel even bellen dat er iemand extra logeert en dat je zelf voor bed etc zorgt eventueel. Gewoon als mededeling :Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:09

Kiwipitje schreef:

Geweldig dat je die jongen een fijne vakantie wil geven. Wel even bellen dat er iemand extra logeert en dat je zelf voor bed etc zorgt eventueel. Gewoon als mededeling :Y)

Inderdaad, of jullie nooit iets doen wat niet mag. :+
Het is ook fijn als ze het weten als er een zwembad is en je hebt een kaartje nodig om naar binnen te gaan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:14

vuurneon schreef:
In verband met veiligheid ook niet doen, zij registeren hoeveel mensen er in een huisje zitten. Kunnen ze koppen tellen indien nodig (mocht er 's nachts brand uitbreken en jullie zijn allemaal bewusteloos is het wel fijn dat ze door kunnen geven dat er 7 man horen te zijn ipv 6). Dus wel even melden van te voren. Hebben mijn ouders ook altijd keurig gedaan.

Vooral daarom idd.
Nu weet je, dat r mag, dus gewoon bellen en melden ;-)
Laatst bijgewerkt door Getup op 04-07-14 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:19

vol verbazing zit de ik de ene na andere reactie lezen
er word gewoon niet gelezen
TS meld op pagina 2 al dat ze het gemeld heeft en nog gaat iedereen door

Fijne vakantie, en lief dat je die jongen mee neemt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:55

Kiwipitje schreef:

Die stelletje moraalridders zeggen anders precies hetzelfde wat jij hier ook neerzet... ;)

Esmeralda schreef:

Nee ts laat iemand anders bellen met de vraag of iets mogelijk zou zijn. Niet dat zij daadwerkelijk iemand extra meeneemt !

Uiteraard vind ik het super lief van ts dat ze de jongen een vakantie gunt !!!!! Dat is super van haar :j
Ik blijf er alleen bij dat het flauwe gedoe eromheen behoorlijk kinderachtig is. Los het als een volwassene op. Dus bellen en aangeven dat er een extra persoon blijft slapen. Of je krijgt een gratis extra bed of je moet wat bijbetalen. En in het aller aller aller slechtste geval heb je pech en is het niet mogelijk. Dan is dat ontzettend zuur, maar wellicht wel een wijze les om voortaan eerst te informeren of t kan voor je zo iets beloofd.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:59

Esmeralda schreef:

idd typisch weer het geneuzel van mensen die eigenlijk de helft niet lezen, alsof ze zelf altijd braaf zijn,

ik heb al aangegeven dat het opgelost is en naar mijn mening zoals het goed is, en ook als het niet gemogen had dan nog had ik iig er niet zo'n drama van gemaakt als hij een paar dagen gekomen zou zijn.
In dit geval gaat bij mij de jongen voor de belangen vh park, en de reden hoef ik denk ik niet uit te leggen.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 08:01

_Mondy_ schreef:
Kiwipitje schreef:

Die stelletje moraalridders zeggen anders precies hetzelfde wat jij hier ook neerzet... ;)

Esmeralda schreef:

Nee ts laat iemand anders bellen met de vraag of iets mogelijk zou zijn. Niet dat zij daadwerkelijk iemand extra meeneemt !

Uiteraard vind ik het super lief van ts dat ze de jongen een vakantie gunt !!!!! Dat is super van haar :j
Ik blijf er alleen bij dat het flauwe gedoe eromheen behoorlijk kinderachtig is. Los het als een volwassene op. Dus bellen en aangeven dat er een extra persoon blijft slapen. Of je krijgt een gratis extra bed of je moet wat bijbetalen. En in het aller aller aller slechtste geval heb je pech en is het niet mogelijk. Dan is dat ontzettend zuur, maar wellicht wel een wijze les om voortaan eerst te informeren of t kan voor je zo iets beloofd.

ik heb die jongen nog niks beloofd ik heb he tmijn zoon voorgesteld he tplan is er dus we moeten hem nog informeren dit weekend. En zou niet slim zijn om zelf te bellen want zoals ik al gezegd heb mocht het nee zijn dan had ik heeeeeeeel erg stout hem toch meegenomen gelukkig hoeft he tniet

sommige zeggen da tje maar even hoeft te bellen voor een extra bed en dat je dit zomaar kunt regelen mijn ervaring is dat dit dus bijna nooit gedaan wordt , twee keer eerder ook niet gelukt dus het is nie teveneen belletje en dan is het gefixt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:18

Begrijp ik nou goed dat je nog niet officieel gemeld hebt dat je met 7 personen komt ipv 6 ?
Dat lijkt me niet slim - zelfs al heb je via-via gehoord dat er evt een extra bed staat.
Wees gewoon eerlijk - het zou toch wel erg sneu zijn als je straks de extra persoon weer naar huis moet sturen of zelf met de hele bubs van het park af gezet wordt. Zekerheid voor alles, en zoals je in je laatste post ook schrijft, je hebt er al slechte ervaringen mee.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:27

Ze heeft die jongen (zoals ik begrijp uit het verhaal) nog niet eens gevraagd of hij uberhaupt mee kan?
Waarom zou ze dan nu al aangeven dat ze met 7 personen komt, dat weet ze nog niet eens zeker?
Misschien kan hij wel niet, en dan heeft ze al gezegd dat ze met 7 personen komt, dat is toch niet handig?

Ik denk dat TS dat heus wel gaat regelen, maar dan moet ze wel weten of hij mee gaat of niet..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:33

Nou het lijkt me dat je niemand blij gaat maken met een dooie mus want dat wordt het wel als straks blijlt dat je geen extra persoon mee kán nemen. Wat is er nou zo moeilijk om even te bellen ( zelf!!), te vragen of het eventueel kan en mag.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:36

Ze had als, wat je van een volwassen iemand verwacht, even kunnen bellen met de vraag of ze een extra persoon mee mag nemen. Niet iemand anders, nee zelf. Zodra je daar een ja op krijgt vraag je de jongen of ie mee kan. Zo ja dan bel je op om te bevestigen dat je met 7 komt en zo niet dan is er niks aan de hand.

Nee .... je bedenkt een super lief plan, maakt vervolgens een topic op een forum waarbij je vraagt hoe anderen stiekem mensen mee smokkelen en laat vervolgens iemand anders doen alsof diegene misschien een extra persoon erbij wil boeken als er een 6 persoons huisje wordt geboekt. Ik zeg goed bezig, voor iemand op de basisschool. ..

Dat je er überhaupt een topic voor nodig hebt om dat te weten verbaasd me al maar als mensen dan aangeven gewoon even te bellen ivm veiligheid ( doet het er echt toe dat de kans klein is dat er wat gebeurd ???? Kijk even in andere soorten topics waarbij iemand twee sec op een paard stapt zonder cap met de mededeling dat er nog nooit wat is gebeurd, dan ineens is die ts naïef enz. ) maar ook het financiële plaatje, dan lijkt het me toch dat je daar wel iets mee doet.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:38

spekenham schreef:
probleem opgelost, ik heb iemand anders laten bellen, dat we zgn in september huisje willen boeken maar 1 persoon niet zeker meekan, dus dat we 6 pers vast boeken en 1 twijfel.

park gaf aan dat in ons huisje standaard 7e bed staan en alleen maar bijbetaald hoeft te worden voor binnenbad

dus lekker meenemen zonder gedoe,

Maar ze hééft toch al gebeld (alleen onder een andere naam) en daar is aangegeven dat het mogelijk is, want er staat standaard een 7e bed in het huisje, er hoeft alleen maar bijbetaald te worden..

Ze weet dus al dat er een extra iemand mee kan..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:48

Het is met name dat je meldplicht hebt ivm calamiteiten. Stel er breekt brand uit dan weten ze dat ze 7 personen moeten redden en niet 6.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:55

Wij hebben het wel valer gedaan bij centerparcs.. Kraait geen haan naar.. Want die mensen geven ook weer geld uit op de terrasjes ed.. Wordt niet bijgehouden hoeveel mensen er in een huisje zitten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:00

spekenham schreef:
Esmeralda schreef:

idd typisch weer het geneuzel van mensen die eigenlijk de helft niet lezen, alsof ze zelf altijd braaf zijn,

ik heb al aangegeven dat het opgelost is en naar mijn mening zoals het goed is, en ook als het niet gemogen had dan nog had ik iig er niet zo'n drama van gemaakt als hij een paar dagen gekomen zou zijn.
In dit geval gaat bij mij de jongen voor de belangen vh park, en de reden hoef ik denk ik niet uit te leggen.

altijd braaf niet. (al ben ik volgens mij eerlijker dan de gemiddelde bokker die hier reageert maar goed. Buiten het financiële (en die parken zullen heus niet zo veel winst maken als die wat zulke dingen uit vreten denken) is er ook nog het veiligheidsaspect waardoor ik het zou melden. Idd in geval van brand. Denk je dat de mensen die omgekomen zijn in branden of "verloren" geraakt zijn waardoor die veiligheidsvoorschriften ontstaan zijn allemaal dachten toen ze vertrokken "nou, ik ga eens omkomen bij een brand..."?
Neen, die dachten ook allemaal "mij over komt dat niet" en "hoe klein is die kans.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:49

nine1987 schreef:
Wij hebben het wel valer gedaan bij centerparcs.. Kraait geen haan naar.. Want die mensen geven ook weer geld uit op de terrasjes ed.. Wordt niet bijgehouden hoeveel mensen er in een huisje zitten..

Dat word wel gedaan! Bij boeking en/of aanmelding...

Als jij niet eerlijk bent over een extra persoon..tsja dan weten ze t niet altijd nee...

Wacht maar tot er eens brand uitbreekt...en je de sjaak bent met je 7e persoon...
Gewoon melden dat je een loge hebt...simpel!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:56

Schei toch uit.. Alsof we allemaal zo heilig zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:29

Bij het boeken van een dergelijk huisje wel ja :+ Heeft niks met heilig te maken, maar met fatsoen en je eigen veiligheid (!). En vooral dat laatste wordt hier gewoon vrolijk over heen gewalst.. We kunnen natuurlijk ook roepen vooral gaan joh.. ik hoop dat je af fikt, stikt aan de koolstof/rookvergiftiging of dat het hele park ontruimd moet worden vanwege reden x.. :+ Maar buiten dat ik dat compleet niet hoop of wens, zou het commentaar hier vervolgens ook niet van de lucht zijn geweest. :) Wat ergens een beetje vreemd is, want de mensen die hier roepen oh dat doe ik ook zo vaak of gewoon doen hebben dus compleet niet stil gestaan bij de gevolgen van een dergelijke actie. Maar zo zijn er helaas wel meer geweest. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Je zou dus beter kunnen reageren met oh daar heb ik eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat dat kan gebeuren.

En of we voor de rest braaf of eerlijk zijn, zijn non-argumenten en drogredenen om dan maar goed te praten dat ts dit doet. Beetje gevalletje van als jij de sloot springt moet de rest er dan maar achteraan?. Het gaat hier om het boeken van een huisje en er vervolgens met een extra persoon naar toe gaan en dat op zo'n manier doen waarbij je gewoon duidelijk en vooropgezet de boel wil belazeren. Waarbij je alleen jezelf hebt. Het gaat dus ook niet over het feit dat er een 7de persoon meegaat en ook niet de redenen waarom hij mee gaat. Nee pur sec de manier waarop het boeken (is) gebeurd. Eerst stiekem willen gaan, vervolgens toch maar bellen met een valse reden om bij een positief antwoord op te biechten. Waarbij je dus vooral het risico voor jezelf en de groep op zoekt. Maar als je daar iemand op wijst ben je een moraalridder. Nou boeiend :Y) Liever een dergelijke opmerking voorbij zien komen dan dat je over een paar weken een topic op Bokt zie met "Vakantie is nachtmerrie geworden".

Verder heb ik het nog nooit meegemaakt dat een extra persoon werd geweigerd bij een reeds geboekt huisje, info die ook compleet ontbreekt in de OP.., Elke vakantiepark heeft nl. wel een clausule dat als je 'onderboekt' je in een ander huisje terecht kan komen. Dus iemand die met 4 man in een 8 p huisje zit krijgt dan bijv. dat huisje en die van 6 wordt 7 krijgen dat andere huisje. En vaak genoeg zijn die huisjes dusdanig ingericht dat er een makkelijk een extra bed ergens kan worden gezet.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:37

Sammie schreef:
_Mondy_ schreef:
Edit: over nagedacht dat er wellicht ook een schoonmaakster langs komt. En ja dat valt ze wel op ;)

Nee, hoor. Die weten niet hoeveel personen in zo'n huisje zaten :)

Het zit hem in de calamiteiten en de belastingen. Als dit gewoon fatsoenlijk meldt zorgen ze voor extra linnen, beddegoed e.d. (als dat er bij zit) en je zal meestal wel een klein bedrag moeten betalen, maar dat is amper wat. Iig toeristenbelasting.

Ik snap dan ook echt niet waarom hier zo geheimzinnig over gedaan moet worden :')

nou dat weten ze wel hoor. Op griekenland eens bij een groep blijven slapen toen ik kletterende ruzie had gehad met degene waar k mee op vakantie was.

Schoonmaakster was er in de ochtend en smiddags stond de chief er die vertelde dat een extra persoon niet mocht blijven slapen. :=

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:37

Een hele fijne vakantie gewenst! Super dat jullie die jongen een leuke vakantie willen geven!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:43

S_en_Z schreef:
nou dat weten ze wel hoor.

Dat weten 'ze' niet hoor. Je kan hoogstens stellen dat op bepaalde parken de schoonmakers het wel weten. En als je het over hotels heb kan kan dat idd sowieso wel kloppen. Die vakantiekamers worden nl. vaak elke dag schoon gemaakt. Maar in een park zoals in Nederland (waar het hier om gaat) weten 'ze' = de schoonmakers het niet. Die hoeven alleen maar schoon te maken. Verder de bedlinnenpersoon zou het kunnen zien als er een extra onopgemaakt bed achtergelaten wordt. In hotels (zoals in Griekenland ofzo) wordt vaak elke dag schoon gemaakt en de badhanddoeken vervangen. Ja dan kun je 't idd hebben dat ze er achter komen :)

Of bij een steekproefcontrole :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:59

Was een villa := die groep zat uitermate luxe XD Zelfs de bank sliep lekker. Haha, maar die zaten daar al een tijdje en de schoonmaker kwam iedere dag dus als er dan ineens een kop extra is valt dat wel op natuurlijk.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:03

Sammie schreef:
Bij het boeken van een dergelijk huisje wel ja :+ Heeft niks met heilig te maken, maar met fatsoen en je eigen veiligheid (!). En vooral dat laatste wordt hier gewoon vrolijk over heen gewalst.

Als ik de moeder was van dat vriendje van je zoon, dan zou ik ook absoluut niet willen dat hij op deze manier als een soort verstekeling illegaal mee jullie mee zou gaan...Als je de verantwoording voor andersmans kind op je wil nemen, dan graag wel goed geregeld.
En tja...misschien wordt het iets duurder dan. Want ik heb het vermoeden dat 'm dáár de schoen wringt. Iets anders kan ik niet bedenken.