Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:50

Wat in mijn ervaring het beste werkt is vriendelijk, doch dringend blijven en dat is bij sommige mensen HEUL lastig :n

Ik wens je er succes mee, ik heb ooit een keer het zelfde mee gemaakt, ik kwam er zonder kosten vanaf omdat ik een nieuweling aan de telefoon kreeg die mij in eerste instantie zei dat het niks zou kosten.
Toen ik de tweede keer belde om het te bevestigen kreeg ik een ander die me 150 euro zou vragen... Ik heb dus vastgehouden aan wat mij in eerste instantie gezegd is, sorry maar dat is me te veel geld. Ik heb hem uiteindelijk voor niks gekregen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:51

Net terug van vliegen met Ryanair naar Mallorca. Idd tickets/boardingpassen werden vergeleken met je ID/paspoort qua namen. Met de handbagage afmetingen waren ze tot mijn verbazing helemaal niet streng, er vielen duidelijk diverse koffers buiten de gestelde 55x40x20 en er werd niets over gezegd / op gelet. Wij hadden speciaal nog nw koffertjes aangeschaft omdat sommigen 25 cm dik waren, achteraf onzin. Maar je weet het niet. We vlogen vanaf Bremen by the way.

Voor de TS: naam in elk geval laten aanpassen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:55

Dit is trouwens hyet eerste scherm dat je krijgt als je een vlucht geselecteerd hebt, en er staat dus wel degelijk dat je je naam zoals op het paspoort moet vermelden.

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:55

Helaas, mijn vlucht naar Londen een paar maanden terug ging ook mooi niet door omdat mijn roepnaam op het ticket stond.. Ik kon wel de naam nog laten veranderen, maar dat kostte 160 euro.. maar dat had ik helaas niet. Geintje heeft me bij mekaar denk ik 200,- gekost die ik niet terug kon krijgen, incl geld dat ik kwijt was door het wisselen, wat ik vlak voor het inchecken had gedaan..

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:56

Mijn moeder heeft dit ook aan de hand gehad (met Ryanair) toen ze naar mij kwam. Op de heenweg ging dat goed natuurlijk, maar terug naar Nederland was een ander verhaal. Omdat ze al had gevlogen heb ik de naam kunnen veranderen zonder kosten via de site. Ik denk dat je hetzelfde moet doen. Heen vanuit Nederland zal niet zo'n problem zijn en dan als je in spanje bent via de site je naam veranderen.

Het probleem zit hem in dit: Ieren hebben geen roep en doopnaam. Naam is naam. Zoals wij dat in Nederland doen ( roepnaam cora, doopnaam cornelia) kennen ze niet en daardoor onstaan deze verwarringen.

Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je en alvast fijne vakantie!!

Kinke

Re: Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:04

Inderdaad Molfre. Heb met diverse maatschappijen gevlogen en altijd wordt aangegeven dat je naam overeen moet komen met je id of paspoort.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:08

Ga er maar vanuit dat je 150 euro moet betalen. Daar verdienen ze hun geld mee. Wij hebben het zelf ook meegemaakt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:11

Dat is toch logisch dat ze daar geld voor vragen? Je volgt de instructies niet op, dat is niet hun fout. Ipv dat mensen hier hand in eigen boezem steken en zeggen…dom, ik heb het fout gedaan…hopen dat ze schappelijk zullen zijn met de kosten, wordt er hier tegen zo'n maatschappij getrapt.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:12

liempje schreef:
Ga er maar vanuit dat je 150 euro moet betalen. Daar verdienen ze hun geld mee. Wij hebben het zelf ook meegemaakt.

Maar het is toch je eigen fout..als ze echt geld wouden verdienen, hadden ze het er niet duidelijk bij het invullen bijgezet lijkt mij :)
Laatst bijgewerkt door Furrow op 01-07-14 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:13

Kinke schreef:
Dat is toch logisch dat ze daar geld voor vragen? Je volgt de instructies niet op, dat is niet hun fout. Ipv dat mensen hier hand in eigen boezem steken en zeggen…dom, ik heb het fout gedaan…hopen dat ze schappelijk zullen zijn met de kosten, wordt er hier tegen zo'n maatschappij getrapt.

Ho ho, ga maar weer zitten hoor. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het mijn eigen fout is.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:14

ievie schreef:
Ik heb inderdaad wel eens gevlogen met iemand die frans op z'n ticket had staan en Franciscus in zijn paspoort. Dit was ook een probleem, echter hebben ze het uiteindelijk (op het vliegveld) kosteloos omgezet. Wellicht omdat zijn naam op zijn paspoort naam leek?

Anyway, hopen dat het helpt omdat je nog binnen de ,24 uur zit. Succes!

Dat hadden wij ook, de 1e 3 letters waren hetzelfde dus deden ze er niet zo moeilijk over. :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:17

Giolli schreef:
Kinke schreef:

Ho ho, ga maar weer zitten hoor. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het mijn eigen fout is.

Ik hoop dat het snel opgelost geraakt!
En niet te veel stressen, het is vakantie.. je moet lekker genieten!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:17

Furrow schreef:
liempje schreef:

Maar het is toch je eigen fout, als ze echt geld wouden verdienen.
Hadden ze het er niet duidelijk bij het invullen bijgezet lijkt mij :)

Denk je dat het even veranderen van een naam 150 euro moet kosten? Makkelijk geld verdienen in 5 minuten. Ik ben vaak genoeg met Ryanair gevlogen en weet heel goed dat je bij hun op alles moet letten bij het boeken van een vlucht. Ze zijn heel uitgekookt met extra kosten.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:18

Ik heb in 2010 ook gevlogen met Ryanair naar Spanje en had precies hetzelfde. M'n roepnaam stond op de ticket i.p.v de doopnaam op mijn ID kaart.

Kreeg wel een opmerking dat het eigenlijk niet mocht. Maar dat we er de volgende keer wel op moesten letten en toen mochten we door.

Ik heb dus echt geluk gehad.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:19

Ik ben bang dat je inderdaad die boete van 150,- moet gaan betalen. In de stukjes tekst die je geciteerd hebt op de eerste pagina, staat dat je inderdaad binnen 24u binnen de coulance-regeling valt. Dus, wanneer je binnen 24u NA HET BOEKEN erachter komt, je kosteloos kunt aanpassen. Tenminste, zo lees ik het. Ik neem aan dat je al eerder geboekt hebt? Dan val je daar dus helaas buiten. Enorm balen natuurlijk en toch maar proberen: nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:20

Wij hebben het andersom meegemaakt, alleen voorletters op boardingpassen, maar kwamen er zonder probleem mee door douane en incheck... Werden wel gewaarschuwd dat we misschien extra zouden moeten betalen, maar dat was dus niet het geval.. Hopelijk heb je ook geluk

Lisette1990

Ik denk niet dat 150 euro moet kosten. Maar kan me voorstellen dat als heel veel mensen hun namen verkeerd invullen, door niet goed te lezen, het wel een hoop extra werk oplevert voor zo'n vliegtuigmaatschappij wat hun wel degelijk geld kost. En door zo'n hoge boete zul je het in de toekomst nooit meer fout doen denk ik.

Winged

Wolken schreef:
Helaas is Ryanair zo flexibel als een stuk staal en vragen ze voor een kleine wijziging al veel geld. Vaak is het nog goedkoper om gewoon een nieuw ticket te boeken dan een wijziging door te voeren.

1 van de redenen waarom Ryanair zo goedkoop kan zijn, bij fouten moet je gewoon dokken.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:24

Weet iemand wat KLM voor boete stelt dan? Want hier wordt gezegd dat dit de reden is dat Ryanair zo goedkoop is. Maar vraag me wel af wat je dan bij KLM zou moeten betalen want daar staat ook duidelijk vermeld dat het na 24 uur geld kost om iets te wijzigen. Alleen niet hoeveel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:28

Ik zou opbellen! Mijn moeder heeft laatst dezelfde fout gemaakt, bij Easyjet, zij heeft direct dezelfde dag nog opgebeld en een beetje een wat dramatischer zieliger verhaal opgehangen. (wat ook eigenlijk niet helemaal gelogen was omdat ze niet zo veel geld te makken hebben, mijn ouders) De medewerker van Easyjet heeft toen even een oogje dicht geknepen en heeft het gratis veranderd. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:32

Lisette1990 schreef:
Weet iemand wat KLM voor boete stelt dan? Want hier wordt gezegd dat dit de reden is dat Ryanair zo goedkoop is. Maar vraag me wel af wat je dan bij KLM zou moeten betalen want daar staat ook duidelijk vermeld dat het na 24 uur geld kost om iets te wijzigen. Alleen niet hoeveel.

Mijn vriend heeft ook een keer verkeerd geboekt, dat was toen iets van 70 euro. Hij had ook mijn roepnaam neergezet

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:52

Intervarno schreef:
Ik ben bang dat je inderdaad die boete van 150,- moet gaan betalen. In de stukjes tekst die je geciteerd hebt op de eerste pagina, staat dat je inderdaad binnen 24u binnen de coulance-regeling valt. Dus, wanneer je binnen 24u NA HET BOEKEN erachter komt, je kosteloos kunt aanpassen. Tenminste, zo lees ik het. Ik neem aan dat je al eerder geboekt hebt? Dan val je daar dus helaas buiten. Enorm balen natuurlijk en toch maar proberen: nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Ik moet inderdaad wel zeggen dat wij vrijwel direct na het boeken erachter kwamen dat we de verkeerde naam hadden ingevuld en dat we meteen gebeld hebben. Dus dat zal bij ons ook wel meegespeeld hebben dat wij niks hebben hoeven betalen voor de wijziging.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:57

Dat klopt niet, denk maar eens aan de naam Patrick, heel veel Ieren noemen zich dan Pat of Paddy :j Net als James, jim of jamie kan worden enz enz ;)

Emerald schreef:
Mijn moeder heeft dit ook aan de hand gehad (met Ryanair) toen ze naar mij kwam. Op de heenweg ging dat goed natuurlijk, maar terug naar Nederland was een ander verhaal. Omdat ze al had gevlogen heb ik de naam kunnen veranderen zonder kosten via de site. Ik denk dat je hetzelfde moet doen. Heen vanuit Nederland zal niet zo'n problem zijn en dan als je in spanje bent via de site je naam veranderen.

Het probleem zit hem in dit: Ieren hebben geen roep en doopnaam. Naam is naam. Zoals wij dat in Nederland doen ( roepnaam cora, doopnaam cornelia) kennen ze niet en daardoor onstaan deze verwarringen.

Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je en alvast fijne vakantie!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:36

Ik heb gebeld en moet 125,- betalen omdat het een compleet andere naam is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:44

Poeh wat zuur zeg!!

Mijn moeder heeft t ook een keer gehad, mijn vader had haar roepnaam opgeschreven ipv haar officiele naam. Ze hadden toen een vrij goedkoop ticket naar Mallorca en konden compleet nieuw ticket kopen a 350 euro... niet echt heel grappig dus!