Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:04

sweetwendy schreef:
Bedankt voor je tips silmitan. Hier heb ik zeker wat aan!

Hij zou de kinderen nooit wat aan doen. Dat weet ik 100% zeker.

Ehm je kan een borderliner nooit helemaal vertrouwen he? Die hebben 'zwarte' vases. Dat is dus dat ze helemaal op zwart gaan en niet weten wat ze doen. Als hij snel agressief is en je kleinste huilt twee uur lang... Ik zou het niet vertrouwen hoor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:08

Nee dat helpt, ts lekker over de zeik jagen. Of dacht jij dat de rechter ging zeggen is goed hoor mevrouw het word geregeld. ..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:09

DewieDribbel schreef:
sweetwendy schreef:

Ehm je kan een borderliner nooit helemaal vertrouwen he? Die hebben 'zwarte' vases. Dat is dus dat ze helemaal op zwart gaan en niet weten wat ze doen. Als hij snel agressief is en je kleinste huilt twee uur lang... Ik zou het niet vertrouwen hoor.

Wat een gestook weer pfff. Zij kent hem neem ik aan goed genoeg.

Ik vind dat je gewoon naar hem toe moet gaan. Je kan toch een normaal gesprek aan gaan. Zeg dat je echt niet van plan bent zijn kinderen bij hem weg te houden maar vraag hem om even te overleggen voor hij kinderen aan een nieuwe partner voorsteld. omdat he voor kids er verwarrend kan zijn helemaal als die relatie niet standhoud.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:09

DewieDribbel schreef:
sweetwendy schreef:

Je kunt niemand 100% vertrouwen, ook niet wanneer er geen borderline in het spel is. Daarbij: de ene borderliner is de ander niet.
Ik vind dit geen fijne post. Ik heb zelf geen borderline, maar wel met mensen met borderline te maken gehad en er zijn zoveel verschillende vormen en gradaties..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:13

Als je hem dan toch aanspreekt op het nakomen van afspraken moet je er zelf ook niet aan prutsen.
Als hij in jouw weekend vraagt om de kinderen te zien dan is het nee, afspraak is afspraak. Je hebt dit wel gedaan en verwacht eigenlijk dezelfde reactie van hem terug, nu doet hij dat niet en ben jij pissed.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:25

Het is kennelijk lastig voor jullie om de afspraken goed na te komen... en als hij de kinderen dit weekend heeft dan hoeft hij opzich ze niet vroeger af te geven omdat er aan jouw kant van de familie een verjaardag is. Ik vind dat bigone hier gelijk heeft... jij bent vorig weekend "aardig" geweest en nu blijkt hij dat niet te zijn... en voel je je afgewezen.. dat heeft niks met die afspraken te maken... maar meer met loslaten.
Daarnaast maakt het misschien voor de afspraken wel uit of het een nieuwe partner is of gewoon een vriendin... maar voor de kinderen is het gewoon een logeerpartij geweest.
Als ik het zo lees... moeten de afspraken duidelijker... ik zou bijv. het niet over nieuwe partner hebben maar gewoon over logeerpartijen (moeten die wel of niet kunnen?)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 14:28

A.u.b. Geen discussie over hoe hij is met de kinderen. Ik heb al gezegd dat hij goed is voor de kinderen en daar laat ik het bij.

Het was idd fout van mij om "aardig" tegenover hem te zijn geweest en daar heb ik nu wel van geleerd..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:37

silmitan schreef:
Ik ben ervaringsdeskundig, maar kan zeggen dat ik al ruim 10 jaar op een gelukkige manier gescheiden ben. Kinderen waren destijds bijna 4 en 6. Een paar dingen die ik je mee wil geven.
- Blijf met elkaar communiceren op een respectvolle manier.
- Ja, er gebeuren dingen waar je het niet mee eens zal zijn!! Uitspreken en vooruitkijken.
- NOOIT kwaad spreken over de andere ouder waar je kinderen bij zijn. Hoe hoog je frustratie ook zit. Zoek daarvoor een andere gesprekspartner.
- NOOIT iets afkraken van je ex-partner. Blijf respect voor elkaar hebben.
- Als kinderen aangeven de andere ouder te willen spreken, langs te willen gaan, geef ze die ruimte!
- Je kinderen hebben hier niet om gevraagd. Je zal dus regelmatig je eigen ego even opzij moeten zetten om het voor hun zo goed mogelijk te laten verlopen.
- Je kinderen hebben 1 vader en 1 moeder. Ga niet verlangen dat ze je nieuwe vriend of vriendin als vader of moeder gaan zien. Dat zijn ze niet en gaan dat nooit worden.
- Je kinderen zullen ALTIJD loyaal aan papa en mama blijven.
- Als je ex-partner zijn/haar leven weer op de rit heeft, probeer dat positief te benaderen. Je kinderen varen hier nl. wel bij.
- HOU NOOIT KINDEREN BIJ HUN VADER of MOEDER VANDAAN.
- Raak niet verbitterd, het leven biedt volop nieuwe kansen, dus kijk vooruit.
- Stel je pro-actief op en ga niet in de slachtofferrol. (Heel vervelend als je partner misschien is vreemd gegaan of gewoon zegt niet meer van je te houden etc., maar liefde kan nou eenmaal overgaan) De liefde van ouders voor kinderen blijft altijd bestaan!!

Mijn kinderen zeggen mij vaak. Mam, wij hebben het beter dan sommige kinderen waarvan de ouders nog bij elkaar zijn. Wij hebben ons NOOIT laten leiden door de meningen om ons heen en waren 10 jaar geleden vrij uniek met ons co-ouderschap. Het was niet mijn keuze om te scheiden destijds, maar wel mijn eigen keuze om er het beste van te maken. En geloof me, dat gaat niet over een leien dakje.

Je mag mij altijd een PB sturen.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst.

Respect! Zo zou iedereen het moeten doen. Vooral je eigen ego opzetten vind ik een goede

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:41

sweetwendy schreef:
A.u.b. Geen discussie over hoe hij is met de kinderen. Ik heb al gezegd dat hij goed is voor de kinderen en daar laat ik het bij.

Het was idd fout van mij om "aardig" tegenover hem te zijn geweest en daar heb ik nu wel van geleerd..

Je bent toch niet aardig voor hem geweest. je bent aardig geweest voor je kinderen. Niks mis mee toch? Het is toch nie altijd zo zwart wit? Zoals silmitan hierboven zegt je doet het voor je kinderen en dan moet je af en toe je ego op zij zetten. je bent het niet altijd met elkaar eens maar daar hoeven je kids geen last van te hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:43

bliver schreef:
sweetwendy schreef:

Je bent toch niet aardig voor hem geweest. je bent aardig geweest voor je kinderen. Niks mis mee toch? Het is toch nie altijd zo zwart wit? Zoals silmitan hierboven zegt je doet het voor je kinderen en dan moet je af en toe je ego op zij zetten. je bent het niet altijd met elkaar eens maar daar hoeven je kids geen last van te hebben.

Kinderen houden van structuur en regelmaat. Daar doe je ze een plezier mee. En niet door ze ineens op een dag dat eigenlijk niet in de planning staat toch even naar ex toe te brengen "voor een uurtje" omdat HIJ ze wil zien. Hadden ze hun vader dat weekend niet gezien omdat het zijn weekend niet was, hadden ze er ook geen punt van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:47

Cayenne schreef:
DewieDribbel schreef:

Je kunt niemand 100% vertrouwen, ook niet wanneer er geen borderline in het spel is. Daarbij: de ene borderliner is de ander niet.
Ik vind dit geen fijne post. Ik heb zelf geen borderline, maar wel met mensen met borderline te maken gehad en er zijn zoveel verschillende vormen en gradaties..

Helemaal mee eens. Heb veel met borderliners gewerkt in de verslavingszorg en psychiatrie. Het zijn gewoon mensen die moeilijk hun emoties kunnen reguleren en daarom heftiger reageren dan de gemiddelde medemens. Maar dat betekent niet dat ze allemaal hun agressie niet onder controle hebben. En dat ze er maar op los slaan als hun emoties de overhand nemen. Of gevaarlijk zijn voor kinderen.
Sterker nog: er bestaan genoeg borderliners die geen vlieg kwaad doen.

Dus wat heeft het in vredesnaam voor zin om alle mensen met borderline over een kam te scheren? En iemand die we niet eens kennen 'gevaarlijk' te noemen?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:42

Petpa schreef:
DewieDribbel schreef:

En jij laat je kinderen alleen met iemand die Borderline heeft en snel agressief is en jou bedreigd? Ik zou een omgangsregeling onder toezicht aanvragen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Denk om je kinderen!

bah wat zetten we borderline weer negatief neer. niet iedereen is sterio typen.
en iemand die agressief is naar de buiten wereld kan een hele lieve vader zijn voor zijn kids, zonder hun ook maar ooit kwaad te doen.
mijn ex man had ook lossen handjes, maar is een goede vader voor zijn kinderen.

TS ik snap dat je gefrusteerd bent maar dat werkt niet, mijn ex heeft een nieuwe vriendin leren kennen en die woonde na een maand al samen. tsja hun keus, ze is lief voor de kids, is het idiaal en goed voor ze nee, maar ze kregen er echt geen trauma's van. ik heb gewoon gezegt ja papa wil ook weer gelukkig worden en verder gaan met zijn leven.

kwa tijden spreek vaste ophaal en breng tijden af. dan krijg je daar over ook geen frustatie's
je over dit al druk maken, dan ga je nog een hele strijd krijgen waar je kinderen de dupe van zijn.

( toen ik hoorde dat me ex een nieuwe vriendin had, zei ik tegen mezelf mooi dan ben ik teminste van hem af, meschien helpt dat voor jou ook om er rust in te vinden)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:56

Ik zet borderline niet slecht neer, ik noem alleen de feiten. Want ik heb ook ervaring met borderline. En gepraat met dokters die het zelf zeggen dat ze allemaal wel eens zwarte vases hebben. Iedereen heeft het, maar mensen met borderline hebben het sneller.
:O

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:00

Het is niet helemaal duidelijk of er sprake is gediagnostiseerde borderline (lees: behandeling/medicatie) of dat in de hitte van de strijd etiketten zijn uitgedeeld.

Er zijn idd heel veel momenten waarop je het niet eens zal zijn met elkaar. Trek dat niet uit zijn verband, want dat gebeurt óók in relaties die nog in tact zijn. Zaak is om geen ruzie in bijzijn van kinderen te maken. Het is ook prima om het niet met elkaar eens te zijn. Ieder van jullie heeft recht op zijn eigen mening en kijk op de zaak. Dat kan ontzettend lastig zijn, mede omdat je je ex-partner snel gaat verwijten 'expres' iets te doen wat jou stoort. Het wordt ook vaak zo opgevat.

Uitspreken wat je stoort zonder in de verwijtensfeer te vallen is lastig!

Structuur en regelmaat, daar verwen je je kinderen écht mee. Niets zo lekker als duidelijkheid. Je stelt zelf vast dat je ex-partner goed voor jullie kinderen is en zorgt. Dat is fijn en zeg hem ook hoe blij je daar mee bent. Een stukje erkenning. Dat kweekt weer een goede basis voor een goed gesprek.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:01

silmitan schreef:
Het is niet helemaal duidelijk of er sprake is gediagnostiseerde borderline (lees: behandeling/medicatie) of dat in de hitte van de strijd etiketten zijn uitgedeeld.

Er zijn idd heel veel momenten waarop je het niet eens zal zijn met elkaar. Trek dat niet uit zijn verband, want dat gebeurt óók in relaties die nog in tact zijn. Zaak is om geen ruzie in bijzijn van kinderen te maken. Het is ook prima om het niet met elkaar eens te zijn. Ieder van jullie heeft recht op zijn eigen mening en kijk op de zaak. Dat kan ontzettend lastig zijn, mede omdat je je ex-partner snel gaat verwijten 'expres' iets te doen wat jou stoort. Het wordt ook vaak zo opgevat.

Uitspreken wat je stoort zonder in de verwijtensfeer te vallen is lastig!

Structuur en regelmaat, daar verwen je je kinderen écht mee. Niets zo lekker als duidelijkheid. Je stelt zelf vast dat je ex-partner goed voor jullie kinderen is en zorgt. Dat is fijn en zeg hem ook hoe blij je daar mee bent. Een stukje erkenning. Dat kweekt weer een goede basis voor een goed gesprek.

Helemaal mee eens!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:02

Wist je al dat hij borderline had of agressief was voordat je er kinderen mee nam?

Moeilijke situatie maar op bazig van wat jij hierboven al hebt genoemt toch naar de rechter stappen en enkelt bezoek onder toezicht
al ging het jou er in eerste instantie om dat je het niet leuk vind dat iemand met jou kinderen vader en moedertje gaat spelen...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:34

DewieDribbel schreef:
Ik zet borderline niet slecht neer, ik noem alleen de feiten. Want ik heb ook ervaring met borderline. En gepraat met dokters die het zelf zeggen dat ze allemaal wel eens zwarte vases hebben. Iedereen heeft het, maar mensen met borderline hebben het sneller.

Hahaha, sorry wat een onzin. Ik heb borderline, 5 kinderen en zwanger van nummer 6, maar nee, ik heb geen zwarte fases en nee ik ben ook absoluut niet agressief tegen mijn kinderen. Sterker nog, heb dr nog nooit eentje ook maar een tik gegeven en geloof mij, met 3 van de 5 met zware beperkingen kunnen ze je tot het uiterste drijven.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:34

Hoi hoi! Om het maar even over een andere boeg te gooien... ik weet *exact* hoe je je voelt hoor, zit mijzelf over pretty much hetzelfde op te vreten xD Ongeveer net zo lang gescheiden, ook twee kids, en mn ex gaat binnenkort op vakantie met de kids en de nieuwe vlam (en nog iemand, wat het nou ook niet echt makkelijker maakt). Ondanks dat dat niet echt in de spirit van de afspraken is.

Heb ik nuttig advies? Nopes. Helemaal niks. Geen idee wat je er aan kan doen.

... maar denk vooral niet dat het aan jezelf ligt als je er over blijft liggen malen. Gebeurd hier ook ;) Kinderen delen blijft frustrerend denk ik... :(

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 18:48

We weten nog maar een klein jaartje dat hij borderline heeft door vele onderzoeken enzo. Dus ja hij heeft gediagnostiseerde borderline.

Hij stapte uit de trein en zei gelijk : ik wil met je praten. Ik zei : mooi ik ook met jou. Vanavond na de wedstrijd komt hij hier praten.
Dus ben benieuwd vanavond..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:50

Nou is goed dat jullie iig gaan praten ... ik hoop dat het een goed en rustig gesprek wordt. Lijkt me wel nodig met twee kindjes in huis in bed.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:52

Mooi, bouw voor jezelf van te voren maar een goed zen-momentje in, zodat het tot een gesprek komt in plaats van verwijten over en weer (hoewel jij jezelf prima voor elkaar lijkt te hebben, wat ik zo heb kunnen lezen uit je posts).

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:53

DewieDribbel schreef:

of verdiep je er beter in en kom met ECHTE feiten. of reageer niet want je verkoopt grote onzin en kwetst mensen.

borderline heb je in verschillende gradaties en vormen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:04

DewieDribbel schreef:

wat een onzin zeg, zo ervaren ben je duidelijk niet met borderline.
lees je eerst eens in voor je onzin als feiten gaat bestempelen.

maar goed dat gaat erg off topic,

succes met het gesprek TS houd je eigen rustig :(:)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:07

Dankjewel. Zit alleen nog te bedenken hoe ik het gesprek begin..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:08

Als je hem nu eens het woord liet doen? Misschien komt hij wel vertellen wat hij gedaan heeft, en kun je daarop inhaken.